رواية بداية جديدة الفصل الحادي عشر 11 بقلم دعاء الاودن

 رواية بداية جديدة الفصل الحادي عشر 11 بقلم دعاء الاودن

رواية بداية جديدة البارت الحادي عشر

رواية بداية جديدة الجزء الحادي عشر

رواية بداية جديدة الفصل الحادي عشر 11 بقلم دعاء الاودن

 رواية بداية جديدة الحلقة الحادية عشر


نادين : اسفة ... عمرررررررر😳
عمر بتوتر : نادين الله اكبر  🙂
نادين : اشتقتلك اكتير والله يا عمر ليش ما بشوفك وما عم تحاكيني 
عمر بتوتر وهو بيبص ليارا : امممم اصل ... يعني اصل الشغل وكده 
نادين : عمر انت ما عم ... ولاحظت وجود يارا اللي بصلهم بشر وساكته ... نادين ليارا : مو انتي ياللي كنتي معي لما كنت عم قدم الشكوي ... ليك عمر هي شو عم بتساوي معك 
عمر  : اه اصل ...
يارا بابتسامه بارده : سوري ع المقاطعه الرومانسيه دي ... والله يا انسه نادين عمر معدش هيعرف يحكي معاكي تاني عشان ان شاء الله خطوبتنا قربت ومش هيكون فاضي ليكي ولا للي زيك 😁 ... واه صحيح اكيد هندعيكي ع الخطوبه 🥰
نادين بصدمة : شو خطوبه انتي وعمر راح ...🥺😳
عمر ف نفسه : استر يارب ده شكلها هتقيد نار 🙂
يارا بنفس البرود : اه يا حببتشي راح نتخطب عبالك كده يارب ☺️
كان اسر ونرمين شايفين اللي حصل ونرمين فهمت وكانت بتدعي ربنا يسترها واسر اللي كان بيضحك 
آسر بمشاكسة : ياهلا يا هلا بالإخوه العرب اللي منورين مصر ... ده اي الحلاوه دي وانا اقول مصر بتنور يوم عن يوم لي اتاري لبنان وجمال لبنان منورنها 😍
نادين بإبتسامة : عيونك اللي جميله لهيك بتشوف اي شئ جميل ... بس شو عرفك اني لبنانيه ؟
آسر : متعرفيش ان يارا اختي وكمان عمر زميل وكمان خطيب اختي يعني اكيد هكون عارفك
نادبن : اتشرفت بمعرفتك اكتير كلك ذوق والله يا ...؟!
آسر بإبتسامه  :  اسمي آسر ... اه صحيح هو عمر مبيكلمكيش من امتا 
نادين وهي بتبص لعمر بحزن : صار إلوا اكتر من 4 شهور 
آسر بكوميديا : من ساعة ما كلمني عشان يخطب يارا يعني ... اصل احنا عندنا هنا الشاب اما بيلاقي الحته بتاعتوا بيسيب كل صحابوا ويوهب نفسوا ليها هي بس وكمل بصوت واطي وبيخاف برضوا 😂
نادين ضحكة جامد : ليك شو مهضوم انت 
آسر : روحي يا شيخة الله يكرمك 
نرمين بصوت واطي : اموت واعرف اي بيضحك عالم دمها تقيل 
نادين :وانت تركت صحابك وخايف ولا شو ☺️
آسر : لا اصل انا سنجل فبرحتي بقاااا😉 ياريت يا عمر انت ويارا تمشوا من هنا بقا وتهونا 
نادين : اي معك حق مو ناوي تخاف انت كمان 
آسر : والله انا بقول السنجله چنتله ولا اي رائيك 
نادين : اي والله معك حق 
نرمين : هااااا يا آسر هنمشي امتا عمر ويارا زمنهم وصلوا 😁
نادين : من بتكوني انتي 
اسر : دي اخت عمر 
نادين : اها اتشرفت بمعرفتك 
نرمين : مي تووووو يلا يا آسرررررررررر 
آسر : عن إذنك يا قمر 😉سلام انا ماشي 
نادين : سلام يا آسر
آسر : البت دي عسل اوي 
نرمين : عجبتك ع اي دي معفنة ولو غسلت وشها هتجري اتنيل واسكت 
اسر : مبلاش غيره البنات دي اسلكي شويه دي مرسومة بالمسطره 😍 جرب نار الغيره 
نرمين : اتنيل واسكت عشان انت مبتفهمش حاجة ولا تعرف هي عامله اي فأسكت احسن .
آسر:ماشي ياختي هسكت تعالي نشوف يارا وعمر عملوا اي دي شكلها ولعت 🙂😂
     #Doaa_Elawdan
عند يارا وعمر 
يارا : انا متكلمتش نص كلمه جوه ومحكمتكش ولا صغرتك قدمهم فهمني بقا انت اي اللي حصل جوه ده 
عمر : انا محترم جدا اللي انتي عملتيه ده وكبرتي ف نظري جدا و...
يارا : عبال ما تكبر ف نظري انت كمان 🤨
عمر : احمممممم حاسس اني اتهانت سيكا 
يارا : عمر بعد اذنك متحورش عليا افهم بقا اي حصل جوه 
عمر : مش هي كانت مقدمه بلاغ بشنطتها وكده اما جبناها وجات تاخدها خدت رقمي من عسكري عندنا وكلمتني وكانت كل شويه تكلمني وكده بقا وكنا ساعات بنقعد ف كافيه مع بعض 
يارا بغيظ : هااااااا وأي كمان 😁
عمر : اقسم بالله يا بنتي من يوم ما طلبتك من اخوكي وانا عملتلها بلوكات ولا عبرتها بعد كده وبجد من ساعت ما اتكلمت عليكي وانا حاطط لأي واحده حدود ف الكلام 
يارا : اهااااا طبعا اومااااااال 
عمر : يارا لو سمحتي اتكلمي كويس ونتفاهم وانا كلمتك بصراحة واكيد انتي متحكميش عليا قبل ما اتقدم ليكي انتي تحكمي من اول ما اتقدمت ليكي 
يارا : تمااااام ... طب مثلا يا عمر تخيل اني كنت بكلم واحد زي ما انت كنت بتكلم نادين كده واول ما انت اتقدمتلي وانا قطعت معاه وحصل موقف زي بتاع النهارده ده  هل حضرتك هتقول لنفسك لا انا ليا من ساعة ما اتقدمتلك ومليش دعوه باي حاجة ف الماضي ...؟!
عمر : يا يارا دي تختلف 
يارا : اها طبعا تختلف انت راجل والراجل ميعبوش حاجة انا ازاي نسيت حاجة زي دي سوري 
عمر : يا يارا افهميني انا مش ملاك كلنا بنغلط بس انا مستحملهاش اني اتخيل ان الحاجة اللي تخصني حد فكر فيها مجرد تفكير وكان مسمحلوا ان يكلمها عادي وكانت متاحة ليه احساس انا مش قدوا ليا عذري برضوا 
يارا بنرفزه  : اها طبعا حضرتك عندك اعذارك واحسيسك واحنا عندنا ورق عنب وباشميل 
آسر متدخلا بكوميديا : الله الله انا بموت ف ورق العنب والباشميل جوعتيني يا بنت الأييييي 
نرمين : اه والله انت عارف الأكله دي بتنزل ف قلبي مش ف بطني والله 😂 
عمر ويارا متكلموش ومكشرين 
آسر : جرا اي يا جماعة شايلين طاجن ستكم كده لي 
نرمين : معرفش يا عم اي الناس الكئيبه دي 
آسر بصوت انثوي : معرفش اي الناس النكديه دي يا أوختشي 
نرمين ضحكة جامد 
آسر : مش عايزك انتي تضحكي انا عايزهم هما اي ده 
نرمين : تصدق انا غلطانه اني بجبر بخاطرك ده انت دمك تقيل اصلا 😏 يلااا يللااا نروح  
وكلهم روحوا بيوتهم 
        استغفروا لعل الله يرحمنا ♥️✨
في منزل عائله العربي 
يارا دخلت اوضتها من غير ما تتكلم ع غير عادتها والكل استغرب وآسر قالهم سيبوها اصل هي تعبانه شويه ودخل اسر اوضتوا وغير هدوموا وصلي وقرا الورد اليومي ليه وراح عن يارا ودخل ليها وكانت بنفس هدومها وعيونها حمرا 
آسر  : احم احم يا اهل الغرفه ادخل ولا ارجع 
يارا وهي بتحاول تبتسم : ما انت دخلت خلاص بتستأذن بعد اي 
آسر : اهو ياستي نص الإستئذان ولا الاستئذان كله 😂 
يارا : ...
آسر : اتكلمي 
يارا : ... 
آسر : سامعك 
يارا : ...
آسر : كلي أذن صاغية 
يارا : ... 
آسر : مهو بروح امك لو منطقتيش هخبطك بوكس يخرصك خالص انطقي يابت 
يارا : مترجلين يا شكوره 🙂
آسر بضحكة عاليه : مهو اعملك اي عمال بالذوق مفيش فايده وانتوا صنف مبيجيش غير بالعين الحمرا 😡
يارا : طب اقول اي يعني يا آسر يعني انت مش عارف 
آسر : لا عارف بس عايز اعرف انتي حسه بأي عايزك تقولي اللي جواكي 
يارا : تصدق بالله 
آسر : لا إله الا الله 
يارا : انا مش حسه بأي حاجة معرفش انا حسه بأي بجد 
آسر : زعلانه من عمر 
يارا : مش عارفه 
آسر : طب شايفه عمر غلطان 
يارا : معرفش 
آسر : تفتكري نادين دي ممكن تأثر ع حياتكم بعد كده 
يارا : برضوا معرفش 
آسر : بصي يا يارا لو انتي عايزه فستان معين وبتدوري عليه ف كل مكان ولقيتي واحد ببلاش فخدتيه تقضي بيه وقتك وهوب لقيتي اللي بتدوري عليه روحتي جري عليه وسيبتي التاني ورمتيه من غير ماتبصي انتي سيبتيه فين اصلا ... تفتكري اما يكون معاكي اللي بتدوري عليه هتبصي ع ابوا بلاش 
يارا : اكيد لا طبعا ولا هعبروا 
آسر : حلو اوي اهو الفستان الحلو اللي بيدور عليه ده انتي والفستان ابوا بلاش هو نادين والشخص هو عمر ... فهمتيني 
يارا : اها فهمتك ... بس لي لو انا اللي عملت كده هو مش هيسامح 
آسر : الولد اما يكلم بنت من غير رابط شرعي اللي هو خطوبه ... بحجة بقا صحاب او اي عبط من اللي طالع دلوقت صدقيني بيشوفها سهله ومتاحة لأي حد مع انها ممكن تكون مكلمتش غيروا بس خلاص ده الانطباع اللي خدوا عنها واكيد مش عمر بس حتي انا كاراجل مستجملش اتجوز واحده كانت متاحة وسهله 
يارا : لي برضوا مطلوب مني انا اللي اسامح واستحمل 
آسر :  يابنتي ربنا خلقنا آدم وحواء مخلقش ادم بس ولا خلق حواء بس عارفه لي ...؟! أقولك انا لي عشان نكمل بعض عشان آدم اما ميقدرش يسامح ف حاجة حواء تقدر تسامح بتكون صعبه بس هتقدر ع عكس آدم ميقدرش ابدا... وطبعا ف جوانب كتير بس خلينا دلوقت ف الحته دي ...
يارا : بس يا آسر صعبه اوي 
آسر : بس تقدري ... وبعدين البت حلوه واحنا غلابه اوي اوي يا باشا 🙂 
يارا : مهو ده اللي غيظنييييييي 
آسر : الصراحة انا لو مكانوا ولقيت حاجة زي دي مش هسيبها من ايدي حد يجيلوا الرزق ويرميه ده يبقا غباء يا شيخه 
يارا : واما تتقلي حضرتك ف نار جهنم يبقا كويس 
آسر :  استغفر الله ... بارك الله فيكي اختاه ذكرتيني 😐
وآسر قعد يهزر ويضحك ويتكلم هو ويارا وبعدين خرجوا وقعدوا مع العيله وكانتوا بيخططوا هيعملوا اي ف الخطوبه اللي قربت دي 
         لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين ♥️🍂
ف منزل عائلة طاحون 
نرمين : اصدق بالله يا عمر انت مهزء شايف اخرت اللي كنت بتنيلوا زمان 
عمر بنفاذ صبر : نرمين الله يكرمك سيبيني ف حااااااااللللي بقااااااا ودخل اوضتوا 
نرمين دخلت وراه الأوضة  
نرمين : اسيبك ف اي بالظبط انت مستوعب انت عملت اي وزمان البت حصل ليها اي اصلا 
عمر : ارجوكي يا نرمين اسكتي بقا 
نرمين : اهاااا اسكت عشان ترتاح عارف يا عمر انا مش متخيله انا لو مكانها كان هيحصلي اي ده حتي الخطوبه لسه متمتش ويحصل موقف بايخ زي ده 
عمر بصياح : كان قبل ما اتقدم ليها قبلهاااا قبلهاااااااا افهمي بقا 
نرمين : مهو الماضي القذر بيرجع تاني
عمر بصوت عالي : قذر اي كنا بنتكلم عادي والله عادي 
نرمين بزعيق: طب لو هي اللي كانت بتكلم واحد عادي قبلك برضوا كان هيبقا عادي بالنسبالك .
عمر بصوت حزين: انتوا اي مظبطين كلامكم مع بعض قالتلي برضوا كده ... نرمين ارجوكي كفايه بقا صدقيني انا دلوقت مش مستحمل اي حاجة  والله ما مستحمل 
نرمين بصوت حنين : خلاص يا عمر خلاص اهدي بس 
عمر : نرمين تفتكري كده هي مش هتكمل الخطوبه ولا هتكملها 
نرمين : معرفش يا عمر بس لو مكملتش انا مقدرش الومها ويكون حقها 
عمر : اوووووووف... يارب
نرمين : عمر انت ممكن تكلم البت دي تاني او تكلم غيرها 
عمر : والله يا نرمين من يوم ما كلمت اسر حتي قبل ما هي توافق انا قطعتي علاقتي بيها وبغيرها وعمري ما هكلم حد تاني ف حياتي والله 
نرمين :بص يا عمر انا هحاول معاها حتي لو كانت ناويه متكملش هقنعها بأي طريقه ... بس وربي يا عمر لو شميت ريحة انك بس بتكلم اي حاجة مونثه تاني لهطربقها فوق دماغك 
عمر : والله ما هتحصل ابدا 
نرمين : وعد ...؟!
عمر :  وعد وكلمة راجل 🤝
نرمين : توكلنا ع الله 
     لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم ♥️💫 
نرمين دخلت ف جروب البنات ع الواتس وقعدوا يتكلموا شويه ف موضوع الخطوبه وهيعملوا اي وكده وكانت عايزه تعرف ردود أفعال يارا وناويه ع اي بس يارا اتكلمت عادي ونرمين دخلت كلمتها خاص وعرفت انها عادي بس هتربيه بعد كده ونرمين قالتها وانا معاكي 😂🌚
نرمين كلمت عمر وطمنتوا وقالتلوا يدخل يكلم يارا 
عمر : يارا ...
يارا : نعم 
عمر : زعلانه ...؟!
يارا : لا ابدا انت عملت حاجه تزعل ...؟!
عمر : الله اكبر ابتدينا ف شغل ما انت لو مهتم كنت عرفت 🙂🌚
يارا ضحكت وقالت : حصل 
وقعدوا يتكلموا شويه وهزروا 
عمر : يارا بجد انتي خلاص مش زعلانه 
يارا : يعني ...
عمر : يعني اي يعني ...؟! 
يارا : يعني يا عمر لو خلاص ده كان ماضي ومش هترجعلوا تاني ف اوك هسامحك غير كده صدقني تصرفي مش هيعجبك خالص 
عمر : خلاص والله مش هيتكرر تاني ابدا وبعدين هي الِ شقطتني 😂 
يارا :  وانت عادي يا اخويا اي حد يشقطك لي بيبي صغير ولا ملكش راي  😒
عمر : يارا كان في جبهه كده انا لا اراها شفتيها ف حته 😐 
يارا : هل تقصد الجبهة الِ انا طيرتها من شويه 👀😂
عمر : مترجلين يا شكوره😂 
وخلصوا ترتيبات الخطوبه وعمر ويارا اتخطبوا ع خير وبعديهم ب اسبوعين مارينا ومينا اتخطبوا ومروه وابراهيم حددوا كتب كتبهم و معاد فرحهم ... ولسه سليم مش عارف ياخد خطوه أنوا يتقدم لساره ... و آسر لسه مش حاسس ان هو لقا المواصفات اللي محتاجها ... 
      صل ع محمد 🖤
ف شركة طاحون 
سليم : يا ابراهيم نشرت الإعلان أننا محتاجين خريجين هندسة 
ابراهيم : ايوه نزلتوا و النهارده ف ناس جايه تعمل الانترڤيوا 
سليم : تمام اوي قول لأسر يجهز عشان هو اللي هيعمل الإنترڤيوا معاهم 
ابراهيم : تمام 
سليم : بالله يا هيما قول لساره تخلص الملف الِ معاها وتجيبوا ضروري 
ابراهيم : تمام 
      استغفر الله العظيم و اتوب اليه من كل ذنب🤎
ف مكتب أسر 
شاف ملفات كتير بس معظمها ناقصة وكان هيطق لحد ما شاف ملف  و قرأ الاسم 
آسر : رغده أحمد الهلالي ... رغدة أحمد الهلالي ... رغده أحمد الهلالي ... الاسم ده حاسس اني سمعتوا قبل كده وقلب ف الملف لقاه كامل وكمان من دفعتوا  وال CV بتاعها مناسب لشغلهم. 
آسر قال السكرتير يدخل ليه رغدة أحمد الهلالي 
رغدة وهي بتدخل المكتب : احم السلام عليكم 
آسر بصلها جامد وحس أنوا عارفها 
آسر : وعليكم السلام اتفضلي اقعدي 
وكان لسه السكرتير بيقفل الباب 
رغده : لو سمحت ممكن تسببوا مفتوح 
السكرتير : مينفعش يا فندم عشان ...
آسر مقاطعا : سيبوا مفتوح وروح انت ... اتفضلي اقعدي يا بيش مهندسة 
رغده بإحراج : شكرا جدا 
آسر : الشكر لله ... المهم انا شفت الCV بتاعك بس واضح انك مشتغلتيش قبل كده 
رغدة : ايوه فعلا انا مشتغلتش قبل كده عشان كنت باخد كورسات لغات وبرمجة وكمان كرسات ف التخصص بتاعي 
آسر : اها واضح بس انتي متخرجه من كام سنه ؟! 
رغدة : من 4 سنين من جامعة عين شمس 
آسر : ده احنا دفعه واحده بقا اتاريني بشبه ع الاسم 
رغدة بحيرة : ازاي ؟! 
اسر : انا أسر محمود العربي ده لو تفتكري يعني ؟! 
رغدة بصت لأسر وكانت أول مره تبصلوا لأن من اول ما دخلت وهي عنيها ف الأرض 
رغدة بتذكر : ايوه ايوه افتكرتك انت ومنار اما كنت بترتب ع الدفعه 
آسر : ياه هو انا كنت معروف بمنار ولا اي 
رغدة بضحكة : جدا والله يا فندم كنتوا روميوا وجوليت الدفعة ... اه صحيح سلملي عليها كتير 
آسر بحزن : ياااه للدرجادي ... ع العموم انا ومنار اتطلقنا 
رغدة بحزن : لا حول ولا قوة الا بالله ... لي بس كده ومن امتا 
آسر : عادي مش مرتاحين وداخلين ف سنة 
رغدة : بص لو انت متجوزتش ولا هي اتجوزت حاولوا تتفاهموا بالله متضيعوش حبكم لبعض 
آسر بضحكه الم : حب مين بس ده واضح أن كان حب مراهقة مش اكتر واحنا اللي كبرنا الموضوع ... ها وانتي اي اخبارك اتجوزتي ولا لسه 
رغده : لا انا الحمد لله لسه سنجوله 
آسر : اي ده مش كنتي اتخطبتي لقريبك واحنا ف اخر سنه كانت منار بتقول 
رغدة : عادي بقا محصلش توافق بينا ... ومكنش قريبنا ده كان جارنا مش اكتر 
آسر : لعله خير ... المهم انتي مطلوبه معانا هنا موافقه 
رغدة : انا اللي مقدمه ع الشغل ع فكره اكيد موافقة 
اسر : اتفقنا ...نظام شغلك هيكون ...
وفهم آسر رغده نظام شغلهم واتفقوا ع كل حاجة ...
  لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم ♥️✨
عند البنات 
نرمين : يارا مارينا مروه تعالوا نخرج 
مروه : اعفوني انا من الخروجه دي مش قادره 
يارا : خليكي عمله شبه البطه البلدي كده انا معاكي يا نيموا 
مارينا : اوك وانا كمان معاكم 
نرمين : هااا يا مروه 
مروه : والله لو عملتوا اي مهيحصل مش هخررج 
نرمين : غووووري من وشي يلا يا بنات نتقابل ف كافية ... 
يارا / مارينا : تمام 
ف الكافيه 
نرمين : انا ف دماغي فكره جهنميه 
يارا : اشجيني خير يا حاجة 
نرمين : احنا نروح نطب ع عمر ومينا دلوقت ونخلوهم يودونا دريم بارك نااااو 
مارينا : اكيد عندهم شغل يابنتي ومش فاضيين وانا مش عايزه اتعب مينا 
نرمين : يا حنينه ... بت انتي تخرسي خالص يا مرهفه انتي ... ها يا يارا اي رائيك 
يارا بإبتسامه : هي فكره جميله والله بس مش هعرف اعملها غير اما استأذن من بابا أو أسر 
نرمين : أستاذتي ياختي واهو لو أسر فاضي يجي هو كمان 
يارا : اوك 
وكلمت أسر وقالها روحي وخلي بالك من نفسك وعرضت عليه أنوا يجي معاهم بس هو قالها أن هو مش فاضي
وراحوا عند عمر ف شغلوا ونرمين كل ما ترن عليه يكنسل ويارا رنت رد عليها بسرعه ( خطيبتوا بقا 😉😂) 
نرمين دخلت مكتب عمر من غير استأذن ووقعدت ع المكتب بتاعوا ومسكتوا من شعروا 
نرمين بزعيق : لا ده انت زودتها اوي بقا ارن عليك تكنسل اقول يمكن مشغول يارا ترن عليك ترد ده اي قله القيمة اللي انت فيها دي ياخي ده انا حتي اختك بقالي 21 سنه وهي مكملتش سنه خطيبتك اي قله الأصل دي 
إذ فجأة صوت من ورا : احم احم ... لا ممعكش حق يا عمر ينفع تزعلها كده 
نرمين بصت وراها واتصدمت اما لقت ...
يُتبع..

لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية بداية جديدة)
google-playkhamsatmostaqltradent