رواية محبوبتي طفلة الفصل الخامس عشر 15 بقلم رحمة سامي

 رواية محبوبتي طفلة الفصل الخامس عشر 15 بقلم رحمة سامي

رواية محبوبتي طفلة البارت الخامس عشر

رواية محبوبتي طفلة الجزء الخامس عشر

رواية محبوبتي طفلة الفصل الخامس عشر 15 بقلم رحمة سامي

رواية محبوبتي طفلة الحلقة الخامسة عشر

*كان كبارية قولت اكيد حمزة مش جوه اكيد دا مقلب من حد دخلت وقولت اتاكدت اتصدمت اول ما شوفا حمزة في حضن نهي....

روح: حمزة انت بتعمل اي

حمزة: روح حبيبتي انتي جيتي اخيرا وحشتيني اوي

روح: رد عليا انت بتعمل اي هنا هو دا التغير هو دا التعويض يا حمزة

نهي: قولتلك يا حلوة انتي مجرد لعبة وانا حبيبته

روح: اسكتي انتي مش عايزة اسمع صوتك انتي فاهمه 

نهي: لا مش هسكت حمزة حبيبي انا وانتي ملكيش مكان في حياته

روح: بس حمزة جوزي وكمان ابو ابني يا حلوة يعني انتي اللي ملكيش مكان هنا 

نهي: نعم ابو ابنك قصدك اي انتي حامل في ابن حمزة

روح: ودي محتاجه شرح ولا اي يا قطة ايوة طبعا حامل في ابن حمزة

نهي: لا مستحيل انتي لازم تموتي انتي واللي في بطنك دا حمزة ليا انا وبس

*وكانت بتقرب بسكينه وعايزة تحطها في بطن روح بس روح كانت ذكية وكانت قالت لزياد عشان يجي نفس العنوان وقبل ما تلمس روح كان زياد مسك ايد نهي... 

زياد: انتي اتجننتي والله ما هرحمك يا نهي قولتلك كتير ابعدي عن حمزة

نهي: بس حمزة دا حقي انا حمزة حبيبي ومش هسيبه لغيري

روح: قولتلك حمزة جوزي وابو ابني ومستحيل اسيبه لوحده زايك انتي فاهمه

حمزة: روح متسبنيش تاني انا بحبك يا روح وعايزاك انتي وابني متسبنيش تاني

*وفجاه اغمي عليه ووقع في حضن روح وزياد سنده وركبه العربية وراحوا الفيلا اول ما وصلوا منه جريت حضنت روح وقلقت علي حمزة... 

منه: زياد ابيه ماله في اي 

زياد: متخفيش هو بس شرب كتير هينام ويصحي كويس

منه: طيب روح انتي كويسه ليه مشيت وسبتيني لوحدي ابيه بيحبك اوي

روح: مش وقته الكلام دا يا منه خالي بالك منه انا لازم امشي

منه: لا مش هسيبك تمشي تاني غير لما ابيه يصحي

*دخلوا جوه وزياد كان طلع حمزة اوضته ونزل.... 

روح: زياد انا لازم امشي خلي منه تسبني قبل ما حمزة يصحي

منه: لا مش هسيبك يا روح انتي هتفضلي هنا كفايه بقي

روح: مش هينفع يا منه صدقيني انا مش قادرة اسامحه

زياد: بصي يا روح البعد مش هيحل حاجه انتي وجودك هنا ضروري 

روح: بس انا مش هقدر اسامحه يا زياد 

زياد: مقولتش سامحيه بس خليكي هنا وهنسويه علي نار هادية

روح ومنه: اللي هو ازاي انت ناوي علي اي يا زياد

زياد: ناوي اصلح صحبي واخليه يرجع احسن من الاول ويعرف غلطه معاكي يا روح

روح: طيب اي في دماغك

زياد: بصي يا ستي وانتي يا منه هتساعدينا

منه: معاك يا برنس قول

زياد: صبرني يا ربي اسمعي انتي وهي.............. 

روح: فكرك دا هينفع مع حمزة يا زياد

زياد: بتمني ينفع بس مفيش حل تاني

روح: ماشي يا زياد ربنا يستر

زياد: يلا انا همشي دلوقتي خالي بالكوا من نفسكم

منه: يلا هطلع اوصلك لبره

روح: متتاخريش يا منه

زياد: مش هاكلها متخفيش 

روح: ماشي يا لمض

زياد: منه مش ناوية تحني عليا شوية

منه: عايز اي يعني يا زياد

زياد: ليه محسسني اني بحب واحد صحبي

منه: زياد انا كدا مليش في المحن ووجع القلب دا

زياد: قصدك اي هو انتي مش بتحبيني يا منه

منه: مقولتش كدا بس 

زياد: بس اي اتكلمي قولي اللي جواكي

منه: محتاجه شوية وقت بس يا زياد لكن انا مش رفضاك

زياد: ماشي يا حبيبتي براحتك انا همشي وانتي خالي بالك من نفسك ولو في اي حاجه كلميني

منه: حاضر

*تاني يوم صحي حمزة ودماغه وجعه جدا ومش فاكر حاجه غير انه شاف روح ومتاكد من كدا قام نزل زي ما هو كدا لاقي منه وروح قاعدين بيفطروا سوي في الجنينه وبيضحكوا جري عليهم وشد روح في حضنه... 

حمزة: اخيرا رجعتي يا روح انتي وحشتيني اوي يا حبيبتي انا بجد اسف سامحيني

روح: ابعد بس كدا يا حمزة انا رجعت عشان مينفعش يكون من غير أب لكن انا وانت حياتنا انتهت سوي 

حمزة: روح انتي بتقولي اي اهدي يا حبيبتي انت عارف اني غلطان بس انا بحبك يا روح متعمليش فيا كدا

روح بعصبيه: حمزة انا شوفتك امبارح في حضن واحده تانيه عارف يعني اي حته لو كنت ناوية اسامحك مبقتش قادرة بعد اللي شوفته امبارح سبني في حالي بقي (وسابته وطلعت اوضتها) 

منه: ابيه انت كويس

حمزة: عايزاها تسامحني يا منه انا بحبها اوي والله ومش هقدر اعيش من غيرها مش عارف اعمل اي

منه: لازم تخليها تسامحك يا حمزة لازم تتغير وتثبتلها انك تستاهل تسامحك وتديك فرصة تانيه

حمزة: انا مستعد اعمل اي حاجه بس هي تسامحني وترجعلي

منه: طيب يبقي اعمل اللي هقولك عليه............................ 

حمزة: ربنا يخليكي ليا ياقلب اخوكي 

منه: ويخليك ليا يا حبيبي

*في الشركة.... 

زياد: اي دا انت جيت امتا بركاتك يا ست روح

حمزة: بقولك اي مش عايز دوشه يلا ورانا شغل كتير

زياد: انت ناوي علي اي مع روح يا حمزة

حمزة: هخليها تسامحني لازم اعمل كدا انا بحبها يا زياد

زياد: ربنا معاك يا صحبي يلا نشوف الشغل

حمزة: يلا بينا

في المول... 

روح: قولتلك مش عايزة اخرج يا منه 

منه: يعني مش عايزة تساعديني في حاجات الفرح انا مليش غيرك

روح: خلاص يا ستي هتشحتي يلا خلينا نخلص

خالد: اي دا روح مش مصدق ازايك يابنتي فينك مختفيه ليه

روح: ازايك يا خالد اي اخبارك ولا مختفيه ولا حاجه بس اتجوزت

خالد: نعم اتجوزتي اللي هو ازاي يعني ما انتي عارفه اني بحبك

منه: مالك يا اخ في اي ما قالتلك اتجوزت البعيد معندهوش دم

روح: بس يا منه اهدي.... خالد انا قولتلك قبل كدا اني مش بحبك وان شاء الله هتلاقي الاحسن

خالد: بس انا عايزاك انتي يا روح حرام عليكي انا بحبك

روح: عن اذنك يا خالد يلا يا منه

منه: يلا ناس معندهش دم ولا نظر

خالد في نفسه: لا يا روح مستحيل انتي بتاعتي انا وبس مش هسيبك لحد تاني انا هوريكي هعمل اي

*اشتروا كل اللي محتاجينه ورجعوا البيت كات حمزة وصل من بدري وقاعد مستنيهم... 

حمزة: كنتوا فين كل دا ليه اتاخرتوا كدا

منه: معلش يا ابيه اصل الدنيا كانت زحمه ومكنش في حاجه عجباني 

حمزة: طب حمدالله علي سلمتكوا

روح: انا هطلع ارتاح شوية يا منه

منه: بس انتي مكلتيش من الصبح

روح: معلش مليش نفس هطلع انام

حمزة: بس مش هينفع يا روح عشانك وعشان اللي في بطنك لازم تاكلي

منه: ابيه عنده حق يا روح لازم تاكلي

حمزة: اطلعي ارتاحي شوية وانا اللي هعمل الاكل وانتي يا منه تعالي ساعديني

روح: ماشي عن اذنكوا

منه: يلا بينا ابيه

*في كافية علي البحر.... 

خالد: اي كل دا تاخير مش قولتلك عايزاك ضروري

نهي: خير يا خالد عايز اي

خالد: انتي تعرفي واحد اسمه حمزة

نهي: ايوة دا حبيبي بس جت حته عيله خطفته مني

خالد: طب تمام اوي عايزاك تساعديني والمقابل حمزة يرجعلك

نهي: وانت هتستفيد اي من كل دا

خالد: هرجع حبيبتي لحضني ها قولتي اي

نهي: يعني حته انت بتحب حته العيله دي 

خالد: ملكيش فيه بقي انتي ليكي ان حبيبك يرجعلك

نهي: تمام قولي اي المطلوب

خالد: تمام اسمعي................. 

نهي: ماشي يلا انا همشي وهبداء التنفيذ بكره

خالد: تمام... وفي نفسه (مش هتكوني لغيري يا روح انتي ليا انا وبس ومحدش هياخدك مني) 

*في المساء في الجنينه.... 

حمزة: يلا يا منه هاتي باقي الاطباق

منه: حاضر يا ابيه جايه اهو

زياد: اي كل دا ومن غيري يا واطين

حمزة: انت بتطلع منين يا عم انت

زياد: امي دعيالي بقي

منه: اي دا انت هنا يا زياد

زياد: ايوة يا قلبه

حمزة: احترم نفسك يا عم انت وانتي يلا اطلعي نادي روح

منه: حاضر يا ابيه

زياد: ما براحه علينا يا عمهم

حمزة: اتزفت اقعد وانت ساكت احسنلك

*طلعت منه بسرعة عشان تصحي روح وكانت الصدمة...... 

يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية محبوبتي طفلة)

google-playkhamsatmostaqltradent