رواية روح الفهد الفصل الأول 1 بقلم زهرة الظلام

 رواية روح الفهد الفصل الأول 1 بقلم زهرة الظلام

رواية روح الفهد البارت الاول

رواية روح الفهد الجزء الأول

رواية روح الفهد الفصل الأول 1 بقلم زهرة الظلام


رواية روح الفهد الحلقة الأولى

رواية (روح الفهد) البارت الاول
محمد(الاب):يافهد بيه انا خدت السلفه عشان اعالج مراتي وشغلي كله هنا وحضرتك شايف ان المرتب يادوب علي قد مصاريف جامعة بنتي وعلاج المدام
فهد ببرود:مش مشكلتي دي مشكلتك انت واخد 150الف عارف يعني اي مش قد السلفه مكنتش تستلف
محمد:طب ممكن اعمل اي بدل الفلوس
فهد:امشي دلوقتي كمل شغلك عقبال ما افكر ف حل ليك
مشي محمد وهو زعلان علي حاله وانه عارف ان فهد مابيرحمش وهايطلب حاجه غاليه
ستووووووب نعرف ابطلنا بقا
فهد البحار: اصغر ملياردير في العالم 28سنه وكل البنات تتمناه لان شكله يجنن ومعروف ف كل العالم بشره وجبروته اهله ماتوا ف حادثه من سنين وهو ورث شركات ابوه وكبرها
روح:ف اولي كلية هندسه عنيها زرقه وبشرتها بيضه وشعراها اصفر وحيدة اهلها وطيبه وبريئه بتحب الناس كلها
محمد:ابو روح طيب وبيشتغل ف شركة فهد واستلف منه مبلغ عشان يعمل عمليه ل مراته
سجده :ام روح طيبه وست بيت بتحب جوزها وبنتها ومتعرفش موضوع السلفه
باقي الشخصيات هانتعرف عليها مع الاحداث
..............................
روح راحت ل ابوها الشركه
روح:بابا وحشتني اوي
محمد:وانتي كمان ياقلب ابوكي عامله اي
روح:الحمدالله كويسه انت مشغول
محمد:خليكي هنا شويه وهاجي
راح يكمل شغله واتاخر وروح قامت تدور عليه وشافت مكتب فهد ودخلته
روح:الله المكتب ده حلو اووي بكره اتخرج وابقي مهندسه ويكون عندي زيه
ف الوقت ده فهد كان برا المكتب ودخل وشافها وهي اتخضت وجريت وهي ماشيه لقت ابوها واستخبت وراه
فهد:مين دي يامحمد
محمد:دي بنتي يافهد بيه
فهد بصلها بخبث وابتسم
فهد:تعالي ورايا يامحمد
محمد:حاضر
روح:بابا انا هامشي عشان عندي محاضره
محمد:طيب يابنتي ربنا معاكي
راح ل فهد المكتب
فهد:طبعا انت استلفت 150الف جنيه صح
محمد:ايوه يابيه
فهد:تمام اعتبرهم مهر بنتك روح
محمد:بس روح بنتي لسه صغيره وبتتعلم و...
فهد:ماليش دعوه انا هاجي بكره اكتب كتابها ولعلمك جوازي من روح قصاد حبسك ولو اتحبست هاخدها بردوا ف اختار الامان ليك احسنلك
محمد:تمام يافهد بيه
بعد يوم طويل محمد روح البيت
ساجده:حمدالله علي سلامتك يامحمد
محمد:الله يسلمك تعالي عايزك ف موضوع
ساجده :طب تاكل الاول
محمد:لا تعالي
ساجده:خير في اي
محمد:لما كنتي محتاجه عملية كانت ب 150 الف واستلفت من فهد بيه مدير الشركه ومضيت علي وصلولات امانه ولحد دلوقتي معرفتش اسد اي حاجه من المبلغ وانهارده شاف روح وقالي يا يتجوزها بكره يا اتحبس وبردوا هايخدها
ساجده :يالهوي يابنتي طب ولي استلفت يامحمد انا مش مهم كنت اموت اهو كان هايبقي عمري انتهي
محمد:بعد الشر عليكي وتسيبيني انا هادخل اقول ل روح وانتي ابقي ادخلي فهميها
راح ل روح ودخلها
روح:اي يابابا في حاجه
محمد:فهد بيه طالب ايدك ياروح
روح :ايه؟!
محمد فهمها الوضع الي اتحط فيه
روح:طيب ا... انا موافقه
محمد:ربنا يحفظك يابنتي ويحميكي
خرج وروح فضلت تعيط عشان خافت من فهد وهو اتصل ب فهد وعرفه انها وافقت
...........................
تاني يوم
روح صحيت لقت فستان جنبها موڤ وشكله غالي
روح:ماما مين جاب الفستان ده
ساجده:ده عريسك ياروح اجهزي يلا عشان زمانهم جايين
روح فجاه افتكرت ان انهارده كتب كتابها وبصت لقت الساعه 6المغرب
روح:ياه انا نمت كل ده
جهزت ولبست الفستان وحطت ميكب خفيف وجزمه بكعب لون الفستان وف الوقت ده وصل فهد الي كل البنات اتجننت عليه خرجتلهم وفهد تنح ف جمالها وهي باصه ف الارض ومش طايقاه لانه السبب في حزن أهلها
المأذون:بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
سمعت الجمله دي ودموعها نزلت غصب عنها وهو خدها حتي من غير ماتسلم علي اهلها وركبها العربيه وطول الطريق وهي بتعيط وهو ساكت
...........................
وقف قدام قصر ضخم ونزل وهي نزلت وانبهرت من جمال القصر
فهد:دي اوضتنا من هنا ورايح
روح:طب انا مش معايا هدوم
فهد :البسي من هدومي لحد بكره وهابعت الخدم يجبولك هدوم
راحت وقفت قدام دولابه وخدت تيشرت ليه وكان كفايا انه يوصل ل ركبتها لان فهد جسمه اضعاف حجم جسمها خدت شور وسابت شعرها ولسه هتنام ع السرير خرج هو من اوضة الملابس وهو مش لابس غير شورت وصدره عريان
فهد:انتي رايحه فين
روح:ه...هنام
فهد:ع الارض
روح:ايه؟؟
فهد:مكان الخدم هنا تنام ع الارض فاهمه
روح:ب...بس
فهد بصلها بمكر:لو عايزه تنامي ع السرير ممكن الليله دي بس احنا كده كده دي ليلة دخلتنا وكمان لو عجبتيني اخليكي ع السرير كل يوم
روح برقت وضربته بالقلم
روح:انت سافل ومش متربي وقليل الادب بكرهك
فهد:...😡🤬
...........يتبع♥️

google-playkhamsatmostaqltradent