رواية حكايه 5 بنات الفصل الثاني 2 بقلم دودا حوده

 رواية حكايه 5 بنات الفصل الثاني 2 بقلم دودا حوده

 رواية حكايه 5 بنات البارت الثاني

 رواية حكايه 5 بنات الجزء الثاني

رواية حكايه 5 بنات الفصل الثاني 2 بقلم دودا حوده

 رواية حكايه 5 بنات الحلقة الثانية


ياسمين :سمعاكي 
الام :ارسمي الدور وبابا كان نفسي اشوفه بس لولا ماما 
ياسمين :لا طبعا مش هعمل كده 
الام :اسمعي كلامي بقي وأنك زعلتي معايا لنا عرفتي أن ابوكي كان بيبعت فلوس وانا مكنتش بقول ليكم 
ياسمين :هو ده كان بيحصل 
الام :وهو لو كان بيحصل كان زمان ده حلنا بس ابوكي سايب فلوس كتير والفلوس دي من حقكم برضه 
ياسمين :انا مش عايزه اروح يا ماما 
الام :بطلوا هبل بقي متبقوش زي يلا علشان تجهزو نفسكم 
ياسمين :مش لما بنتك تيجي هو انا عندي حاجه سمرا اروح بيها غير اللي الهانم لبسها 
الام :اصبري ودخلت عالدولاب جابت ٢٠٠٠حنيه 
ياسمين :اي ده يا ماما 
الام :انزلي هاتي لكل وحده طقم 
ياسمين :انتي بتخدي من مصروف البيت 
الام :بكره هيكون معانا اكتر منهم 
ياسمين :ماشي يا ماما وجت مروه 
مروه :مساء الخير 
ياسمين:مساء الخير مس ابوكي مات 
مروه :مهو ميت من زمان 
ياسمين :لا المره دي مات بجد 
مروه :في داهيه المهم عامله اكل اي ياماما 
الام :مس عامله انتو هتكلوا في الفيلا 
مروه : هي امك سخنه يا بنت يا ياسمين فيلا اي 
ياسمين : ما هو اللي انت ما تعرفوش ان احنا رايحين عزاء ابوكي 
مروه : انت وامك يعني طب ماشي برده ماعملتش اكل ليه 
ياسمين : لا انا و انتي  و اخواتك
مروه :اومري 
ياسمين : اصبر يا بنت طالع سايب لينا فلوس شكله كان ضميره صحي قبل ما يموت
مروه : ما هو لو كان عنده ضمير اصلا كان راح يتجوز على امك وسابني في البيت الكحيان ده
الام : اللي فات مات بقى يا بنات  مش عايزين نفتح في اي حاجه المهم يلا انزلوا عشان تشوفوا هتجيبوا هدوم ايه
مروه : الله الله اكبر هدوم هو عيد  ولا اي يا جدعان
ياسمين : اه عيد بس هنلبس فيه اسود
مروه : فكك من الحوار ده انا مش رايحه في حته اصلا
الام : هو انا هافضل اتحايل على كل واحده شويه ولا ايه هي فلوس جايه لي انا ولا جايه لكم انتم
مروه : على فكره انا مش عايزه منه حاجه انا كنت محتاجه احس بس إن كان ليا اب مش  اكتر من كده 
الام: احنا عايزين هتروحي معهم ولا اي
مروه : انت رايحه يا ياسمين
ياسمين : ايوه طبعا رايحه
مروه : طيب وحياه لا وحياه ايه بقى و رحمه ابوكي متتاخريش
ياسمين :يابت فوقي لنفسك بقي بعد اذنك يا ماما تعالي اقولك ودخلت الاوضه مش يمكن تكون فرصه كويسه أن انتي تتجوزي هاني 
مروه :مش فاهمه اي دخل هاني اصلا في الحوار 
ياسمين : يعني انت مكسوفه تجيبي هاني في البيت القديم ده بكره يبقى معك فلوس ونجيب شقه كبيره
مروه : برده مش موافقه يا ياسمين
ياسمين : براحتك خليك مكسوفه ان هاني يجي هنا وتفضلي تحبي فيه من بعيد لبعيد 
مروه :انتي ازاي عايزه تروحي فاكره ايام ما كنا بنام من غير اكل 
ياسمين :فاكره اوي علشان كده بقول بنته اتمتعت بالفلوس كفايه عليها كده 
مروه :هو انتي عبيطه يا ياسمين هي معقول هتسيب لينا حاجه
ياسمين :احنا خسرانين اي هنشوف المهم نقنع اخواتك ونروح 
مروه :ماشي هنروح امتي وفين 
ياسمين :المفروض المحامي جاي يخدنا بليل 
مروه :ماشي تمام موافقه وفعلا البنات اجتمعوا علشان يرحوا 
الام :اخواتك فين 
ياسمين :مش عايزه اصدمك 
الام :اي وحده فيهم مش عايزه تروح 
ياسمين :لا مروه عايزه تروح بلبس قديم 
الام :برحتها بقي 
ياسمين :لا مهي المصيبه لسه جايه 
الام :خيييير فيه اي 
ياسمين:عايزه تروح بالبلوزه المشجره 
الام :ينهار اسود انتي بتقولي اي 
ياسمين :سيبها برحتها بقي يا ماما المهم تروح 
الام :لا طبعا بت يا مروه مروه تعالي هنا 
مروه :نعم يا ماما خير فيه حاجه 
الام :ينهار اسود اي المكياج ده 
مروه :مالو 
الام :,بت انتي عايزه تشلني 
مروه :هروح كده مش عجبكم برحتكم 
الام :انتي يعني بتلوي درعنا 
والباب خبط 
ياسمين :ده اكيد المحامي ادخلي امسحي اللي انتي عامله ده 
الام :ادخلي بسرعه 
مروه :لا لا مش هعمل كده وفتحت ياسمين 
بسيوني :مساء الخير جاهزين 
ياسمين :ايوه اتفضل 
بسيوني :معلش بسرعه شويه 
ياسمين :هنادي إخواتي 
مروه :معاك عربيه 
بسيوني :انتي هتيجي كده 
مروه :ايوه عندك اعتراض 
بسيوني :برحتك اتفضلي ونزلوا ومشيوا مع المحامي وبعدها نزلت الام وراحت العماره اللي قصاد منهم وخبط علي شقه وفتح شاب من سن اولادها 
اعتماد :اي كنت نايم 
منير : هي عيالك فين 
اعتماد :راحوا عزا ابوهم 
منير :اي ده هو مات 
اعتماد :ايوه بس انا خايفه يعرفوا أن ابوهم كان بيبعت فلوس 
منير :كدبي طبعا في فلوس كتير جايه صح 
اعتماد :ايوه طبعا ده كان غني اوي 
منير :حبيبتي حبيبتي تعالي نتكلم جوا 
اعتماد :منير هو انت بجد بتحبني 
منير :ايوه طبعا انا كنت مزنوق في فلوس اوي 
اعتماد :,بكره يا حبيبي اروح البنك اجبلك 
منير :هي بناتك تعرف ان معاكي فلوس في البنك 
اعتماد:لا طبعا ميعرفوش 
منير :هما جاين امتي 
اعتماد :مش عارفه بس لسه قدامنا وقت 
منير :طيب تعالي بقي لما اقولك 
اعتماد :طيب اصبر انا طالبه اكل 
منير ماشي ادخلي بقي اعملي لينا حاجه نشربها الاول 
اعتماد :عنيا 
منير :كتك الاقرف لولا فلوسك مكنتش عرفت وحده زيك مقرفه 
.وفي فيلا ابو العزم 
بسيوني :استاذه اسماء اخوات حضرتك ياسمين اشرقت مروه ندي 
اسماء :اهلا ومدت أيدها محدش سلم عليها 
بسيوني :اتفضلوا ارتاحوا 
اسماء :حبيبتي اي اللي انتي لابسه ده 
مروه :اصل مش عندي لبس اسمر 
اسماء :طيب تعالي فوق والبسي اللي انتي عايزه 
مروه :شكرا اصل بقرف 
وتبدأ المشاكل 
يتبع 
google-playkhamsatmostaqltradent