رواية اصبحت ملجأي الفصل التاسع 9 بقلم شهد احمد

 رواية اصبحت ملجأي الفصل التاسع 9 بقلم شهد احمد

رواية اصبحت ملجأي البارت التاسع 

رواية اصبحت ملجأي الجزء التاسع 

رواية اصبحت ملجأي الفصل التاسع 9 بقلم شهد احمد


رواية اصبحت ملجأي الحلقة التاسعة

#تاسع_بارت *أصبحت ملجأي*
ركبنا الطيارة و طول الوقت كنت بحاول افهم احنا ليه سافرنا فجأه 
بس مكنش بيقول حاجه غير انه بيطمني و يقولي مش عايز اشوف ف عيونك الحزن او الخوف طول ما أنا معاكي
و ف الاخر تعبت من كتر التفكير و نمت😴
الطيارة خلاص هتقف
محمد:يلا ياحبيبتي وصلنا
انا بنعاس:سبني والنبي عايزه أنام
محمد:هنام ف البيت بس قومي الطيارة هتقف
انا بعدم وعي:اي طيارة هو احنا اي اللي جبنا هنا
محمد:يلا بس ننزل و بعدين هتفهمي كل حاجه 
نزلنا احنا التلاتة و ركبنا تاكسي و وصلنا عند ڤيلة شكلها حلو ف نفسها اوي☺️
انا بفرح:هو احنا هنعيش هنا
محمد:ايوه ياحبيبتي دي بتاعتي
رقية:الله يا أبية يلا نطلع بسرعة عايزه اتفرج عليها
دخلنا و بدأ محمد يدخل ف الشنط
محمد:رقية اطلعي ياحبيبتي عشان تنامي و ترتاحي و انتي كمان يا غزل 
رقية:حاضر يا أبيه
انا:و انت مش هتنام 
محمد:لا انا هعمل كام مكالمة كدا
انا بعدم ارتياح:طيب انا طالعه
ف اوضتي 
كان التفكير هيموتني:
طيب انا عايزه افهم اي اللي حصل عشان نيجي فجأه كدا و ليه محمد مش عايز يقولي انا قلبي مش مرتاح
عند محمد 
بيتكلم مع شخص في الفون
انا عايزك تروح مدرسة رقية و جامعة غزل و تسحب الورق  و الملفات بتاعتهم و تبعتهم ف أقرب وقت
الشخص:بس لازم حد يقرب ليهم (من الاقارب)
مستحيل أعرف اسحب الملفات بسهوله كدا
محمد بعصبيه: اتصرف يا اخي ادفع فلوس اتحجج بأي حجه المهم تتصرف
الشخص:حاضر يافندم سلام
محمد قفل السكة و قعد علي الكنبه و بيفكر هيقول اي لغزل اللي عماله تزن عليه عشان تعرف سبب سفرهم 
محمد لنفسه انا مش عايز اقولها اللي حصل مش عايز تكرهم أكتر من كدا اعمل اي اعمل اي بس ياربي
عند العم و مراته
عمي:عجبك اللي عمله ابنك اخرتها يعصي كلامي عشان واحده 
مراته:هو ابني لوحدي ماهو ابنك انت كمان 
و دا اخرة تفكيرك
عمي:هو انا يعني كنت بفكر لوحدي
مراته:يوووه طيب شوف حل 
عمي:والله ما انا عارف
نرجع لمحمد تاني
نام علي الكنبه بعد تفكير طويل
و بعد ساعات نزلت 
انا:محمد محمد يا محمد
محمد بنعااس و تعب:ايوه
انا:قوم ياحبيبي اطلع نام ف الاوضه 
محمد:طيب هتطلعي معايا
انا:لا انا نمت شويه هجهز أكل لحد ما تصحي 
محمد:تمام و طلع علي الاوضه
و انا دخلت المطبخ و بدأت اجهز ف الاكل 
خلصت و فتحت التلفزيون
رقية:صباح الخير
انا:صباح الخير اي احنا لسه بالليل
رقية:بجد طيب انا هروح انام تاني
انا:لا تعالي هطلع اصحي محمد و نتعشي 
رقية:ماشي
ف الاوضه
انا:يخرب بيت حلاوتك يشيخ تبا لكَ
😂😂♥
محمد و هو نايم حتي ف الحلم مش سيباني
انا:اي دا 
دا سمعني يقطعني🙆‍♀️😂😂
لا مش حلم ياحبيبي قوم عشان العشا
محمد: حاضر و نام تاني
انا:محماااااااد ياا محماااااد
محمد: رمي عليا المخده قولت حاضر يخرب بيت صوتك
انا: طيب قوم بسرررررررعه
محمد: تاني وقاام جري ورايا
و انا اخدت ديلي ف سناني و طلعت اجري😂😂😂🙆‍♀️
انا: الحقيني ياارقية عايز يضربني😂
محمد: مش هسيبك و فضل يجري ورايا
وقعت ع الارض من كتر الجري اه اه رجلي كفايه ااه يارجلي
محمد بخضه: مالك ياحبيبتي معلش انا اسفه وريني كدا
انا بضحك: اتخضيتي يابطه قوم ي عسل مفيش حاجه😂
محمد بقرف: نينينينينينيني اتخضيتي يابطه
متخضتش ع فكره يارخمه🙄
انا: لا اتخضيت عليا الطلااج بالتلاته انت اتخضيت ي حااج كامل و اتخضيتت 😂😂😂😂
رقية واقفه تضحك علينا😂😂
محمد:والله العظيم متجوز طفله😂😂
انا:تقصد متجوز انسانه كبيره و عاقله بس بروح طفله😌
محمد:عاقله طيب قدامي يا عاقله عشان عصافير بطني بتصوصو
بعد مرور شهرين
عدت الايام و بدأ محمد يروح شغله و أنا و رقية طول النهار ف البيت بنعمل كل حاجة مع بعض بجد عوضتني عن غياب الاخت♥🥺
في المستشفي عند محمد وصل ليه بريد من مصر 
و كان مكتوب:الحق أمك يا محمد يابني 
امك بتموت و نفسها تشوفك انت و رقية قبل ما تموت و تشوف غزل تعتذر منها امك بتتعذب يابني امك دفعت تمن كل حاجه عملتها ف غزل 
بعد ما سبتوا البلد عرفنا ان عندها سرطان و طول الشهرين اللي فاتوا و هي بتتعذب 
الحق امك يامحمد 
و سامحني أنا كمان انا بعترف اننا غلطنا كتير في حق غزل بس والله ندمنا علي كل حاجه
ربنا يهديك يابني هات اختك و مراتك و تعالي
‌🇸‌🇭‌🇦‌🇭‌🇩 ‌🇦‌🇭‌🇲‌🇪‌🇩 ♥
#تتوقعوا محمد هيسافر فعلاً او لا 
او غزل اصلاً هتوافق تسافر و هتسامحهم

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية اصبحت ملجأي
google-playkhamsatmostaqltradent