رواية شمس الزين الفصل السادس 6 بقلم حنين علي

 رواية شمس الزين الفصل السادس 6 بقلم حنين علي

رواية شمس الزين البارت السادس

رواية شمس الزين الجزء السادس

رواية شمس الزين الفصل السادس 6 بقلم حنين علي


رواية شمس الزين الحلقة السادسة

البارت السادس م روايه شمس الزين 
التفاعللل ف ذمه الله🙂
العمده: عمك اتحدد معاي وجالى ابعتك تجيب مريم م المطار هتيجي بكره
زين: م تخلى اي حد م اللى شغالين عندك يجيبها
العمده: أنا جولتلك انت ي زين والكلام خلص 
زين: حاضر ي عمده اللى تؤمر بيه 
العمده: صفيه
صفيه: ايوه ي حضره العمده تؤمر بحاجه 
العمده: وضبي الاوضه اللى جمب اوضه زين فوق عشان مريم تيجي فيها 
صفيه: حاضر ي عمده
خلصوا اكل والعمده دخل المكتب وزين وشمس دخلوا الاوضه بتاعتهم 
شمس: زيين
زين: جولي
شمس: هو انا هاجي معاك 
زين: لو عايزه تيجي تعالى 
شمس بتتكلم بغيره: هي مين مريم دي واشمعنا انت اللي تجيبها يعني
زين حس بغيرتها: مريم دي تبجي بنت عمي اكبر منك ب سنه تجربيا هتحبيها لما تعاشريها 
شمس: وانت ع كده بتحبها !!
زين: ايوه طبعا محبهاش ليه مش بنت عمي برضو ولا ايه
شمس: طب بعد اذنك اطفي النور عشان عايزه انام 
زين: هما البنات اجده لو في نص الشارع عتجولك عايزه انام
شمس: زيين 
زين: اييه
شمس: اطفي النور وتعالى نام معايا عشان بخاف م الضلمه 
زين: احنا مش لسه صاحين
شمس: معلش أنا عايزه انام دلوقتي 
زين: طيب انا خارج 
شمس: رايح فين كده 
زين: ملكيش صالح انا مبحبش حد يسألني رايح فين ولا جاى منين عاد 
شمس: اووف ماشييي
زين خرج وشمس قاعده هتولع ف الاوضه 
شمس: لا م انا مش هحرق ف دمي وهو خارج قومي يبت اعمليلك فشار واسمعي فيلم وكلى
شمس قامت لبست هوت شورت ورفعت شعرها كعكه كده ونزلت خصلتين م الجمب وكان شكلها قمر عملت بقي فشار وجابت بيبسي وشوكلاته وقعدت تسمع فيلم 
شمس: هو أتأخر كده ليه !
شمس: لا متأخرش ده لسه خارج 
شمس: ايوه برضو أتأخر
شمس: انتِ ماالك م يتأخر براحته انتِ ماالك 
شمس: ايوه صح أنا مالى بس حساه واحشني اوي اللى منه لله ده لا بعد الشر منه لله ايه عشقته عليا النعمه عشقته وأنا م دريانه وهتبقي روايه عشقت الزيين
شمس: انت اتهبلتي 
شمس: بس يلهويي ع البدله يولاه يختااى الواد حته قشطه كدههه مني لله والله بقي ده ميتحبش هكلمه ناو
شمس: ا الو ي زين 
زين: الوو
شمس: ک كنت عايزاك تجبلى حاجه معاك 
زين: جولى ي شمس 
شمس: عايزه مصاصات وجيلي كولا وشبسي ولبان وايس كريم وشوكلاته كتير عشان اللى هنا خلصوا
زين: حاضر تؤمرى بحاجه تانى 
شمس: زين 
زين: نعم 
شمس: هتيجي امتى 
زين: شوية وجاى 
شمس: طيب متتأخرش وخلى بالك م نفسك ومتنساش تجبلى اللى قولتلك علييه
زين: حاضر وانتِ كمان مع السلامه 
شمس قفلت الفون وكملت اكل ف الشوكلاته اللى قدمها 
خلصت اكل وغسلت وقعدت ع السرير تستني زين 
زين وصل البيت وطلع فوق للاوضه وهو معاه الحاجه اللى طلبتها 
زين: شمس
شمس: نعمم اتأخرت كده لييه فصلت مستنياك 
زين: كنت قاعد مع صحابي شويه 
شمس: طيب جعان !
زين: ايوه بس صفيه زمانها ف سابع نومه دلوقتي 
شمس: طيب غير وتعالى ننزل نعمل آكل أنا وانت 
زين: انت هتنزلى كده؟
شمس ده كله بتستوعب انها لسه لابسه قدامه الهوت شورت 
شمس صوتت  ف وشه وجريت تغير لبست الاسدال وطلعت 
زين ضحك عليها ودخل غير ونزلوا المطبخ يعملوا اكل 
زين: بتعرفي تعملى ايه؟
شمس: هقلي بطاطس وبانيه معروفه يعني 
زين: هاتى اقطع البطاطس 
شمس: بتعرف !!
زين: اهه 
شمس: تمام وأنا هقلي البانيه 
بيعملوا الاكل وكل واحد بيبص للتانى م غير م ياخد باله 
شمس: تسمع أغاني؟
زين: اسمع 
شمس: هشغل اغنيه جديدة بس بحبها اوى 
زين: سمعيني 
شمس شغلت اغنيه 
الاغنيه:
حبيت واخيرا جالي اللي سنين اتمنيته
دعوه وربنا جبهالى بعلن للناس حبيته 
ياااه بقيت وياه وياه دي احلى حيااه
زين ساب البطاطس وراح حضن شمس م ضهرها
شمس لفتله: زين 
زين: عيونه 
شمس اتكسفت 
زين باسها م خدها: بحبك 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية شمس الزين)
رواية شمس الزين الفصل السادس 6 بقلم حنين علي
ِAhmed

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق
  • Mzab - Online photo
    Mzab - Online3 يونيو 2021 في 9:50 ص

    المنال الإسلامية
    مدونة إسلامية تحوي خطب ومقالات وفتاوي ودروس ومرئيات رائعة تهتم بقضايا ... المدونة الإسلامية مدونة إسلامية دعوية ، بالبرهان و الإيمان نتعرف على حقيقة و عظمة الإسلام.
    https://almanele.blogspot.com

    حذف التعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent