رواية تزوجت سلفي الفصل الثالث 3 بقلم اسماء ابراهيم

 رواية تزوجت سلفي الفصل الثالث 3 بقلم اسماء ابراهيم

 رواية تزوجت سلفي البارت الثالث

 رواية تزوجت سلفي الجزء الثالث

رواية تزوجت سلفي الفصل الثالث 3 بقلم اسماء ابراهيم

 رواية تزوجت سلفي الحلقة الثالثة

الشاب..ازايك يا عمي انا احمد..جاي طالب ايد المدام رحيق....
قاسم بعصبيه..نعمممممم يا روح امك...
احمد بتوتر.. في اي حضرتك جاي طالب ايد المدام رحيق.. 
قاسم.. دا انت قلبك جامد بقا وبتعدها تاني.. و ضربه بالبوكس في وشه.. فضل يضرب فيه جامد و احمد بيحاول يقوم بس مش قادر من كتر الضرب..
منصور.. كفايه يا قاسم الواد هيموت في ايدك..
قاسم بعصبيه..ازاي اجرت تطلب ايدها..انت مش عارف هي من بيت مين وبعدين قبل ما تيجي تسأل يا فندي..الا انت جاي تخطبها دي تبقا خطيبتي..
منصور..يا قاسم خلاص الواد روحه بتطلع في ايدك..حاول كتيير جدوو يشيل قاسم لحد ما سمعوا صوت رحيق و هي بتقول..خلاص يا قاسم جدك بيكلمك اهو المفروض تسمع الكلام..وهو عرف غلطه وهيمشي..
قاسم من غير ما يبص عليها سابها ومشي..
منصور ابتسم..و قال..معلش يا بنتي هو قاسم بقا عصبي اليومين دول مش عارف ليه.. 
رحيق.. بعد اذنك يا جدي هطلع عشان انام.. 
منصور.. اذنك معاكِ يا بنتي.. 
ذهبت رحيق وهي ملامحها حزينه علي قاسم.. 
ورد.. الخطه نجحت يا جدي بس يا حرام الواد خد علقه.. 
منصور.. شوفتي ازاي وقعت قاسم و خليته يغير..طلع بيحبها بس بيداري حبه..
ورد..طب رحيق يا جدي لو عرفت الحقيقه هتبقا نصيبه علي الكل..
منصور..محدش يعرف السر ده غيرك يا ورد..خلي السر مكتوم لحد ما رحيق تقرب من قاسم..
ورد..حاضر يا جدي محدش هيعرف..بس المهم نقربهم من بعض..
*********
كان سائق بسرعه جداً و بيفتكر كل حاجه بينه وبين رحيق..افتكر الطفوله الا بينهم كان بيرجع لذكريات الجامعه مع بعض..افتكر اسوء حاجه في حياته يوم ما اخوه خطبها و اتجوزها..خدها منه..رغم ان اخوه كان عارف هو بيحبها قد اي..الحب رجع يصحا من تاني..مشاعره زاي ما هي بيحاول يداري كل وجعه بأنه يداري عيونه عنها..
وقف فجأة قدام ديسكو..نزل بكل عصبيه..دخل حاول ينساها بس قلبه تمرد عليه وخله يحن للماضي..بدا يشرب..شرب كتيير جدا لحد ما بقا دايخ..قام مشي وركب عربيته ومشي..
بعد شويه وصل عند المكان المفضل ليهم سوا..البحر..نزل من العربيه وكان ماسك الازازه في ايده وبيصرخ بكل وجع فيه..ليييييه ليييه انا..ليه محدش بيحس بالوجع ده..هي ليه مش حاسه بيا..لدرجادي بتحبه طب منا كنت قدامها ليه بعدت عني وانا اقرب شخص ليها..فضلته عليا..وانا كنت بالنسبالها مجرد اخ و صديق وبس..العنه علي قلبي الا حبها وكتم الحب ده لحد دلوقتي..ااااااه...
********
كانت بتبكي علي عمرها الا بيضيع ما بين ايدها ومش عارفه تعمل اي بسبب الضغوطات الا عليها..كل شويه شخص يجي يتقدم ويضرب بسبب قاسم..ويقول اني خطيبته هو عارف اني رافض اتجوز اي حد حتي لو هو..ليه مصمم يعمل معايا كده..شوفت يا ادهم حياتي بتدمر ازاي و انت مش موجود..بعدت عني و عن ابننا الا لسه مجاش..ليه يتولد من غير اب..مش كفايا انا اتولد لقيت نفسي من غير اب وام..هو كمان اتحرم من الاب..بس انا هعوضه عن كل حاجه هكون ليه الاب والام..ومش هسمح لحد انه يقرب مني مهما انكان مين..انا لسه بحبك يا ادهم..حبك في قلبي هو الا مصبرني علي فراقك الذكريات الت ما بينا هي الا مخليني عايشه لحد دلوقتي..بس انا خلاص تعبت يا ادهم تعبت وطاقتي خلصت..فراقك صعب عليا اوووي..كل ليله بنام و انا قلبي خايف..الخوف بقا متملك مني يا ادهم..وقالت بدموع..بعدت وسبتني ليه يا ادهم ليييه..لييييه..حصنك وحشني أوووي يا ادهم..
********
ورد وهي بتتكلم في التليفون..بجد يعني انت هتنزل من السفر بكرا...
.........
ورد بفرحها..يا احلي خبر سمعته..فرحتني اوووي انك نازل..
.........
ورد..اوعا تنسا الهديه بتعتي والا ارجعك لندن تاني..
........
ورد..خلاص اشطاا هستناك في المطر..يلا باااي..
فضلت تتنطط علي الارض زاي الاطفال و فرحانه جداً ان اقرب شخص ليها هينزل بكرا..
منصور..مالك يا بت اتهبلتي ولا اي..
ورد بتوتر..هااا ابدا يا جدي اصل..اممم اصلا ياسين نازل مصر بكرا..
منصور بغمزه..طب منا عارف يا بت..وكمان هو رن عليا..
ورد قربت من جدها..عارف يا جدوو انا خايفه اووي انه يبعد عني..
منصور..لو بيحبك زاي ما انتي بتقولي يبقا هيجي يطلب ايدك مني..
ورد..ابصم بالعشره انه بيحبني بيحبني اوووي كمان..هو مش ابن عمتي وبس يا جدو هو اقرب انسان لقلبي..
منصور..والله عال اووي بتتكلمي في الحب كده قدامي ومش خايفه مني..
ورد..يا جدوو دا انت الصديق الوحيد ليا..انت بير اسراري يا حبيبي..
منصور..يا بت يا بكاشه..تعالي في حضن جدك..
********
في عز الليل داخل قاسم وهو سكران و مش في واعيه..اتجاه لغرفة رحيق..رحيق حست بحد بيخبط علي الباب..فتحت الباب..قاسم في حاجه..
قاسم زقها جوه..رحيق بخوف منه..قاسم انت ازاي تدخل اوضتي كده..قرب منها وحط صوبعه علي شفايفها..اششششش..انت حلوه جامد النهارده..
رحيق..قاسم ابعد عني انت بقرب ليه..
قاسم قرب منها جامد..و حضنها...
رحيق..قاسم انت سكران ابعد عني..
قاسم زقها علي السرير..ووووو...
يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا


لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية تزوجت سلفي)
google-playkhamsatmostaqltradent