رواية تربع على عرش قلبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم رحمة ايمن

 رواية تربع على عرش قلبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم رحمة ايمن

 رواية تربع على عرش قلبي البارت الثاني عشر

 رواية تربع على عرش قلبي الجزء الثاني عشر

رواية تربع على عرش قلبي الفصل الثاني عشر 12 بقلم رحمة ايمن

 رواية تربع على عرش قلبي الحلقة الثانية عشر


مازن: ملكش دعوه بيها يا خالد سامع، مراتي وانا حر  
خالد:.....
رحمه:  مازن ده اخوك الكبير مينفعش كده 
خالد:  سيبي يا رحمه،  ده واحد عديم الزوق اساسا 
مازن:  خلينا ليك انت الزوق يا محترم! 
قالو ده وعينه فعلا بطلع نار،  وشديني ودخلني العربيه ومشينا وانا مش فهمه اي الي حصل لده كلو! 
في سياره... 
مازن بعصبيه :  ازاي تخرجي معاه من غير اذني!  ،  انتي عرفه عملتي اي،  بينتي لي اني مش مهم ول ليا راي عليكي،  انتي عرفه مستني يستهين بيا ازاي،  انا بكره الغباء
رحمه بخنقه :  وقف العربيه 
مازن:...... 
رحمه:  اقسم بالله لو ما وقفتها لفتح الباب وتحصل مشكله دلوقتي  بجد! 
مازن بتوقيف السياره جانبا :  نعم عايزه اي 
نزلت من العربيه و سنت عليها من الجنب وانا مخنوقه و من عاداتي وانا متعصبه او مخنوقه مبقدرش اخد نفسي وبخده ببطئ ودموعي نزلت ومقدرتش اسيطر عليها،  بكره اوي حد يعلي صوته عليا او يكلمتي وحش او يجرح مشاعري مهما حصل. 
مازن بتنهيد ووقف بجانبها:  خلاص متعيطيش 
رحمه:..... 
مازن:  يا رحمه والله ديقت عشان مقلتليش 
رحمه: صحيتك، ومرتين كمان وكتبتلك ورقه اني ماشيه لما مقمتش 
مازن:  مشفتهاش والله عرفت من ماما 
رحمه:......
مازن:  حقك عليا والله انا اسف 
رحمه بنظره تملئ الدموع عينيها: وايدي بقي هتعمل اي فيها ورمت وزَرقت كمان انت...
"يمسك مازن يدها ويقبلها من الداخل ويمسكها بهدوء" 
رحمه بتوتر:  احم هو.... 
مازن:  انتي عرفاني رخم و لما بتعصب مبشفش قدامي، بطلي قلبك الاسود ده يا فوزيه 
رحمه:  ههه 
مازن بتقريب لها وعناقها بحنيه:  يخربيت الي يزعلك يا شيخه ههه 
رحمه:  يخربيتك انت! 
بنسي اي حاجه مديقاني او معصباني او خنقاني وانا جواه،  معرفش اي الشعور ده بس بحبه،  دافي زي لما تكون سقعان اوي اوي وحد يحط عليك بطنيه دااافيه وريحتها حلوه ، هو حلو كده لي طيب! 
رحمه: مازن مش ملاحظ اننا في الشارع وجنب محلات وناس حولينا من كل مكان وكده
مازن: ملكيش دعوه بحد
نبيل :  عيب يبني كده، هو اي حد شاقط وحده يقل ادبو،  جيل اخر زمن 
مازن:  شاقط اي بس يا عمو دي مراتي! 
رحمه بتوتر:  اه يا عمو والله مراته 
نبيل:  هو كل الي اثبتو في شارع يقلي كده واي معندكوش بيت! 
مازن:.... 
حرك ايده علي شعره كده بحركه تلقائيه لما يتحرج وانا كنت بفكر لو جريت دلوقتي هيتحط في موقف محرج ول عادي! 
ول انو قد ابويا كنت رديت عليه والله 
سعاد:  اي يا راجل انت،  هو علطول حراجنا مع الناس كده 
نبيل: الحق عليا بنصحهم بصح 
سعاد:  ما انت كنت شباب كمان ول نسيت وكنت بتعمل اكتر من كده وساعتها الحج الله يرحمه هو الي بيقفشنا وانت عارف الباقي ههه
رحمه ومازن:  ههههه 
نبيل:  كده تصغريني قدام العيال،  بس ان جيتي للحق كنت باخد ضرب يا سعاد محدش يخده 
رقيه:  انتو مش بتسيبه حد في حالو ابدا وانت يا بابا مش هتبطل العاده دي ابدا 
نبيل:  بس يا بت انتي بالبطيخه الي قدامك دي،  جيبتي العصير صح يلا عشان نمشي 
رقيه:  كده يا بابا تتريق عليا والله لقول لحسام جوزي 
نبيل:  وريني هيعمل اي وانا اجري ورا بالمركوب 
سعاد: امشو فضحتونا قدام الناس 
رحمه:ههه لاء عادي يا طنط،  انتي حامل صح 
رقيه:  وفي الشهر التاسع والله ادعيلي 
رحمه:  ربنا معاكي يا رب 
مازن:  طيب احنا هنس.... 
" ومازن يتكلم تبدا رقيه بتعب وصويت بقوه"
رقيه:  باباااا،  باااابااا الحقني ااااه هولد 
سعاد: يحببتي! طيب اتصل يا نبيل علي عربيه بسرعه 
نبيل:  حاضر حاضر يلا! 
رحمه:  مش هتلقو عربيه دلوقتي تعالي هنوصلك في الطريق 
مازن: اكيد تعالو يلا 
سعاد:  شكرا يا بنتي هنتعبكو 
رقيه: الحقوووني مش قااادره 
"يصعدون لسياره ويجلس نبيل بجانب مازن والاخرون في الخلف"
نبيل: هنوصل يا بنتي اهو، بسرعه يبني الله يكرمك هتفضحنا 
مازن: حاضر اهو بحاول والله 
رحمه بتوتر: انفخي شهيق زفير حولي ونبي هعيط جمبك!
رقيه: مش قاااادره، يلهووووي، ماما رني علي حسااام حالا 
سعاد: حاضر يا بنتي استني استني 
"تتصل سعاد بحسام و تقرب لها الهاتف بهدوء"
حسام: الو 
رقيه: حسام يا بن الجزمه!
حسام:اي ده في اي!
"يضحك الجميع في السياره وينظر رحمه و مازن لبعضهم ويضحكون"
رقيه: حساااام انا مش عايزه اعرفك تاني انت السبببب
حسام: انتي بتولدي صح! استر يا رب! انتي فين بسرعه!
"يذهبون جميعا للمشفي وتقعد على الكرسي ول تذهب للعمليات"
سعاد: يا بنتي ادخلي يلا تعبتينا ربنا يهديكي 
رقيه: مست.. حيل ادخل قبل ما شوفه ويطلقني ااااه 
سعاد: صبرني يا رب علي الجنان ده  
حسام بتنهد من الجري:اي! اي مدخلتيش لي! في اي!
رقيه بدموع: حساام هطلقني صح! لما خلف مش هكون حلوه وهطلقني 
حسام بجلوس امامها: يا حبيتي مفيش حد يملي عيني غيرك والله ادخلي بس ونشوف ام الهبل ده بعدين 
رقيه: طيب عايزك تطلقني دلوقتي حالا
حسام: حاضر ندخل بس الاول واطلقك انا ونهاد وكلنا عنيه 
رقيه بموع:  يعني انت هطلقني بجد! اهئ اهئ هيطلقني يا مامااا 
حسام:  الطم طيب! 
"يضحكون جميعا وتزل رحمه لمستواها وتتحدث" 
رحمه:  بصي ادخلي دلوقتي واول ما تطلعي هتكون بطنك صغيره خاالص وسعتها مش هيطلقك اتفقنا 
رقيه: هكون حلوه صح 
رحمه:  هتكوني زي القمررر 
رقيه:  طيب هدخل دلوقتى،  حسام متسبتيش لوحدي 
حسام بمسك يدها: حاضر يا اخره صبري معاكي اهو يلا 
رقيه: حاضر 
حسام بنظر لها بمتنان وتحدث بهدوء: شكرا 
رحمه: العفو ههه
" تنظر لمازن فيغمز لها ويرفع يده لها بالايجاب  ويبتسم "
نبيل: مراتك ومش شقطها ها 
مازن:  والله مراتي يا عمو!
نبيل:  خلاص صدقتك،  خد بالك منها بقي 
مازن:  في عيني 
سعاد:  بطل تنكش الود القمر ده يا راجل سيبهم في حالهم 
نبيل:  وانتي مالك انتي،  وبنتك الهبله دي مش هتعقل ابدا 
سعاد:  هي بنتي انا لوحدي يعني،  انا ديقت اما اروح اجيب حاجه شربها 
نبيل:  اه بنتك لوحدك،  استني خديني معاكي،  انتي يا مَرا
مازن ورحمه:هههه
بحب العيله جداا، اذا ربنا رزقك بعيله كويسه قرب منهم وهزر معاهم ورضيهم وفرحهم، لو بعيد عنهم مكالمه تلفون اسبوعيا مكلمه وحده اطمن عليهم بيها  وده مش بيفرحهم بس ول بحسسهم بقيمتهم عندك، لاء ده كمان بيفرحك وبيريحك وبخلي يومك مش ناقصه حاجه فعلا 
الدنيا مش مستهله عتاب وخناق وخنقه واذا عندك عيله انت ملكت الدنيا كلها.
_________
"بعد الانتهاء من العمليه"
نبيل: هههه بقيت جد يا ناس 
سعاد: حلوه اوي زي مامتها 
حسام: اي يا حماتي ده وانا!
سعاد: ههه خلاص يا عم متزعلش وحلوه ليك كمان
رقيه بتعب واثر البنج : اس.. مك اي 
رحمه بنظر حولها: قصدك انا!
رقيه: امم
رحمه: اسمي رحمه 
رقيه: خلاص اسمها هيكون رحمه مين موافق 
"يقومون جميعا برفع يده وضحك"
رحمه: ههه شكرا يا جماعه بجد 
حسام: خدي شوفيها 
كانت ملاك برئ، من الطف الكائنات البشريه بنسبالي هما الاطفال، بحبهم اووي، بحب ضحكتهم وبرئتهم و بصيت ليها وبعدها اديتها لمازن الي ضحكته ونظره عينه ليها خلوني احس انه هيكون احن واحسن اب في الدنيا.
في السياره... 
رحمه:  واخيرا انتهى اليوم!  بس حقيقي كان جميل اووي ههه 
مازن: وانا كمان فرحت اوي،  اول تجربه ليا 
رحمه:  امم وتلفونك الي ضرب الف مره ده 
مازن:  ههه صحابي 
رحمه:  مش هتقولي قصتك بقي 
مازن:  عايزه تعرفي دلوقتي
رحمه: امم 
مازن: الساعه 2 الفجر 
رحمه: مش مهم 
مازن: انتي الي قولتي بقي ها 
لقيته قفل التلفون ولف بالعربيه وركنها في جنب ونزل 
رحمه بفتح الشباك: في اي يا مجنون!
مازن: هروح اشتري لب عشان القاعده هطول 
رحمه: ههه 
اشتري لب فعلا وحاجات كتير وروحنا مكان كده مفيش غير سما ونجوم وهوا وحاجه في منتهي القمر كده 
رحمه: روووعه ههه 
مازن: عجبك 
رحمه: جداااا 
مازن: بحب اجي هنا من فتره لتانيه 
رحمه: طيب ممكن اطلب حاجه 
مازن بفضول: اي 
رحمه: متتريقش عليا 
مازن: ههه اي اخلصي
يتبع....
google-playkhamsatmostaqltradent