روايات

رواية الوريث الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم داليا السعيد

رواية الوريث الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم داليا السعيد

رواية الوريث البارت الرابع و العشرون

رواية الوريث الجزء الرابع و العشرون

الوريث
الوريث

رواية الوريث الحلقة الرابعة و العشرون

بعد يومين خرجت حور من المشفي بعد ان تعافت من الا”لام الجسد’يه وليست النفسيه وذهبت هي واختها سلمي الي شقتهما الاولي بعد ان تركت أوراق الشقه وحساب البنك الي ادهم لكي يأخذهم الي جاسر فهي لا تريد شئ بعد فقدان ابنها وخد”اع ز’وجها
………………………….
جاسر في الهاتف بغموض / خليك مراقبه كويس اي خطوه تقولي فاهم

يدخل عليه في هذه اللحظه ادهم وهو يقول بغضب
ادهم بغضب / الي بتعمله ده غلط انت عاوز توصل لايه انت ممكن تخلص علي طول بس ليه الجر’ح ده محدش هيسامح علي بتعمله فاهم اتفضل دي اوراق الشقه والحساب الي في البنك حور مخدتهمش

قال هذا الكلام وترك جاسر
ليرن هاتف جاسر ويقوم بالرد عليه
جاسر / تمام خلي بالك منهم وانا هكلمك
ازاي مش عارف تتصرف يا امجد
تمام تمام هبعتلك واحدة تخلي بالها منهم.

…………………………….

سلمى بحزن علي حال حور
سلمي / حور اهدي مش كده
حور ببكاء / اهدي انا ليه بحصلي كده
سلمي بغير فهم / انا مش فاهمه حاجه ليه خرجتي من المستشفي علي هنا وفين جاسر ايه الي بيحصل
حور / مفيش حاجه يا سلمي اسكتي بقه
سلمي بصوت مرتفع / لا مش هسكت فيه ايه ليه الالغاز دي
حور ببكاء ونرفزه / عاوزه تعرفي ايه ها عاوزه تعرفي ان انا اتغصبت علي الجواز منه علشان يعمل العمليه ابتاعتك وعلشان الباشا جاسر الصياد عاوز وريث وكنت عايشه معاه غصب عنى ولما لقيت نفسي حبيته وفيه شعور جديد وقلت خلاص هعيش بقيت حياتى سعيده مع الشخص الي بحبه لقيته خد”عنى يعنى كل ده كذب كذب فهمتي بقه
سلمي بصدمه احتلت عليها / انتي بتقولي ايه كل ده حصل ازاي يعنى انا السبب في كل ده
حور بدموع / لا ده قدري وكان لازم اعيشه
……………………………………..
جاسر كان يتكلم في الهاتف
جاسر / تمام كده جدا بلغ اللواء ابراهيم العاصي في انتظار تليفون منك لما كل حاجه تبقه تمام

يدخل عليه امجد ليقول جاسر في غضب
/ ايه الي جابك مش قولتلك تخليك معاهم
امجد / انا مش عارف اعمل معاهم ايه
جاسر / صعب اوي تخلي بالك منهم
امجد / روح انت يا خويا وانت تشوف
جاسر / امجد انا كلمت اللواء ابراهيم العاصي

فيظهر علي وجه امجد الحزن / تمام
جاسر / امجد انت عارف ان انا مكنتش عاوز اعمل بس
قاطعه امجد / حقق يا جاسر

…………………………………………

مسعد مساعد مراد الصياد / يا باشا البضاعه في المخزن
مراد / تمام كده آ.آ
في هذا الوقت تدخل الشرطه
الضابط / سلم نفسك يا مراد انت المساعد بتاعك اخيرا وقعتم
مراد / انت ازاي تدخل علينا كده
الظابط / بس انا هوفر عليك الكلام البضاعه ابتعتك خلاص بح اتقبض عليها في المخزن مش هي دي الشحنه الي فيها كل فلوسك بردك يا مراد
فلاش باااك.

مراد يجلس مع المساعد ابتاعه آمن كل اسراره
…../ هنعمل ايه يا باشا
مراد بغضب / مش عارف بس هستنا بعد الشحنه الجايه يا مسعد وهتصرف بعدها
مسعد / بس الشحنه يا باشا بعد ٧شهور
امجد / مش هعرف اعمل حاجه غير بعد الشحنه دي لازم اركز لها بس دي واخده كل ثروتي كل ما أملك.

بااااك.
…………………………………….
يتم ح’بس مراد الصياد ومسعد ويتحكم عليهم بالسج’ن المؤ”بد
……………………………………
في شفة حور وسلمى يرن جرس الباب تقوم حور لتفتح
تفتح حور باب المنزل لترى جاسر يقف امامها ويحمل طفلين صغيرين علي زراعيه
البارت الخامس والعشرون
في شفة حور وسلمى يرن جرس الباب تقوم حور لتفتح
تفتح حور باب المنزل لترى جاسر يقف امامها ويحمل طفلين صغيرين علي زراعيه

يتبع..

  • لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
  • لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (الوريث)

اترك رد

error: Content is protected !!