رواية احببت منحرف الفصل الخامس عشر 15 بقلم رشا محمد

 رواية احببت منحرف الفصل الخامس عشر 15 بقلم رشا محمد

رواية احببت منحرف البارت الخامس عشر

رواية احببت منحرف الجزء الخامس عشر

رواية احببت منحرف الفصل الخامس عشر 15 بقلم رشا محمد

رواية احببت منحرف الحلقة الخامسة عشر

#أحببت_منحرف
#البارت_الخامس_عشر
الفتاة : السلام عليكم ..
مراد يرفع رأسه ويقول : وعليكم السلام ورحمة الله 
وبركاته ثم ينظر بدهشة للفتاة ويسكت لبرهة من الزمن
يتفحص الفتاة من قدمها وصولا لرأسها 
مراد لنفسه : دا ايه الملاك اللي دخل عليا دا !!
مراد ب اعجاب وهيام : اسمك ايه ؟
الفتاة : حنين يا فندم
مراد : وعندك كام سنة يا حنين ؟
حنين : ١٩ 
مراد لنفسه : كل الأنوثة والجمال دا وعندها ١٩ سنة 
بس !!
مراد : وعندك خبره ف الشغل يا حنين ؟
حنين بكسوف من نظراته لها حطت وشها ف الأرض 
وقالت : بصراحة يافندم أنا أول مرة أشتغل 
مراد : بس احنا شرطنا ف الاعلان ان يكون في خبرة ع 
الاقل سنتين 
حنين عيونها تجمعت فيها الدموع وقالت : يعني أنا مش 
هشتغل؟
مراد : لا لا استني أنت هتعيطي !! دا أنا أقعد ف بيتنا 
وأنت تشتغلي بس متعيطيش 
حنين : يعني أنا هشتغل ؟
مراد : هقولك بعد م تخلص الانترفيو 
حنين : ماشي يا فندم 
مراد : هو أنت عايزة تشتغلي ليه وأنت لسه صغيرة 
وأكيد لسه مخلصتيش دراستك؟
حنين بدموع : أصل أنا بابايا توفي من اسبوع وكان لازم
أنزل أشتغل عشان أكمل تعليمي 
مراد : البقاء لله 
حنين عيطت : الدوام لله وحده 
مراد : مش قولت بلاش عياط وقرب منها عشان يمسح 
دموعها ب ايديه 
حنين افتكرت والدها وانهارت ف العياط مراد أخدها ف 
حضنه وطبطب عليها 
وفجأة حنين زقته وبعدت عنه وضربته ب القلم 
مراد اتصدم وحط ايده علي خده وقال : ايه اللي أنت 
عملتيه دا !!
حنين : وأنت ايه اللي أنت عملته دا !! 
مراد : عملت ايه !!
حنين : أنت بتستغل الفرصة وتحضني وكدا ولاااااا أوعي
تفكر ان بنت سهلة من بتوع اليومين دول واذا كان ع 
الشغل يبقي الله الغني 
مراد : ايه يابنتي في ايه لكل دا !! كل دا عشان صعبتي 
عليا وبطيب خاطرك وأواسيكي!!
حنين : متشكرين يافندم خلاص بلاش تواسيني 
مراد : شكلك هبلة وهتتعبيني معاكي 
حنين : افندم !!
مراد : لا مفيش حاجة ع العموم هخلي السكرتيرة 
بتاعتي تفضل متبعاكي لحد م تتعلمي الشغل وتقدري 
تعتمدي علي نفسك 
حنين قربت منه وقالت بفرحة : بجد يا فندم !!
مراد ب ابتسامة جذابة : بجد يا حنين 
حنين : أنا متشكرة جدا يا فندم وحضنته 
مراد اتصدم وبعد ايده وقال : أنا مليش دعوة أنت اللي 
حضنتيني أهو 
حنين بكسوف وشها الدائري الابيض الصافي الخالي من 
مستحضرات التجميل احمر جدااا وبعدت عنه وحطت 
وشها ف الأرض وقالت : أسفة يافندم 
مراد ضحك ضحك رجولية عالية وقال : خلاص خلاص 
بقيتي زي الطمطماية يالا روحي عند السكرتيرة وأنا 
هكلمها ولو احتاجتي أي حاجة تعاليلي علي طول وراح 
قعد علي مكتبه 
حنين فتحت باب المكتب وخرجت وقفلت وراها
مراد رجع بظهره ع الكرسي وقال لنفسه بهيام وتكة بنت 
الايه وحجابها هياكل من وشها حتة ولايق عليها اللبس 
الواسع مخليها شبه ملاك 
وبعدين افتكر وكلم السكرتيرة ف الفون وقال : خلاص 
الأنسة حنين هيا اللي هتاخد الوظيفة و مشي باقي 
البنات اللي عندك وخليكي معاها وعرفيها كل صغيرة 
وكبيرة ف الشغل 
السكرتيرة : حاضر يافندم 
مراد أغلق الفون وقال : اتصل بقي علي آدم أعرفه ايه 
اللي حصل وان أنا اخترت السكرتيرة 
عند آدم ◇☆◇☆◇☆◇☆◇☆
الفون بتاعه رن : أووووف مين الزفت اللي بيتصل ف 
الوقت دا ؟
غرام ابتسمت وقالت بدلع : ايه يا دومي هو أنت مش 
بتشبع وحطت ايدها حوالين رقبته 
آدم : م هو كدا أنا عمري م أشبع منك ابدا والتهم شفايفها
بعنف وفجأة الفون رن 
آدم بغضب وعصبيه مسك الفون ورد : ألوووو يا زفت
أنت مبتحسش لما أنا مردتش عليك بتتصل تاني ليه
يا زفت 
مراد : عشان السكرتيرة اللي أنت طلبتها يا سيدي 
ومدبسني ف الانترفيو وحضرتك ولا علي بالك
آدم : سكرتيرة ايه وزفت ايه م تولع الشركة بحالها
مراد بخبث : هو أنا شكلي اتصلت ف وقت غير مناسب 
ولا ايه !!
آدم : أنت شكلك كدا هتتهزق 
مراد بضحك : الله يسهلووو يا سيدي 
آدم قفل السكة ف وشه ورمي الفون وقال ل غرام : احنا
كنا بنقول ايه !!
غرام ب ابتسامة خلابة : لاء مش هفكرك ويالا روح خد 
شاور عشان تروح تشوف شغلك 
آدم : بقي كدا 
غرام ابتسمت وهزت رأسها بالموافقة 
آدم قام بسرعة وشالها وقال طيب تعالي بقي وأنا أفكرك 
وأنا باخد شاور 
غرام ضحكت ضحكة عالية وحضنته جامد 
عند مراد ◇☆◇☆◇☆◇☆◇☆◇☆
كل م يجي يشتغل صورة حنين تفضل قدامه مش بتروح
من خياله فقرر يسيب كل اللي ف ايده ويقوم يشوفها 
بتعمل ايه 
قام وخرج برا مكتبه وذهب لمكتب حنين بجانب مكتب 
آدم وجدها جالسة متوترة وبتقلب ف الأوراق
مراد : أخبار الشغل معاكي ايه
حنين : عاااااا خضتني 
مراد ضحك وقال : مالك متوترة كدا ليه 
حنين : بصراحة خايفة ابوظ الدنيا واخسر الوظيفة 
مراد : لا متخافيش احنا هنراعي انك أول مرة تشتغلي
حنين : مش عارفة أقول لحضرتك ايه بصراحة 
حضرتك طيب جداااا 
مراد : متقوليش حاجة وهاتي الفايل اللي ع الرف هناك
دا عشان محتاجة 
حنين قامت تجيب الفايل ومراد يتفحصها بعينيه 
ويضغط علي شفايفة ب أسنانه ويقول لنفسه : وتكة 
مفيش فيكي غلطة يا بنت الايه ثم ينظر لأرجلها 
ويضحك ضحكة رجولية عالية 
ثم تنظر حنين له وهو يضحك وللمرة الأولي يلفت 
انتباهها وسامتة الشديدة وغمازتة اللتي ظهرت مع 
الضحك وعينيه الرمادية وتتوه بهم 
مراد : أنت قالعة الشوز بتاعك ليه 
حنين : ..........
مراد قرب منها وقال : عارف اني موززز لسه هتبصي 
عليا أكتر من كدا ولا هتردي عليا ؟
حنين بكسوف : ها !! ايه !! حضرتك قولت ايه ؟
مراد ب ابتسامة : بقولك قالعة الشوز بتاعك ليه ؟
حنين : أصل لسه جيباه جديد عشان الانترفيو ووجعلي 
رجلي ف قلعته 
مراد : وتمشي حافية كدا ؟
حنين : سوري نسيت البسه ولسه هتروح عشان تلبس 
الشوز اتكعبلت ف الدريس بتاعها وكادت أن تقع حملها 
مراد من خصرها واقتربت من أحضانه .........
يتبع ...............

لقراءة الفصل التالي : أضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية احببت منحرف
google-playkhamsatmostaqltradent