روايات

رواية قوة الحب الفصل الرابع 4 بقلم تقى حسام

رواية قوة الحب الفصل الرابع 4 بقلم تقى حسام

رواية قوة الحب البارت الرابع

رواية قوة الحب الجزء الرابع

قوة الحب
قوة الحب

رواية قوة الحب الحلقة الرابعة

عاصم. قالت هاتيجي؟
ياسين. اه
وفاء. احكيلي بقى انت عاوز تشوفها ليه
ياسين. أصلها فرسه هي واختها
وفاء بتعجب. من أمته وانتو كده مش على اساس يا استاذ عاصم انك مش بتحب جو المراهقين ده ومش بتفكر غير في شغلك وبس ايه اللي جد
عاصم. وانا عملت حاجه انا بس عاوز اشوفها وبالمره أعرض عليها فلوس وشغل عندنا ياسين قالي انهم ظروفهم صعبه باباها هيطلع معاش وليها أخ صغير في التعليم وهيا شغاله في كارفور عاوز اساعدهم
وفاء. وماله ياحبيبي دا أقل واجب
نرمين. الو يا ماما انا هاروح المستشفى وارجع على طول عشان بس استاذ عاصم تعبان بلغي بابا
الأم.ماشي بس متتأخريش
بعد شويه نرمين وصلت المستشفى
عاصم. ايه يا ماما انتي وجدو مش ناوين تمشو بقى
الجد. دا كلام لا طبعا انا هنا لغايه ما تطلع
الباب خبط
عاصم. اتفضل
نرمين. صباح الخير
عاصم بأعجاب. صباح الجمال
الجد. هي دي نرمين!

 

 

نرمين. ايوه انا
الجد. ازيك يا بنتي عامله ايه معلش ملحقتش اشوفك المره اللي فاتت
وفاء. حببتي ازيك يا قمرر ربنا يحفظك انتي وشك حلو علينا
نرمين بخجل. ميرسي اووي انا جايه بس اطمن على استاذ عاصم سمعت انه عيان
عاصم. لا انا بقيت احسن اتفضلي
الجد. ها عارفينا على نفسك عندك كام سنة وفي سنه كام؟
نرمين. عندي ٢٢ سنه مخلصه كليه تجاره ويشتغل في كارفور قريب من هنا
عاصم. طيب تحبي تشتغلي معانا في الشركه؟
نرمين بفرح. ياريت بس انا مشتغلتش في شركات قبل كده هو لازم خبره
عاصم. ولا يهمك هتتعلمي كل حاجه
الجد. انا عازمكو كلكو بكره على الغدا إن شاء الله لازم اتعرف على أسرتك في البيت عندي ومش هقبل اي اعذار
نرمين. مافيش داعي عشان استاذ عاصم لسه قطعهااا الجد. لا عادي هاتيلي رقم باباكي عشان هتكلم معاه
نرمين. حاضر. انا هستأذن بقى
عاصم. انتي لسه جايه
نرمين. عشان بس بتأخر في المواصلات
الجد استنى السواق هيوصلك
نرمين. لالا مافيش داعي
وفاء. لا طبعا ودا كلام السواق هيوصلك
عاصم. المهم متنسيش بكره معادنا اوك
نرمين. حاضر إن شاء الله سلام
نرمين. ركبت العربيه مع السواق وفي عربيه ماشيه وراهم
السواق بقلق فيه حد معاكي يا آنسه
نرمين. لا انا لوحدي ليه

 

 

السواق لا مافيش حاجه
نرمين. وصلت البيت سلام عليكم بابا انا
الأب. عارف عارف مصطفى البيك كلمني
نرمين. امممم وهانروح ولا أيه
الأب. نروح كلنا مافيش مشكله
يوسف اخوها. انا عايز اشوفهم باين عليهم ناس كبار
الأب. اه يابني ماشاء الله
جرمين. نرمين تعالي ادخلي واقفلي الباب
نرمين. نعم
جرمين. هنلبس بكره ايه؟
نرمين. مش عارفه بس لازم حاجه عليها القيمه
جرمين. اه بس احنا محلتناش نجيب هدوم
نرمين. ونجيب ليه بصي طلاما محتارين يبقى مافيش غير حل واحد
جرمين بملل. نفتح الدولاب ونغمض عنينا واللي هيطلع في إيدنا هو اللي هيتلبس صح
نرمين. بضبط
جرمين. انتي شوفتي ياسين
نرمين. لا ليه
جرمين. مافيش بسأل
نرمين. متفكريش فيه
جرمين. وليه بقي
نرمين. علشان انتي خيالك واسع وبتحلمي بسرعه عادي يعني انه يعجب بيكي شويه بس دا آخره انتي مش ملاحظه شكلهم ومركزهم ازاي

 

 

جرمين. وانتي شوفتنيني مخلفه منه عيلين هو بس أمور وجنتل عشان كده بتكلم عليه مش اكتر
نرمين. أما نشوف
في اليوم التالي.
نرمين. ارتدت فستان فخم اسود سك وطرحه تايجر وميكب رقيق
. نرمين. انتي متأكده يا ماما اني شكلي كده حلو
ماما اه طبعا. واختك كمان زي القمر لابسه الهاي كول الابيض والجاكيت الpink والبنطلون الكحلي وطرحه بينك منقطه ابيض وشكلها عسل
جرمين. الله على الكلام الحلو ده ميرسي يا ست الكل
الأب. ها جاهزين؟
ايوه يا حبيبي كلنا جاهزين ويوسف لبس كمان
الأب. طب يلا بعتولي عنوانهم هما بعيد ف يلا عشان نلحق
في الطريق نرمين مغمضه عيونها وبتفكر ايه اللي يخلي ناس زي دول يبقو مكروهين شكلهم محترم وطيب ليه دايما في حد بيحب يأذي؟
جرمين. بصوت منخفض نرمين
نرمين. نعم
معرفتيش تشوفيلي شغلانه معاكي؟ ولا كسلتي
نرمين. محسساني اني صاحبه الكارفور انا كاشيره أخرى أحاسب الزباين بس مش لايقه
جرمين. بحزن طيب وبعدين انا في كتب لسه مجبتهاش والمفروض اروح الكليه كتير الفتره دي دي سنه التخرج محتاجه مصاريف وزي ما انتي شايفه اخوكى ٣ اعدادي وبيصرف كتير دا غير مصاريف البيت وعلاج القلب بتاع بابا
نرمين. بس ايه واطي صوتك متقلقيش فيه خبر حلو انا هخليكي تمسكي مكاني في كارفور لأن عاصم بيه قالي انه هيشغلني عنده في الشركة
جرمين بسعادة . بجد يا ما انت كريم يارب
نرمين. رضيتي يا قمر
جرمين فرح . الحمد لله

 

 

وقفت العربيه امام الفيلا والكل مذهول من منظرها وكمية الحرس اللي عليها
نرمين. بتبص لاقت نفس العربية اللي كانت ماشيه وراها امبارح ونفس السواق استغربت
الجد. اهلا وسهلا اهلا وسهلا اتفضلو يادي النور
الأب. اهلا بحضرتك ازيك
عاصم وكان لابس بدله سوده وجمبه ياسين بدله رصاصي
عاصم. بإنبهار من الفاتنه اللي قدامه بصوت واطي لياسين. يا حلاوه التايجر وشقاوه التايجر اكبر وسيطر
ياسين. شايف لامبه فينوس اللد اللي واقفه جمبها دي
عاصم. متعملناش فضايح اسكت بقي
دخلوا كلهم لجوا وبدؤ حديث في كذا امر
الجد. لاحظ إعجاب حفيدة بالبنوته احم. وانتي يانرمين مرتبطه؟
نرمين. لا
عاصم في سره. الحمد لله
زينب. اخت عاصم تعالوا يا بنات افرجكم على الجنينه هتعجبكم على اما يحطو الغدا
البنات. تمام يلا بينا
نرمين. الله انا بعشق المناظر الطبيعية دي بحب الهدوء الهوا الطبيعي مع اغنيه كده لكاظم الساهر ولا عبد الحليم وفنجان قهوه ومش عايزه حاجه تاني من الدنيا
زينب. وماله نعمل كده بعد الغدا وكمان انتي كده عرفتي البيت ابقى تعاليلي
جرمين. انا بقي عكسها اه بحب المناظر الطبيعية بس برضو بحب الحاجات الجديده والمغامرات بحب الصوت والدوشه بحب الحياه

 

 

زينب. غريبه مع ان اللي يشفكو يفتكركو تؤام بس انتو عكس بعض
نرمين. بضبط كده بس برضو الاختلاف مطلوب
زينب. اكيد يلا تعالو الغدا جاهز
على السفره عاصم مركز مع نرمين وياسين مركز مع جرمين
ياسين. وانتي بقى تحبي تشتغلي معانا انتي كمان ولا ايه
جرمين. ياريت ليا الشرف بس انا لسه في آخر سنه
ياسين. وماله تيجي في اي وقت
الأب. هنشوف
عاصم. استاذ محمد انا قولت للانسه نرمين تيجي تشتغل معانا قولت ايه
الأب. مالوش لزوم يا بني كفايه اللي عملته
عاصم. لا ازاي انا شايف انها حاجة كويسة خصوصا انها حديث التخرج
الأب. طيب ربنا يسهل.. بعد الغدا
جرمين استأذنت تروح الحمام
ياسين. انا هعمل تليفون واجلكم مشي ورا جرمين في الطرقه آنسه جرمين
جرمين. نعم
ازيك عامله ايه
جرمين بتعاجب. انا الحمد لله
ياسين. بقولك ايه ممكن رقم موبايلك
جرمين. ليه
ياسين. اصل انا عايز ابقى اكلمك عشان تدربي في الشركه عندنا وكمان لو احتاجتي حاجة
جرمين. بصراحة انا مش عارفه هاجي اصلا ولا لاء بابا شكلو رافض هبقي اسأله
ياسين. طيب هاتي رقمك انتي وبابا وانا هبقي اتواصل معاه ممكن
جرمين. طيب

 

 

احم هو انا ممكن اسألك سؤال
جرمين. اتفضل
انتي مرتبطه!
جرمين بحرج. لا لا عن اذنك
استنى انا حابب اتعرف عليكي
جرمين بتوتر. لا شكرا
ياسين. وانا بعزم عليكي بكيس شبسي!
جرمين. وانت عرفت منين اني بحب الشبسي؟
ياسين. لا دا حيث كده بقى انا اعزم بشبسيايه واتنين وتلاته و
جرمين بسرعه . عن اذنك
ياسين. مختش الرقم!!
في الجنينه
عاصم. زينب
زينب. نعم
عاصم. روحي كلمي ماما
عاصم. ازيك يا آنسه
نرمين. الحمد لله
اتبسطي؟ النهاردة
نرمين. اه متشكره كان يوم حلو
عاصم. العفو طيب احنا ممكن نعيده تاني ايه رايك تقبلي عزومتي على العشا
نرمين بتوتر. لا مش هينفع
عاصم. ليه بس
نرمين. اصل انا مش بحب اخرج مع حد وكمان انا عندي شغل sorry
عاصم. طيب حاولي
نرمين. صدقني مش هينفع وكمان حضرتك تعبان وفيه خطر عليك يفضل انك متاخرجش كتير لغايه ما يقبضو على اللي عمل كده عن اذنك

 

 

عاصم. تمام بس ممكن الصدفه تجمعنا تاني ولا ايه
نرمين. اكييد
بعد شويه الجد. كانت سهره لطيفه جدا اتمنى الزيارة تكرر ومتبقاش اخر مره
الأب. إن شاء الله والمره الجايه هتبقي عندنا
عاصم. اتشرفنا بمعرفتكو وبمعرفتك يا بطل
يوسف. وانا كمان ومتشكر جدا
عاصم. العفو يا حبيبي النادي كله تحت امرك
وفاء. سعيده بمعرفتك يا عايده
عايده. وانا اكتر متشكره
خرجوا كلهم من البيت وركبو مع سواق تبع الحرس
جرمين مغمضه عيونها ومن جواها. يااااه انا قلبي كان هيقف و انا بتكلم معاه يمكن عشان دا اول شاب احس بمشاعر اتجاه هو فعلا معجب بيا انا معقوله دا فاقت جرمين من شرودها على صوت ضرب النار
الكل بصرييخ
ظهور عربيه مسلحه جايه عليهم من الإمام وعربية الحرس وراهم
الأب كله ينزل لتحت
حرس الفيلا سمعو الصوت لحسن حظهم انهم مابعدوش والعربيات طلعت قدرو يوقفوهم ابو نرمين اغم عليه من الخضه
نرمين بصرخه بابااااااااا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قوة الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *