رواية رب صدفه خير من ألف معاد الفصل الثالث 3 بقلم ضحى ربيع

 رواية رب صدفه خير من ألف معاد الفصل الثالث 3 بقلم ضحى ربيع

رواية رب صدفه خير من ألف معاد البارت الثالث

رواية رب صدفه خير من ألف معاد الجزء الثالث

رواية رب صدفه خير من ألف معاد الفصل الثالث 3 بقلم ضحى ربيع


رواية رب صدفه خير من ألف معاد الحلقة الثالثة

Part:3
*امم اتفضل الاكل انا عملت حسابك معانا
كنت بحاول ابعد عيني عن عينه وقدمت ايدي عشان ياخد الاكل
لقيته فجأة قفل الباب في وشي
فضلت مكاني متنحة
هو بجد.عمل كده هو قفل في وشي الباب
دخلت الاوضة وانا متنرفزة وعلي اخري
*انسان همجي متخلف قليل الذوق والادب هو فاكر نفسه اي
^نور في اي وهو مين ده الي بتشتميه كده حد ضايقك
*الزفت الي اسمه ادم جبتله اكل معانا قفل الباب في وشي
^ميييين؟نور انتِ بتستهبلي بتجبيله اكل لي انتِ مالك انتِ مسمعتيش الراجل قال عليه اي انتِ بتستعبطي
^في اي يا فطمة الموضوع مش مستاهل وبعدين انا كنت بشكره علي انه ساعدني
^ولا تشكريه ولا يشكرك تمام ملكيش علاقة بيه تاني ماشي
*خلاص بقي يلا ناكل
عدي اليوم ونمنا من كتر التعب والاجهاد
صحيت علي اذان الفجرة ودخلت اتوضيت وانا خارجة من الحمام سمعت صوت حد بيعيط اتسمرت في مكاني افتكرت كلام عم محمد لما قال ان الي كانوا بيسكنوا كانوا بيسمعوا اصوات حد بيبكي
البكي قلب لنحيب وذاد اوي لدرجة اني جريت اتغطيت ونمت من غير صلي من كتر خوفي
عدي اللليل وجي الصبح صحينا روحنا الجامعة ورغم ان اليوم كان متعب بس كان ممتع اوي انك تسافر البلد الي بتحبها ده من امتع ما يكون
* فاطمة انا هدور علي اي شغل نمشي بيه حالنا لاني مش حابة اتقل علي بابا تاني
^ومين سمعك يانور والله وانا زيك
*طب يلا ندور ويارب نلاقي حاجة قريبة من السكن 
بدأنا ندور تقريبا  اليوم كله واحنا بنلف هي في مكان وانا في مكان تاني 
لقيت اخيرا شغل كمدرسة في دار ايتام بس كان بعيد جدا عن البيت بس وافقت لان مكنش في حل تاني ولأني بحب الاطفال اوي ويااه علي الاجر الي هتاخده لما تطبطب علي يتيم مابالك بقي انك هتعلمه يارب قدرني وجعلني اد المسؤلية
اما فاطمة فلقيت شغل في صيدلية قريبة من السكن بنت المحظوظة
يانهار اسوح الساعة١٢ يااالهوي
طلعت اجري في الشارع الوقت ده ممكن ميكونش متأخر في اسكندرية بس انا متعودتش علي كده وبعدين انا في بلد غريبة
كنت ماشية سريع وبمد ودخلت من شارع جانبي عشان اوصل بسرعة الدنيا بدأت تمطر والشارع كان ضلمة اوي وكنت بحاول اسرع مشيتي
_السنيورة رايحة فين
*عديني بعد اذنك
_استني بس نتفاهم ونتكلم ون...
وبدأ يحط ايده علي جسمي محسيتش بنفسي غير وانا بلفخه قلم علي خلقته لقيت فجأة كام واحد تبعه طلعوا معرفش منين 
_يابنت الكلب يازباله بتضربيني انا طب وديني مهخلي كلب يبصلك بعد النهاردة
ولقيته هو وصحابه بيقربوا مني وكان واحد فيهم تقريبا ماسك جزازة مية نار لانه كان بيقول هشوهها
لزقت في الحيط الي ورايا كنت بستنجد بربنا كل ما كانوا بيقربوا كنت بحس ان اني بحفر في الحيط وكأني هستخبي جواه
وفجأة لقيت الإنسان لقذر ده بقي اخر الدنيا واذ بشخص نازل ضرب فيهم مش عارفة ظهر منين 
كسرهم تقريبا كان بيضربهم طرب هستيري مش مجرد واحد بيدافع عن بنت 
خلاهم مش قادرين يتحركوا بس في واحد فيهم قام وضربه بالمطوة بتاعته انا لقيت نفسي بصرخ 
ضربه صربة تاني خلاه فقد وعيه 
ولقيته ساحبني من ايدي لغاية ما خرج لشارع عمومي منور
اي ده مش ده ادم....
لقيته بيبصلي بصة غصب وكان متعصب اوي ولقيت كتفه بينزف
*اي ده دد دم انت لازم تروح مستشفي 
مردش
*طب مش هينفع تمشي كده ممكن يكون خطير
لقيته سابني ومشي قدامي للعمارة طلع وانا وراه
دخل اوضته خبطت علي الباب ودخلت وراه 
*لازم ننضف الجرح ثانية بس انا معايا شنطة إسعافات هجبها واجيلك
طلعت بسرعة ودخلت اوضتنا
^نور نور انتِ فين من الصبح انا كنت مرعوبة عليكي وفونك مغلق
*مش وقته يا فاطمة هشرحلك بعدين بس ساعديني الاقي شنطة الاسعافات مش لاقياها
^الشنطة اهي بس لمين
*هبقي اشرح لك بس مش وقته
اخدت الشنطة وجريت علي اوضته لقيته قاعد ومخبي وشه بأيده  هاولت اعمل صوت بحيث احسسه اني هنا 
لقيته بصلي ومسح عينه بسرعة
عملت نفسي مشفتوش وقعدت قدامه
وبدأت اشوف الجرح وانضفه (والله فلوس كورس الاسعافات مراحتش هضر😂😂😂💔)
كنت بتحاشة ابصله وكنت مركزة اوي في الي بعمله خلصت وربطله شاش وقومت
*اسفة علي الي حصلك بسببي الجرح الحمد لله سطحي وانا طهرتوا
وطبعا مكنتش مستنية منه رد ولفيت عشان امشي 
بس اتصدمت لما لقيته اتكلم

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent