رواية بداية جديدة الفصل الخامس 5 بقلم دعاء الاودن

 رواية بداية جديدة الفصل الخامس 5 بقلم دعاء الاودن

رواية بداية جديدة البارت الخامس

رواية بداية جديدة الجزء الخامس

رواية بداية جديدة الفصل الخامس 5 بقلم دعاء الاودن

رواية بداية جديدة الحلقة الخامسة

صلاح : عمر طاحون ومينا اسحاق ماشيييييييي وربي لهندمكم... احكيلي يا اخرت صبري ازاي هما الاتنين بس قبضوا عليكم وانت هربت ازاي 

اشرف : يا باشا انا مهربتش عمر باشا هو اللي سابني 

صلاح بهدواء مخيف : احكيلي اللي حصل بالظبط 

اشرف : 

 Flash back 

عمر : مينا انا وانت بس اللي هنقوم بالعمليه دي 

مينا : بس يا عمر... 

عمر :انا عارف انت عايز تقول اي بس انا وانت فاهمين بعض حركات بعض يعني انت بتفهمني حتي من غير ما اتكلم وانا كذالك وانا عملت خطه كويسه 

مينا : ياعم وانا بثق فيك جدا ويلا عشان الوقت قرب 

عمر : يلا 

وعمر اتصل علي رقم بنت 

عمر : ها يا سوسو جهزتي 

سوسو : جهزت يا باشا انا مستنياك برا اهو 

عمر : تمام انا طالعلك اهو 

مينا : سوسو مين دي يا عمر اللي هتيجي معانا 

عمر : الله يا مينا سوسووو اممممم سوسوووووووو

مينا : ربنا يستر ومتكنش اللي في بالي سوسو سوابقا 

عمر : ايوه هي دي الظبط 😂 

مينا : نهارك أبيض ودي اي اللي هيجبها معانا يابني دي تشبهنا 

عمر : يابني ما دي الطعم اللي هنقبض عليهم بيه

مينا : طعم مين بس احنا هنصتاد سمك ولا اي 

عمر : يخرب بيت غبائك يابني دول تجار مخدرات يعني نقطة ضعفهم الفلوس والستات وسوسو دي الطعم فهمت ولا لا 

مينا : ماشي ماشي طب يلا بقا عشان الوقت 

عمر : يلا

خرج عمر ومينا وكانت سوسو مستنياهم برا ركبوا العربيه العربيه 

في العربيه 

سوسو : عمر باشا واحشني قوي قوي 

عمر ( تخيلوه محمد عادل امام ) : اممممممم اي اللي وحشك يابت السجن 

سوسو :  والله يا باشا كفاية اني كنت بشوفك ده انتشي غالي علي قلبي قويي قوييي قوييي 

عمر : يابت غالي ازاي يعني انتي هتصيعي عليا ولا اي 

سوسو :ما عاش ولا كان يا باشا اللي يصيع عليك ده انت عمر باشا طاحون مش اي حد يعني الله صحيح يا باشا هو العملية دي مين الناس اللي حضرتك هتاخدهم في الكلابوش 

مينا : جرا اي يابت انتي صدقتي نفسك ولا اي انتي تنفذي بس من غير ما تسألي هتاخدي علينا ولا اي 

سوسو بحرج : اسفه يا باشا 

عمر : في اي يا مينا بتزعق ليها كده لي هي حقها تعرف هي رايحة تتعامل مع مين 

سوسو : ربنا يخليك يا عمر باشا يا ناصر الغلابة 

عمر : المهم يا سوسو دول تجار مخدرات 

سوسو : والنبي يا باشا تجار المخدرات دول ناس كويسين قوي وكرما قوي كمان 

عمر : طب اكيد انتي هتعرفي تتعملي

سوسو : عيب عليك يا باشا ده انا خبرة 😂

عمر :  ههههههههههههههههه ماشي يا خبرة 

وصلوا المكان اللي العربية هتعدي من عندوا ونزلوا 

عمر : سوسوا روحي اقفي هناك واما اديكي اشارة اتحركي 

سوسو : تمام يا باشا 

مينا : عمر انت اي اللي هببتوا ده ازاي تقولها اسرار شغلنا وبتتكلم معاها عادي كأنها واحده عادية 

عمر : مينا انت اصلا غبي عارف لية انا لو مكنتش بعملها كويس كنت في وقت زي ده مستحيل القيها وهي حقها تعرف هي هتتعامل مع مين وبعدين انت متعرفش اي الظروف اللي خلتها تعمل كده 

مينا : ويترا انت عارف اي الظروف دي 

عمر : اه عارفها بس ده مش وقتوا هحكيلك بعدين ... استني كده العربية جايه ... سوسو نفذي 

سوسو : تمام يا باشا 

وقفت سوسو وشورت للعربية 

السواق : يا وعدي مين المزه اللي بتشاور لينا دي 

شخص اخر :  اقف يابني نشوفها عايزه اي يمكن تسلينا باقي الطريق

السواق : علي رائيك ده الطريق لسه طويل هههههههههه

الشخص الاخر : ياعم طب والرجاله اللي ورا 

السواق :  ياعم مش هيحسوا بحاجة ولو حسوا هنراضيه 

الشخص الاخر : طب يلا ننزل 

نزلوا وراحوا عند سوسوا 

السواق : القمر محتاج مساعدة 

سوسوا : اه يا اخويا عايزه اوصل للمكان... 

الشخص الاخر : يا عم الحلو نوصلك حتي لو عايزة تروحي القمر 

وفجأه سوسوا طلعت بخاخة فيها مخدر وبختوا في وشهم لحد ما اغمي عليهم الاتنين 

وفي الوقت ده عمر ومينا راحوا في العربيه من ورا وهيتعملوا مع الرجالة رهيقبضوا عليهم طبعا بعد اشتباك جامد بين 10 اشخاص وعمر ومينا بس لكن اللي سهل علي عمر ومينا وساعدهم انهم فاهمين حركات بعض وده خلاهم يقدروا يتغلبوا عليهم ويقبضوا عليهم وحطوهم في البوكس ... وراحوا عند سوسوا لقوها واقفه جمب السواق والراجل التاني وكل شوية تبخ عليهم من الازازة 

عمر بضحكة : خلاص يا بنتي اي هي باخة واحده كفيلة تقوم بالواجب 😂

سوسوا : يا باشا انت اتاخرت عليا وكنت خايف يقوموا ويضربوني 

عمر : لا يا باشا متخفيش انتي معايا اطمني محدش يقدر يكلمك 

سوسوا : عارفة يا باشا... ها بقا نعمل اي في البغلين دول 

مينا : الحق دي بتقولك باغلين 

عمر وهو عمال يضحك جامد : خلاص خلاص اسكتوا المهم انت شيل واحد وانا واحد ويلا عشان نرميهم في البوكس 

عمر شال السواق ومينا شال الراجل التاني 

عمر : الله يخربيتوا كان بياكل اي ده ... ده انا لو شايل جاموسه هتكون اخف منوا 

مينا : انا الحمد لله اللي انا شايلوا خفيف 

عمر : دايما كده حظك في رجلك 

مينا : اعملك اي ما انت اللي عملت فندام وشيلتوا 

عمر : خلاص يا سيدي اسفين 😂

وراحوا عند البوكس 

اشرف : انت وهو انتوا متعرفوش احنا رجالة مين 

عمر : لا منعرفش عرفنا بعد اذنك ههههههههههه

اشرف : هتندموا هتندموا صدقوني هتندموا والكبير هيجبكم تحت رجلوا وهتترجوة عشان يرحمكم 

مينا : مين ده اللي هيندمنا وهنترجاة عشان يرحمنا ونزل فوقوا طحن

عمر : مينا يا حبيبي طلع فيه كل اللي جواك متحرمش نفسك من حاجة وانت يا لطخ استرجل ودافع عن نفسك متقفش ساكت كده زي النسوان وفعلا الاتنين مسكوا في بعض بس اشرف مكنش عارف يصد مينا وعمر قعد وحط رجل علي رجل وقعد يتفرج ومينا قام بالواجب معمع اشرف وكان اشرف مش عارف يتحرك 

عمر : هسيبك ومش هحبسك مع صحابك وررح قول لكبيرك عمر ناصر طاحون ومينا موسي اسحاق بيمسوا عليك وبيقولولك بكرا يجوا يلبسوك الأساور  وضحك عمر ومينا وضربوا كفوفهم ببعض 

مينا : بس قولوا الشبكة هتكون حديد ومصدي كمان 😂😂

عمر :  صاحبي الجامد يلا سلام يا أشررررف هههههههههههههه

Back 

اشرف : هوده اللي حصل بالظبط يا باشا 

صلاح بغضب : العيال دول لازم اربيهم 

اشرف : يا باشا دول جامدين قوي ومحدش بيقدرهم 

صلاح : غبي غبي طول عموك اكيد عندهم نقطة ضعف حبيبة زوجة اخت ام كده. 

اشرف : ياباشا ملهومش نقطه ضغف مينا ده ملوش اخوات ولا خاطب ولا متجوز وعمر برضوا كده بس عمر عندوا اخت اسمها نرمين 

صلاح : حلو البت دي تجيلي وهجيب اخوها وصاحبوا وراها 

اشرف : يا باشا هي اه صغيره وعندها 20 سنه بس دي مدربة كراتية ولو قدمها اربع رجالة بتخلص منهم بسهوله

صلاح : لي رجالة ورق البت دي بكرا تكون عندي والا هطين عيشتكم خد10 رجاله لو شيفين نفسكم مش هتقدروا علي حته بت زي دي ده اخوها خسرني شحنة بملايين ده انا هنتقم منه اشر انتقام 

      صلوا علي محمد ❤️

في عيدميلاد يارا 

نرمين  : سلام بقا يا بنات لازم امشي دلوقت عشان اخويا مستنيني تحت 

يارا : انتي بتهظري تمشي مين لسه بدري 

مروة :  نرمين معاها حق يا يارا انا كمان ابراهيم مستنيني تحت عشان يوصلني 

ايمان :خدوني معاكوا عشان احمد بيرن 

يارا : لا بقولكم اي اللي هتقولي اخويا ولا خطيبي هقولها طظ 

الام :  في اي يا بنات 

نرمين  : يا طنط اخويا مستنني تحت ومروه وايمان خوطابهم مستنينهم تحت 

الام : خوطابهم 😂😂 وبعدين ده اللي مزعلكم ماشي هنده لأسر يجيبهم هنا معرفش انتوا سيبنهم تحت لي 

مروه : عشان احنا هنا كلنا بنات في بعض وكده 

الام : يعني الناس يقولوا علينا اي بس اسر يا اسر وراحت اوضه اسر تخبط خرج ليها

اسر : نعم يا ماما 

الام : تعالي يا اسر اخو صاحبت اختك تحت تعالي هاتهم 

اسر : طب شكلهم اي طيب يا ماما ولا اسمهم اي 

الام : استني...  نرمين يا مروه يا ايمان 

راحوا عندها نرمين شافت اسر واسر شافها 

نرمين واسر في نفس الصوت : انت /  انتي 

الام : اي ده انتوا تعرفوا بعض ولا اي 

اسر : اه يا ماما دي كانت جايه الشركة عندنا مره 

نرمين : سليم اصلا اخويا 

ايمان بصوت واطي لمروه : في اي يابت يا مروه 

مروة وهي بتةتم ضحكتها حكت لايمان اللي حصل 

ايمان : ينهار ابيض علي نرمين وسنين نرمين 😂

اسر : يعني سليم باشا هو اللي تحت 

نرمين : لا عمر هو اللي تحت 

اسر طب معلشوا بقا صورليهم وانا انزل اجيبهم .

نرمين ورتوا صوره عمر وايمان ورتوا صورة احمد ومروه لسه هتوريه الصورة 

اسر : ابرهيم صح 

مروه : اه صح 😂

ونزل اسر تحت ولقا ابراهيم واحمد واقفين مع بعض 

اسر : هلا هلا 

ابراهيم : هلا يا اخويا خلي اختك تفرج عن الناس بقا ملطوع هنا من بدري مستني مروه ولقيت احمدده كمان مستني خطيبتوا 

اسر : ازيك با احمد المهم انتوا اي مخليكم تحت كده تعالوا اطلعوا معايا هما قاعدين قعده نسواني تعالوا نطلع احنا نقعد قاعده رجالي بدل ما انا قاعد لوحدي في الاوضه كده هههه

احمد : يسلم ذوقك والله بس مش عايز اتاخز وكمان مش عاوز اتعبك 

اسر : يا عم تعب مين بس احنا خلاص بقينا صحاب انل بس هشوف واحد كمان اسموا عمر ونطلع فوق نعمل قاعده حلوة كده 

ابراهيم : عمر واقف مع صاحبوا هناك اهو 

اسر : الله اكبر هنبقا خمسه دي هتبقا قاعده حلوه قوي 😂

راح اسر واحمد وابراهيم عند مينا وعمر وخدهم وطلع واتصاحبوا وخدوا ارقام بعض واتفقوا انهم يتجمعوا تاني 

وكل واحد راح بيتوا واسر كان مبسوط ان اتعرف علي عمر واحمد ومينا ويارا كانت فرحانه جدا بالمفجأه دي والهدايا فرحتها قوي وطبعا كملت بحفلة الواتس والاستوريز اللي صحابها نزلوها ليها 

          #Doaa_Elawdan 

في منزل عائلة طاحون 

عمر شاف الاستوري بتاعة نرمين جري علي اوضتها 

عمر : بت يا نرمين انتي يا زفته 

نرمين : في اي يا مهزء عايز اي 

عمر : لمي لسانك المهم اللي انتي منزللها استوري دي صاحبتك اللي كنتي عندها النهاره وانا وديتك 

نرمين : يابني اي الغباء بتاعك ده كنت في عيد ميلاد صاحبتي ومنزلة استوري...  اكيد ليها يعمي غباء 

عمر : والبت المسيحيه اللي معاكوا في الصورك دي برضوا صاحبتك 

نرمين : مارينا اه صاحبتي برضوا...  الله انت بتسأل لي ها ها ها 

عمر ادها علي قفاها : وانتي مالك انتي الله وسابها وخرج

نرمين :  غبيه انا غبيه اي خلاني ارد علي واحد مهزء زي ده  انا هنام احسن عشان محضرات بكرا 

            استغفروا 💙✨

تاني يوم كل واحد اتجة لروتينة اليومي نرمين ويارا ومروة ومارينا اتجمعوا في الكليه 

وعمر ومينا راحوا شغلهم وابراهيم وسليم واسر وساره راحوا شغلهم 

في مكتب سليم 

سليم : ها يا سارة حلصتي ترجمة الملف اللي بعتوا 

ساره برقة وهي باصة في الأرض : خلصت كل حاجة يا فندم 

سليم : تمام قوي كده خدي الملف ده كمان ترجميه 

سارة : تمام يا فندم بس بفكر حضرتك ان في اجتماع الساعة 1 بعد البريك 

سليم : كل حاحة جاهزه للاجتماع 

سارة :  كل حاجة تمام يا فندم 

 سليم : تمام تقدزي تخلصي شغلك وتروحي تاخدي البريك بس متتاخريش علي الاجتماع 

سارة : تمام يا فندم وخرجت 

سليم لنفسة : معرفش حاسسها كيوت قوي وهادية ورقيقة وكمان محترمة دي حاجة خيال كده...  اووووووف خليك في شغلك يا سليم الله متوبتش ولا اي 

          #Doaa_Elawdan 

سارة خلصت تجهيزات للاجتماع وجة وقت البريك راحت عند اسر وقعدوا مع بعض لقت اسر زعلان 

سارة : مالك يا اسر فيك اي 

اسر :  لا يا ساره مفيش حاجة 

سارة مسكت ايدوا : يابني انا اختك احكيلي اللي مضايقك وانا اخفف عنك الله انطق بقا 

اسر بصلها وابتسم ابتسامة باهتة : النهارده عيد ميلاد منار كنت مغفل وببقا في الوقت ده بحضر ليها هدايا وعايز افرحها كنت اهبل قوي 

ساره : يابنتي ربنا ياخدها ونخلص بقا وبعدين متندمش انك كنت مخلص وبتتعامل بأصلك مع حد واطي 

اسر :  علي رائيك يلا هتكلي اي 

سارة : 2 كريب معاك يابني 

اسر : مفجوعة من يومك وضحكوا 

وكان متابعهم من بعيد سليم وكان بيغلي 

سليم دخل مكتبوا بغيظ 

سليم لنفسه : قال مؤدبة قال هو انا لي دايما مغفل كدة هي كلمة هقولها دايما كلهم صنف زباله زباله زبالة

سارة بتخبط وادخل بابتسامة : السلام عليكم يا فندم باقي 10 دقايق والاجتماع يبداء 

سليم بحده : ويترا حضرتك يهمك الاجتماع يعني 

ساره بعدم فهم : مش فاهمة قصد حضرتك اي 

سليم بحده : والله الهانم جاية تقعد في الكڤتريا وتضحك وتهز وتمسك ايد الناس وعامله فيها مودبة 

ساره بحده : لحظه كده هو حضرتك مستوعب انت بتقول اي 

سليم : ايوة مستوعب جدا وبصي عشان نكون علي نور انا الي يشتغل معايا لازم يحترم المكان اللي هو فيه وابقي اعملي اللي انتي عايزه برا مش تقعدي مع الناس في الشركة 

ساره : انت اصلا واحد مجنون ومريض وبعدين انا هنا معرفش غير اسر بس وده اللي بقعد معاه في الكفتريا وباجي معاه وبروح معاه وانا محدش يقدر يقول عليا نص كلمه وانا مؤدبة غصب عن عينك وان كان علي الضحك والهزار فاه انا بضحك وبهزر مع اسر عارف ليه عشان هو اخويا ها اخويا وكنت انت اللي مش غجبك ان يشتغل معاك حد زيي فاحب اقولك ان انا ميشرفنيش اشتغل مع واحد زيك وانا بستقيل وطلعت وسابتوا وراوحت البيت حتي من غير ما تقول لأسر 

سليم لنفسه : اخوها اسر يبقا اخوها ازاي مخدتش بالي ازاي واي اللي انا هببتوا ده اووووووف ياربييييييييي وخرج ومشي من الشركة واتصل بابراهيم عشان يلغي الاجتماع وسارة اتصلت باسر وقالتلوا ان هي روحت 

             صلوا علي محمد  ♥️✨

في الكليه 

نرمين  : اه يوم متعب قوي يا ولاد 

مروه : قوي قوي قوي انا فصلانة خالص وهموت وانام 

يارا : انا هطلب اكل علي ما اسر يجي قال هيجيياخدني حد هيطلب معايا 

مارينا : ما دام في اكل معاكي طبعا 

مروه : انا مروحة ياختي 

نزمين : وانا كمان هروح 

ويارا ومارينا راحوا المطعم ومروة ركبت تاكس ونرمين كانت واقفة بعيد عن الكليه بتدور علي تاكس ليها وفجأة جة جمبها عربيتين ونزل منها 10 رجالة 

اشرف : نرمين طاحون اخت عمر طاحون والله ووقعتي 

نرمين : اممم الموضوع فيه عمر عايزين تتخنقوا يعني 

اشرف : لا ذكيه كمان 

نرمين : بص انا تعبانة النهاردة ومش قادره بس لو مصرين معنديش مشكلة 

اشرف : ياريت نشوف اداء حضرتك بس عايزك تعرفي انك هتندمي 

نرمين : اممممممم اندم طب استحملوا بقا 

وفجأة... 

يُتبع..
google-playkhamsatmostaqltradent