رواية مجنون اخته الفصل الأول 1 بقلم مريم محمد

 رواية مجنون اخته الفصل الأول 1 بقلم مريم محمد

رواية مجنون اخته البارت الأول

رواية مجنون اخته الجزء الأول

رواية مجنون اخته الفصل الأول 1 بقلم مريم محمد


رواية مجنون اخته الحلقة الأولى

#مجنون_أخته 
_اي ألي انتي متنيله لابساه علي دماغك السوده دي!  
في اي يا أحمد ما أنا لابسه دريس اهو ووواسع قد كده 
_لا لا مقصره الطرحه وانا بصراحه مش بتحمل حد يشوفك حلو كده ببقي عاوز اكسرهم تكسير لما يبصولك 
-يا أحمد يا حبيبي حرام عليك دا إنت اخويا مش جوزي اومال هتعمل اي مع جوزي! 
أحمد: نغم بصي متقوليش جوزي بالسهولة دي ايوا اي حد هيتقدملك لازم اعمله اختبارات قد كده علشان اأمن عليكِ معاه 
(طبعا مستغربين دا مين انتو حاسين احمد اخويا الكبير صح؟! الحقيقه أحمد اخويا التوأم انا وهو 23 سنه بس هو بيعاملني دايما كبنته الصغيره لدرجه انهم كانوا مسميينه في المدرسة مجنون نغم إلي هي انا برده) 
نغم: قصدك تطفشه  صح؟! 
أحمد: لا طبعا يا حبيبي انا بس عاوز اديكِ لحد مناسب مش معقوله يا نغم افضل طول عمري مبرضاش ارفع عيني علي بنت او حتي اضحك علي بنت او حتي اكلم بنت علشانك وفي الاخر ياخدك حد ميستهلكش! 
ايوه متستغربوش أحمد اخويا طول عمره ما كلم بنت وكل دا علشان خاطري اصله مره كان في المسجد. والشيخ كان بيتكلم كتير عن ازاي كل الي بيعمله الولد في بنات الناس بيترد يا في ولاده يا في اخواته احمد ملفتش نظره غير حتي اخواته دي مش قلتلكم دا مجنون نغم! 
نغم: طيب خلاص كفايه تثبيت فيا بقي صدقتك 
أحمد: طيب طالما كده ادخلي طولي الطرحه. دي شويه احسن الغي الخروجه 
نغم خلاص هتعيط: ياا احمد خلاص بقي 
احمد: نغم مبهزرش! ادخلي طوليها 
خلاص حكم القاضي يا ساده ومينفعش اعترض 
دخلت اطول الطرحه وواحمد خرج لماما بره 
ست الكل عامله اي؟ 
كويسه يا حبيبي جهزت كل حاجه؟! 
ايوه ايوه وهي هبله متعرفش حاجه دي فكراني ناسي عيد ميلادها الي هو اصلا عيد ميلادي! 
امه: نعمل اي مش كليه الهندسه لحست دماغكم انتم الاتنين! 
أحمد: عندك حق والله يا ست الكل وقعد يضحك 
بتضحكوا لي؟ 
امها: ابدا كنا جايبين سيرتك وبنقول قد اي انتي قمر النهارده 
اتغريت في نفسي اوي اها ماما واحمد من ساعه وفاه بابا وهما دايما سند ودعم ليا في كل حاجه 
: عارفه عارفه اني قمر، كده حلوه الطرحه يا فندم؟ 
احمد: جامده يا اوزعه 
نغم: ماما بقي سكتيه وقوليله اني اخته الكبيره بقي 
امها: كبيرة بدقيقتين يا قلب ماما! 
اوفف بقي منكم! 
أحمد: خلاص خلاص يا ماما وبصلي اتفضلي يا برينسيس يا كبيره 
مشيت قدامه وانا مبسوطه ان أحمد جنبي دايما وكل ما اقع هقف عليه حقيقي حظ البنت الي هيتجوزها يا تري هيكون مجنون بيها زي ما هو مجنون نغم! 
ضحكت علي تفكيري 
نزلنا انا وماما وهو وصلنا مكان حلو كده زي كافيه 
طبعا انا عامله نفسي متفاجئه وكنت فاكره انه ناسي عيد ميلادي 
دخلت جوه وانا وداخله كده لقيت الجرسون بصلي بيضحكلي عادي يعني! 
بس لقيت احمد شدني جنبه وبص للجرسون ألي هو فيه حاجه! 
دخلنا جوه لقيت كل زمايلنا في الكليه الولاد صحاب احمد والبنات صحابي 
بس لمحت وائل صاحبه 
انا مش عارفه اي المشاعر بتاعتي ناحيته 
بس وجوده في اي مكان بيفرحني! 
تصدقوا عمره ما كلمني اصلا! 
رجعت لتفكيري كده بس بصيت لقيت تورته قد كده هو مكتوب عليها "أحمد مجنون نغم" 
واشتغل كوبيله أم كلثوم المفضل ليا بس كان رومانسي اوي بس أحمد حاول يقلد شويه حركات كده ضحكتني اوي
"مخطرتش علي بالك يوم تسأل عني" 
كان بصوت الجميله أم كلثوم إلي بحبها اوي 
فضلنا مبسوطين في الحفله اوي 
وخصوصا أنه انا لقيت صحابِ هناك وكنت مبسوطه قد كده 
لحد ما شفت أحمد ووائل بيعدوا سوا مع بعض
أحمد انا عاوز اتكلم معاك في موضوع مهم 
اتفضل يا وائل 
انا بحب نغم اختك اوي وعاوز اتجوزها!
#يتبع 
#مجنون _أخته 

google-playkhamsatmostaqltradent