رواية مجنونتي ام لسان الفصل الثالث 3 بقلم شيماء ناصر

 رواية مجنونتي ام لسان الفصل الثالث 3 بقلم شيماء ناصر

 رواية مجنونتي ام لسان البارت الثالث

 رواية مجنونتي ام لسان الجزء الثالث

رواية مجنونتي ام لسان الفصل الثالث 3 بقلم شيماء ناصر

 رواية مجنونتي ام لسان الحلقة الثالثة

محمد وهو ينظر بعين بتطلع شرار بس اتكلم ببرود : مين حضرتك 
احمد : انا احمد حماد معيد ف كلية احم انسه بسمه 
محمد : اه قولتلي معيد ف الكلية طب واي يخليك تفضل معاها ف المستشفى 
احمد : احم لا اصل مافيش حد معاها غير صحبتها وكان المفروض افضل معاهم لغاية ما يجي حد 
محمد : تمام اوي شكرا لحضرتك انا جيت تقدر تتفضل تستريح ف بيتك
احمد : اه تمام هطمن عليها وامشي علطول 
محمد خبطه ع كتفه براحه وقال : لا هي تمام بقول احضرتك تقدر تمشي
وإذ بالدكتور يخرج من عند بسمه 
احمد بسرعه : ها طمني با دكتور عامله اي 
الدكتور : الانسه تمام الحمدلله بس هتحتاج فترة اسبوعين راحه عشان رجلها 
احمد كان هيرد بس محمد قطعه : تمام شكرا لحضرتك يا دكتور تقدر تمشي 
احمد جه يدخل يطمن ع بسمه محمد منعه وقال له : اظن دلوقتي تقدر تمشي اتفضل 
احمد مشي عشان مايحصلش مشاكل من غير ما يتكلم
محمد دخل لبسمه الاوضه وهاجر كانت معاها 
محمد : حبيبتي طمنيني عامله اي ورجلك عامله اي مش تاخدي بالك 
بسمه بجمود : اولا انا الحمدلله بخير زي ما الدكتور قال ثانياً انا مش حبيبتك افهم بقا مش بحبك ومش بحب حد ولا هحب حد غير الإنسان اللي هيكون نصيبي واتأكد تمام انه مش انت يا خالو🙄
محمد بعصبيه قلت لك مية مره انا مش خالك انا ابقا ابن اخو جدتك يعني مش محرم عليكي وهتحبيني يا بسمه برضاكي او غصب عنك 
بسمه ببرود : انا مش هحبك خالي عندك كرامه واطلع بره 
وتدخل خالت بسمه مفزوعه : بسمه حبيبتي مالك يا قلب خالتو فيكي اي اي اللي جرا واي اللي مربوط ع رجلك دا قالت كل ذلك وهي لا تتوفق عن البكاء ع ابنة اختها اللي تقيم معها ف فترة الدراسه لأنها تعيش وحدها ف المنزل 
بسمه بابتسامة خفيفه لخالتها كي تطمئنها : انا بخير يا خالتو اطمني ماتخافيش انا زي القرد اهو هي واقعه خفيفه كده 
الخاله : بس رجلك وارمه اوي يا بنتي وتبكي 
بسمه : لا لا دا كلام فاضي انت فكراني عيله توتو ولا اي لا فوقي كده شكلة نسيتي مين بنت اختك انا جعفر ولا نسيتي😂
الخاله بعد أن توقفت عن البكاء وابتسمت : تعالى يا محمد اسندها معايا عشان نروح
محمد وهو يبتسم : عيوني 
بسمه بغضب لا مش عاوزاه بسندني هاجر هتسندني وياريت تخلي الإنسان دا يطلع بره مش عاوزه اشوفه 
محمد : بقا كده 
بسمه ببرود : اه اتفضل 
بعد ما خرج محمد بصت ع هاجر وقالت : انت اللي قولتي له اني ف المستشفى صح 
هاجر بتوتر : اه انا 
نظرة لها بسمه دون أن تنطق بحرف وظلت صامته اللي أن وصلو البيت 
هاجر : بسمه 
بسمه : نعم 
هاجر : اسفه بس كان لازم واحد من قرايبك يعرف ويجي 
بسمه : مالقتيش ف اسكندريه كلها من قريبي غير دا 
هاجر : وماله دا 
بسمه ببرود : مالوش هتباتي معايا ولا هتروحي عشان انا تعبانه وعاوز انام 
هاجر : لا انا هروح البيت عشان احضر المحاضرات بكره واجبهالك 
بسمه : تمام خدي بالك من نفسك 
هاجر : ماشي يستاااا تصبح ع خير با كبير 
بسمه بابتسامه : وانت من اهله سلام 
هاجر : سلام 
تاني يوم ف الكلية حضرت هاجر كل المحاضرات ومروح بس وقفها صوت احمد وهو بينادي انسه هاجر 
ردت : نعم 
احمد : اخبارك اي واخبار صحبتك اي
هاجر : تمام الحمد لله وصحبتي بخير 
احمد : ديما يا رب بس يعني لو فيها رخامه ممكن رقمها اطمن عليها 
هاجر : لا طبعا مش ينفع الكلام دا 
احمد : تمام اسف لو ازعجتك تقدري تمشي 
مشيت هاجر وراحت لبسمه عطت لها المحاضرات وحكت لها كل اللي حصل وودعو بعض ومشيت هاجر 
وبعد ما مشيت بنص ساعه لقت رساله ع الواتس 
' اذيك يا بسمه عامله اي ورجلك عامله اي ' 
بسمه :"مين ؟!" 
' انا ........
بسمه ف عقلها ينهار بتنجان هو انا والله لوريك: " افندم عاوز اي " 
يُتبع..
google-playkhamsatmostaqltradent