رواية اقدار الفصل الثالث 3 بقلم إيمي احمد

 رواية اقدار الفصل الثالث 3 بقلم إيمي احمد

 رواية اقدار البارت الثالث

 رواية اقدار الجزء الثالث

رواية اقدار الفصل الثالث 3 بقلم إيمي احمد

 رواية اقدار الحلقة الثالثة


ورد ..تصدقي انت وخطيبك دا هتولعه في نار جهنم 
حازم من وراء ورد ..شهد انت جيتي مش قلتلك انا نزل
شهد بدلع ..معلش يا حبيبي اتاخرت وقلقت عليك اوي 
حازم ..طيب يلا ياحبيبتي ننزل 
ورد ..تيرارارار ..عصافير الحب ياناس تجننه والله 
..نفسي اتسدت من منظركم ..كاتكم الارف انتم الاتنين ملزقين 
حازم مسكها من هدومها من ورا وهو بيهزها ..انا مش عارف مستحملك لحد دلوقتي ازاي ..عارفه لو مالمتيش لسانك دا هعلقك مكان النجفه
ورد ..احم احم عيب كده طيب نزل ايدك انا المدام بردو ..هتمد ايدك علي واحده نسوان وامك اللي اقعده فوق دي تقول ايه معرفتش اربي ..كده عيب
حازم سبها ..يلا ياشهد عشان ماصورش قتيل هنا
ورد برخامه .. معاك كامير ولا اسلفك 
حازم .. ايه السخافه دي يابت 
ورد ...عارفه عارفه  انا عسل
حازم ..عسل اوي حاسبي تلزقي
شهد بغيظ .. اسبكم تكمله هزار وامشي انا
ورد ..ايه دا !!طلعت بتحس وعندها دم مع اني كنت شكه 
حازم خد شهد وخرج  وقفل الباب 
ورد ..مهزاء والله لاوريك يا حازم يابن ميرفت
وطلعت شقة حماها وخبطت وفتحت ريم 
ريم بابتسامه ..ورد انت سبتي حازم وطلعتي في حاجه
ورد ..ياشيخه بلا حازم بلا زفت 
فين امك 
ريم .. جوه ادخلي
ورد ..حماتي ياحماااااتي انت فين 
ميرفت ..في ايه يابنتي مالك 
ورد بتمثيل ..يرضيكي كده يعني ابنك المحترم متجوزاه بقالي يومين ويخوني 
ميرفت بصدمه ..يخونك ازاي يابنتي 
ورد ..معرفش بتجي واحده كل شويه وينزل معاها زي الاهبل
ميرفت ..ابني اهبل 
ورد ..هو دا اللي فارق معاكي بقولك بيخوني بيخوني ولما اعترضت علي كده زعقلي وكان عايز يضربني 
ميرفت حضنتها ..  لأ متزعليش يابنتي انا هكلمه اخلي يجي حالا ونشوف الموضوع دا
ورد ..لا مش عايزه اشوفه انا كرمتي اتهانت اوي هو انا عشان ماليش حد يبيع ويشتري فيا كده  
ميرفت .. ازاي ماتقوليش كده احنا اهلك واعتبرني امك   ..حقك عليا يابنتي لما يجي هكلمه ..
ماتزعليش 
ورد بمسكنه .. طيب انا هنزل لحسن يضربني بجد لو مالقنيش 
ميرفت ..مايقدرش يمد أيده عليك ماتخفيش ياحببتي انا موجوده
ورد ..تسلمي يا قلبي انت هو في حماه قمر كده 
انا نزله بقي 
ريم وهي بتوصلها ..انا شوفت البنت وهي طالعه .. دي تبقي شهد حبيبة حازم ..معلش يا ورد ماتزعليش بس حازم  وشهد  بيحبه بعض وكانه خلاص هيتخطبه ..بس حصل موضوع جدي دا وكده .. ممكن ماتعيطيش ..وانا هكلم حازم
ورد بضحك..والله ولا فارق معايا  الاتنين اصلا ..سيبك منهم .. بس انت عسل كده شكلنا هنبقي أصحاب 
ريم ..اكيد ..بس انت مش زعلانه من حازم
ورد ..وزعل ليه يعني يابنتي هو انا اعرف اخوك دا غير من يومين اصلا يلا تصبحي علي خير
وحضنتها ونزلت الشقه اول مادخلت
  فجأة حست ورد بوجع قوي برأسها .. نوبات الصداع التي تأتيها بستمرار في الفتره الاخيره ولكن هذه المره كانت اقوي من السابق جريت بسرعه علي الاوضه عشان تاخد مسكن بس معملش حاجه و الوجع بقي بيزيد وبقي فوق احتمالها وهي بتتألم بصوت عالي ..قررت تنزل الصيدليه تجيب مسكن اقوي
...
حازم ..طيب انت زعلانه ليه دلوقتي
شهد ....مافيش 
حازم ..شهد انا ماليش في الجو دا اتكلمي علطول مالك زعلانه من ايه
شهد بغيره  ..انت مش شايف هزارك معاها ..دي انسانه بارده ..وانا مش مستحمله أنك تكون معاها في مكان واحد طول النهار والليل  انا هموت من الغيره انت مش حاسس بيا ليه 
حازم ..والله حاسس بيكي وعارفه أنه صعب بس اعمل ايه ..انا فهمتك الموضوع ياشهد  
شهد ..يبقي تجي تشوف بابا بكره 
حازم بسخريه ..اشوفه خير هو تعبان 
شهد .. حازم ماتهزرش انت هاتجي تخطبني بكره 
حازم ..ازاي فهمني هروح اقول لابوكي ايه لسه متجوز من يومين ..وجي أخطب بنتك النهارده
شهد ..ماليش دعوه ..انت لازم تتصرف يا حازم 
حازم ..شهرين اصبري بس شهرين
شهد ..كتير 
حازم ..ما خلاص بقي ياشهد ..يلا عشان  اروحك 
.....
رجع حازم البيت واول ما وصل .. نادت عليه ميرفت
ميرفت ..اطلع يا حازم عايزك 
طلع حازم عندها واقعده مع بعض ..خير يا امي 
ميرفت ..انا زعلانه منك يا حازم بقي كده تبهدل مراتك وتزعلها كده 
حازم ..ازعلها ازاي ..انا مش فاهم حاجه
ميرفت ..حكت اللي ورد قالته 
حازم ..يابت ال... 
ميرفت ..حازم دي بنت مسكينه خالص حرام عليك 
حازم .. مسكينه ..معاكي حق انا هنزل إصلاحها ..حاضر 
...حازم نزل الشقه ودخل بغيظ يدور عليها بس مالقهاش 
اقعد مستنيها نصف ساعه اول ما  رجعت ورد
حازم بجنون  ..انت كنت فين ..وازاي تنزلي من غير ما تقوليلي
ورد ..وانت مالك انا حره 
حازم جذبها من شعرها ..هو ايه اللي انت مالك ..بقولك كنت في انهي داهيه ومع مين اكيد مانزلتيش لوحدك 
ورد ..سيب شعري ياحازم  ..واتكلم باسلوب كويس ..وبعدين افرض كان معايا حد انت مدايق ليه طيب ما أنت مقضيها مع شهد وانا ساكته ..كل واحد يقضيها بطريقته
حازم ضربها بالقلم .. انت قليلة الادب و زباله وانا هربيكي من اول وجديد ..انا عرفت ليه دلوقتي اهلك جوزنا كده عشان يخلصه من واحده زيك ويرمها عليا انا
ورد بدموع .. انت بتضربي . انا ماسمحلكش ياحازم  أن كنت بسكت في كل مره بتغلط فيا وقلبها هزار فدا مايدكش الحق انك تمد ايدك عليا وتهني ..عموما انا كنت في المستشفي ودي الروشته 
ورمتها في وشه وجريت دخلت الاوضه وهي بتعيط
يُتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية اقدار)

google-playkhamsatmostaqltradent