رواية تزوجنا لمنع الثأر الفصل الرابع 4 بقلم بسنت أشرف

 رواية تزوجنا لمنع الثأر الفصل الرابع 4 بقلم بسنت أشرف

رواية تزوجنا لمنع الثأر البارت الرابع 

رواية تزوجنا لمنع الثأر الجزء الرابع 

رواية تزوجنا لمنع الثأر الفصل الرابع 4 بقلم بسنت أشرف


رواية تزوجنا لمنع الثأر الحلقة الرابعة

رواية تزوجناا لمنع الثأر 
البارت الرابع 
بقلم الكااتبة  * باسنت اشرف 
*********************
ــــــــــــــــنبدأ بسم الله الرحمن الرحيم ـــــــــــــــــــــــ********
وقفناا الباارت اللي فاات لماا اسد دخل الااوضة و اتفأجا لماا شاااف ابرار قااعدة ع الاارض و مااسكة ف جناابهاا و بتعيط 
اسد: ماالك ي ابررار بتعيطي لية 
ابراار:  ملكش دعووة 
اسد:  بطلي عند و قولي ماالك 
ابرار:  قولتلك ملكش دعووة مش بتفهم
اسد:  قولتلك مليووون مرة اتكلمي معاياا عدل عشااان معدلكييش فاااهمة. 
ابرار:  لاااا مش فااهمة ومحدش لية عندي حااجة 
اسد:  انت ي بنتي جاايبة العند ده كلة منين 
ابرار:  من عند البقاال اجبلك شووية 
اسد:  لاااا ي اختي شكراا دمك مش حلوو علفكرة 
ابرار:  مطلبتش رأي حضرتك انا 
ساابهاا اسد و طلع يناام ع السرير وهي لسة قااعدة ع الارض بتتألم و تعبااانة 
بعد شووية مش قاادرة تقووم ولاا تتحرك 
ف الفجر صحي اسد عشااان يصلي و لقى ابراار قااعده مكاانهاا لسة زي ماا هي 
اسد:  مش هتخسري حااجة ي بنت الناااس لو قولتي ماالك علفكرة 
ابرار:  ي عم واحده مش عااايزة تقووول انت مالك بقى.
ساابهاا اسد و راح صلى و رجع عشاان ينااام بس صعب علية يسيبهاا كده راح قرب منهاا وشالهاا و نيمهاا ع السرير 
ابرار بعصبية:  مين سمحلك تشيلني بقى 
اسد:  اناا سمحت ل نفسي يلااا ناامي 
ابررار:  هوووف منك انساان رخم و متطااقش ابدااا 
اسد ببرود:  شكراا اناا عاارف يلااا اتخمدي 
عدلت ابررار نفسهاا من غير ماا تتكلم لسة اسد راايح يناام ع السرير هوو كماان 
ابرار:  انت راايح فين 
اسد:  هتخمد يعني هغوور  فين ان شاء الله 
ابرار:  ماا اناا عاارف انك هتتخمد بس مش هناا 
اسد:  و حضرتك عاايزة اي دلوقت 
ابرار:  عاايزه انك ترووح تناام ع الكنبة اللي هنااك دي 
اسد:  ولية ان شاء الله دي اوضتي و ده سريري اناام ف الحتة اللي تريحني مش عااجبك قوومي 
ابرار:  ماا هو انت لااازم تبقى جود بوي وو شهم مينفعش تسيب بنت تناام ع الكنبة وانت تناام ع   السرير. 
اسد: هووف صدعتيني ي شيخة و رااح ساابهاا و ناام ع السرير برضوا 
راحت ابرار حطت مخده بينهم ع السرير 
اسد: والله هي دي اللي هتمنعني اقرب منك يعني 
ابرار: اه هي اللي هتمنعك 
اسد: متخلنيش اثبتلك 
ابرار: يووة مش عاايزه اثبتااات 
و عدى الليل ع الكل 
تااني يوم 
صحيوا اسد و ابرار ع خبط ع الباب 
قام اسد فتح لقى امة 
مروة: مبروووك ي قلب امك 
اسد: الله يباارك فيكي ي ست الكل 
مروة: اوماال فين مرااتك 
اسد: مخموده يووة قصدي ناايمة ي امي 
مروة: طب ي حبيبي صحيهااا عشاان ابوهاا تحت و عااايز يشوفهااا 
اسد: حاااضر ي امي 
و دخل اسد و قفل الباب و امة نزلت 
اسد: هووووف اصحيهاااا ازااي البقرة دي 
ابرار: اناا بقرة ي حيوااان 
اسد: بقرة و ستين بقرة كمااان و بعدين مين الحيووان ي متخلفة انت
ابرار: احترم نفسك ي اخ انت هي مش نااقصة غبااء 
اسد: قصدك ان اناا غبي 
ابرار: اناا قولت كده بس شكلك انت عاارف نفسك 
اسد:  تعرفي اني مش هرد ع عيلة زيك متخلفة 
ابرار:اهوو.......
قاطعهاا اسد بصراامة: اسكتي خاالص و اسمعي للاخر وو احترمي نفسك و انت بتتكلمي معااايا و دلوقت تقوومي تلبسي حااجة عدلة عشااان ننزل عشااان انهاااردة صبااحيتك ي عرووسة يلااا ابووكي تحت 
ابرار اول ماا سمعت ان ابوهاا تحت قاامت تجري بسرعة رااحت اتكعبلت وقعت ع وشهااا 
اسد: ههههههههههههههه تستاااااااهلي عشااان مش بتسمعي الكلااام 
ابرار: غووور ي عم بدل ماا تيجي تقوومني بتضحك عليااا ي شهم هي دي الشهاامة اللي عندك لااا طلعت شهم اوووي بصرااحة 
قرب منهاا اسد و سااعدهاا انهاا تقووم و هوو بيضحك عليهاا وبيتريق عليهااا و هي متغااظة منو جداا و نفسهاا تقتلوا 
***********************
ننزل تحت نشووف ان قااعد حسين و حساام و فرااس و مروة 
حسين:نوورت ي نسيبي
حساام: و دة كلاام برضوا البيت منوور باصحاابوا طبعااا ي ابو اسد 
جاابت مروة عصير و قدمتهوولهم 
حساام: هو ابرار مش تيجي ولاا اية 
مروة: هتيجي ي حاج بس انت اصبر مهماا لسة عرسااان جدااد بقى ولاازم يدلعوا 
حساام: اه بس انت طلعتيلهم من بدري و لدلووقت منزلووش
مروة: هينز.........
قااطع  كلاامو نزول ابرار بتجري و ترووح تحضن ابوهااا
ابرار: وحشتني موووووووت ي بااابا 
حساام و هو بيباادلهاا الحضن و بيتكلم بحناان ابووي:  ياااه ي قلبي وحشتيني جدااااا ي قلب ابووكي 
ابرار بدمووع: و انت اكتر والله ي روح قلبي 
حساام: عااملة اية ي روحي و هماا كوويسين معااكي و جوزك و......
قاطعتة ابرار: براااحة ي حبيبي  هو كلوا يووم اللي بعدتوا عنك و بعدين اناا كوويسة جدااا اهووو و زي ماا انت شااايف اسد اهووو كوويس جدااا معاايا متخاافش عليااا ابدا ي بابا طوول ماا انت مووجوود ع وش الاارض مستحيل حد يقدر يأذيني ابدااا مااشي ي قلبي 
حساام: انت حياااتي كلهااا لاااازم اطمن عليكي  ي قلب ابووكي هوو اناا لياا ف الحيااة دي غيرك لاازم اطمن عليكي طبعااا 
ابرار: مااشي ي حبيببي تعاالى اقعد بس الاااول و طمني انت عليك
( الاااب اهم حااجة ف حيااة ابناءة و بالذاات البناات بيبقوا بحااجة جدااا ان ابووهم يكوون موجود ف حيااتهم لاان الااب مصدر الحناان لللبنت و مصدر الهاامهاا و كماان بيبقى قدوة لكل بنت حتى لو كاان الااب بيقسى شووية ده بيبقى لمصلحة اولااده ف النهااية احب اقووول ان الاااب ده حااااجة عظيمة جدااا لااازم كلناا نعرف قيمتة و نقدرة  )
فرااس بهمس لااسد: شااايف ي اسد حنية مرااتك ع ابووهاا لااا بجد حااجة عظمة اووووووي 
اسد: اه فعلااا هي و ابووهاا حاالة جميلة اووووي 
فرااس: ع كده هي حنووونة معااك كده ولااا الحنية لااابوهاا بس 
اسد: وانت مااال اهلك ي عم حد قاالك تدخل 
فراااس: مش اخوووك و بطمن عليك.
اسد: شكراا مش عاايز حد يطمن عليااا.
فرااس: برااحتك انت اللي خسرااان 
*****************
حساااام: اسددددد 
اسد: نعم ي عمي 
حساااام: بقوولك 
اسد: اتفضل قووول 
حسااام: انت لاااازم تطلق ابرااار 
طبعااا الكل اتصدم من طلب حسااام ل اسد و...........
ونكمل البااارت الجاااي 
يتبع................

google-playkhamsatmostaqltradent