رواية فقط وفقط للرجال الفصل الرابع 4 بقلم مريم سمير

 رواية فقط وفقط للرجال الفصل الرابع 4 بقلم مريم سمير

رواية فقط وفقط للرجال البارت الرابع

رواية فقط وفقط للرجال الجزء الرابع

رواية فقط وفقط للرجال الفصل الرابع 4 بقلم مريم سمير

رواية فقط وفقط للرجال الحلقة الرابعة

_مامااا بابااا !!

شهقت من الخضه ومش عارفه لي استخبيت وراه، مش عارفه لي شوفته حمايتي في اللحظه ديي

_انتي اي الي جابك هنا؟ جايه معسكر للرجاله انا ربيتك على كده! انا غلطان اني وثقت فيكي انتي قليله الادب

بابا رفع ايده وجاي يضربني غمضت عيني بقوه وبعدين فتحتها لقيت احمد ماسك ايده

_اهدي يعمي، محدش عرف حاجه

ماما =كده يمريم تعملي فينا كده!

_طب انا هسيبكم لوحدهم، ارجوك متضربهاش، اتكلموا بالراحه هي اكيد عندها سبب

بابا خد نفس بتنهيده وهز راسه بالموافقه، مشي وانا بصتله ورجعت بصيتلهم تاني

_عملتي كده لي؟

=كنت عاوزه اجرب، كان نفسي احس احساس تعب الرجاله ولي عملوا معسكرين واحد لينا وواحد ليهم، لي يكونوا هما الي واخدين الحمل كله، والله يبابا مكان قصدي ازعلك كان نفسي بس اجرب

_انتي عارفه نتيجه الي عملتيه دا اي؟ كنتي فاكره انك هترجعي البيت ومحدش هيعرف! لولا أن قائد المعسكر دفعتي كان زمانك في السجن عشان دا انتحال شخصيه ولا انتي مش بتفكري في عواقب الي بتعمليه يهانم!! 

=بابا انا ..

_لأول مره احس اني خايف عليكي، طول عمرك بميت راجل واعتمدت عليكي ومرضتش اكسر بخاطرك لما قولتي هتدخلي شرطه، احنا روحنا معسكرك وملقناكيش هناك، طلعنا ومامتك فضلت تعيط وانا هتجنن عليكي، لغايه مصحبتك الي انتي معرفاها مكانك قالتلنا، انا مصدقتش الا لما جيت وشوفتك الي عملتيه دا غلط، غلط كبير يمريم

=غلط كبير بس اتعلمت، اتحملت كتير وبقيت أقوى من الاول ، سامحني والله اخر حاجه اقصدها اني ازعلك مني

حضنته وهو كان مودي وشه الناحيه تانيه، طلعت من حضنه وانا عياطي على وشي

_اول مره احضنك وانت متحضنيش يبابا

=خمس دقايق تلمي حاجتك وتيجي، مش ناقصين فضايح، احنا في العربيه برا مستنينك

خد ماما ومشيوا، انا عمر قلبي موجعني كده، انا والله مش قصدي أذى حد والله مش قصدي، كنت ماشيه وانا بعيط، العياط دا طلع بيوجع اوي، انا مكنتش كده!

طلعت لقيته قاعد على السرير واول مشافني قام من مكانه

_خليك انا هاخد حاجتي وامشي

قعد مكانه وبص الناحيه التانيه

_حتى انت زعلان مني؟ انا أذيت كل الي حواليا، كل الي بحبهم، انا وحشه اوي يا احمد، وحشه اوي

=..

_متزعلش مني، وهفضل فاكره وقتنا سوا، عاوزه اقولك انك اجدع واحسن صاحب في الدنيا، وانك دايما كنت جمبي وبتساعدني

=..

مكنش بيرد عليا ولسه باصص في الناحيه التانيه بدأ عياطي يزيد ولميت حاجتي بسرعه، لقيته حط ايدي على كتفي فبصتله

_بطلي عياط، عمرك معيطي قدامي قبل كده

=عمري معيط خالص، انا اسفه

_خلي بالك من نفسك

هزيت راسي = سلام يا احمد، واتمني فعلا انك تسامحني عشان انا حاولت اقولك كتير والله بس مكنتش بعرف، مكنش قصدي اكسر ثقتك فيا او تتخيل اننا مش صحاب

مشيت ونزلت وركبت العربيه ومشينا، رجعت البيت وبابا دخل الاوضه بتاعته على طول، حطيت شنطتي في الصاله ودخلت وراه

_بابا

=..

_هتفضل زعلان من بنتك الوحيده؟ انت متجوز غير امي ومخلف عيال غيري فمقويين قلبك؟

ضحك وبصلي وسكت

_والله اخر مره، والله متزعل مني، حقك علي دماغي وقلبي والله

حضنته _احضن عشان معيطش تاني والله

حضني =متخوفنيش عليكي تاني

_والله حاضر، و.. عاوزه اكل

=اي!!

_ما انا عيطت جامد اوي ودا خد من صحتي فقوم معايا اعوض

ضحك =امشي من قدامي

_حبيبي يحاج والله

كلنا سوا ورضيت ماما في أقل من ثانيه حقيقي انا بحبكم اوي والله، خلصت ودخلت اوضتي، اول مدخلت افتكرته، قعدت على السرير وابتسمت

_هو انا مش هصحي على ضحكته؟ ونكته البايخه ومش هدور وشي بكسوف لما يطلع من غير قميص الترينج! لا اعترض معلش، طب والله هيوحشني اوي، ويعز عليا انه زعلان مني اقسم بالله

مر اسبوع وكل حاجه اتظبطط وبابا معتش زعلان مني خلاص، عشان هو راجل جدع والحاره كلها عارفه انه راجل جدع اه، كنت بفتكره كل ليله وافتكر لحظاتنا سوا واضحك وانام، ايوهه هشوفه امتى يعني؟

صحيت الصبح على صوت صاحبتي شهد

_انتي يبت سهله لي، انا مش طيقاكي، كده تقولي لأبويا اني في معسكر الرجاله!!

=لا اسيبهم ميتين من الخوف عليكي

_الله وكيل مقتنعت

=قولي فوقي عملتلك قهوه، عشان تفوقي وتحكيلي كل حاجه حصلت 

_انتي السبب اني مش معاه دلوقت

=ثواني، ثواني مع مين؟

قومت وقفت وبدأت اتكلم وانا بتحرك 

_أحمد، التدريب كان صعب اوي يشهد بس معاه حاجه تانيه ولا لما ننط من فوق بالحبل بحس اني طايره من الفرحه، انا حفظت كل كلامه حتى الكلام الي مش بياخد باله منه، مختلف اوي عن أي حد، عليه ضحكه اقسم بالله تنسيكي كنتي هتقولي اي، هو اه وقتنا سوا مكنش كبير بس  دا احسن وقت عشته في حياتي ، هو حقيقي الطف صاحب في الدينا، قد اي هو وحشني

=مريم!!! انتي سخنه؟

_هو عمل الي متعملش صح؟

=دا مين الجامد الي خلاكي تقعي، دا انتي مبيعجبكيش العجب!!

ابتسمت _بس دا احمد

=طب يلا قومي

_على فين!!

=معسكرنا !!

وقعت فنجان القهوه من ايدي _هنروح بجد!

=انتي يبنتي هبله الجاكيييتت الجاكيييتت

_ثواني اعرف الحاج واوضب شنطتي

طلعت وانا الضحكه من الودن دي للودن دي، كان فيه حاجه اسمها تقل مش كده؟ الحاجه دي نلغيها خالص بقى عشان عاوزه اشوفه معلش

_راحه المعسكر يوالدي

=بتاعك ولا بتاع الرجاله يقادره؟

ضحكت_ لا متخافش المرادي بتاعي

=خلي بالك من نفسك، خدي دول

_أنت فاكر اني مش هعرف اعتمد على نفسي واني لسه صغيره عشان اخد منك فلوس!!

=ربنا يصلح حالك يبنتي و..

_كام دول يحاج؟

مش عارفه لي كنت مبسوطه اوي كده، مهو المعسكر بتاعنا لازق في بتاعهم يعني هشوفه غصب يعني هشوفه غصب انا قولت اهو بدل معمل جريمه وقتي

خلصت حاجتي ونزلت مع شهد، وبابا وصلنا بالعربيه ودخلنا، طلعنا علي الاوضه وحطيت الشنطه على السرير وقعدت جمبها وخدت نفس طويل

_محلاها عيشه الحريه

=يلا عشان هنبدأ تدريب

_ودوني على بيت اهلي حالا!!

اصلا عادي على فكره وانا استرونج بس هو ينفع اعيط؟

نزلت انا وشهد وحقيقي اكتشفت قد اي التدريب مع الرجاله ارحم من البنات الملزقه دي

_يلا هنبدأ، يلا اربع لفات حوالين المعسكر

اي اربع اي؟ يجدعان ودوني معكسر الرجاله مش بهزر بجد، انا عاوزه ال 15 لفه انا ذمتي 15 يجماعه في اي!!

كله لف وانا اول واحده خلصت ووقفت مكاني

_ايدا هموت ميا مش قادره

كنت باصه للبنت ورافعه حاجبي =الميا هناك، روحي اشربي اصل شكلك هتموتي دلوقت!!

_دلوقت تمارين المسدس كله على الموقع

فرحت ونطيت وسقفت إيد ب إيد

_تمريني المفضل يحليله والله

روحنا الموقع وكل واحده مسكت مسدسها قبل مبدأ افتكرته كان هو الي علمني وكنت مرعوبه من المسدس لغايه مبقي التدريب الأقرب لقلبي، متيلا تنجزوا وتقولوا اضربوا!!

ضربنا وكانت البنات كلها بتصوت، مالكم!! جبت الست أهداف قريبين من الهدف الأحمر وجت القائد وقفت قدامي

_عفارم عليكي، مجتيش من اول مبدأنا لي؟

=اصل، اصل كنت تعبانه شويه

_استمري شكلك بتحبي الي بتعمليه، يلا  دورتين تانيين حوالين المعسكر قبل متطلعوا

لفينا والله والله والله والله مشوفت بنات خرعه كده والله مشوفت او يمكن انا الي جامده ولا اي على الله حكايتي ، الجامد مبيحكيش عن جمدانه، انا فعلا الي جامده

طلعنا وشهد وكانت بتفرفر على السرير

_متنشفي يخرعه في اي

=اشهد ان لا اله الا الله وان محمد رسول الله

_يجدع!! انتي عارفه كنت بتدرب ازاي انا كنت بلف المعسكر 15 مره والمعسكر بتاعهم أوسع من بتاعنا يجي مرتين كده، وكانت تدريبات كتيره، هو انا مش هنط الحبل؟

=نامي يمريم

_مش هنط الحبل!

=يمريم نامي

_الحبل مش هنط؟

=منك لله

_..

=انتي راحه فين! 

_انا عاوزه انزل دلوقت

=دلوقت فين انتي اتجننتي!!

يُتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية فقط وفقط للرجال)
google-playkhamsatmostaqltradent