رواية بنت بياع الورد الفصل العاشر 10 بقلم فروحه

 رواية بنت بياع الورد الفصل العاشر 10 بقلم فروحه

رواية بنت بياع الورد البارت العاشر

رواية بنت بياع الورد الجزء العاشر

رواية بنت بياع الورد الفصل العاشر 10 بقلم فروحه

رواية بنت بياع الورد الحلقة العاشرة

_مالك!!

وفي هذه اللحظه جاء آسر واقتحم الغرفه وجلس بجانب ورد تحت انظار مالك الغاضبه

آسر ويبدو عليه القلق مسك يد ورد

آسر بقلق: ورد.......انتي كويسه ؟! اي الحصل ده ثم اكمل بعصبية وبعدين انتي ايي اللي خلاكي تخرجي بره الشركه

ورد بضيق:شئ ميخصكش.....اخرج زي ما انا عايزه

كان آسر سيتحدث ولكن تحدثت عنان لكي توقف الخناق الذي سيدور بينهم

عنان: اهدي يا ابيه.....ورد تعبانه دلوقتي، سيبها تستريح وبعدين نبقا نفهم الحصل يلا يجماعه 

نظر آسر لورد بضيق ثم خرج 

آسر بغضب: اييي اللي جاب ورد معاكم!!.........وايي الحصل؟؟!

ملك:انا هحكيلك علي حاجه

آسر بنفاذ صبر:احكي....اخلصي

قصت ملك كل شئ منذ دخولهم للمطعم حتي ذهابهم للمستشفي

آسر بوعيد: مااشي......ماشي يا نوران

عنان:اهدي يا آسر وبعدين متنساش انك في مستشفي

___________________

في غرفه ورد

مالك بغيره:ممكن افهم مين ده؟؟!

ورد: وانت مالك شئ ميخصكش

غضب ملك كثيرا ثم امسكها من يداها ثم تحدث بعصبية:ايي اللي ميخصنيش انتي بتقولي ايي.....انتي تخصيني اي حاجه تخصك تخصني سامعه

كانت ورد تتالم من مسكه يده لها لاحظ مالك هذا وغضب من الذي فعله

مالك: ورد......انا اسف بس حطي نفسك مكاني يعني اتجنيت لما مسك ايدك 

ورد بتعب: ممكن تسبني لوحدي

مالك بتفهم:حاضر بس لازم اعرف مين ده

 وفي هذه اللحظه دخل آسر وعنان ظل آسر ينظر لمالك

آسر بضيق: ايي يدكتور طولت اوي جوه ثم نظر له ولورد ثم تحدث هو في اييي!!!!

مالك ببرود: ابدا مفيش كنت بتابع ورد وبعدين انت عارف انا دكتور يعني لازم اراعي المرضي بتوعي وبعدين ورد مش اي مرضي....ورد تهمني

آسر بغضب:قصدك اييي

تحدثت ورد كي تنقذ الموقف

ورد: آسر ده دكتور مالك كان جارنا في المنطقه زمان  وده آسر ابن صديق بابا يا مالك

عنان بإبتسامه:يعني انتي تعرفي دكتور مالك

مالك بإبتسامه: اها طبعا تعرفني مش كده يا ورد

ورد:اها اها

مالك:طيب عن اذنكم انا ورايا شغل لازم امشي

آسر بصوت يكاد مسموع: يخربيت دم امك سم

مالك بإبتسامه صفراء لآسر: متشكر جدا عن أذنكم

خرج مالك تحت انظار آسر الحارقه له فا هو يود إن يلكمه في وجهه ويبرد ناره به

ورد:هو انا همشي امتي يا عنان؟

آسر: دلوقتي هروح اخلص الاوراق ونمشي علطول

عنان: بس يا آسر ورد محتاجه عنايه عشان الجرح اللي في راسها

آسر: وانتي ايي؟!

عنان ببلاهه: اييي!!!

آسر: انتي مش دكتوره تقدري تعلجي الموضوع ده

عنان: اها طبعا..... طبعاً

آسر: يبقي هروح اخلص الاوراق ثم تركهم وذهب

كانت ورد ايضا تريد الذهاب اليوم لكي تبتعد عن مالك فا هي لا تريد مشاكل مره اخري لذلك لم تتحدث معه و تجادله

خرجت ورد من المستشفى ومعها آسر يساندها ركبت ورد السيارة وذهبوا بها إلي البيت

___________________

في المستشفي

عنان:معلش يا دكتور مالك......بعتذر عن اللي عمله آسر

مالك: ولا يهمك انتي معملتيش حاجه......هي ورد تقربلك ايي؟!

عنان: هي باباها صاحب بابايا فاهم حاجه ولا

مالك بضحك:فاهم علي العموم لو عوزتي ايي حاجه انا موجود

عنان بإبتسامه:متشكره جدا بجد

مالك بإبتسامه:عن اذنك وتركها وذهب

_____________&&&__

آسر وهو يسوق السياره

آسر: هو مين مالك ده؟؟!

ورد بتعب وهي تضع يديها علي رأسها:اظن اني قولت في المستشفي

آسر بضيق: ماشي

ذهب آسر للمنزل ثم ساند ورد إلي غرفتها واجلسها علي السرير

آسر:حاولي تنامي شويه وبصي المايه جنبك عشان لو عوزتي تشربي والاكل هخلي الداده تعملهولك وعنان شويه وهتيجي وانا هروح الشركه اتصرف في الحصل ده

ورد:هتعمل ايي!!؟

آسر:هطردها طبعاً....قال هعمل ايي قال

ورد: بس انا مش عايزاك تعمل كده

آسر:لييي

ورد: مبحبش اقطع عيش حد يا آسر

آسر:بس هي غلطت يا ورد ولازم تتحاسب

ورد: اوكي معاك في ده بس مش  لدرجه الرفد يعني 

آسر بعصبية:دي فتحتلك دماغك عايزه ايي تاني اكتر من كده

ورد:لوسمحت يا آسر احترم رغبتي وطلبي بعد اذنك

آسر: ماشي يا ورد......انا وافقت بس عشان انتي تعبانه ومش عايز اضغط عليكي ثم تركها وغادر الغرفه

ورد: ياربي هي مال المشاكل ومالي ليي بتدور عليا

بعدما غادر آسر الغرفه

آسر: مجنونه البنت دي ولا ايي ثم استلقي سيارته وذهب بها إلي الشركه

__________________________

في الشركه

دخل آسر الشركه ووجه لا يبشر بالخير ، اتجه إلي مكتبه ثم صرخ بالسكرتاريه

آسر بصراخ: لمييييييييس!!!!!!

لميس بخوف:ايوه يا مستر آسر.....نعم

آسر بعصبية:تبعتيلي. اللي اسمها نوران دي دلوقتي حالا.....يلاا بسرعه

لميس بخوف: ح حااضر يا مستر.......حاضر

ذهبت لميس سريعا إلي نوران

لميس بخوف:نوران الحقي مستر آسر عايزك..........انا من رايي تنفضي بجلدك احسن شكله ميبشرش بالخير ابدا 

نوران بلا مبالاة:مش مهم لان انا تعبت فعلاً.....هو فين

لميس بدهشه: اييي البرود اللي انتي فيه ده.........بقولك شكله ميبشرش بالخير مش همك،تصدقي انك تستاهلي اللي بيحصلك ده

تركتها نوران واتجهت لمكتب آسر ثم دقت الباب ودخلت

نوران ببرود:نعم!!!

آسر والغضب يتطاير في عيونه: اهلا.......ايي اللي هيبتي ده، انتي ازاي تعملي كده في ورد .....انتي اتجنيتي!!!، انتي مش عارفه هي مين

نظرت له نوران ببرود ثم تحدثت وقالت:خلصت؟؟!

_آسر انا بحبك

يتبع..

لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية بنت بياع الورد

google-playkhamsatmostaqltradent