رواية غرام الادهم الفصل السابع عشر 17 بقلم ايمان

 رواية غرام الادهم الفصل السابع عشر 17 بقلم ايمان

رواية غرام الادهم البارت السابع عشر

رواية غرام الادهم الجزء السابع عشر

رواية غرام الادهم الفصل السابع عشر 17 بقلم ايمان

رواية غرام الادهم الحلقة السابعة عشر

عند غرام بعد ما ادهم يوصلها بتطلع اوضتها وتمسك السلسلة الي ادهم جبهالها وتفتكر كلامه وتبتسم معقوله  ادهم حبني بجد وانا مبسوطة ليه كده هو انا كمان حبيته طيب وحمزة معقولة انا كمان كنت بحبه زي اخويا يمكن عشان اتربينا سوا انا كنت فاكرة ان ده حب بس ده يمكن تعود مش اكتر اكيد لو حب مكنتش نسيته بالسرعة دي وانا عمري ما حسيت معاه الي حسيته مع ادهم

وتتصل ع ندي وتحكيلها ان حمزة سابها وتتفاجئ ندي

معقولة حمزة يعمل كده

غرام انا كمان اتفاجئت زيك بس انا اكتشفت ان انا كمان بحبه زي اخويا 

ومش هتصدقي الي حصل معايا النهاردة

انا قضيت اجمل يوم ف حياتي مع ادهمّ واعترفلي انه بيحبني وانا كمان حاسة ان فيه اعجاب من ناحيتي ليه يعني قلب بيدق جامد لما اشوفه وطول ما هو جنبي بحس اني مطمنة ولما حمزة قالي اننا لازم ننفصل وانهرت معرفش ازاي لقيت نفسي بكلمه وهو الي وقف جنبي

ندي ياسلام يا ست غرام ازاي ده كله يحصل معاكي ومتقوليش

غرام كنت هحكيليك النهارده بس ادهم خرجني زي ما قولتلك

ندي شكلك وقعتي يا بنتي ادهم نساكي الدنيا كلها حتي صاحبتك 

غرام مش عارفه حاسه ان افكاري متلغبطه بس الا انا متاكده منه انا مش هقدر ادخل ف اي علاقه غير لما اتاكد من مشاعري الاول

ندا فكري كويس ياغرام وف الاخر دي حياتك انتى

غرام هو دا ال هيحصل يلا هروح انام شويه 

ندا مع السلامه

غرام سلام

عند ادهم 

قاعد يفكر ف الكلام الي قاله لغرام

كان ممكن اقولها بحبك وخلاص ليه المبالغة الي عملتها دي معقول حسيت بمشاعر ناحيتها بجد ايه الهبل الي بقوله ده انا اكيد قولت كده عشان اقنعها اني بحبها واكيد هي اقتنعت وقاعدة تفكر ف كلامي دلوقتي 

استني عليا يا غرام انا هعرفك مين ادهم الزيات عشان متجيش واحدة زيك وتمد ايديها عليا وتفكرني هنسي الاهانة الي عملتهالي بس انا عمري ما هنسي وهدفعك تمنها غالي اوي

عند انجي

يخبط محمد ع الباب

محمد صاحية يا حبيبتي

انجي ايوة يا بابا اتفضل

محمد فكرتي كويس ف الي قولتلهولك الصبح

انجي ايوة يا بابا ومش موافقة

محمد انا شايف انه شاب كويس بس طالما انتي مش عيزاه خلاص براحتك ياحبيبتي انا هكلمه دلوقتي وهعرفه انك مش موافقة

ويطلع من اوضة انجي ويرن ع حمزة

حمزة الو اذيك يا عمي

محمد الحمد لله

حمزة ها يا عمي قولت لنجي

محمد ايوة وده نصيب انجي مش موافقة

حمزة طيب تسمحلي اجي اقعد معاها

محمد الي يريحك 

حمزة طيب انا هاجي دلوقتي

محمد مستعجل ليه كده

حمزة اعمل ايه يا عمي بحبها 

محمد ربنا يقدملك الي فيه الخير

حمزة يارب يا عمي انا هلبس واجي عندكوا دلوقتي

محمد ماشي سلام

حمزة سلام

ويلبس حمزة ويروح لانجي البيت 

ويطلع محمد عشان يعرف انجي

محمد يلا يا انجي جهزي نفسك حمزة تحت

انجي ايه الي جابه يا بابا انا قولت مش موافقة

محمد اصر انه يجي مأقدرتش اقوله لأ

انجي مش هنزل يا بابا

محمد يلا يا انجي عشان خاطري

انجي عشان خاطرك بس 

وتلبس وتنزل لحمزة

محمد اسيبكوا مع بعض شويه اقعد ي انجي

حمزه اذيك ي انجي 

انجي ايه ال جابك قولتلك مش عاوزه اشوفك تانى انت مش بتفهم

حمزه بصي ي انجي انا مقدر صدمتك بس انا بجد عاوزك ي انجي انا بحبك 

انجي بعد مدمرتني ودمرت حياتي بتقولى بحبك بس انا مش بحبك ياحمزه انا بكرهك اظن ان كلامك خلص 

حمزه استني ي انجي انا لسه مخلصتش كلامي

انجي بس انا خلصت كلام ولسه هتطلع بيمسك حمزه ايدها

انجي بعصبيه سيب ايدي انت ازاى تمسكنى

حمزه سبتها اهو بس اهدي واسمعيني بصي ي انجي انتى لسه بنت زي م انتى انا ملمستكيش

انجي بصدمه انت بتقول ايه

حمزه زي م سمعتي كدا

انجي طب ازاى وانت وبتسكك

حمزه انتى اغمي عليكي قبل ملمسك وبعدها انا بردو نمت وصحيت لقيتك بتعيطي ونايمه انا كنت فاكر انى ضيعتك بس بعدين قعدت وفكرت ف ال حصل ولقيت انى الحمد لله ملمستكيش

انجي وانت عايزني اصدقك 

حمزه طيب لو مش مصدقه انا عندي دليل 

انجي دليل ايه 

حمزه لو كنت لمستك زي مبتقولى كنت هلاقي دم عذريتك مش كدا انتى من الصدمه مشوفتيش السرير بس انا بعد مفكرت ف ال حصل ملقتش دم ع السرير ودا يثبت انك لسه زي م انتى يا انجي اتمني انك تدي علاقتنا فرصه انا اكتشفت انى مبحبش غرام انا حبيتك انتى وبس ي انجي واتمني انك توافقي تتجوزيني

انجي بصدمه ودموع الفرحه يعني انا لسه بنت 

حمزه انت اطهر واحده ي انجي

انجي بفرحه  خلاص ياحمزه انا هديك فرصه ودي اخر فرصه ليك

حمزه شدها لحضنها وحضنها جامد وكمان انجي حضنته وبعدين بتاخد بالها انها ف حضنه

انجي حمزه ابعد انت بتعمل ايه

حمزه وهو بيبعد اسف بس من الفرحه معرفتش انا بعمل ايه مبروك ياعروسه 

وبعد شويه بيدخل محمد وبيبص ع انجي يلاقيها مبسوطه محمد لانجي انا شايف ان الوضع تمام مش كدا ها اي رايك يابنتي موافقه ولا لا

امنجي بكسوف موافقه يابابا

محمد يبقا ع بركه الله يبقا تيجي بكرا علشان نقرا الفاتحه 

حمزه تمام ياعمي اشوفك بكرا عن اذنك 

في صباح اليوم التالى تنزل غرام تلاقي عمها وادهم ع السفره 

غرام صباح الخير 

عمها وادهم صباح النور

ادهم اقعدي افطري ياغرام علشان اوصلك 

غرام بتهز راسها ومش بتتكلم 

محمد ادهم ف واحد اتقدم لاختك وهيجوا يطلبوا ايديها النهارده

ادهم دا امتي ومقولتليش ليه ي بابا

محمد هو جه باليل وانت كنت تعبان ومحبتش اقلقك 

ادهم تمام يابابا  ال تشوفه

غرام يلا انا خلصت ويوصلها الجامعه

غرام ف سرها هو ليه مسالنيش عن راي معقوله يكون غير رايه ولا ايه

ندا بتفكري ف ايه ياغرام

غرام هاا مفيش ي ندا 

ندا طيب يلا عندنا محاضره دلوقتي 

ف المساء ف منزل ادهم

حمزه ي عمي انا يشرفني انى اطلب ايد بنت حضرتك واتمني انك توافق

محمد واحنا كمان نتشرف بيك يابني 

ادهم امال اهلك فين ياحمزه مش معاك ليه

حمزه اهلى مسافرين بره ومش بينزلوا مصر كتير وانا كلمتهم وعرفتهم

ادهم تمام يبقا نقرا الفاتحه

ويقروا الفاتحه 

حمزه ياعمي ايه رايك نخلى الفرح بعد امتحانات نص الترم 

محمد ومستعجل ليه يبني 

حمزه ياعمي خير البر عاجله وانا لو عليا نتجوز دلوقتي

بيضحكوا عليه 

محمد خلاص ناخد راي العروسه الاول

موافقه ي بنتي 

انجي ال تشوفه يابابا 

محمد يبقا ع بركه الله يبقا الفرح بعد شهر 

ويتنهي اليوم بفرحه انجي وحمزه

يُتبع..
google-playkhamsatmostaqltradent