رواية بداية جديدة الفصل الرابع 4 بقلم دعاء الاودن

 رواية بداية جديدة الفصل الرابع 4 بقلم دعاء الاودن

رواية بداية جديدة البارت الرابع

رواية بداية جديدة الجزء الرابع

رواية بداية جديدة الفصل الرابع 4 بقلم دعاء الاودن

رواية بداية جديدة الحلقة الرابعة

نرمين بصدمة وصوت عالي :  حراااامي مش مصدقه اني شفتك تاني يا حرامي 
اسر بصلها بصدمه : أفندم  
مروه فهمت ان ده الشخص اللي هي شافتوا في المول فلحقه الموقف بسرعه 
مروه : نعم حضرتك في حاجة
اسر : هي بتقول اي دي 
مروه : وطي صوتك يا نرمين... حضرتك هي بتكلم صاحبتنا بس حطه السماعه في ودنها تحت الطرحة فللأسف محدش شايف 
نرمين حست ان هي نيلت الدنيا عملت نفسها بتكلم بتتكلم زي ما مروه قالت : طب سلام دلوقت كده 
اسر : تمام مفيش مشكله 
نرمين عامله فيها هبله وبتسال مروه : هو في اي 
مروه : صوتك كان عالي وانتي بتتكلمي وعشان مش ماسكه الفون يعني الناس بتحس انك بتكلميها 
نرمين : اسفه يا كابتن مكنش قصدي انا كنت بتكلم في الفون و... 
اسر مقاطعا  : مفيش مشكله بتحصل كتير 
نرمين : شكرا 
وكانت هطق منوا وكان هاين عليها تقتل مروه 
الاسانسير وقف ونزل اسر ولقا ابراهيم في وشوا وقف معاه شويه وابراهيم قالوا ان ساره اتقبلت في الشغل 
ونرمين ومروه خرجوا لقوا اسر وقف مع ابراهيم 
نرمين : بت يا مروه مش ده ابراهيم خطيبك 
مروه : اه ياختي وواقف مع الراجل اللي كنت هتفضحينا معاه 
نرمين : لي ياختي انا عملت اي 
مروه : لا معملتيش حاجة خالص انا اللي عملت 
نرمين : ده انا حتي كيوت وقمر ومبعملش مشاكل 
مروه : بقولك اي اسكتي احسن واما ابراهيم يسيب اللي معاه ده روحي لأخوكي وانا هقف معاه 
نرمين : ماشي ياختي بس يك يعبرك 
ابراهيم شاف مروه ابتسم ليها اسر خد بالوا وبص في اتجاه ما هو بيبص لقا اللي كان راكب معاهم 
اسر : لم نفسك يا ابراهيم ده انت حتي خاطب. 
ابراهيم : ياعم دي خطبتي الله 
اسر : ماشي يا عم روح بقا ليها بدل ما انت سيبها كده 
ابراهيم : رايح اهو 😂
ابراهيم راح عند مروه واسر بص لنرمين وابتسم ابتستمة مستفزه راحت نرمين بصتلوا بقرف ومشيت علي مكتب سليم واسر ضحك وراح علي مكتبوا 
               #Doaa_Elawdan
في منزل عائله العربي 
الام : ها يا ساره طمنيني 
ساره : الحمد لله يا ماما 
الام : ياحببتي الحمد لله علي كل حال مقلناش حاجة بس اي اللي حصل بالظبط 
ساره : عادي يا ماما انترڤيو عاديه خالص 
يارا دخلت : السلام عليكم...  هاااا عملتي اي ابت اساره 
ساره : ياربيييييي يا بنتي عملت انترڤيوا عادي ولو اتقبلت هيبلغوني وخلاص 
يارا : ان شاء الله هتتقبلي 
الأم وساره : يااارب
          صلوا علي محمد  ♥️✨
مينا : ها يا عمر المفروض العمليه النهارده هتعمل اي 
عمر : هاتلي كل واحد من اللي معانا لوحدوا 
مينا : يابني المفروض نعمل اجتماع جماعي مش فردي 
عمر : اسمع الكلام بس يا مينا وهتفهم بعدين 
ومينا استدعا كل واحد فيهم وعمر كان بيشرح ليه الخطه ويقول ان في واحد منهم خاين وكان بيدقق في ملامح وانفعلات كل واحد لحد ما اتكلم مع كريم وشك فيه 
عمر : بص يا كريم تفصيل العمليه اللي هنقوم بيها الليله...  بس كده 
كريم : تمام يا باشا 
عمر : تصدق يا كريم ان في حد من الفريق بتاعنا بيخنا وبيوصل معلوماتنا للمجرمين 
كريم بتوتر وبيحاول يتكلم بصدمة : معقوله يا باشا 
عمر : تصدق بقا 
كريم بارتباك : اعوذ بالله ويترا عرفتوه يا باشا ولا لسه 
عمر : عرفناه طبعا وعشان كده مقولتش الخطه في الاجتماع 
كريم بخوف : هو يا باشا عارف انكم عرفتوه 
عمر : اه طب عارف ده انا حتي حبستوا 
كريم براحة : طب الحمد لله يا باشا ... الا هو مين لازم نعرف طبعا ... ؟
عمر : هتعرف يا كريم هتعرف بس مش دلوقت المهم تقدر ترتاح وهنتجمع بليل الساعه 12 تمام 
كريم : تمام يا باشا اي أوامر تانيه 
عمر : تسلم يا كيموا تقدر تتفضل 
كريم : يزيد فضلك يا باشا سلام عليكم 
عمر : وعليكم السلام 
خرج كريم عمر اتصل بمينا 
عمر : مينا بقولك كريم خرج من عندي عايزك تشوف رايح فين وتبقا وراه خطوه بخطوه ومن غير ما يحس بيك 
مينا : تمام متشلش هم
مينا مشي ورا كريم ولقاه دخل كافيه اتصل بعمر بلغوا ودخل لقاه قاعد مع واحد وبيتكلم وهو خارج كان عمر وصل 
عمر : كريم باشا اي المفجاه الجميله دي
كريم بارتباك : اه اه هو انت بتعمل اي يا باشا 
عمر شدوا ودخلوا العربيه : متقلقش يا حبيبي عايزك في مشوار وركب العربيه واتحرك 
وصل عن القسم ونزل كريم ودخلوا اوضه 
عمر : لي عملت كده يا كريم 
كريم : عملت اي يا باشا بالظبط وضح كلامك 
عمر : ولا انا مبحبش اللف ولا الدوران اتنيل انطق اي الدافع اللي يخليك تدعم مجرمين وتقول ليهم الخطه بتاعتنا هااااا انتطق
كريم : ادعم مين ياريت لو معاك دليل تتكلم غير كده مسمحلكش عن اذنك وكان لسه هيخرج عمر مسك ايدوا وطلع جهاز صغير جدا كان متعلق في لياقه القميص بتاعه 
كريم برعب : اي ده 
عمر : لا استني كده ده الدليل تعالي نسمعوا مع بعض
كريم : عمر انت بتعمل اي ومين سمحلك انك تعمل كده وازاي 
عمر : هششششش هاااااا هتقول اي خلاك تعمل كده ولا اوصل التسجيل الحلو ده للقيادات العليا. 
كريم : ارجوك يا عمر بلاش ارجوك 
عمر : هتقول اي خلاك تعمل كده ولا 
كريم بضعف : محتاج فلوس محتاجها قويييي
عمر : محتجها في اي يعني 
كريم بدموع : ابني مريض قلب وعايز عمليه مصريفها فوق طاقتي وانا ممعيش اعمل اي اسيب ابني يموت اعمل اي قولي 
عمر : تفتكر ابنك هيتعالج بفلوس حرام 
كريم : معرفش معرفش صدقمي معرفش 
عمر : عارف ربنا بيختبرنا اختبارات صعبه قوي قوي يعني انت مزنوق في الفلوس ربنا بيكوت فتحلك بابين رزق الأول بيفتحلك الحرام قبلتوا الحلال هيروح رفضتوا الحلال هيتفتحلك يعني الفلوس اللي خدتها من العصابه دي كده كده كانت هتجيلك من حلال لو كنت رفضت الحرام 
كريم : انت مكنتش مكاني ولو كنت مكاني متاكد كنت هتعمل زيي 
عمر : ربنا بيبتلينا عشان يختبر صبرنا ويشوف قوة تحملنا علي البلاء كل لاحظه بتعدي علينا بناخد عليها ثواب ده حتي ربنا قال وبشر الصابرين 
كريم : اعمل اي قولي اعمل اي 
عمر : تعرف معلومات عن العصابه دي 
كريم  : للأسف معرفش عنهم غير حجات بسيطه وان كبيرهم اسموا صلاح باشا 
عمر : كريم انت عايز تبقا معانا بجد ولا هتخنا 
كريم : وحياه ابني انا ما حابب ابقا معاهم انا كنت كاره نفسي بس مكنش قدامي حل غير كده 
عمر :  تمام قوي انت هتاخد معاك قوات وتمشوا علي الخطه الاولي اللي هما عارفينها وانا ومينا هنقوم احنا بالعمليه 
كريم : بس ازاي انتوا الاتنين لوحدكم دول معاهم اسلحة جباره 
عمر بضحكة  :  ياعم متخفش علينا عمر الشقي بقي يا مان 
كريم : ربنا معاكم وينصركم ويحفطكم 
ونفذوا العمليه وفعلا مينا وعمر نفذوا الخطه وقبضوا عليهم بس ساب واحد عشان يبلغ صلاح باشا باللي حصل 
          سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم  ♥️✨
تاني يوم ساره نزلت شغلها مع اسر ويارا نزلت جامعتها 
في الجامعه
نرمين : بت يا مروه اناقرفت من الكليه وزهقت
مروه : لي يا نرمين 
نرمين : بصي انا عايزه حفله عايزه فرح عايزه حاجة جديده زهقت من الحجات الروتينيه دي بصي انا زهقت منك انك شخصيا  
مروه : والله انتي واحده مهزءه اعمل اي  😒... شايف يارا ومارينا واقفين اهم تعالي نقف معاهم 
نرمين : مين دول معرفهمش دول معانا في القسم تقريبا 
مروه : تقريبا!!  يابنتي معانا في القسم تعالي تعالي 
مروه : ازيك يابت يا يارا ازيك يابت يا مارينا سلمت عليهم وباستهم 
يارا : مرووووه ازيك يابت 
مارينا : تمام يا مروه انتي عامله اي 
نرمين : ازيكم وسلمت عليهم وهي بتبوسهم يارا كانت بتشب جامد عشان تبوسها وكذالك مارينا 
يارا : ازيك يا نرمين 
نرمين :الحمد لله هو انتوا قصيرين كده لي يا عيال هههههه
يارا : لا حضرتك احنا طولنا طبيعي انتي اللي طولك مش طبيعي 🙂
نرمين :لي يا بنتي ده انا طولي 175 بسسسس 
يارا بصدمة : بسسسسسس وكمان مستقليه بيهم ده انا طولي 167 وعماله اتكبر علي الناس واقول اني طويله ده انا اركن بقا 🙂😂
نرمين : اه طبعا تركني ههههههه
وقعدوا يتكلموا ويهزروا مع بعض وخدوا علي بعض جامد 
مروه : بقولكم اي احنا نقعد مع بعض بدل ما كل ثنائي قاعد لوحدوا كده 
يارا : واهو نبقا ثنائي تربيع  ونسمي نفسنا شله الرباعي 😂😂
نرمين : فكره حلوه والله يا ولاد 
مارينا : يلا هنبقا بيستات 
كلهم في صوت واحد : طبعا 
مروه : طب يلا بقا بالمناسبه الحلوه دي ناخد صوره 
          #Doaa_Elawdan 
عند ساره في شغلها ابراهيم فهمها هتعمل اي 
سليم طلبها ودخلتلوا المكتب 
ساره : افندم 
سليم بصلها واستغرب انها باصه في الأرض ومكسوفه وخدودها حمرا 
سليم باستغراب : هو انتي السكرتيره الجديده... ؟
ساره برقه : اه يا فندم حضرتك طلبتني 
سليم : اممممم اه انتي مهاكي لغات صح 
ساره : ايوه يا فندم 
سليم : تمام خدي الملف ده ترجميه وابعتيه 
ساره : تمام يا فندم اي اوامر تانيه 
سليم : لا شكرا تقدري تروحي شغلك 
ساره : تمام يافندم 
عدي وقت الشغل واسر وساره وهما مروحين اشتروا شويه حجات هيحتجوها النهارده 
     استغفر الله العظيم واتوب اليه من كل ذنب عظيم  🤍
مارينا : هاا يا بنات هتيجوا 
نرمين : شوووور يا بيبي 
مروه : اكيد يا بنتي هنيجي 
ايمان : دي حاجة مش عايزه كلام طبعا 
نور : الله الله اكيد راشقين يا مان 
مروه : يابت بطلي طريقه الصبيان اللي بتتكلمي بيها دي 
نور :  يابت انا كده ده حتي امي بتقول انا مخلفه 3 صبيان مش ولدين وبنت  😂😂😂😂
ايه : اسكتوا بقا المهم هنيجي 
وزه :  الله يا بنات والله انتوا واحشني قوي 
اسماء : اكين جاين يا بنات 
شروق : الله بحب قوي الحجات دي 
صفا : اللللللللللللله هنرقص صح 
سناء : الله عليك يا صااااااااحبيييييييي 
ناهد : مسا مسا علي اخواتي 
سمر : بنات انا اللي هيقص 
صفا : يابت اسكتي وانتي فضحانا كده بحرف الراء بتاعك كده 
سمر :  الله بقولك اي متخلنيش اغنيلك اغنيه كيونا فييس 
شروق : اسكتي اسكتي ده احنا اللي هنفيص 😂
علياء : يعني هنتجمع امته يا بنات 
ألاء :اكيد بليل يا بنتي 
مروه : يعني اتفقنا يا بنات كلنا هنروح 
الكل : طبعااااا
انا : متنسوش بقا اني دي فكرتي والكلام ده عشان بيستي وانا مش معاكم 🥺💔 
عذرا يا جماعه ده حوار بين اشباح رياضه 😎😂
             #Doaa_Elawdan
في بيت عائله العربي 
الام  : بقولك يا اسر عايزاك تاخد يارا وتجيبوا الحاجات دي وغمزتلوا 
اسر بضحكة : ماشي يا حاجة يلا بقا يا يااااااارررراااااااا 
في بيت عائله طاحون 
نرمين : يا عمررررررررررر قوووووم بقاااااا 
عمر : اي يا بنتي حرام عليكي عايز انام الله 
نرمين : يابنتي تعالي معايا مشوار الله 
عمر : كنت السواق بتاع حضرتك ولا أي 
نرمين : يابني احنا بليل هتسبني اروح لوحدي والناس عماله تتخطف 
عمر : متخفيش هما بيخطفوا البنات بس 
نرمين : بس يابني...  وبعدين استوعبت اللي قالوا...  قصدك لي يا عمر اني وحشه 
عمر : فشرررررر محدش يقدر يقول كده ده انتي حتي زرافه  😂
نرمين : عمر لاحظ انك عمال تعك من الصبح وانا مش راضيه اقولك حاجة فقوم كده زي الشاطر البس عشان توديني وتستتناني بدل ما أخلي سنتك سوده 🙂
عمر : يامي يامي خاف يا عيد...  ها رايحة فين بجد 
نرمين : يابني رايحين عند صاحبتي 
عمر بنظره ثاقبه : امممم رايحين يعني في مززززز صح ولا اي. 
نرمين :  طول عمرك قليل الأدب اه في يا اخويا 
عمر : شايفه بقا قله الأدب بتاعتك يا هبله انا بسئلك هل هما بنات ناس ومحترمين ولا لي مش لازم اطمن اللي انتي رايحة معاهم دول حلوين قصدي مودابين ولا لا 😂😂
نرمين : اه اه انت هتقولي يلا بقا عشان منتاخرش وكلمه البنات واتجمعوا 
        صلوا علي محمد  🤍
أسر ويارا ماشين مامته رنت عليه 
اسر بلهفه : ازاي ده يا ماما تمام احنا جاين حالا متخفيش 
يارا : في اي يا اسر 
اسر بزعيق : انتي تخرسي خالص مش عايز اسمع نفسك 
يارا خافت وسكتت 
واحوا بسرعه علي البيت اسر فتح الباب كان البيت مضلم 
يارا بخوف :  اسر هو البيت ضلمه كده لي وفجأه النور فتح ولقت صحابها كلهم في صوت واحد : هابي بيرث دي يا ياراااااااا 
يارا بصدمة  : اي ده انتوا هنا 
مارينا : احنا نقدر منبقاش معاكي كل سنه وانتي طيبه يا روحي عجزتي وبقيتي 20 سنه وحضنتها 
يارا بفرحة :وانتي طيبه يا ماروا 
مروه : وسعي كده ياست مارينا عايزين نتكلم شويه مع البت الله 
مارينا : اهو ياختي سيبتهالك 
مروه : كل سنه وانتي طيبه يا يارا يا روحيييييييي يا قلبيييييييي انتييييييي 
يارا : وانتي طيبه يا مروه 
نرمين : كل سنه وانتي طيبه يابت يا يارا وان شاء الله السنه الجايه تكوني متجوزه ونفرح بيكي بقاااا 
ايمان : وسعي بقا يا نيموا الله عايزين نتكلم مع البت شويه 
يارا : ام خدود حمرا مش مصدقه جيتي احمد ياختي واخدك مننا 
ايمان : كل سنه وانتي طيبه يا يارا بصوتي بقا 😂
يارا : وانتي طيبه يام خدود حمرا 
نور : وسعوا بقا كده خلوني ابارك للبت 
يارا : نووووورررررر 
نور :بسكوته ضحكتك حدوتة كل سنه وانتي طيبه يابت يا يارا 
يارا  : وانتي طيبه يا نور واحشني صوتك قوي فاكره اما كنتي بتغني لينا زي العاده 
نور :من عيوني اغنيهالك 
ايه : واسعي كده يابت يا نور مش وقت غنه يابت 
يارا : ايه يا قززززعه 
ايه : ياربي علي قله القيمه كل سنه وانتي طيبه يا يارا بس بلاش تيجي علي الوجيعه كتير  😂
يارا : وانتي طيبه يا قزعه 
وزه : وسعوا وسعوا وسعوا بقا يا بنات عشان يارتي حببتي واحشاني قويييييي
يارا : الواطيه اللي حولت من الكليه وسابتنا واحشاني يا كلبه 
وزه : وربنا انتي وحشاني اكتر كل سنه وانتي طيبه يا ياراااا وكل سنه تكوني بصحة وخير يارب 
يارا : وانتي طيبه يارب يا وزه 
سمر : كل سنه وانتي طيبه وبخييييي يا ياايه 
يارا يضحكة : الله عليكي يا سمر بحب اسمع اسمي منك قويييي 😂😂 وانتي طيبه يا قلبي 
ناهد : صاااااااحبيييييي كل سنه وانت طيب يا باشا 
يارا : وانتي طيبه يا ناااااااهدددد
شروق : وسعوا كده تعالي يابت يا يارا هاتي بوسه كل سنه وانتي طيبه يا قمرررررر
يارا : وانتي طيبه يا شوشوا 
سناء : اي ده هتنسوني كل سنه وانتي طيبه يا قمر القسم 
يارا : وانتي طيبه يا سنوءه 
علياء والاء : كل سنه وانتي طيبه يا يارا 
يارا : وانتوا طيبين 
صفا : وسعوااااا بقا مكان وشغلوا اغاني عايزه ارقص الله كل سنه وانتي طيبه يا يارا 
يارا : وانتي طيبه يا صفا 
وفرحوا جدا واتبسطوا 
 لمه الصحاب بجد متتعوضش واللي ملوش صحاب بتكون حياته ناقصه مرح ناقصه ضحك ناقصه خناق ناقصه تفصيل كتير ميعرفهاش غير الصحاب وبيكونوا غالين في قلبنا قوييييييي  ♥️♥️♥️
        #Doaa_Elawdan
في مكان اخر 
صلاح : اييييييي شويه بهااااايم ازاي يتقبض عليكم. 
اشرف : ياباشا غدروا بينا 
صلاح : مين دول 
اشرف : عمر طاحون ومينا اسحاق 
صلاح : عمرر طاحون ومينا اسحاق ماشيييييي وربي لهندمكم ..........
يُتبع..


google-playkhamsatmostaqltradent