رواية عندما يقع الأسر في العشق الفصل الثامن 8 بقلم رنا البحيري

 رواية عندما يقع الأسر في العشق الفصل الثامن 8 بقلم رنا البحيري

رواية عندما يقع الأسر في العشق البارت الثامن 

رواية عندما يقع الأسر في العشق الجزء الثامن 

رواية عندما يقع الأسر في العشق الفصل الثامن 8 بقلم رنا البحيري


رواية عندما يقع الأسر في العشق الحلقة الثامنة

عندما يقع الاسر ف العشق ❤
البارت الثامن❤
ف قصر المنشاوي 
كان يجلس ف الحديقه كلا من و مريم وميار ومي 
مي:انا عايزة انزل شغل
ميار:انتي هبله يامي هتشتغلي فين وبالنسبه لعمك اللي قالب الدنيا عليكي ده
مريم:ميار بتتكلم صح يا مي عمك لو لاقيكي مش هيسيبك 
مي:مانا مش هفضل قاعده كده و اخلي حد يصرف عليا وبعدين انا مش هفضل عايشه معاكم ع طول
ميار بعتاب:اي اللي انتي بتقولي ده يا مي وبعدين زي مانتي شايفه القصر كبير وماحدش معارض وجودك هنا ليه عايزة تمشي وتسبيني و انا زي ما قولتلك هنا امأن مكان ليكي وعمك مش هيقدر يوصلك
مريم:يخربيت دماغك دي 
مي بتفكير:امممم ماشي موافقه بس بشرط 
مريم:اممم قولي
مي:هشتغل واصرف ع نفسي وبعد فتره يكون الوضع هدي و اقدر اعيش لوحدي
ميار:موافقين
مريم:موافقين اي بس استني كده اببه اسر مش هيوافق اصلا ع كده
مي بعصبيه:وهو ماله اصلا وبعدين انا هاخد رائيه ليه يعني
ميار بهدوء:اهدي يا مي وهو ان شاءالله هيوافق
مي:اوف ماشي هقوله حتي لو مش وافق برضو هعمل اللي انا عايزة
اسر من خلفهم
اسر ب استغراب:في اي وعايزين تعمله اي
مريم:احم ابيه اسر احنا كنا عايزين نقول لحضرتك حاجه وبنتمي انك توافق
اسر ب استغراب:قولي يا مريم في اي
ميار:شوف يا ابيه طبعا انت عارف ظروف مي وكل حاجه عن موضوع عمها 
اسر:ايوة وبعدين
ميار:ف مي كانت عايزة تنزل تشتغل ف احنا قولنا ناخد رأيك الاول
اسر بتفكير:اممم طيب لو قولت مش موافق
مي بعصبيه: وانت مين اصلا علشان توافق او لا 
لليث:اوعاا الخناقه بدأت كويس ان احنا جينا دلوقتي
اسد:اه والله كويس ان احنا جينا دلوقتي علشان نحضر الخناقه من الاول
للث:حاسس ان البت دي هي اللي هتعلم ع اسر
اسد:هي لسه هتعلم ماهي علمت عليه الصبح وضربته قلم طالع من قفاه
لليث:انا مش متخيل منظره اصلا لما انضرب ع ايد بنت
اسد:اسكت بقي خلينا نكمل الخناقه
لليث:اه صح يلا نكمل
اسر بهدوء: اعتقد ان عمك بيدور عليكي دلوقتي هنا ف القاهره وحضرتك جيتي بيتي علشان احميكي او بمعني اصح تستخبي من عمك هنا علشان عمر ما هيجي ف دماغ حد انك عندي هنا ف القصر بس تخيلي معايا كده لو سبتك تشتغلي وعمك لاقيكي هتعملي اي 
ميار: ابيه اسر عنده حق يا مي
مي بدموع: بس انا عايزة اشتغل اصرف ع نفسي وابقي ااجر شقه صغيره ع قدي ومش عايزة احس اني تقيله ع حد 
اسر بتفكر: اممم طيب ممكن تيجي تشتغلي معايا ف الشركه وماحدش هيعرف انتي مين وهتروحي وترجعي معايا 
مي: فكرة كويسه بس هشتغل اي
اسر: السكرتيره بتاعتي 
مي: نااااعم ياخويا سكرتيرة مين يعني كل السنين دي دراسه وكليه هندسه علشان ف الاخر سكرتيره 
اسر: يا حيوانه انتي هتكوني السكرتيره بتاعتي ومش هخليكي تتعاملي مع حد بحيث ماحدش يعرف انتي مين ولا حد يعرف يوصلك وبعدين هتكوني سكرتيره فتره مؤقته 
مي بتفكير: فعلا عندك حق طيب هبدأ شغل من امتي 
اسر: من بكره لو تحبي 
مي: طيب مرسي اوي 
ثم النفت الي ميار ومريم 
مي:ميار مريم انا ممكن نطلع لاني تعبانه جدا وعايزه انام 
ثم ألتفت لاسر مره اخر وقالت:عن اذنك
ثم صعدت الي الغرفه الضيوف وقام بالحاق بها ميار ومريم
~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°
بينما ف الاسفل 
لليث بخبث:بس حلوة اوي مي دي
اسد بخبث اشد:فعلا وغير انها حلوة كمان عنيده وعندها شحصيه قويه 
اسر:في اي انتم الاتنين تحبه اجوزهالكم
اسد ولليث بصوت واحد:هيييح ياريت
اسر برفع حاجب :والله 
اسد بخوف مصطنع:بنهزر يا رمضان مبتهزرش
اسر بضحك:لا يا خويا مبهزرش 
لليث:اسر انت بجد موافق ان مي تشتغل السكرتيره بتاعتك
اسر:ايوة اي المشكله وبعدين هي جت ف وقتها ما انت عارف ان چني السكرتيره واخده اجازه علشان فرحها كمان اسبوع وهي واخده اجازه شهرين ومي معتقدش انها تكمل الشهرين اصلا 
لليث بأقتناع:اه صح بس يا خوفي لو تكون عايز تنتقم منها علشان القلم اللي اديتهولك
اسر:اه انتقم منها وبعدين اتجوزها واعذبها وبعدين احبها صح
لليث:صح
اسر بقرف:اي جو الافلام الهندي اللي انت عايش فيه ده
اسد بضحك:خلاص يا جماعه يلا نطلع ننام بقي علشان عندنا بكره اجتماعات مهمه 
لليث:يلا 
ثم اتجهه هم الثلاثه الي الداخل
~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°
عند الفتيات كانه قد صعده الاعلي حيث غرفة مي 
مي:اخوكي ده رخم اوي طيب ما كان قال من الاول اني هكون سكرتيره احسن ما قال لا وخلاني كنت هتعصب عليه مستفز
ميار:بالعكس ابيه اسر قمر و جنتل اوي ف نفسه
مريم:اه والله بس هو ناشف من بره وف نفس الوقت حنين اوي وقلبه طيب
مي:مش محشي نوتيلا بالمره
ميار وهي تقذفها ف الوساده التي بجانبها:يلا يا جزمه من هنا
مريم:يالهوووي لو ابيه اسر سمعك كان دفنك مكانك
ميار:فعلا انا اصلا مستغربه هو ازاي سابها بعد قلم الصبح
مي:بقولكم اي سيبكم من ده كله انا زهقانه تيجوا نعمل(....................
ميار بصدمه: يخربيت دماغك
مريم بتصفيق:اعاااااااااااا فكرة حلوه اوي يلا بينا 
مي:يلا 
ثم نزله الي الأسفل
~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°
ف ذلك الوقت كان قد دلف الشباب الي الداخل القصر و صدمه من..........
~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°
استوب وبكده يكون خلص البارت تشجيع بقي يا شوباب وبلاش قراءة بصمت 
توقعاتكم اي اللي هيحصل البارت الجاي و دي تعتبر تعريف بس لسه بدايه الاحداث هتبدا من البارت الجاي❤
+في شات ماسنجر بيضم ابطال الروايه والفانز ف اللي حابب يدخل يقولي وانا ادخله❤

يُتبع ..

google-playkhamsatmostaqltradent