روابة قول للزمان ارجع يا زمان الفصل الثاني 2 بقلم بشرى عزيز

 روابة قول للزمان ارجع يا زمان الفصل الثاني 2 بقلم بشرى عزيز

 روابة قول للزمان ارجع يا زمان البارت الثاني

 روابة قول للزمان ارجع يا زمان الجزء الثاني

روابة قول للزمان ارجع يا زمان الفصل الثاني 2 بقلم بشرى عزيز

 روابة قول للزمان ارجع يا زمان الحلقة الثانية

دخلت الأوضة بتاعتنا واول ما دخلت شلت الحجاب ورحت على طول أخد بيجامة واخد دش يريحني وبعدين خرجت وانا بنشف شعري بصيت لقيته قاعد بيشتغل على اللاب بتاعه واول ما خرجت رفع وشه عنه وبصلي بصة طويلة وانا ما اهتمتش ورحت سحبت زر الكنبة الكبيرة وبقت سرير مريح واحسن حاجة أنه بتاعي لوحدي اخدت الشرشف واتغطيت كويس وطفيت الابجورة الل جنبي وغمضت عيني وانا تعبانة دقايق وحسيت بيد بتلمس ايدي فتحت عنيا وانا مش عارفة من كتر ما انا نعسانة ومهدود حيلي لقيته قاعد جنبي واول مافتحت قام وقف وانا همست وصوتي مبحوح من النوم: فيه ايه @روايات بقلمي بشرى الصافي
زي ما يكون ارتبك أو أنا اتخيلت كده وبعدين همس:كنت عايز مايه 
غمضت عنيا تاني وهمست:أنا تعبانة اوي 
ورحت فنوم عميق وماحستش بحاجة لحد ما صحيت الصبح قمت قبل الفجر شوية زي عادتي بس الغريب المرة دي اني لقيته قاعد بيبصلي غمضت عنيا ومسحت وشي وتنفست بعمق وبصيت له تاني وافتكرت أنه بنفس اللبس من امبارح معقولة مانمش الليل كله غريبة 
قمت توضيت وصليت لوحدي زي أي حد عايش فاوضة لوحده قلعت الاسدال وهو دخل الحمام .. خرجت برا أصبح على بابا وماما واعمل الفطار وبعدين قعدت وسرحت نفسي هو أنا لأمتى هفضل كده لا متجوزة ولا آنسة هفضل لامتى والايام بتعدي والعمر بيجري ودلوقتي حتى لو أطلقت هعمل ايه هبقى محسوبة على المطلقات وانا لسه بنت بنوت مين بعد كده هيبصلي ده انا ماصدقت الراجل ده يبصلي
تنهدت بحسرة يترى هو ليه مش عايز يلمنسي أكيد فقلبه وحدة تانية  بس ليه ماتجوزهاش ايه اللي خلاه يتجوزني أنا ليه استضعفني أنا وقرر يستغلني ذنبي ايه يضيع شبابي ويقهرني ويكسر فرحتي عملت له ايه عشان ده كله حسيت  بايد بمنتهى الحنية بتمسح على خدي الظاهر دموعي سالت وانا مش واخدة بالي وسرحانه 
رفعت عنيا بخضة ورجعت لورا ولقيت ماما هي الل بتمسح دمعتي ابتسمت لها وأخدت بايدها وبوستها ضحكت وقالت: ماتزعليش كل حاجة هتتصلح @روايات بقلمي بشرى الصافي
بصيت ليها بأمل  وبحيرة ياترى هي عارفة أنا مالي 
قالت بعد دقائق صمت بتوتر : أنا عارفة أن جوازكم لسه على ورق روايات بقلمي بشرى الصافي 
أنا الصراحه اتفاجأت اوي واتكسفت ماعرفتش اقولها ايه وفضلت ساكتة 
وهي ربتت على ايديا بحنية وقالت: أمجد ابني اتجوز قبل كده وللأسف مراته توفت هي وابنه فحادثة 
شهقت بقوة وصدمة وقلبي وجعني وشفقت عليهم وهي كملت : كان بيحبها اوي وماصدق باباها وافق عليه راح اتجوزها من ورانا وحطنا أمام الأمر الواقع اصلي ماكنتش موافقة عليها ورغم اني كنت رافضة بس لما شفت حفيدي وبسمته وفرحته بيه فرحت أنا كمان كان بيجي كل يوم جمعة يقضي معانا الاجازة ويروحو بس للأسف اخر جمعة راح مع باباه يزورو عمه وهي اخدت تاكسي عشان ترجع للبيت عشان الولد كان تعبان والعربية عملت حادثة وهي وحفيدي والسواق اتوفوا في نفس للحظة روايات بقلمي بشرى الصافي
ربنا يرحمهم ، همست بشفقة وحزن فعلا شيء فظيع اوي وليه تأثير كبير على كل حد فما بالك فحد خسر عيلته 
:ربنا يحفظك لشبابك يا بنتي أمجد زعل اوي وفضل فترة طويلة مابيخرجش من أوضته ومهما حاولنا أننا نخفف عنه أو نخرجه من وحدته ماكنش بينفع  ولا  بيهتم مهما حصل لدرجة أنه خسر شغله الل تعب فيه كتير وانا الصراحة لماتخطى الوقت ده وابتدى يرجع لطبيعته قعدت اظن عليه عشان يتجوز ولما وافق أخيرا رحت خطبت على طول عشان عارفة تربيتك كويس وعارفة ومتأكدة اني مش هلاقيله احسن منك مهما دورت  
أمجد يابنتي  تعب اوي فحياته ويستحق أنه يفرح ويعوض الل ماعاشوش 
وعلى فكرة هو بيحبك اوي روايات بقلمي بشرى الصافي
برقت وابتسمت بسخرية بيحبني امال لو كان بيكرهني كان عمل ايه  ماتملمتش 
وهي زي ما تكون فهمتني قالت: والله بيحبك أنا لاحظت من فترة ما هو التي ومحدش هيفهمه ادي الحكاية بس أنه مش عارف ازاي هيفتح معاكي صفحة جديدة بعد الل عمله ومش عارف ازاي يصالحك ويكسب قلبك وحبك بصي اصبري بس شوية وهتلاقيه جاي يقولك ويعترف لك 
:بس انا ياماما مش هستناه عشان خلاص قررت اطلب الطلاق 
سمعت صوت حاجة وقعت على الارض  بصيت ورايا لقيته واقف عند الباب وشكله سمع كلامي....
يُتبع..
google-playkhamsatmostaqltradent