رواية املي الفصل الخامس 5 بقلم سلمى ابراهيم

 رواية املي الفصل الخامس 5 بقلم سلمى ابراهيم

 رواية املي البارت الخامس

 رواية املي الجزء الخامس

رواية املي الفصل الخامس 5 بقلم سلمى ابراهيم

 رواية املي الحلقة الخامسة

وضعت سمر ساقيها على الدرج حتى تصعد
مجهول : انسة سمر
سمر وقلبها يكاد يفر من مكانه : ايوا
مجهول : انااا عاوزك بعد الحصة ممكن
سمر بتوهان ؛ عاوزنى فين
مجهول : هنا عند السنتر بس عشان دلوقتى الحصة هتبدأ
سمر بتوهان : طيب ثم جرت سريعا على السلم 
مجهول بحب بعدما صعدت سمر : واخيرا هعترفلك
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
عند محمد 
محمد قاعد فى الشغل شارد وبيفكر فى امل 
محمد فنفسه بشرود : حبيتها مش عارف امتى وازاى بس بلاقينى لا اراديا كدة بفكر فيها وبضحك لما بفتكر كلامها العفوى انا هاين عليا دلوقتى اروح اعترفلها بحبى ليها..بس انا معرفش عنها حاجة مش عارف اذا كانت متجوزة ولا مخطوبة ولا ايه نظامها ثم اكمل بتردد : بس انا هعترفلها ...قاطع شروده صوت 
_محمد تعالى عندك اوردر 
_محمد وهو يغادر بعد مااخد الاوردر : تمام يافندم
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
عند امل وسمر
امل وسمر قاعدين جنب بعض فى الحصة وسمر مبسوطة وكل شوية تبص للمجهول 
بعد وقت قليل الحصة خلصت وسمر وامل طلعوا
سمر لأمل : بقولك ايه استنينى هنا عشان فى موضوع كدة هقولك عليه بعدين 
امل بتساؤل : موضوع ايه؟
سمر وهى تذهب للمجهول : بعدين هقولك استنينى 
عند سمر والمجهول 
سمر وقلبها ينبض سريعا : كنت عاوزنى فى حاجة 
مجهول بتردد وحب : اه 
سمر : حاجة ايه بقى
مجهول : انااا انااا ااا
سمر بمقاطعة : انت ايه قول
مجهول بتردد وخوف : انا عاوز رقم والدك
سمر وقلبها يكاد ينفجر من مكانه : ليه
مجهول : ليه ايه عاوز اتجوزك 
سمر بفرحة :بجد انت بتقول ايه 
مجهول بفرحة هو الاخر انها موافقة وباين انها مبسوطة : بجد وحقيقى هاتى الرقم 
سمر بفرحة عطتله الرقم 
سمر بفرحة : الرقم اهو 
مجهول بحب وفرحة : طيب انا هرن عليه دلوقتى بعد ماتمشى وان شاء الله نحدد ميعاد
سمر بفرحة : بأذن الله ثم اكملت : انا همشى مع السلامة
مجهول بحب : فى رعاية الله
مجهول بعد ما سمر غادرت : الحمد لله احمدك واشكرك يارب
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
عند أمل وسمر 
سمر بفرحة وضحك لأمل : امل انا مبسوطة اوى اوى اوى 
أمل بضحك واستغراب : ليه بقى وايه الموضوع دة
سمر : فاكرةلما قولتلك انا متعلقة بواحد وكدة
أمل :اه ليه
سمر : ماهو دة الموضوع قابلنى النهاردة ع السلم بعد ماانتى طلعتى وقاللى انه عاوزنى بعد الحصة وبعدين الحصة خلصت فروحتله ثم اكملت بفرحة : وخد رقم بابا
أمل بغباء : خد رقم ابوكى ليه
سمر : ياغبية هيكون ليه يعنى قاللى عاوز يتجوزنى
أمل بعدم استوعاب : بيجااااد بتهزااارى 
سمر بفرحة : والله مابهزر وهيكلمه كمان انا مبسوطة اوى
أمل وهى تحضن صديقتها : مبروك ياكوكووو ربنا يتمملك على خير
سمر وهى تشدد على حضن أمل : الله يبارك فيكى ياامول عقبالك يارب
أمل بفرحة لصديقتها : بالمناسبة الحلوة دى بقى تعالى نشرب قصب 
سمر بضحك: يلا ياست 
ثم ذهبوا 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
عند المجهول
مجهول بفرحة وضحك لصديقه فى التيليفون : قولتلها يااسامة قولتلها 
صديقه بتساؤل : ها وقالتلك ايه
مجهول بفرحة : وافقت وافقت وخدت رقم والدها وهكلمه  
اسامة بفرحة لصديقه : الف مبروك ياصاحبى ربنا يتمملكم على خير 
مجهول بضحك : الله يبارك فيك يا حبيب اخوك 
وبعد مدة قصيرة اغلقوا الخط سويا 
 مجهول وهو يتصل بوالد سمر : يارب خير
بعد مدة جائه الرد 
_والد سمر : الوو 
مجهول بتردد : الو سلام عليكم 
والد سمر : وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته مين
مجهول : انا بصراحة كنت عاوز اطلب منك ايد سمر بنت حضرتك
والد سمر بصدمة وتفاجئ : اااا تشرف ياابنى 
مجهول بفرحة : طيب اجى لحضرتك امتى 
والد سمر : ممكن النهاردة بالليل 
مجهول بفرحة وضحك : طيب تمام 
والد سمر بصدمة : طيب سلام عليكم 
مجهول : وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
ثم اكمل بعد مااغلق الخط : ياااه يادوبك الحق اجهز 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
عند والد سمر 
والد سمر لوالده سمر وهو مازال مصدوم : ايمان الحقى
ايمان : ايه فى ايه
والد سمر : بنتك الهبلة فى واحد كلمنى وقاللى انه عاوز يطلب ايديها واخد منى ميعاد النهاردة بالليل 
ايمان بعدم تصديق : دة بجد 
والد سمر : اه والله تخيلى
ايمان بفرحة : لولولولولولولولى ربنا يتمملها على خير ثم اكملت وهى تذهب الى المطبخ : يادوبك الحق اجهز الاكل وانضف الشقة
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
عند أمل وسمر 
أمل وهى تحدث سمر بفرحة : بجد فرحنالك من جلب جلبى 
سمر : وانا بجد فرحانة من قلبى ان ربنا حققلى اللى بتمناه 
أمل بحب لصديقتها : ربنا يفرحك دايما ويسعد ايامك 
سمر وهى تحضن صديقتها : يارب ثم اكملت وهى تغادر : انا همشى بقى سلام هبقى اكلمك بالليل 
أمل : ماشى سلام .............
بعد وقت كانت سمر وصلت البيت 
سمر كلمت امل على التيليفون بعد ماعرفت ان المقابلةبالليل وقالتلها تيجى 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
عند المجهول 
_مجهول وهو عند الصالون الرجالى بيكلم صديقه على الفون : ياابنى زى مابقولك كدة كلمت والدها وقاللى اروحله بالليل فأنا روحت عن الحلاق اظبط نفسى كدة ثم اكمل بتأكيد : اه انت هتيجى معايا على فكرة جهز نفسك انت عارف انى ماليش غيرك
صديقه على الناحيه الاخرى : حبيبى ابو الصحااب طبعا هبقى معاك يسطا بعد مدة قليله اغلقوا الخط
مجهول بغناء غى الصالون الرجالى: بحبك اه بحبكك مش كلام وخلاص مفيش اصلا كلااام يوصفلك الاحساس 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
فى وسط النهار
عند محمد 
_محمد كان خلص شغله وروح 
_محمد فى غرفته شارد فتلك الذى اخذت عقله وقلبه 
ثم قاطع شروده صوت والدته
_ولا يا محمااا انت اتغديت
محمد : اه كلت فى الطعم 
والده محمد : كلت ولا خط ههههه 
محمد بتبريقة مضحكة : ايه ياماما النكت الكريتيف دى 
والده محمد : بضحك معاك ياواد الاه 
محمد بيأس : ضحكى ياماما ضحكى
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
عند امل وسمر 
_حبيت واخيرا جااانى يااللى سنين استنيته دعوة وربنا جابهااالى 
كان هذا صوت سمر وهى تغنى بفرحة ورقص
أمل : لولولولولولولولى ودونى على بيت حبيبى 
سمر بغناء هى الاخرى : نعيش مع بعض فيه 
ثم اكملت باندماج وفرح : ومن النهاردة محدش غيره ليه عليا كلام ولو حد شافنا مش هيقول تلت التلاته كام انا لابسة الطرحة ومش سيعانى الفرحة 
أمل بضحك ومقاطعة : طرحة ايه ياروح امك دى لسة مقابلة اساسا هههههه
سمر بمرح : ششششش ودونى على بيت حبيبى 
أمل وهى تشغل اغنيه : اخواتشى اخواتشى اخواتشى 
سمر برقص واندماج هى الاخرى : مصاحبش الفرافير حتى لو راكبين فيرارى 
أمل : انا اصاحب التقدير حتى لو هركب اتارى واتارى الدنيا اتارى مش حلوة زى اللى فى البالى مش كل اللى تشوفه غالى مش هقدر حد غير اخواتى
سمر برقص واندماج : اخواتشى اخواتشى اخواتشى 
بعد مدة من الوقت كان جاء المساء 
أمل وهى تنظر الى الوقت : سماار يلا عشان تلبسى واعملك الميكب بسرعة 
سمر وهى تفتح الخزانة حتى ترتدى الفستان 
سمر بحيرة وهى تنظر الى الفساتين بخزانتها : البس دة ولادة 
أمل وهى تنظر معها : خدى البسى دة جميل اوى 
اعطتها فستان باللون الابيض وبه ورد بنفسجى صغير ومعه حجاب باللون الابيض السادة 
سمر بأعجاب : لأ حلو دة يابت يأمل ثم اكملت وهى ترتدى الفستان : انا هلبسه اهو 
بعد بضع دقائق كانت سمر ارتدت الفستان وكانت غاية فى الروعة
أمل بأعجاب وتصفير : صاحبى الجاااامد 
سمر : اخووويا ثم اكملت وهى تجلس على كرسى المراه :يلا تعالى حطيلى الميكب عاوزاه سيمبل خاص
امل : اشطا يلا 
بعد وقت كان المجهول او العريس وصل وسمر جهزت 
والد سمر بترحيب شديد : اتفضل اتفضل 
مجهول :.........
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
عند سمر 
سمر بتوتر : انا خايفة اوى 
أمل بمحاولة تهدئة صديقتها : اهدى اهدى متخافيش ان شاء الله خير 
سمر : يارب 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
نرجع عند والد سمر والعريس تانى بقى😌
بعد مدة والد سمر اتعرف على العريس 
العريس بتوتر : انا يشرفنى اتقدم لبنت حضرتك 
والد سمر بجدية : وانا......

لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية املي)
google-playkhamsatmostaqltradent