رواية حكايه 5 بنات الفصل الثامن 8 بقلم دودا حوده

 رواية حكايه 5 بنات الفصل الثامن 8 بقلم دودا حوده

رواية حكايه 5 بنات البارت الثامن 

رواية حكايه 5 بنات الجزء الثامن 

رواية حكايه 5 بنات الفصل الثامن 8 بقلم دودا حوده


رواية حكايه 5 بنات الحلقة الثامنة

#حكايه 5بنات 
#الحلقه الثامنه 
#بقلم دوداا حوده 
ياسمين : لا يمكن اسيبك تروحي لوحدك 
اسماء :تمام بس حاولي تخلي اخواتك يخدوا بالهم من نفسهم 
ياسمين :هو انتي فعلا بتحبينا اوي كده 
اسماء : والله انا ما ليا غيركم يلا بينا علشان مش نتأخر 
ياسمين :يلا بينا 
اسماء :يلا ونزلوا القاهره 
نادين : اسماء تعالي ادخلي 
ياسمين :مساء الخير 
نادين :مساء الخير مين 
اسماء :دي ياسمين اختي 
نادين :اهلا وسهلا اتفضلي 
اسماء : حرام عليكي في اي 
نادين : مش هينفع اتكلم قدام حد أنا كنت عايزكي لوحدك 
ياسمين:طيب تحبي انزل 
اسماء :لا ليه تعالي ندخل جوا 
نادين :تمام يلا بينا ودخلت 
اسماء :فيه اي 
نادين :, انا متجوزه 
اسماء :ده امتي وازاي وانا معرفش 
نادين :ارجوكي انا مش عايزه فضائح انا كنت عايزكي تقعدي 
اسماء :هو فيه اي أنا مش فاهمه حاجه
نادين :انا حبيت واحد وغلطانه سوا وانا حامل وهو مش عايز يتجوزني 
اسماء : انتي تعملي كده وليه ازاي يا نادين 
نادين :ارجوكي انا مش ناقصه كلام 
اسماء :طيب الحل اي دلوقتي 
نادين : انا كلمتك لاني مش عارفه افكر 
اسماء :وهو فين الحيوان ده 
نادين :يبقي احمد رامي 
اسماء :مين احمد رامي 
نادين:مدير الحسابات في الشركه 
اسماء :انتي. بتهزري ده انا هخرب بيته 
نادين :ارجوكي لا انا عايزه يتعرف باللي في بطنني مش اكتر 
اسماء :ازاي ومش لاقيه الا ده ده متجوز 
نادين : وطي صوتك ارجوكي انا عايزه الموضوع يتحل بهدوء 
اسماء :كلمي وقولي ليه ان لازم اقبله 
نادين :انا كنت هعمل كده بس مش عايزه الكلام يكون في الشركه او في مكان عام علشان الصوت ياريت يكون هنا .
اسماء : ماشي انا هبات هنا انهارده لان لازم ارجع شرم الشيخ حاولي يكون بليل 
نادين: تمام بس ياريت تيجي لوحدك 
اسماء : حاضر يا نادين انتي تعملي كده ليه ناقصه جمال ولا ناقصه اي 
نادين : كفايه بقي والنبي 
اسماء :, امسحي دموعك ويلا نخرج برا 
نادين:ربنا يخليكي ليا يا احلي اخت في الدنيا 
اسماء :هو انا ليا غيرك يا بنتي اوعدك المشكله دي هتتحل يلا بينا
ياسمين :خلاص يلا بينا 
نادين :هستناكي بليل 
اسماء : هاجي لك يا قلبي
نادين: ربنا يخليكي ليا 
اسماء ء:سلام
ونزلوا الشارع 
ياسمين:عايزه اقولك حاجه بس  بدون زعل 
اسماء :قولي يا ياسمين 
ياسمين::انا فيا نظره للناس صحبتك دي مش سالكه 
اسماء :نادين دي غلبانه والله 
ياسمين:بس سؤال هي ليه مركبه كاميرات في شقتها مع ان شقتها عاديه يعني 
اسماء :هه اصل معاها مشكله يمكن علشان المشكله 
ياسمين :اضايقك  لو عرفت فيه اي 
اسماء : والله طلما مشكله مش تخصني مش بحب اتكلم فيها 
ياسمين:تمام هنعمل ايه هنسافر 
اسماء :معلش لازم ارجع بليل ليها نسافر الصبح 
ياسمين:تمام يلا بينا اي ده معقول 
اسماء :في اي مالك انتي تعرفي الست دي 
ياسمين : اه ياريت تخليكي هنا ثواني
اسماء ماما يا ماما  بتعملي اي 
الأم: ياسمين حبيبتي يا بنتي 
ياسمين :انتي وافقه بتبيعي خضار اخرتها يا امي 
الام :انا ندمانه علي اختاري الغلط حقك عليا يا بنتي 
ياسمين :قومي تعالي 
الأم:منير  رامني في الشارع 
ياسمين:علشان تعرفي اللي بعيتنا علشانه 
الام:حقك عليا يابنتي 
اسماء :مساء الخير 
ياسمين:مش قولتك اصبري لما اجي 
اسماء :مامتك صح 
ياسمين :ايوه 
اسماء :ازي حضرتك عامله اي 
ياسمين ممكن نشوف لماما اي مكان تقعد فيه دلوقتي 
اسماء : ممكن تيجي الفيلا دلوقتي 
ياسمين:لا وصيه بابا لازم تتنفذ 
اسماء :طيب تيجي لحد ما نرجع من السفر 
ياسمين ماشي يلا ياماما 
اسماء : اهلا بحضرتك 
ياسمين :اسماء اختي 
الام :اهلا بيكي يا بنتي 
ياسمين:طلعت طيبه جدا 
الام :ربنا يخليكم لبعض
وفي بيت نادين بتكلم سامي في التلفون
سامي :ها عملتي اي
نادين:كانت جايبه اختها معاها 
سامي : يعني ما عملتيش حاجه
نادين : هو انت ذكي اعمل ازاي واختها معها
سامي : الفكره باظت كده يعني
نادين : لا طبعا هتيجي بالليل
سامي : ممكن تيجي ومعاها اختها برده
نادين : عيب عليك هو انا بلعب
سامي : هو انت متاكده ان هي تكتب لي ثروتها بالموضوع ده
نادين :لما عندي الشقه وتشوفها من غير هدوم معه راجل وتقولها هتفضحها ياما تكتب ليك كل حاجه هتعمل كده انت عارف ان هي بتخاف علي اسمها اوي 
سامي :حاسس ان الموضوع ده مش هيجيب معاها 
نادين :يبقي متعرفش مراتك كويس 
سامي :ياريت بقي انا قرب اخوتها منها قلقها 
نادين:هانت بس انت مظبت احمد يعني 
سامي :هياخد مليون جنيه عايزه يقول لا 
نادين :لما نشوف اخرتها 
سامي :انا عايز اخلص بقي 
نادين :هانت يا قلب قلبي 
سامي :المفروض دلوقتي هما فين 
نادين : جاين عندك 
سامي : طيب اقفلي بقي دلوقتي لاحسن يجوا 
نادين :هستناك بليل تيجي 
سامي :ماشي بس المفروض انتي هتعملي اي 
نادين:منا قولت ليك هحط ليها عصير هتنام احمد هيجي وبعدها انت تطلع بس لما تفوق يكون احمد رن عليك تطلع وتقولها انك هتفضحها ياما تكتب ليك كل حاجه اسماء بتخاف علي اسمها اوي هتكتب ليك كل حاجه 
سامي :انتي مش سهله 
نادين :ابدا والله سهله جدا بس اللي يفهمني 
سامي :طيب اقفلي بسرعه لأنهم جم 
نادين :خليك معايا علي تلفون 
اسماء :ازيك يا سامي 
سامي :حمدالله على السلامه 
ياسمين:مساء الخير 
سامي :مساء الخير ازيك 
ياسمين:بخير  يلا ياماما 
سامي :هي ماما جت كمان 
اسماء :اطلعوا فوق ريحوا شويه 
ياسمين :تمام ماشي 
سامي :ودي بقي وصيه ابوكي 
اسماء :اي ابوكي دي 
سامي :بابكي حلو كده 
اسماء :احمد انا حره 
سامي :طبعا يا قلبي انا مش عايز معاكي اي مشاكل اعملي كل اللي نفسك فيه 
اسماء :ده  من أمتي 
سامي :,انا غلطان أن مش عايز زعل بينا 
اسماء :يارب دايما بعد اذنك اطلع اخد شاور 
سامي : برحتك يا قلبي وطلعت اسماء وبليل كانت بتلبس اسماء 
سامي :رايحه فين 
اسماء:نعم. ده من أمتي 
سامي :بلاش اعرف مراتي رايحه فين 
اسماء :عند نادين 
سامي :خير في اي 
اسماء :سامي انا مستجعله ولازم انزل 
سامي :ماشي انزلي بس لينا كلام بعيد 
وخرجت اسماء 
ياسمين:انتي خارجه 
اسماء :اه رايحه ل نادين 
ياسمين:تاني خير فيه حاجه 
اسماء :هحل ليها مشكلتها 
ياسمين : تحبي اجي معاكي 
اسماء :لا خليكي مع ماما هكلمك 
ياسمين:خدي بالك من نفسك 
اسماء :وانتي كمان 
ياسمين:مش  عارفه قلبي مقبوض
اسماء :علي اخوتك 
ياسمين :لا عليكي انتي ربنا يسترها عليكي
اسماء: متخافيش عليا يابت وبعدين هو انا مسافره ده انا بيني وبينك ساعه 
ياسمين:قلبي والله بحبك اوي 
اسماء :طيب مافيش حضن لأختك 
ياسمين:احلي حضن لاغلي اخت ومشيت اسماء 
راحت بيت نادين 
اسماء :عامله اي
نادين :كويسه 
اسماء :بت مش عايزه الكسره دي في عنيكي 
نادين :انا مش عارفه اقولك ايه يا اسماء 
اسماء :حسبنا بعدين ياهانم هو فين 
نادين :زمانه جاي انا حاسه بهبوط هشرب عصير 
اسماء :لا اعملي ليا نسكافيه 
نادين :هتشربي عصير الاول 
اسماء :ماشي وشربت العصير ونامت 
ومسكت نادين التلفون اتصلت. ب احمد 
نادين :انت فين 
احمد :جاي في السكه اهو 
نادين :بسرعه لاحسن تفوق 
احمد :٥دقايق اكون عندك وبعدها جرس الباب رن 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حكاية 5 بنات)
google-playkhamsatmostaqltradent