رواية رهف الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم ندى رأفت

 رواية رهف الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم ندى رأفت

رواية رهف الجزء الثاني البارت الثالث

رواية رهف الجزء الثاني الجزء الثالث

رواية رهف الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم ندى رأفت


رواية رهف الجزء الثاني الحلقة الثالثة

#رهف_2
البارت الثالث 
الكاتبه : Miyano Shiho  ( ندى رأفت ) 
رشا (خدامه ) حاطه كوبيات اللبن الي هتديها لرهف وياسين قدمها... راحت بصت رشا  يمين وشمال ....وفجأه طلعت ...علبه فيها حبوب راحت حطت واحده في كوبايه رهف وقلبت ....
الصبح ..
ياسين صحي وخرج من اوضته ونزل لقى والدته ورامي قاعدين على السفره بيفطروا ..
والده ياسين :صباح الخير يا ابني ...أومال رهف فين ..
ياسين :صباح النور يا ماما ..الأستاذه رهف نايمه ..لأنها كانت سهرانه بتابع مسلسلها  التركي مش عارف ايه قصه المسلسلات التركي دي  .. وطبعا كانت معليه التليفزيون  ومش عامله حسابها اني نايم جنبها ..وانا صاحي مصدع ومحتاج كوبايه قهوه ضروري والا مش هعرف اكمل اليوم كدا ..
وقعد ياسين جنب رامي على السفره ..
والده ياسين : هههه طب انا هقوم اعملك قهوه ..
ياسين :لا يا ماما راجي فين ..متتعبيش نفسك..
والده ياسين :ولا تعب ولا حاجه ..
رامي :يا ترى يا استاذ ياسين رايح شغله إنهارده ..
ياسين :لا خدت اجازه علشان احضر خطوبه احلى اخ في الدنيا ..
رامي :مش هسمحك بردوا ياياسبن انا كل ما افتكر ...انك عملت عمليه وكنت مريض وانا معرفش ومحدش يقولي ..غير بعد العمليه ..
ياسين :خلاص بقا يا رامي انسى ..
والده ياسين :المهم ان اخوك بخير دلوقتي ..اتفضل يا ياسين كوبايه القهوه ..
ياسين :شكرا يا ماما ..تسلم إيدك ..
رامي :طب انا هروح ..بقا اظبط حبه حاجات في شكلي لزوم الخطوبه وكدا ..
ياسين :مهما عملت يا رامي هيفضل شكلك مش جذاب زي ..أنا مش عارف هنا .. أعجبت بواحد زيك ازاي ..
رامي : ااه المفروض كله يعجب بيك انت بس  صح ..
والده ياسين :انتو الاتنين حلوين وانا معجبه بيكوا انتو الاتنين دا مش كفايه ولا ايه ..
ياسين :طبعا كفايه ..دا انتي ست الستات يا ماما 
رامي :في ديه ياسين معاه حق هو حد يرفض قمر زيك يا جميل ..
والده ياسين بتضحك :طب روح ظبط نفسك ..
رامي :ماشي ..سلام ..
ياسين ابتدى يشرب القهوه 
والده ياسين :ياسين كنت عايزه اتكلم معاك في موضوع ..
ياسين:خير يا ماما ..
ياسين :بص انا مش عايزه اتكلم فيه مع رهف علشان متزعلش ..بس انت ابني وهتفهمني صح ..
ياسين :في أيه يا ماما قلقتيني ..
والده ياسين :ولا قلق ولا حاجه انا بس عايزه اروح بيك المستشفى نعمل حبه تحاليل ونرجع ..
ياسين:ليه يا ماما .
والده ياسين :إن شاء الله خير يا ابني و يكون انت ورهف بخير ويكون هو تأخير بس . بس انا عايزه اطمن عليك انت حتى .. 
ياسين :أن شاء الله يا ماما ربنا هيرزقنا ونجبلك عيال يملوا عليكي الفلا ..بس متبقيش تضيقي ..من الدوشه 
والده ياسين :ياريت .. اضايق من دوشه ايه....أرجوك يا ابني هنروح ونرجع علطول واوعدك ان الموضوع دا هيبقى سر بنا ومحدش هيعرف ..
ياسين :بس ..
والده ياسين:أرجوك...
ياسين :ماشي يا ماما الي تشوفيه ..
وراحو المستشفى وبعد فتره رجعوا..
رهف :ياسين إنت كنت فين ومبتردش عليا ليه ..
ياسين :كنت مع ماما بظبط حبه حاجات للخطوبه إنتي قلقانه ليه ..
رهف :ابقى رد عليا مش تسبني اقعد أتصل بيك كداا ..
ياسين :ماشي ..وحط إيده على كتف رهف ..وقال:تعالي  بقا علشان تختاري ليا البدله الي هلبسها انهارده  ..
رهف :بس انت بردوا هتختار ليا الفستان ..
ياسين :بس كدا... من عنيا ..
بليل ..
في اوضه ياسين ..
رهف فتحه الدولاب ومحتاره تلبس إيه ..
راح خبط باب الاوضه ..
رهف :خش يا ياسين ..
راح خبط الباب تاني ..راحت فتحت رهف وقالت :راجي ..خير ..
راجي :اتفضلي ديه من الاستاذ ياسين ..راح حطها راجي على السرير ومشي ..
رهف إيه دا ..
الكاتبه :Miyano shiho ( ندى رأفت ) 
راحت فتحته لقته فستان باللون السيموني الي هي بتحبه .. (الي هو تحت في الصوره )
رهف :واو دا جميل اوي ..راحت لبسته وطلعت بصت على نفسها في المريا وقعدت تلف  وقالت:ذوقك حلو اوي ياسين .. وقعدت قدام المرايا تظبط الميكب ..فجأه فتح ياسين باب الاوضه راحت بصت عليه رهف فقامت وقالت :حلو اوي الفستان دا ياسين ..إيه رأيك لايق عليا ..
ياسين :قمر يا حبيبتي..بس في حاجه ناقصه ..
رهف :حاجه ناقصه ..زي ايه يعني ..
راحت بصت رهف للمرايا ..راح طلع ياسين عقد ألماس ..ولبسه لرهف ..وقال:كدا مفيش اي حاجه ناقصه ..راحت بصتله رهف وضحكت ..
رهف :جميل اوي ياسين ..بس غالي ..
ياسين :مفيش حاجه تغلى عليك يا حبيبتي ..
يلا بقا علشان ننزل ..
برا الفلا ....
وقفت عربيه وركنت ..
راح نزل منها والد انجي ..والدتها ..
والد انجي :يلا يوسف ..يلا يا انجي أنزلوا عايزين نلحق الخطوبه من اولها ....يتبع 

google-playkhamsatmostaqltradent