رواية احببته رغم صغر عقله الفصل الخامس 5 بقلم أمنية وسلمى

 رواية احببته رغم صغر عقله الفصل الخامس 5 بقلم أمنية وسلمى

رواية احببته رغم صغر عقله البارت الخامس

رواية احببته رغم صغر عقله الجزء الخامس

رواية احببته رغم صغر عقله الفصل الخامس 5 بقلم أمنية وسلمى

رواية احببته رغم صغر عقله الحلقة الخامسة

=احمد لازم يعمل عمليه في المخ، العلاج مش هيجيب معاه اي استجابه

_أيههه!!!!

=انا اسف 

_انت قولت انه هيتحسن بالعلاج

=المخ مفهوش استجابه للعلاج لازم عمليه، يا اما هيفضل كده على طول، هاخد منك الرد خلال الأسبوع دا 

_بعد اذنك 

خرجت وانا دموعي في عيني، اول مشوفته مسكت ايده ومشيت

_مريم 

=نعم 

_مش هتجيبي المانجا؟ 

بزعيق=لا وبطل شغل عيال بقى 

شد ايده من ايدي وخطوته بقت سريعه عني وركب العربيه، ركبت وهو كان ساكت على عكس طبيعته، كنت بعيط وبمسح في دموعي بسرعه 

لقيته بيسحب منديل وحطه قدامي وهو لسه باصص قدامه ومش بيتكلم، مسكت المنديل ومسحت عيوني ووصلنا البيت وهو طلع قبلي 

_حاج 

=كنتي فين يبنتي؟ 

_ك كنت عند الدكتور 

=وقالك اي؟ 

_قالي انه.. انه 

=فيه اي يمريم؟ 

_ان احمد لازم يعمل عمليه في المخ

=إيه!! 

حاولت ابقى قويه ومدمعتش_متخافش دي عمليه بسيطه خالص نسبه النجاح فيها مؤكد واحمد هيرجع بعدها طبيعي 

ابتسم=بجد؟ 

_ايوه بجد، هروح اعمل عصير لأحمد بعد ازنك 

=اتفضلي يبنتي 

كان فرحان اوي وانا هموت واعيط، وكاتمه العياط جوايا، دخلت عملت عصير مانجا وطلعت 

اول مشافني لف وشه الناحيه التانيه 

_مش عاوز تشرب مانجا؟ 

=.. 

_متزعلش مني، دا انا حتى بحبك 

=.. 

لقيت نفسي بعيط من غير محس_ انت زعلان مني؟ متزعلش انا اخر حاجه اقصدها اني ازعلك او ازعقلك والله 

لف وشه وجسمه بسرعه، ووقف قدامي وخد مني الصنيه حطها على الكوميدينو

_معتش تعيطي، معتش زعلان 

=.. 

_خلاص يمريم والله، انا اسف معتيش تعيطي 

حضنته وفضل يطبطب عليا، لسه حضنه الحاجه الي بتواسيني وبتطمني 

بعدت عنه بالتدريج 

_مش هتشرب العصير؟ 

=ازاي وانتيي الي عملاه، بس معتيش تعيطي، اضحكي ضحكت حلوه على فكره 

ابتسمت _مش احلى من ضحكتك 

مسح دموعي =كده بقيتي جميله اوي، معتيش تعيطي انا جمبك اهو قوليلي على طول الي مزعلك وانا هبقي على طول معاكي 

_على طول؟ 

=على طول 

شرب العصير وقعد على السرير 

_هعمل غدا

=اجي اساعدك؟ 

_انت حرقتلي الفراخ المره الي فاتت

=مش انتوا طالبنها مشويه؟ 

_يجدع 

=هنزل معاكي اساعدك 

_تعالي يلا 

مش عاوزه يجرالك حاجه في العمليه دي، مش هستحمل والله مستحمل، للدرجاديي حبيتك! يمكن انت فعلا تتحب، طب فيها أي تفضل كده؟ بس مينفعش ابقى انانيه باباه عاوزه كويس وزي ما كان، مع ان مفيش احسن منه دلوقت والله، يرب تعدي العمليه على خير 

_خلصنا؟ 

=خلصنا، هطلع الاكل لباباك وانت طلع الصنيه اوضتنا 

_حاضر 

طلعت الاكل للحاج وروحت اوضتنا 

_حلوه؟ 

=اه يا أحمد تسلم ايدك السلطه تجنن فعلا

_والله لو أتعرض عليا لجنه تحكيم توب شيف ميلزمني

=كنت عارفه ان الغرور هياخدك، والله كنت عارفه 

خلصنا اكل ونزلت الأطباق وطلعت اقعد معاه 

_مريمم 

=ها

_تعرفي، انتي أقرب حد ليا، عمرك مطلبتي مني حاجه، على طول بتعملي الي يريحني، عوزانيي بضحك على طول، بقيت اتكلم معاكي من غير مفكر في الكلام، بقيت بحب اشوفك، وقلبي يوجعني لما تعيطي، عاوزك فرحانه وبتضحكي دايما، عاوزك على طول قدامي، عاوزك على طول تحضنيني وتحسسيني اني مهم عندك، اول مره اكون مهم عند حد من صحابي، بقيتي انتي كل صحابي وعارف اني بعدت عن التانيين ودا لمصلحتي، عاوزك على طول تلعبي معايا وتجبيلي مانجا، عاوزك تتكلمي معايا على طول، عاوزك على طول صاحبتي الي مليش غيرها، عشان كده انا بحبك، بحبك اكتر حد في الدنيا

=انا كمان بحبك اويي وعوزاك جمبي على طول

_دا انتي عيوطه يبه

=الاه!!

كل يوم كان بيعدي ومش عارفه هقوله امتى على العمليه، كلمت الدكتور

_ايوه يدكتور، احنا موافقين على عمليه أحمممد

=كويس انك رديتي بسرعه، طب العمليه هتبقى يوم الخميس الجاي

_بعد بكره!!

=ايوه فيه مشكله؟

_لا، لا لا مفيش مشكله

=ان شاء الله العمليه تنجح

_يرب

قفلت معاه يعني معتش ورايا غير بكره ولازم اقول ل أحمد!!

_مريم

=جايه جايه اهو

دخلت الاوضه وقعدت جمبه

_مالك؟

=عاوزه اقولك على حاجه

_قوليلي على حاجه 

=انت واثق فيا صح؟ 

_اكيد واثق فيكي 

=طب ممكن تعمل عمليه بعد بكره

_عمليه!! 

=عمليه صغيره عشان تبقى كويس 

_كويس!! هو انا مش كويس؟ 

=لا كويس، بس عارف العلاج الي بتاخده المر دا 

_ايوه عارفه اه

=بعد العمليه الصغيره دا مش هتاخده تاني ابدا 

_بجد والله؟ 

=اه والله 

_يبقى اعملها، مش انتي هتبقي معايا؟ 

=ايوه هكون معاك 

_يبقى انا مش خايف 

فضلنا نتكلم، بقى كلامي ليه جزء مهم في يومي وهو بقى الجزء الأهم في حياتي، يمكن ربنا عمل كده من الاول عشان عارف اني هحبه في الاخر 

عدي اليوم الي بعده عاديي وجه يوم العمليه 

_يلا بينا؟ 

=هلبس الكوتش ثانيه واحده 

لبس وخلص ونزلنا 

_احنا ماشيين يحاج 

=مش عوزاني اجي معاكي لي يبنتي؟ 

_دي عمليه بسيطه مش محتاجه يعني وهتابع معاك في التليفون وان شاء الله نرجع وهو كويس 

=ربنا يطمننا 

ابتسمت وركبنا العربيه وروحنا المستشفى، لبس هدوم العمليات وقعد في الاوضه شويه عما الدكتور يجي 

فضل باصصلي وكان خايف، مسكت ايده وبصيتله وابتسمت 

_متخافش انا معاك اهو، مش انت بتقولي دايما متخافيش يمريم وانا معاكي؟ احنا مع بعض يبقى منخافش من ايي حاجه

ابتسم وجمد ايده على أيدي وحضني وهو قاعد وانا قاعده جمبه، اتمنى يفضل حضنه بالبراءه دي، اتمنى مفيش حاجه تتغير في أحمد إلى حبيته

_الدكتور وصل، ممكن المريض يقعد على التروليي

=يلا يا أحمد اقعد عليها

قعد ومشيت معاه لغايه موصلنا لباب غرفه العمليات

_مينفعش تدخلي، لازم تستنى برا

=حاضر

دخل وساعتها سمحت لعياطي انه ينزل، كنت واقفه قدام الاوضه وايدي مكان لمسته بيترعش

كنت بقرأ قرآن وادعيله كتير اوي

مر ساعتين والدكتور طلع

_دكتور طمني عشان خاطري ها؟

=الف مبروك العمليه نجحت

بضحك ممزوج بالعياط_نجحت، نجحت هو بقى كويس؟

طلع في اللحظه دي وهو نايم والممرضه وخداه على الاوضه

_هو كويس صح؟

=ايوه الحمد لله الحاله مستقره والمخ استجاب هو هيفوق في خلال ساعه بالكتير

_شكرا يا دكتور بجد

=مكنش هيوصل لكده من غيرك، العمليه كانت صعبه اويي نسبه نجاحها كان ضعيف ومكنتش عاوز اقولك عشان متقلقيش بس بفضل ربنا ثم دعواتك ووقفتك جمبه العملي

نجحت

ابتسمت _الحمد لله 

 =لو عوزتي اي حاجه انا في مكتبي

_شكرا يدكتور

بقى كويس! الحمد لله انه محصلوش حاجه، كل الأفكار الوحشه كانت ف دماغي في الساعتين دول، الحمد لله انه كويس والله

دخلت الاوضه وهو نايم وقعدت على الكرسي جمبه، كان فيه شاش ملفوف على دماغه رافع شعره كان شكله في منتهى اللطف، فضلت قاعده جمبه لغايه مفتح عيونه

ابتسمت _حمدالله على السلامه يا استاذ

=انتي، انتي مين؟

_ايهه!!

يتبع..
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية احببته رغم صغر عقله
google-playkhamsatmostaqltradent