رواية رهف الجزء الثاني الفصل العاشر 10 بقلم ندى رأفت

 رواية رهف الجزء الثاني الفصل العاشر 10 بقلم ندى رأفت

رواية رهف الجزء الثاني البارت العاشر

رواية رهف الجزء الثاني الجزء العاشر

رواية رهف الجزء الثاني الفصل العاشر 10 بقلم ندى رأفت


رواية رهف الجزء الثاني الحلقة العاشرة

#رهف_2
البارت العاشر 
الكاتبه : Miyano Shiho  (ندى رأفت ) 
راحت والده ياسين زقت والده رهف زقه جامده برا الفلا ...وقالت : ما تمشي بقا ..راح اختل توزان والده رهف راحت وقعت على السلم بتاع مدخل الفلا..وادحرجت على السلم كله ..ووقعت ساكته ومتحركتش ......
في المستشفى...
فتحت رهف عنيها ..وقامت وقالت : أنا فين ..
دخلت عليها الممرضه وقالت : متقلقيش يا مدام ..انتي في المستشفى ..
رهف : ماما ..فين ...
الممرضه : هي كانت برا من فتره ..لكن دلوقتي هي مش موجوده ..
رهف : طب انا عايزه امشي ..
الممرضه: مش هينفع دلوقتي ..
رهف : لا دلوقتي ..ومش هتمنعيني ..
الممرضه : لكن ...
رهف بخنقه : لو سمحتي انا مبحبش جو المستشفيات دا بتخنق منه ارجوكي ...
الممرضه : هجيب الدكتوره ..تطمن عليكي ... وهي هتقرر ..
في  نفس المستشفى  الي فيها رهف في الدور الي تحت ...
والده ياسين وانجي مستنين ...
انجي بقلق : هنعمل إيه يا عمتوا لو حصلها حاجه ..دا الدكتور بيقول عندها نزيف داخلي  في المخ ..
والده ياسين : ما تهدي ..واحنا مالنا ..هي الي اتهجمت علينا ..
فجأه راح رن تليفون والده ياسين ..
ردت..
الو ...
ايوه انا خير ..
بتقول إيه ...طب  ليه...خلاص انا جايه ..جايه بسرعه ..سلام ...
أنجي : في إيه يا عمتوا ...
والده ياسين بقلق : ياسين في الحجز في اسكندريه لازم ارحله بسرعه ..
انجي : حجز ليه ...
والده ياسين : ضرب اخوكي يوسف بالرصاص ..
انجي بصدمه  : إيه .. طب ماما و بابا عرفوا ..
والده ياسين : اكيد قالو ليهم ..يلا ...
انجي:طب الست الي جوة..دي ..
والده ياسين بعصبيه : بقولك ابني في الحجز ..تقولي الست الي جوة... وانا مالي هي كانت من بقيه اهلي مثلا .. راحت مشيت بسرعه ..هي وانجي ...
الكاتبه :Miyano shiho (ندى رأفت ) 
في اسكندريه...
..في قسم الشرطه ...ياسين 
كان مرمي في الحجز ...وفاقد وعيه ..
وبعدها بشويه صغيره راح فاق ياسين   و حاول يقوم لكن اتألم وقال : اه.. انا فين ..ااه مش عارف اقوم ..
واحد من الناس الي معاه في الحجز ... قال : جرى إيه يا بطل ..اقومك ...
ياسين : ملكش دعوه ...
الراجل : خلاص يا عم خساره إني عايز أسعدك ..
راح ياسين حاول يقوم وقعد وقال : مش محتاج مساعده من حد ...
في مستشفى في اسكندريه.....
حطوا ليوسف الأكسجين بسرعه ودخلوه على العنايه المركزه  ...
في عربيه والد انجي ...
والده انجي قاعده تعيط ...وتقول : مين الي عمل في ابني كدا .. 
والد انجي : اهدي يا حبيتي إن شاء الله خير ...وانا مش هسيب حق ابني ..
في المستشفى الي فيها رهف.....
دخلت الدكتوره وكشفت عليها ..
رهف : امشي بقا لوسمحتي انا مش مستحمله اكتر من كدا ..
الدكتوره : ماشي ...
رهف : طب هو ابني بخير ..
الدكتوره : إن شاء الله كل حاجه هتكون بخير ..بس تابعي معايا ..
رهف بقلق : ماشي ...
راحت قامت ..
ونزلت الدور الي تحت راحت لقت والدتها خارجه من اوضه العنايه على سرير بعجل ..
رهف برعب : انتوا واخدين ماما على فين ..
راحت غطت الممرضه وش مامتها وقالت : البقاء لله يا حبيتي ...
رهف بصدمه  : البقاء.. لله ..انتي بتقولي ايه ..
انتي اتجننتي ...وليه ..
الممرضه : مقدرناش نوقف النزيف الي في المخ .. ..أرجوكي اهدي ....حاولي تماسكي  ..
رهف بأنهيار: نزيف ليه ..نزيف ..ليه ماما كانت لسه معايا ..وهي الي جابتني المستشفى نزيف ليه بقا ..
الممرضه : والله ما اعرف والده  حضرتك ..جتلنا  وهي عندها نزيف في المخ ...دا حصل إزاي مين الي جابها ..تقدري تسألي الاستقبال في دا ...
رهف بتعيط بأنهيار : طب سيبوا ماما ...هي هتصحى دلوقتي أكيد انتوا اتلغبطوا ..وهزت في مامتها وقالت : ماما قومي يا ماما ..اثبتلهم إن كلامهم غلط ...ماما ..
الممرضه كانت هتمشي بمامتها للمشرحه ...
رهف: سبيها..انتي اتجننتي ..انتي راحه  فين بماما ..هاا سبيها راحت ..مسكت  ممرضه تانيه رهف ..وقالت : أهدي يا استاذه ..اهدي ارجوكي ..راحت بعدت عنها الممرضه بعصبيه وجريت ورا الممرضه الي معاها مامتهاو وقفتها  وقالت: استني هنا ..بقولك مش هتخديها ..في حته .. 
الممرضه : مش هينفع والله انا مقدره مشاعرك بس دا شغلي ..سامحيني ..
رهف جلها انهيار عصبي وفضلت تزعق وتقول : مفيش حاجه اسمها كدا ..بقولك مش هتخديها لحته ...
راح جه ممرضين كتير مسكوا رهف..وحطوها على سرير ....الممرضه : هاتوا إبره المهدء بسرعه ..جابوا الابره وأدوها لرهف ...علشان تهدى ..
بعد فتره ....
في اسكندريه ....
دخل والد انجي لقسم الشرطه ..
الضابط : اتفضل استريح ...
والد انجي بزعيق : انا عايز اعرف مين الي عمل في ابني كدا هاتوا لو سمحت ..
الضابط : انا بعت اجيبوا لحضرتك ..بس إهدى .. اتفضل اقعد في الاوضه دي ...
دخل والد انجي الاوضه : لقى والده ياسين قاعده مستنيه..
والد انجي بصدمه : إنتي يتعملي إيه هنا ..
والده ياسين انصدمت ..
وبعدها علطول راح دخل الضابط ومعاه ياسين وقال : هو دا الي عمل في ابن حضرتك كدا ...
بص والد انجي بصدمه وقال : ياااسين.........يتبع 

google-playkhamsatmostaqltradent