رواية عشقت معاق الفصل الثاني 2 بقلم نادين محمد

 رواية عشقت معاق الفصل الثاني 2 بقلم نادين محمد

رواية عشقت معاق البارت الثاني

رواية عشقت معاق الجزء الثاني 

رواية عشقت معاق الفصل الثاني 2 بقلم نادين محمد


رواية عشقت معاق الحلقة الثانية

عشقت معاق
(2)
استغربت جدا من المسدج لأن اول مره حد يطلب مني اشتغل ممرضه...وكمان مش باعتين حالته.. بس كملت المسدج:والابتداء من اليوم ستاتي لكي سياره ومعها لكي فستان ارتديه وستحضرك الي هنا...مع تحياتي..
ماسه:وانا كنت حد بعتلي طلب ممرضه قبل كده... بس انا عايزه اعرف الحاله...واشمعني فستان....وأساله كتير من دي بتدور فراسي..
(عند عمر)
عمر بزعيق:انا قولت ميت مره مش عايز ممرضه..مش عايز
نادين:دي لازم لحالتك ياعمر عشان الادويه و..
عمر بمقاطعه:اخرسي انتي...انا هيبقي وشي اي لما تطفش زي اللي قبلها
ادم:انشالله مش هتطفش
عمر بزعيق:هي كلمه واحده...مش عايز ممرضه يعني مش عايز...انا صاحب البيت ده وكلامي هو اللي يمشي
ادم:طب هي هتيجي انهارده فحفله بليل... ابقي شوفها واحكم
عمر بسخريه:احكم..هههه...ده علي اساس اني انا اللي هحكم...ولو انا اللي هحكم فحكمي هو لا... وسابهم وطلع فوق.
(عند ماسه)
رنا:والله كويس
ماسه:مهو انا عايزه  اعرف حالته يابنتي
رنا:هتبقي اي حالته يعني.. مريض ااا اي حاجه
ماسه:انتي شكلك الهرمونات مأسره عليكي...اي يابنتي ده
رنا: روحي روحي نشوف مش ممكن غني وهيديكي فلوس
ماسه:بس انا مينفعش اقول لماما... اكيد مش هترضي 
رنا:بصي مش هو ابتدأ من النهارده...روحي من وراها
ماسه:اكيد طبعا لا انتي بتقولي اي انتي
رنا: والله ما بهزر روحي من وراها وشوفي الوضع ولو ريحك قوليلها 
قعدت تقنعني كتيي اوي وانا كالعاده رافضه تماما بس فالاخر اقتنعت سيكا
ماسه:هحاول وربنا يستر
رنا:طب سلام بقي عشان اذاكر عشان الامتحان
ماسه: ماشي يختي...سلام
رنا: سلام 
قفلت معاها وانا عماله افكر فالمصيبتين...فالعريس اللي هتجوزه بكره والشغل اللي جايلي..... وكالعادة دماغي مكانها مكرونه بالبشاميل ف مش فاهمه حاجه 
(عدت الساعات دي علي ابطالنا بخير وطبعا عمر متضايق ومتعصب عشان مش عايز ممرضه وماسه قاعده مش عارفه تعمل اي لحد ما جه الوقت الموعود..)
كنت قاعده فاوضتي لقيت عربيه بتزمر تحت... طلعت البلكونه لقيت عربيه مرسيدس تحفه جدا مستنياني تحت...استغليت الفرصه ان ماما كانت فالمطبخ ونزلت اتسحب
الشوفير: حضرتك الدكتوره 
ماسه:اه انا
الشوفير:اتفضلي الفستان ده البسيه حضرتك وتعالي 
ماسه:اه ماشي
خدت منه الفستان وطلعت وانا خايفه ماما تشوفني بس كانت لسه فالمطبخ دخلت بسرعه وقفلت علي نفسي الباب
ماسه: الحمدلله محدش شافني
لبست الفستان بسرعه قبل ما ماما تدخل عليا في اي وقت وكنت قمر بجد...قمر قمر يعني...بصيت لنفسي شويه كده المرايه بعدين افتكرت ماما وطلعت جري بس ماما وقفتني
ماما:رايحه فين ياماسه؟؟؟
ماسه بتوتر:اااا...رايحه اسهر مع صحابي ياماما
ماما بلا مبالاه:طب متتاخريش
ماسه:ماشي
نزلت وانا مصدومه ان هي ازاي مفرقتش معاها خالص بس قولت اهي فرصه وخلاص
نزلت ركبت العربيه وكنت باصه للشباك وسرحانه..لحد ما عدي ساعه تقريبا ولقيته فاتحلي الباب
الشوفير:ياانسه احنا وصلنا
ماسه:اهه..شكرا
نزلت من العربيه وانا ببص للقصر ومبهوره قد اي هو كبير وقد اي واسع...لحد ما قاطعني صوت شخص من بعيد
=نورتي القصر
ماسه:ااا ممكن اتعرف بحضرتك
ادم:انا ادم...ابن عم المريض ومسك ايدي وباسها
ماسه:اهلا وسهلا
ادم:انفضلي
خد ايدي ودخلنا القصر...كان كبير اوي وكان تحفه واكتر من جوا بجد...بدا أنه يعرفني علي العيله
ادم:دي علياء اخت المريض
علياء:اهلا وسهلا
ماسه: اهلا بيكي
ادم:ودي نادين اختي
نادين:اهلا وسهلا
ماسه: اهلا بيكي
ادم:يلا بقا نشوف المريض
ماسه بتوتر:يلا
خدني وراح عند المريض المفروض عمر...واول لما شوفته انصدمت!!!
ماسه بصدمه:مستحيللل
عمر ببرود؛شكل حضرتك ممرضه من ممرضاتي اللي فاتو
كنت واقفه وماسكه نفسي بالعافيه...كنت خايفه اوي ان النوبه بتاعتي تجيلي...بس استغربت انها مجاتليش..
عمر بزعيق:هتفضلي واقفه كده
ماسه:انا اسفه جدا.....انا هدخل اساعدهم فالمطبخ
عمر كان لسه هيوقفني دخلت جري وهو ضرب بايده 
دخلت المطبخ لقيت بنت جوا
ماسه:انتي مين
سلمي:انا سلمي....شغاله هنا فالقصر
ماسه:طب هاتي العصير ده أطلعه بره
سلمي:خدي بس.... الكوبايه دي لعمر بيه
ماسه باستغراب:اشمعنا
سلمي:هو كده...روحي اديهاله
ماسه بشك:طيب
خدت الصينيه منها وطلعت بره... وكنت هدي الكوبايه لعمر زي ما هي قالت... بس الشك زاد وقررت اني اشربها واول ما شربتها....

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent