رواية صديق الطفولة الفصل الخامس 5 بقلم مي أمين

 رواية صديق الطفولة الفصل الخامس 5 بقلم مي أمين

رواية صديق الطفولة البارت الخامس

رواية صديق الطفولة الجزء الخامس

رواية صديق الطفولة الفصل الخامس 5 بقلم مي أمين


رواية صديق الطفولة الحلقة الخامسة

#صديق_الطفولة
البارت الخامس☺💜: 
عمر: اتفضل يا جاسر 
جاسر: ألف سلامة عليك يا عمر 
عمر ابتسامة: الله يسلمك 
جاسر: أومال فين زهراء 
عمر: عندها مرور 
جاسر: حلو أوي عشان نعرف نتكلم ، بص يا عمر أنا عارف أنت وزهراء قد ايه اصحاب وقريبن من بعض ، وعارف انك دلوقتي محتاج زهرة أكتر من أي وقت ، بس مينفعش الاقي خطيبتي وقتها كله معاك ، دي طالبة مني أجل الخطوبة لحد ما أنت تعمل العملية  ، اعذرني يا عمر أنا مش هقدر أستحمل الوضع دا 
عمر : انا مقدر وعارف وضعك ، أنا بعتذر لك عن تصرفات زهراء واوعدك أنا هتصرف 
جاسر: شكرا يا عمر بجد 
عمر : العفو
بعد ما خرج جاسر عمر لف بالكرسي بتاعه ناحية الشباك وقعد يعيط علي حب عمره اللي هتضيع منه بسبب عجزه
زهرة خصلت مرور علي المرضي ودخلت الاوضة عند عمر لقتها ضلمة وعمر قاعد عند الشباك، شغلت النور  راحت قعدت علي ركبتها قدامه 
زهرة بقلق: عمر مالك قاعد كدا ليه 
عمر: مفيش يا زهرة 
زهرة : ازاي يا عمر ومفيش وجاسر كان بيعمل ايه هنا ، شفته خارج من المستشفي
عمر ضحك بوجع: تخيلي جاسر  جاي يقولي ابعد عن خطيبتي ، خطيبته اللي عاشت معايا عمري كله عايزني ابعد عنها ،بس هو عنده حق أنا مينفعش أظلمك معايا ، روحي يا زهرة لخطيبك وسبيني 
زهرة بعصبية: قلتلك مرة مش هسيبك لما مهما حصل 
عمر: وأنا مش عايزك أنا حر 
زهرة بحزن: فعلا أنت حر يا عمر بس أنا مش هبعد عنك ولا أسيبك غير لما تقف علي رجلك ، وبالنسبة لجاسر أنا اصلا لسه موافقتش عليه 
عمر باستفهام: يعني ايه ؟ 
زهرة: يعني هو اتقدملي وانا قلت لبابا هفكر موافقتش أصلا  ، بس بعد اللي حصل دا أنا مش هوافق عليه أصلا بعد اذنك يلا تعالي معايا عشان تاخد الدوا وتنام 
عمر : اسمعيني طيب 
زهرة: مفيش بينا كلام  يا عمر 
عمر : أنا عايز أطلع من هنا انا زهقت
زهرة : حاضر يا عمر الدكتور يشوف حالتك بس ونسافر أنا وأنت البلد 
الدكتور شاف عمر وكتبله علي راحة شهر عشان يعمل العملية في ضهره وبعدها سافر هو وزهراء البلد 
في بيت عمر  
عمر : خلاص بقا يا أمي أنا كويس اهه 
ليلى(والدة عمر) بعياط: كدا برضو يا حبيبي تعمل حادثة وتدخل عمليات واحنا هنا متعرفش حاجة 
عمر: مكنتش عايز اقلقكوا معايا ياست الكل 
ليلي: اخص عليك يا عمر ودورت وشها لزهراء: ينفع كدا يا زهراء منكنش معاه في الوقت 
زهرة: والله يا ماما هو مرضاش يخليني اقول لكم حاجة حتي نبه علي ماما متقولكمش 
ليلي: وهي امك كمان عارفة طب لما اشوفها 
عمر: أنا محتاج ارتاح شوية عشان تعبت من السفر 
ليلي: حاضر يا حبيبي دخليه اوضته يا زهراء لحد ما اعمل لكم الغداء 
زهرة : ممكن بقا تتعدل عشان اطلعك علي السرير عشان ترتاح شوية 
عمر بقمصة: هو انتي هتفضلي ضاربة بوز في وشي كدا 
زهرة: ايوا هو دا اللي عندي نام يلا 
عمر: مش نايم بقا انا حر 
زهرة: طب عايز ايه اعملهولك 
عمر بزعل: عايزك تسامحيني انا آسف 
زهرة: طيب بما انك كويس دلوقتي أنا هروح اشوف ماما وبابا لحد ما يجي معاد الدوا والغداء 
عمر بطفولة : طب أنا مش هاكل ولا هشرب ولا هاخد الدوا ويارب افضل كدا علطول لو فضلتي زعلانة مني 
زهرة: بعد الشر يا غبي انت متقولش كدا 
عمر : انتي اللي هبلة عشان زعلانة مني 
زهرة : خلاص يا سيدي مش زعلانة منك 
عمر بلهفة : بجد يا زهرتي 
زهرة بابتسامة : بجد يا عموري 
عمر: طب أنا هنام بقا دلوقتي خليكي قاعدة جنبي شوية 
زهرة: حاضر 
الايام بتعدي وزهرة مع عمر طول الوقت مش بتسيبه أبدا وكل يوم حبه ليها بيزيد 
زهرة: خلاص باقي اسبوع علي العملية وترجع تمشي تاني يا بطل 
عمر: أنا خايف مقدرش أمشي تاني 
زهرة: اوعي تقول كدا تاني ان شاء الله هتقوم وتجري وتعمل كل اللي أنت عايزه 
عمر بتوتر وخوف : لو العملية فشلت هتفضلي جنبي 
زهرة: عمري ما هسيبك أبدا بس انت هترجع تمشي تاني أنا واثقة في كرم ربنا ، يلا بقا ندخل جوا الجو هيبرد عليك 
عمر: طيب انا همشي بالكرسي عشان متتعبيش انتي 
زهرة مسكت الكرسي وابتسمت: يا سيدي أنا مرتاحة كدا هو انا اشتكيتلك بكرا أخد المقابل بتاعي لما تقف علي رجلك تاني 
عمر بتسلية: وانا اقول هي بتعمل كدا لله 
زهرة: لله مين يا حبيبي أنا مادية جدا علي فكرة 
بعد اسبوع بعد خروج عمر من اوضة العمليات والكل جنبه مستنيه يفوق الا زهرة قاعدة برا خايفة وقلقانة 
بعد فترة طويلة 
عمر بدأ يفوق وكان بيتكلم بهلوسة بسبب تأثير البنج 
ليلي: حمدلله علي السلامة يا حبيبي 
عمر : الله يسلمك يا ماما 
الكل اتكلم معاه وهزروا معاه 
عمر: هي فين زهرة 
أمال والدة زهرة: برا يا حبيبي  مش مشكلة عياط و مش راضية تدخل الا لما انت تفوق 
عمر : ممكن تناديها يا طنط 
امال : حاضر يا حبيبي ...قطع كلامهم دخول الدكتور وطلب منهم كلهم يخرجوا  عشان يكشف عليه 
الدكتور: عامل اي دلوقتي يا بطل 
عمر: مش حاسس بجسمي خالص 
الدكتور بصدمة : ازاي دا ....
يتبع......

لقراءة الفصل التالي : أضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الوراية اضغط على (رواية صديق الطفولة
google-playkhamsatmostaqltradent