رواية فتون الفصل الخامس عشر 15 بقلم ماهي أحمد

 رواية فتون الفصل الخامس عشر 15 بقلم ماهي أحمد

رواية فتون البارت الخامس عشر

رواية فتون الجزء الخامس عشر

رواية فتون الفصل الخامس عشر 15 بقلم ماهي أحمد


رواية فتون الحلقة الخامسة عشر 

عصام : قومي يافتون قومي نازلين علي مصر 
فتون : نازلين علي مصر 😳😳
بقلمي مآآهي آآحمد
عصام : ايه مالك فرحتي كده ليه 
فتون : اكيد هفرح طبعا هشوف امي واخواتي واميره اكيد هبقي فرحانه وعلي فكره انا خايفه اكتر منك عشان امير مش هيسيبني في حالي بس مبقاش يهمني خلاص حتي لو موت كفايه اني هكون شايفه اهلي قبل ما اموت 
عصام : انا مش هسيبك تموتي يافتون .. انا هحميكي من الحيوان ده وهرجع كل جنيه ابويا خسره
فتون : مابقيتش فارقه ياعصام .. احنا اللي عملنا الوحش ده ولازم نتحمل نتيجه غلطنا 
عصام : الوحش ده موجود من زمان يافتون انتي بس اللي قابلتيه في ظروف تانيه ماكنتيش تعرفيه علي حقيقته مش اكتر 
بقلمي مآآهي آآحمد
فتون رجعت علي مصر هي وعصام واول حاجه عملوها قبل حتي ما يروحوا طلعوا علي المستشفي اللي موجود فيها عزمي ابو عصام 
فتون : طيب اطلع انت لباباك وانا هخلي السواق يوديني عند امي 
عصام : انتي اتجننتي يافتون مافيش الكلام ده رجلي علي رجلك في كل حته تروحيها 
فتون: انا مش هتخطف ياعصام 
عصام : ( بشخيط ) انزلي يافتون من العربيه 
فتون نزلت من العربيه وطلعت فوق لابو عصام بتبص لاقيت بنت هناك زي القمر وجسمها جسم المانيكان   واقفه وبتبص علي باباها 
بقلمي مآآهي آآحمد
عصام اول ما شافها جرى عليها وحضنها وقلها 
عصام : اسيل وحشتيني اوي 
اسيل : انت اللي وحشتني اكتر ياعصام وحشتني اوي 
عصام : بابا عامل اي دلوقتي 
اسيل : الدكاتره قالوا انه دخل في غيبوبه ومش عارفين هيفوق منها امتي 
اسيل : احنا لازم نتصرف ياعصام لا انا ولا انت نقدر نعيش في مستوي اقل من اللي احنا اتعودنا عليه 
عصام : ماتقلقيش انا هتصرف 
اسيل : مش لوحدك انا مش البت الصغيره بتاعت زمان انت فاهمني طبعا ياعصام 
عصام : مس وقته الكلام ده يا اسيل 
اسيل بصت لفتون كده بصه احتقار وقالت 
اسيل : هي دي بقي اللي انت بتتخانق عليها انت وامير 
عصام : ايه اللي بتقوليه ده 
اسيل : تستاهل يعني تعملوا انتوا الاتنين تعملوا الضجه دي كلها عشانها 
فتون : انا مش هرد عليكي 
اسيل : ماتقدريش ياعمري تردي عليا اصلا اللي زيك نبصلهم من فوق عشان هما دايما تحتنا 
عصام : لاااا انتي زودتيها اوي يا اسيل 
فتون : بصيتلها بغيظ وقالتلها اللي زيك زينه من بره ياقلبي بس من جوه سواد طافح علي وشك 
عصام : ما تبس بقي انتوا الاتنين بلاش كلام فارغ
فتون : عصام انا مستنياك تحت 
نسيت اعرفكم دي اسيل بتحب امير من وهي عندها ١٢ سنه امير  عمره ما شافها في يوم بس كانت دايما تسمع عنه من باباها ومن عصام عجباها شخصيته جدا من كلام ابوها وعصام عليه  ودايما كانت بتابعه علي الفيس بوك والانستجرام عشان كده بتكره فتون كره العمي حرفيا 
بقلمي مآآهي آآحمد
فتون راحت لمامتها وعصام حاطط مراقبه علي فتون ومش بيمشيها غير ببودي جاردات 
فتون اول ما شافت مامتها بقت تبكي في حضنها وتعيط عياط هيستيري مالهوش زي وحضنت اخواتها الاتنين 
فتون : بسم الله ماشاء الله كبرتوا ياعيال 
ام فتون : خمس سنين مش قليل يافتون برضوا 
فتون جابت هدايا لامها واخواتها وبقت في حضن مامتها مش عايزه تطلع منه ابدا 
---------------------------------------
كمال : امير فتون رجعت 😳
بقلمي مآآهي آآحمد
امير وهو قاعد علي كرسي وحاطط رجله علي المكتب وبيولع سيجارته 
امير : عاااارف انها رجعت 
كمال :. ( باستغراب ) اي يابني الهدوء اللي انت فيه ده انا قولت اول ما تعرف هاتروح تجيبها من شعرها 
امير : بعت اميره لفتون ولا لسه 
كمال : وابعتها لفتون ليه يابني انت .. انا مش مطمن لهدوئك ده 
امير : ( ابتسم وقال ) لا اطمن انا عايزك تراقب اسيل اخت عصام تشوفها بتروح فين بتيجي منين مواعيد خروجها ومواعيد نومها عايزك تعرفلي عنها كل حاجه حرفيا 
كمال : بس لو تعرفني ايه اللي في دماغك 
امير : هقولك بعدين بس اعمل اللي بقولك عليه دلوقتي انت فاهم 😡
كمال : ايه ياكبير الوش الخشب ده خلاص فاهم 
عدي يوم والتاني واسبوع وشهر والتاني كمان وامير معملش اي حاجه لعصام ولا قرب منه حرفيا ولا من فتون وعصام بقي يحاول يعمل كل جهده في الوقت ده عشان صفقه السلاح ماتروحش منه وكل ده وابو عصام في غيبوبه 
بقلمي مآآهي آآحمد
عصام : انا مش مرتاح لهدوء امير ده 
يحي دراع عصام ومعاه في كل حاجه  : ولا انا يازعيم مش يمكن يكون زهق وانه خلاص مش عايز فتون ومابقيتش في دماغه 
عصام : انت مجنون ده امير يعني عمره ما يتخلي عن انتقامه ابدا احنا بس لازم ناخد كل احتياطتنا 
انت مأمن علي الفيلا كويس وعلي فتون 
يحي : حصل يازعيم 
-------------------------------------------
كمال : دي كل المعلومات عن اسيل بت بتحب الموضه ومانيكان بتعمل عروض بقي كده واستايلش وحوارات 
امير : تمام سيبها هنا علي المكتب 
كمال : انت ازاي هادي كده 
امير : انا مش ناوي اموتهم علي طول هدوئي ده بالنسبه ليهم رعب في حد ذاته ياكمال انا ناوي العب معاهم علي نار هاديه 
امير عرف تحركات اسيل كلها وكانت في مره رايحه تقابل صحابها راح فضي الكاوتش من الهوا وقطعوا واول ما عدت الطريق الكاوتش نام خالص منها ومابقيتش عارفه تعمل ايه ؟ اسيل سابت العربيه ومشيت علي رجليها ودخلت في شارع ضلمه امير بسرعه كان جايب بلطجيه انهم يعكسوها واول ما ابتدوا يتحرشوا بيها امير ظهر وضربهم والمفروض انه كده انقذها منهم هو عمل كده عشان كان عاوز طريقه يتعرف بيها ويقرب منها 
بقلمي مآآهي آآحمد 
امير : انتي كويسه 
اسيل: انا .. انا متشكره جدا علي اللي عملته معايا انا مش عارفه من غيرك كنت عملت ايه 
امير : طيب تعالي نطلع من الحته الضلمه دي 
امير واسيل اول ما طلعوا من الحته الضلمه اسيل شافتوه ومابقيتش مصدقه 
اسيل : ( وقالت في سرها )  امير 😳
امير : مالك بتبصيلي كده ليه احنا اتقابلنا قبل كده 
اسيل : لا لا ابدا عمرنا ما تقابلنا 
وفي سرها بس كان نفسي اقابلك من زمان
امير بص في عنيها وعرف هي بتقوى اي في سرها 
بس برضوا كمل في لعبته ومد ايده وقلها 
امير : انا اسمي امير 
اسيل : مدت ايدها وسلمت عليه وابتسمت ومن جواها قلبها كان بيرقص من الفرحه 
امير وصل اسيل للحته اللي هي عايزه تروحها وبعد كده اداها الكارت بتاعه وقلها لو احتاجتي حاجه اتصلي بيا في اي وقت 
اسيل اخدت الكارت بسرعه وقالتله ده اكيد 
امير عرف من تعابير وشها انها هتتصل بي حتي لو مكانش اداها الكارت بتاعه واخيرا ميعاد الصفقه جه وصاحب الصفقه وافق انه يدي الصفقه لامير بس بشرط 
عصام : ايه هو الشرط ده 
صاحب الصفقه : انه هيبقي ليك شريك في الصفقه دي انت دلوقتي مش معاك سيوله وكاتب علي نفسك شيكات ومش معاك رصيد في البنك فاافتكر عشان اضمن حقي لازم يبقي معاك شريك 
عصام مكانش قدامه حل تاني الا انه يوافق 
صاحب الصفقه : تمام اوي كده يبقي كلنا نبقي موجودين وتجيب المدام ويبقي عشا عمل 
عصام راح لفتون الفيلا
عصام : فتون حضري نفسك النهارده عندنا عشا عمل وكل واحد جايب مراته وهنتعرف علي الشريك الجديد اللي هيدخل معانا في الصفقه دي 
فتون : وانا مالي انا بالكلام ده 
عصام : بقولك كل واحد جايب مراته يعني ايه انتي مالك قومي بقولك 
فتون جهزت نفسها بالعافيه وراحت مع عصام عشاء العمل وقابلت صاحب الصفقه ومراته وكانوا مستنيين الشريك اللي هيدخل معاهم جديد في الصفقه ومره واحده فتون بتبص قدامها لاقيت امير وهو لابس البدله السودا بتاعته وكان زي القمر و داخل عليهم ومعاه اسيل وحاطه ايدها في دراعه عصام اول ما شاف ان الشريك ده يبقي امير وكمان اخته معاه قام وقف و تنح ومبقاش عارف يتكلم ولا كلمه وفتون كانت ماسكه الكاس في ايديها اول ما شافته قلبها بقي يدق ياعيني جامد وبقت تترعش لدرجه ان الكاس وقع منها واول ما شافته افتكرت كل حاجه حصلت ما بينهم زمان بصت كده وقالت 
فتون : امير 😳😳
يُتبع..

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية فتون
google-playkhamsatmostaqltradent