روايات

رواية اغتصاب ولكن الفصل الخامس 5 بقلم نور الشامي

رواية اغتصاب ولكن الفصل الخامس 5 بقلم نور الشامي

رواية اغتصاب ولكن البارت الخامس

رواية اغتصاب ولكن الجزء الخامس

اغتصاب ولكن
اغتصاب ولكن

رواية اغتصاب ولكن الحلقة الخامسة

نزل غسان من سيارته وانصدم عندما وجد عنود بهذا الوضع مع امجد وهو يمسكها من خصرها فكان سيذهب اليهم ولكن منع نفسه ودخل الي المحاضره اما عند عنود فشكرت امجد وذهبت بسرعه لتلحق بالمحاضره وعندما وصلت اوقفها غسان عند الباب وتحدث بحده مردفا: الساعه كام دلوجتي يا انسه
عنود بضيق: اسفه يا دكتور غصب عني
غسان بحده: اتفضلي امشي مش هتدخلي المحاضره مفيش حد يدخل بعدي وجولت الكلام دا جبل اكده مليون مره وبعد ما اخلص النحاضره عايزك في مكتبي
نظرت عنود اليه بضيق ثم الي زملائها بأحراج وخرجت والدموع تتجمع في عيونها اما في بيت غسان نزلت عهد بضيق فوجدت قمر امامها ثم تحدثت مردفه: بجولك يا حجه هو انا ممكن اخرج شويه
قمر بأستغراب : علي فين يا بنتي لو محتاجه حاجه جوليلي عليها وانا اخلي حد يجيبهالك
عهد بتوتر: لع يا حجه تسلميلي انا بس زهجت جوي من جو البيت وجبلها كنت في المستشفي وعايزه اشم هوا
قمر: بس يا عهد غسان لو عرف مش هيسكت هو مش بيحب حد يعمل حاجه من غير ما يعرف
عهد بضيق: طيب اتصلي انتي بيه يا حجه وجوليله علشان هو مش هيوافج لو انا ال جولتله
قمر بتفكير: خلاص يا بنتي روحي وانا هبجي اجوله
ابتسمت عهد وذهبت بسرعه خارج البيت فأشتر نادر لأحد الحراس ان يلحق بها ثم اقترب من زوجته وتحدث بحده مردفا: ازاي تسمحيلها تخرج اكده من غير اذن جوزها او اذني يا جمر
قمر بضيق: يا حج حرام البنت محبوسه اهنيه مش كفايه ال حوصل معاها جبل اكده
نادر بسخريه: فعلا كفايه ال حوصل معاها جبل اكده
عند غسان في الجامعه انتهي من المحاضره وذهب الي مكتبه فورا وبعد دقائق دخلت عنود وتحدثت بضيق: اتفضل يا دكتور خير
غسان بحده: دا اخر انذار ليكي بعد اكده هتتمنعي من دخول محاضراتي لأخر السنه
عنود بحزن: اسفه مش هتتكرر تاني ينفع امشي
غسان بضيق: امجد كان عايزك في اي واي ال جابه اهنيه
عنود بتوتر: انا …
غسان بزعيق: انتي اي ما تجوووولي كان جاي ليه اهنيه
عنود بأرتباك: انا وهو هنتخطب هو كان جاي يجولي اكده وانا وافجت
غسان بزعيق: وحياه امك موافجه بأي وخطوبه اي وزفت اي هو انتوا بتعملوا اي بالظبط
عنود بخوف: انا وهو اتفجنا اننا نتخطب خلاص ملوش لازمه لكل دا
نهض غسان من علي مكتبه ثم تحدث بغضب مردفا: وحياه امي وامك لهخلي ايامك سودا جبر يلمكم انتوا التلاته اطلعي من اهنيه يلا
نظرت عنود اليه بخوف شديد ثم خرجت من مكتبه بسرعه وهي تبكي فجلس غسان مره اخري وتنفس بغضب ثم اخذ مفاتيح سيارته وذهب اما في احدي الشقق ابتعدت عهد عن احضان امجد قليلا ثم تحدثت مردفه: عايزه اجولك حاجه بس خايفه
امجد وهو يلامس شعرها: جولي يا جلبي متخافيش
عهد بتوتر: انا … انا حااامل
انتفض امجد من مكانه ثم تحدث بحده مردفا: حااامل ازاي عاد انتي مش جولتيلي انك عامله حسابك
عهد بتوتر: والله العظيم كنت عاماه حسابي يا امجد بس معرفش دا حوصل ازاي
امجد بعصبيه: اكده هنروح في داهيه اصلا انا مش عارف غسان ساكت ليه لحد دلوجتي هو يجدر بكل بساطه يعمل تحاليل ويثبت انه ملمسكيش وسكوته اخطر هنعمل اي دلوجتي الطفل دا لازم ينزل
عهد بحزن: بس انا مش عايزه انزله يا امجد كفايه انه ابنك انا عايزاه
امجد بتفكير : خلاص سيبيه واول نا تروحي جوليلهم انك حامل وانك كنتي شاكه علشان اكده روحتي للحكيم واتأكدتي
عهد: طيب انا لازم امشي دلوجتي علشان ماما وعنود هيجولي بليل يطمنوا عليا
امجد بخبث: بجد هما هيجولك انهارده
عهد: ايوه انا لازم امشي دلوجتي وهشوف وجت مناسب اجيلك فيه تاني هتوحشني جوووي يا امجد
امجد بابتسامه: وانتي يا عيون امجد يلا روحي بجا علشان متتأخريش
ابتسمت عهد وخرجت فجلس امجد يفكر قليلا ثم قام بأتصال هاتفي وذهب اما عند غسان فوصل الي البيت ووجد والدته وجسام يتحدثون في بعض الاعمال فتحدث مردفا: ماما فين عاد
جسام: بتشرف علي الخدم علشان الواكل ام واخت عهد هيجوا يطمنوا عليها
غسان بضحك: بجد لع ينوروا الا ست عهد فين
جسام: فوج في اوضتها كانت بره بتشم هوا هي جالتلك
غسان بسخريه: لع ما انا كيس جوافه اهنيه انا طالع ولما الحجه فتحيه تيجوا هنزل
القي غسان كلماته وصعد فنظر جسام الي نادر وتحدث مردفا : عمي مش شايف ان تصرفات غسان بجت غريبه شويه كلنا عارفين ان هو معملش حاجه بس انا شايفه هادي جووي
نادر بهدوء: لازم تكون اكتر واحد عارف ابن عمك يا جسام وعارف ان الهدوء بتاعه دا ميطمنش
جسام بتفكير: تفتكر يا عمي بس لو اكده يبجي غسان بيفكر في خطه ربنا يستر
عند غسان دخل الي غرفته فوجد عهد تمشط شعرها فنظر اليها بأستحقتر ثم وضع اشياءه وخلع قميصه وتحدث بحده مردفا: الا جوليلي يا مدام عهد انتي حد جالك انك متجوزه كيس لب
عهد بتوتر: انا … انا معملتش حاجه والله مين جال اكده
غسان بغضب شديد: اومال اواي تخرجي من غير اذني محدش علمك انك لازم تستأذني جوزك جبل ما تخرجي
عهد بتوتر: انا اسفه مكنش جصدي والله انا استأذنت الحجه جمر وروحت للحكيم علشان كنت لازم اتأكد من حاجه
غسان بسخريه: تتأكدي من اي يا ست الحسن والجمال
عهد بتوتر وخوف: انا …. انا
غسان بزعيق: انا انا انا في اي عاااد انا كل ما اتكلم مع حد انهارده يجولي انا ما تتكلمي انتي اي
عهد بخوف: انا حاامل
غسان بصدمه: نعم حامل بجد يعني انا هبحي اب منك صوح
عهد بأستغراب: ايوه انا لسه مجولتش لحد انت اول واحد يعرف
غسان بسخريه: طبعا مش انا ابوه يبجي لازم انا اول واحد يعرف تعالي يا حلوهوننزل نجول لأهلك واهلي علشان يفرحوا معايا اخيرا هبجي اب
اقترب غسان منها ومسكها من يديها ثم نزل الي الاسفل فوجد الجميع موجودين فتحدث بابتسامه مردفا: عندي ليكم خبر حلو جوووي
فتحيه بابتسامه: خير يا ابني اي ال حوصل
غسان بسخريه: بابا مبروك هيجيلك حفيد جريب عهد حامل
انتفضت عنود من مكانها وفجأه مسكت رأسها ووقعت علي الارض مغشي عليها وووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اغتصاب ولكن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *