رواية جوزي الدجال الفصل الرابع 4 بقلم دودا حوده

 رواية جوزي الدجال الفصل الرابع 4 بقلم دودا حوده

 رواية جوزي الدجال البارت الرابع

 رواية جوزي الدجال الجزء الرابع

رواية جوزي الدجال الفصل الرابع 4 بقلم دودا حوده

 رواية جوزي الدجال الحلقة الرابعة

#جوزي الدجال 
#الحلقه الرابعه
#بقلم دوداا حوده
ايمان:مكنش وقته خالص يا يحيي 
يحيي :هو اي اخر اخبار أشرف
ايمان :ولا في اي جديد 
يحيي:معرفش اللي حصل بقي 
ايمان:كلم المحامي ان هي متاخدش الورث دلوقتي 
يحيي :واعملها ازاي دي 
ايمان :اتصرف مش انت السبب 
يحيي :طيب هحاول 
ايمان :اقفل بقي دلوقتي لازم اشوف دعاء 
يحيي :كلمني وانا هكلم المحامي واكلم اشرف كمان علشان 
يحاول يتصرف بسرعه 
ايمان:ماشي ودخلت ايمان المحل اي كل الهدوم دي 
دعاء :انا جبت ليكي زي ما جبت لنفسي بالظبط 
ايمان : معقول يابنتي بلاش تضعي كل الفلوس اللي معاكي 
دعاء :بطلي هبل وادخلي قيسي الهدوم 
ايمان: حبيبتي ودخلت قاست الهدوم وراحوا البيت 
دعاء :اي ده مالو 
ايمان :ينهار ابيض هو نايم ليه كده 
دعاء :ملناش دعوه يلا ندخل الشقه 
ايمان :اصبري بس نفوقه
دعاء :انا بخاف من الراجل ده علشان خاطري يلا ندخل 
ايمان:اوعي كده وفوقت اشرف 
اشرف:انا فين 
ايمان : انت مالك فيك اي 
اشرف :مش عارف دوخت ووقعت 
ايمان : طيب قوم قوم 
اشرف :مش قادر ممكن اديك لو سمحت 
ايمان : ساعديني يابنتي 
دعاء :الف سلامه بس الشقه دي انا مش دخلها 
اشرف :انا مشغل قران لو خايفه 
دعاء :انا مش خايفه ادخل ودخلوا 
ايمان :فين المطبخ اعملك حاجه تشربها 
اشرف :هنا عالشمال 
ايمان :ماشي 
دعاء :الف مليون سلامه عليك 
اشرف :الله يسلمك انا اسف والله 
دعاء :بجد هو انت مراتك ماتت 
اشرف :ممكن بلاش اي كلام في الحوار ده 
دعاء :انا شوفتها وده اللي هيجنني 
اشرف :علشان كده انا متاكد انها عايشه بس ليه بتعمل كده 
مش عارف والله 
حسنى:بابا 
دعاء :مين ده 
اشرف :حسن ابني تعالي يا حسن 
دعاء :هو انت عندك ولد 
اشرف :ايوه ابني واللي صعبان عليا لو هي عايشه ازاي 
سايبه ابنها كده 
دعاء :غير الحوار 
حسن :انتي حلوه اوي يا طنط 
اشرف :اي ده من أمتي 
دعاء ::مش فاهمه 
اشرف :اصل هو عمره ما حب أنه يتكلم معاه حد غريبه 
دعاء :تعالي يا حبيبي 
حسن :حاضر وراح ليها وخدته في حضنها 
اشرف :تعالي هنا بقي بلاش تتعب طنط 
ايمان :اتفضل العصير مش يلا بينا بقي 
حسن : هشوفك تاني يا طنط 
دعاء :هيجيلك تاني ومشيت من عندو 
ايمان :ده مين ده 
دعاء :,ابنه بس عسل اوي 
ايمان :,ملاحظه انك مش بقيتي خايفه 
دعاء :مش عارفه حاسه ان انا مصدقه المره دي ليه 
ايمان :طيب يلا ياختي علشان نشوف مشوارنا 
دعاء :ماشي ودخلوا لبسوا وراحوا عند المحامي احمد 
احمد :مواعيدك مظبوته 
دعاء :اهلا بحضرتك 
احمد:اهلا بس مش هينفع نتكلم الا لما ابن عمتك يجي 
دعاء :ماشي مافيش مشكله 
يحيي :مساء الخير يا استاذ احمد 
احمد :الحمد لله اتفضل يا استاذ يحيي هنفتح في الموضوع
 عالطول مدام سناء سابت ميراث يصل الي٢٠مليون حضرتك
 ليكي فيهم ١٠مليون وحضرتك يا استاذ يحيي ٥مليون
 وبالنسبه لل٥مليون التانين رايحين للجمعيات الخيرية
دعاء :ممكن اعرف مصدر الفلوس ده اي 
المحامي : حضرتك متعرفيش أنها كانت متجوزه راجل
 الأعمال حمدي ابو العزم 
دعاء:بصراحه لا معرفش 
المحامي : خليني اكمل كلامي الفلوس دي هتتصرف في حاله 
واحده حضرتك تتجوزي وحضرتك تكون شغال واللي انا
 اعرفه ان حضرتك انسه وحضرتك مش شغال 
دعاء :هو انا مش سالت حضرتك الوصيه دي فيها شروط
 قولت لا مافيهاش اي  شروط 
احمد :يعتبر ده مش شرط دي حاجه سهله جدا 
دعاء :يعني انزل اقول عريس لو سمحت يا ولاد الحلال
يحيي :وانا في يوم وليله هلاقي شغل 
المحامي :قدامكم شهر وكله يكون جاهز والشهر لو خلص 
وحضرتك مش لقيت شغل فلوسك هتروح لانسه دعاء
في حاله لو كانت مدام وحضرتك لو مش اتجوزتي فلوسك 
هتروح لاستاذ يحيي لو اشتغل 
دعاء :طيب لو محصلش نصيب بيني وبين جوزي واطلقنا 
احمد ':اول لما تستلمي فلوسك مليش دعوه بحضرتك خالص 
دعاء :طيب حضرتك ليه خلتني قدمت استقالتي 
احمد :حضرتك لو محتاجه اي فلوس انا تحت امرك ومني انا
 شخصيا ولو مش خدتي الورث مش عايزهم 
دعاء :ماشي هشوف هعمل اي واكلم حضرتك يلا يا ايمان 
ايمان :ماشي سلام يا يحيي 
يحيي :ممكن رقمك يا دعاء 
دعاء :اه اوي اوي هات تلفونك وسجلت رقمها ومشيت 
يحيي :حلو اوي الشغل ده 
المحامي :بس برضه هاخد اتنين مليون جنيه 
يحيي : وال ٥مليون بتوع للجمعيات الخيرية 
المحامي :برضه هاخدهم وده اتفقنا
يحيي :هو فعلا لو مش اتجوزت انا هاخد ال١٠,مليون 
المحامي : ليه هو ده كان شرط في الوصيه اصلا 
يحيي :ماشي بس هي اكيد هتتجوز 
المحامي :,ماشي بعد اذن حضرتك بقي علشان عندي مواعيد 
يحيي :طيب مافيش اي حاجه علينا 
المحامي :لا مافيش وبعد اذنك يلا  
يحيى:ماشي ومشي يحيي 
وفي العربيه 
ايمان:ها هتعملي اي 
دعاء :مش عارفه افكر 
ايمان :عمتك دي مؤذيه اوي 
دعاء:مش عارفه اي الشرط ده 
ايمان :المشكله ان شهر واحد بس 
دعاء:اسكتي بقي والنبي وروحت الشقه لقت حسن قدام
 الشقه واقف عامل يخبط 
دعاء :بتعمل اي يا حسن 
حسن :انا عايز اقعد معاكي 
اشرف :انا اسف والله بقالو ربع ساعه عامل يخبط وأنا دخلت 
اجيب ليه لعبه 
حسن :لا مش عايز لعبه انا عايزها هي 
اشرف :مينفعش كده 
دعاء  طيب سيبه معايا ولما ينام هجيبه 
اشرف :مش عايز اتعب حضرتك 
دعاء :مافيش تعب خالص 
اشرف :ماشي شكرا لحضرتك ودخلوا 
دعاء :مالك يا بت عامله كده ليه 
ايمان :العريس اهو 
دعاء :حسن انتي غبيه 
ايمان :,ابو حسن انتي اللي غبيه 
دعاء :,لا انتي بتهزري ازاي لا طبعا 
ايمان :وليه لا اتجوزي وبعدها لو حبيتي تطلقي اطلقي 
دعاء :شكلك اتجننتي 
ايمان :حليها الواد متعلق بيكي وهو عايزك تسعدي في
 موضوع مراته مافيش اسهل من كده 
دعاء :انتي عايزني اروح اقوله اتجوزني 
ايمان :امال انا بعمل ليه اسمعي هقولك اي 
يتبع 

google-playkhamsatmostaqltradent