رواية عشقت فجر الصعيد الفصل الخامس 5 بقلم سارة احمد عماد

 رواية عشقت فجر الصعيد الفصل الخامس 5 بقلم سارة احمد عماد

رواية عشقت فجر الصعيد البارت الخامس

رواية عشقت فجر الصعيد الجزء الخامس

رواية عشقت فجر الصعيد الفصل الخامس 5 بقلم سارة احمد عماد


رواية عشقت فجر الصعيد الحلقة الخامسة

البارت الخامس من عشقت فجر الصعيد .
بقلمي ساره احمد عماد ✍️✍️✍️✍️✍️.
في منزل ربيع ..
صفيه ببكاء وقهره/ي مرك ي صفيه ي مرك .
ايه ببكاء/اهدا ي أما الله يخليكي ابويا مش لازم يعرف حاجه واصل ده يروح فيها .
فجر بقوه وانتقام/وانا مش هسكت ي أما والكلب ده هخليه يتمنا يدفن نفسه بالحياه .
ايه/انتي تعرفيه ي فجر .
فجر بوجع/فارس ابن الناس الاكابر الي عايزين يشتروا الأرض وتعاركت معاه عند عمك عثمان.
ايه بغضب/اه ي ابن الحرام ايوه ي فجر مش هنسكتوا واصل .
صفيه بغضب وقهر/اجفلي خشمك منك ليها اوعاكم تفكروا تتحددوا في الموضوع ده واصل والا هجتلكم واشرب من دمكم ادي آخره عندك يفجر .
فجر بصدمه/انتي بتلوميني ي أما .
صفيه بصراخ/ايوه بلومك طول عمري اجولك انتي بنت متخديش الدنيا علي صدرك كده ولاد الحرام كتير مسمعتيش كلامي وادي النتيجه جبتلنا العار وفضحتينا .
ايه ببكاء/هنعملوا ايه دلوقتي عاد ي أما .
صفيه بدموع /هنهربوا من هنه مش هينفع نفضلوا هنه واصل موضوع زي ده هنه مهيفضلش مخفي كتير جهزوا حالكم .
فجربدموع/هنروحوا فين ي أما وهنقول لابويا ايه .
صفيه بمراره /ارض الله واسعه هنرحوا مصر هناك محدش يعرفنا واصل أما ابوكي فسيبوه عليا انا .
في فيلا سلطان ..
سلطان /ايه الي عرفته ي حمدي .
حمدي/انا سعادتك بعد مراقبه ساره ورنا هانم عرفت انهم بيقابلوا عيلين كده ولما عملت بحثي عرفت انهم عيال واقعه محلتهومش حاجه خالص.
سلطان/اه ي عني كانوا بيلعبوا بيهم علشان فلوسهم 
حمدي/بالظبط سعادتك .
سلطان/طب أسمع بقا ي حمدي خدوهم علي المخزن بليل وانا هجيلهم ونظبطهم تظبيطه تمام 
حمدي/أومر سعادتك .
في غرفه فارس ...
فارس /ايه مالك مش عارف تتطلعها من دماغك ليه مش خلاص عملت الي انت عايزه وانتقمت منها وجبه منخيرها الأرض ايه ي فارس ندمان علي الي عملته هي تستاهل ايوه علشان كل واحده تعرف مين هو فارس سلطان .
في فيلا عاصم ..
عاصم وهو يقبل يد والدته/عامله ايه ي ست الكل .
شمس والدته/الحمد لله ي حبيبي انت عامل ايه.
عاصم بابتسامه/الحمد لله ي امي.
حنين بطفوله/بابي بابي .
عاصم وهو يقبل صغيرته بحنان/عامله ايه ي قلب بابي وحشتيني اوي اوي .
حنين /وانت كمان ي بابي حنين كلت الاكل كله وشربت اللبن .
عاصم بحنان/الف هنا وشفاء ي قلب بابا.
شمس/حنين اطلعي فوق ي قلبي عايزه بابا في موضوع .
حنين بطفوله/حاضر ي ناناه تصبحوا علي خير .
عاصم وشمس/وانتي من أهله ي روحي .
عاصم /خير ي ماما .
شمس بحده/نفس الموضوع الي اتكلمنا فيه ي عاصم انا بسببك براحتك لكن مش بنساه.
عاصم بوجع/ماما انا مش هجيب مرات اب ل بنتي مفيش واحده مهما كانت تعوض اميره في حياتي.
شمس بحزن/مفيش حد يقدر يعوض اميره ي عاصم ولا احنا نقدر ننساه بس انت صغير ي حبيبي محتاج ست في حياتك حنين الطفله دي الي عمرها معداش الاربع سنين محتاجه ام في حياتها انت مبتشوفهاش واحنا في النادي وكل طفل مع أمه بتقطع قلبي .
عاصم /وانا ايه ضمني الي هتجوزها دي ممكن تعمل ايه في بنتي .
شمس/فيه بنات ناس كتير وعندهم ادب ورحمه ي عاصم مش كل الناس وحشين .
عاصم بالم/انشاء الله ي امي اوعدك اني هفكر في الموضوع ده لما لاقي بنت الحلال عن أذنك ي امي ..
في دوار العمده ...
عثمان /حمدان حمد لله على سلامتك ي حمدان ي ولدي .
حمدان/الله يسلمك ي ابوي كيفك اتوحشتك جوي .
بدور /واه متوحشتش امك ي حمدان .
حمدان /كيف بس ي أما ده انتي الخير والبركه عامل ايه ي ابوي والأرض كيفها.
عثمان/كله تمام ي ولدي كويس انك جيت ي ضنايا ده احنا داخلين علي شغل كتير.
حمدان بطمع/ايوه ي ابوي احب انا الشغل والفلوس .
بدور /تعالوا كلو لقمه الاول وبعدين اتحددوا في الشغل ..
في المخزن الخاص ب سلطان ..
اسلام بالم /ارحمنا ي سعه البيه احنا خلاص مش قادرين .
احمد ببكاء/ي باشا ماحنا حكنالك كل حاجه واعترفنا بغلطنا وآخره مره مش هنقربلهم تاني .
سلطان بغضب/ده مش بمزاجك ي روح امك انت وهو ده غصبن عنك انت وهو لانه ساعتها هيبقا اخر يوم في عمرك انت وهو اسمع يلا اظن انتوا عرفتوا هتعملوا ايه والفلوس دي تغوروا تعملوا بيها اي زفت بعيد عن هنا سامعين ي روح امك انت وهو .
اسلام واحمد برعب/سامعين سامعين ي باشا .
في منزل ربيع ..
ربيع باستغراب/كلام ايه الي بتجلوه ده مصر ايه عاد الي هنندلا فيها وليه.
صفيه بكدب/لأننا زهجبنا من هنه ي ربيع وبعدين انا خايفه علي بناتي من شر اخوك عثمان الي انت عارفه زين .
ربيع/وارضي وحالي اهملهم ل مين متتحدي ي فجر .
فجر بالم/انا تعبت ي ابوي عايزه اعيش كيف البنته الي عايشين مش هفضل عايشه عمري كله وسط الطين والوحله .
ربيع بصدمه/انتي الي بتحويلي كده ي فجر ده انا كنتي روحك في البلد واللارض .
فجر بهمس ومراره/واهي روحي اندبحت ي ابوي.
ربيع بحزن/حيث كده هبيع الأرض ل عثمان وامري لله .
فجر بالم وهي تحدث ذاتها/سمحني ي ابوي سمحني انا مش عايزاك تحس بعاري مصر واسعه جوي وهنتوه جواها ربنا ينتجم منك يالي كنت السبب .
في فيلا عامر ..
عامر بحده/اه ي ولاد الكلب بقوا عيلين زي دول يحاولوا يلعبوا ببناتي وانا نايم علي وداني.
سلطان بخبث/خلاص ي حبيبي متشغلش بالك بكل ده انت تعبان اخوك في ضهرك وانا علمتهم الادب ومستحيل يقربوا منهم تاني واحنا كده كده هنعجل بخطوبه الولاد والبنات خلينا نفرح ونطمن عليهم .
عامر /عندك حق ي اخويا عندك حق ..
في غرفه الفتيات ..
ساره بدموع /بجد مش قادره اصدق ي رنا بقوا طلعوا بيخدعونا مش قادره اصدق بجد .
رنا /متعيطيش ي ساره ده احنا ربنا نجدنا وكشفلنا حقيقتهم .
ساره /قصدك ايه ي رنا .
رنا /قصدي ندي فرصه لولاد اعمامنا أننا نبدء معاهم حياه جديده وننسا كل الي فات .
في غرفه فارس ..
فارس بغضب/ازي ي عني الكلام ده ي سليم .
سليم بحده/بقولك ايه انا مش طيقاك ولا طايق اتكلم معاك اصلا لولا ابوك الي موصيني اقنعك مكنتش هعبرك اصلا .
فارس بغيظ/وابوك طبعا مصمم بس مش علشان بنات اخوه والجو ده لا انا فاهم دماغه فيها ايه.
سليم بتحزير/انا ميهمنيش كل الي انت بتقوله كل الحكايه أن ردك يبقا نهائي اه أو لا لكن مش هسمح انك تاذي رنا باي شكل لو وفقت صدقني انا هكون زي ضلك ي فارس وهقف في وشك في كل حاجه سامع فكر ورد عليا ..
فارس بغيظ/كده ي بابا بتدخلني في حوراتك وخططك ماشي ي بابا ماشي وماله دي بت مزه اتمتع بيها وشويه وبعدين أطلقها اهي تحاول تنسيني فجر الي مش عارف أنساها ..
في شركه عاصم ..
عاصم /اسمع ي جلال نزل اعلان أننا عايزين موظفات لو حتي مش متعلمين احنا هنعملمهم وندربهم وهنفضل معاهم للآخر وخصوصا انشر الاعلان دي في الصعيد لأن نسبه البطاله كبيره خصوصا للبنات وانا بصراحه نفسي نساعدهم تمام ي جلال.
جلال /تحت امرك ي عاصم بيه .
سليم بمرح /ي ترا مسمحولي ادخل ي عاصم بيه .
عاصم بحب/سولي وحاشني اوي ي جبان .
سليم /انت والله اكتر ي ابن خالتي  .

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشقت فجر الصعيد
google-playkhamsatmostaqltradent