رواية صدفة مع صعيدي الفصل الثاني 2 بقلم شهد توني

 رواية صدفة مع صعيدي الفصل الثاني 2 بقلم شهد توني

 رواية صدفة مع صعيدي البارت الثاني

 رواية صدفة مع صعيدي الجزء الثاني

رواية صدفة مع صعيدي الفصل الثاني 2 بقلم شهد توني

 رواية صدفة مع صعيدي الحلقة الثانية

صفيه والنار في عنيها :مين اللي في حضنك دي يا أسد
اسد:وانتي مالك يا مهبوله انتي اللي جيبك اهني
صفيه :جايه عشان اشوفك وانته بتخوني مع اللي تنكسر رقبتها دي رحت عشان تجيبها من شعرها قام أسد مسك ايدها وزقه وقالها غواري جوه وحسابك معايه بعدين مشيت صفيه والنار طلعه من قلبها وعيونها
اسد بصص علي كراميل وهيا لسه علي ايدو:وانتي اي اللي جايبك اهني و بتعملي اي
كراميل فتحت عنيها وبصوت ومنخفض جدآ:انته مين
اسد وهو سرحان في عنيها :اباااي اي القمر ده انتي اللي مين
كراميل عدلات نفسها :انا كراميل
اسد بجمود:اي اللي جايبك اهني
كراميل بتوتر:انا انا كونت بحسب اللي في كلاب هنا بعدها افتكرت اللي الأسد لسه في القفص اللي ورها  قامت نطط في حضن أسد
كراميل توتروهيا مغمضه عنيها :ونبي ونبي خدنى من هنا مشيني بسرعه وبنى
اسد وهو سرحان في حضنها أكن الوقت وقف بنسبه لي اول مره يحس انو مش عايز حاجه من الدنيا غير الحضن ده
كراميل :يا استاذ انته ما ترد مالو ده هو ده وقتو يا ربي الأسد هيكلني
اسد فاق :انزلي وامشكي
كراميل راجعت لي وعيها واللي هيا في حضن اسد😂
كراميل :احم اسفه ينفع تمشني من هنا
اسد بجمود:انتي اللي  من البندر جايه اهني عشان التدريب صوح
كراميل :ايوا عرفت منين 
اسد بجمود:انا اسد الأنصاري 
كراميل :اممم طيب مممكن ترجعني البيت 
اسد بتعجب كل البنات تمناه انو يبص ليهم ولو بصه ويتمنو انو يقف معهم 
اسد بجمود:امشي قدمي 
كراميل مشيت ورها لحد ما راحت القصر لفت وشها لي اسد ورفعت عنيها في قالتلو شكرآ وابتسمت 
اسد في عقلو:ياااا بوي في ضحكه بالحلوه دي أسد في اي اجمد انته متجوز غير كده ده من البندر بتوع الدلع 
****'' '' **'' ::'' '' '' ****'&*********' "" '' '*******"" *****
تاني يوم في بيت اسد الانصاري
صفيه :أسد قوم الفطور جاهز
اسد :چدي فين 
صفيه:مستنى طلاب البندر عشان يفطروا معها ويتعرف عليهم 
اسد:طيب هغير وانزل
صفيه :اومال مين بنت المركوب اللي كان معاك امبارح 
اسد بصعبيه مسكها من رقبتها:ملكيش صالح
صفيه :اه سيبني هموت في يدك 
اسد:غوري علي تحت 
صفيه مشيت نزلت علي تحت لقت الستات بيحضرو الفطار 
صحيت كراميل خدد دش و لبسة بنطلون بوي فريند مقطع و تشرت اسود بنص كم و رفعت شعرها دور حصان. 
اتجمعو الطلاب كلهم تحت في اوضة السفره 
چد اسد:يا اهلآ بالحبيب
الطلاب: اهلآ بحضرتك 
الچد: اباااي اي الحديد الماسخ ده انتو تقليلي يا چدي كفكيم كيف احفيدي 
الطلاب :ربنا يخليك ويطول في عمرك
الچد:اتفضلوا علي الوكل 
عثمان :كيفك يا چدي 
الچد:منيح يا ولدي محديش بشوفك ليه يا ولدي
عثمان :الثانوية يا چدي بقااا ادعي ليا 
الچد:ربنا يجبر بخاطرك يا ولدي
عثمان :مين دول يا چدي
الچد:نسيت اقولك دول ضيوف من البندر يا ولدي جاين تدريب من الچامعه 
عثمان:يا الف اهلآ وسهلآ بيكيوم نورتوا الصعيد كلتها 
الطلاب فرحو جدآ با أهل البيت كلهم مرحبين بيهم وناس طيبه و قد اي اهل الصعيد كلهم كرم وعز 
صفيه في المطبخ :اخلصي يا بت منك ليها كل ده في حبيت فطوار
خديجه برفع حاجب :صواتك عالي ليه يا صفيه 
صفيه لسه هترد 
خديجه :اقفلي خشيمك و صواتك ميعليش معنديش حرمه صوتها يبقاا عالي فهمه اخرجي رحبي بالضيوف اللي عندنيا
صفيه : حاضر يا عمه 
نزل أسد بكل هيببه لبس جلابيه رصاصي و رفع شعرو ولسه هخرج من باب القصر
الچد:تعاله يا ولدي اعرفك علي الطلاب القمر دول
اسد :راح بأس راس چدو 
اسد وهو بصص لي كراميل:صباح الخير 
الطلاب صباح النوار 
اسد:في عربيه هتجي تخدكم لي التدريب وترجع بيجو تاني
كراميل وباقي الطلاب :تمام
حسن:كيرو كيرو بت يا كيرو
كراميل :اي في اي كيرو كيرو
حسن بضحك :عامله اي
كراميل بصة لي بصه:واللهي طفل وخدها ابن اختي معايه
اسد باصص االي بيحصل و بصوت جمود:اتفضلو كالو 
صفيه :يا اهلآ يا اهلآ و الضحكه كانت علي وشها لحد لما شافت كراميل 
انتي اي اللي چابيك اهني يا بنت المركوب قامت كراميل وقفت والطلاب في اي 
صفيه :دخ بالقلم علي وش كراميل 
حسن :جري علي كراميل 
انتي كويسه 
كراميل حسه بدوخه هوب فقدد الوعي 
مسك أسد صفيه جامد من معصمها :غواري قدمي 
حسن راش ميه علي وش كراميل وإيمان صحبها خدتها في حضنها عملتي اي عشان تمد ايدها عليكي اللي تنقطع ايدها 
الچد بحزن:اطلعي يا كراميل علي اوضه خديها يا بنتي ارتاحي فوق واللي حصول ده مش هيعدي علي خير 
الچد بصوت عالي:عثمان 
عثمان :نعم يا چدي
الچد:خد يا ولادي الطلاب وصولهم المستشفي 
عثمان :اومر تاني يا جدي
الچد:تسلم يا ولدي
الچد:خديچه 
خديچه:نعم يا بوي 
الچد:طلعي وكلل لي كراميل و شيعي أسد يچي عندي في المكتب

خديچه :حاضر يا بوي
**********"***********" '' '' '*********"*****' '' ''" "" "********
في جناح أسد 
اسد :دخ بقلم علي وش صفيه ومسكها من شعرها انتي كيف تمدي يدك علي ضيفه عندنا انتي ناقصه ربيه اصلآ وانا هربكي دخ علي وشها
صفيه :انته بتمد يدك علي عشان بنت المركوب دي تعاله يابوي شوف بنتك بيحصل فيهاا اي من أبن عمها و چوزها 
اسد:أمد يدي و اكسر رقبتك كمان لو ناقصه ربيه يجي ابوكي يشوف التربيه الزينه عملت اي 
دق دق دق
اسد بزاعيق :مين
خديجه :انا يا ولدي
اسد راح فتح الباب:خير يا عمه 
خديجه :كلم چدك يا ولدي 
اسد : طيب يا عمه نزل لي
قفل الباب و بص اللي صفيه تنقلي خلجتك كلها في اوضه غير دي، ومشوفيش وشك انهارده فهمه وله لاااع
صفيه بعيط:فهمه 
خرج أسد نزل عند الچد 
الچد اي اللي حصول ده يا ولدي كيف مراتك تمد يدها علي ضيفه لي 
اسد :مهبوله فكره اللي بيني حاجه انا البت بتاعت البندر 
الچد:وانته تعرف منين بتاعت البندر 
اسد :قص عليه الحوار كالو 
الچد:طيب يا ولدي بكره الصبح مراتك تعتذر لي البنت قدام صحبها 
اسد بجمود :طيب يا چدي عن اذنك
الچد:اتفضل يا ولدي
*************************************************"****
في اوضة كراميل 
دق دق دق 
كراميل :مين
خديجه :انا يا بنتي 
كراميل :اتفضلي
خديجه :انتي كويسه يابنتي
كراميل ابتسمت / انا بخير
خديجه :متزعليش ماللي حصل يا بنتي 
كراميل :حصل خير 
خديجة :طيب يا بنتي انا هقوم انزل 
قامت كراميل توصل خديجه لحد الباب
دخلت كراميل تقف في التراس سرحانه مع القمر وعيونها مدمعه بتفكر كل العازب اللي هيا شايفه في حياتها يا رب انا عملت اي عشان يحصل فيه كل ده انا تبعت انا اتحرمت من احن تلاته عليه عشت في عازب حتها الاسبوع اللي قولت هرتاح في اتهنت في حقق عليه انا 
كراميل لفت وشها اللي بيقول حقق عليه:انته اي اللي جيبك هنا
اسد قام شدها جامد وقعت في حضنو 
كراميل :زقته ابعت كده انته اتجن لسه مكلتيش الكلمه ولقيت قبله علي شفايفها فضل يجي 3 دقايق وهو بيس شايفها بعدها سبها 
كراميل : دخ
يُتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي فصول الرواية على (رواية صدفة مع صعيدي)
google-playkhamsatmostaqltradent