رواية متمرده على عجزي الفصل الرابع 4 بقلم دعاء ناصر

 رواية متمرده على عجزي الفصل الرابع 4 بقلم دعاء ناصر

رواية متمرده على عجزي البارت الرابع 

رواية متمرده على عجزي الجزء الرابع 

رواية متمرده على عجزي الفصل الرابع 4 بقلم دعاء ناصر


رواية متمرده على عجزي الحلقة الرابعة

الجزء الرابع 
بقلم دعاء ناصر 💙💙
مبروك يا مدام حضرتك حامل في الشهر التاني 
مكه. ايه حامل
الدكتور. ايوه با مدام حامل 
مكه. موطيه رأسها و بعياط ازاي يعني
بصراخ ازاي 
الدكتور. بنظره شماته 
هو انتي منهم مع أن شكلك بنت ناس 
مكه. اخرص يا حيوان بدل ما تدفع ثمن كلامك ده غالي اووي 
الدكتور. لا يا ستي دفعي هو تمن غلطه 😏
مكه. انا متجوزه يا زباله و قامت من ع السرير و ماشيه 
الدكتور.متجوزه أه 
مكه. خرجت جري و مش لاقيه عربيتها فضلت تتمشي و هي بتعيط ازاي ده حصل ازاي 
ركبت تاكسي وصلت قدام عمارة كاظم
و نزلت و ماشيه 
السواق. يا مدام يا مدام الحساب لفت ليه مكه و افتكر أن الفلوس في العربيه 
مكه. معيش فلوس 
السواق. بزعيق امال ركبه تاكسي و زفت و عامله فيها غني ما تركيب ميكورباص انا عايز فلوسي مليش دعوه
مكه. استناني هنا طالعه و نزله اديك حسابك 
السواق. بصلها بنظره قذر مع ابتسامة انا ممكن اطلع اخد حسابي معاكي 
مكه. انت قليل الادب وانا هعلمك ازاي تكلمني كده دن ....
السواق. خلاص يا ست هاتي فلوسي وبعدين اتكلمي براحتك 
مكه. استني هنا متحركش 
و سابته و طلعت 
مكه. ع باب الشقه عماله تخبط جامد افتح يا زباله افتح 
فتح كاظم الباب و ماسك كأس
 و خرجت من وراه واحده لابسه (استغفر الله العظيم) 😂😂
و بصت لمكه من فوق لتحت 
البت. ذوقك بقا وحش اووي يا كاظم 
مكه. مش في دماغها كلام البت 
مكه. عملت فيا ايه يا زباله عملت فيا ايه انا حامل ازاي
البت. بضحكه مستفزه مش عارفه ازاي يا قطه 😏
كاظم. في ايه يا كوكو منا قولتلك الصور حقيقه 100٪
مكه. ازاي ده حصل ازاي دنا هقتلك و جريت مسكة سكينه كانت ع طبق الفاكهه و جريت بيها ع كاظم مسكها كاظم و زقها ع الارض 
كاظم. بقا عايزه تموتيني يا بنت الكلب و نزل فيها ضرب و البت اللي مش لابسه 😁 جات و فضلت تضرب معه في مكه
مكه عمال تصوت و بتحاول تقوم مفيش فايده 
خلصوا ضرب فيها و هي مرميه ع الارض و هدومها مبهدله من كتر الضرب و شعرها متقطع كلو 
كاظم. مسكها من شعرها عدلها و قال متجيش هنا تاني غير اخر الشهر و يكون معاكي الفلوس و الا هفضحك و جرجرها من شعرها ع الباب و قفله 
نزلت مكه سانده نفسها بالعافيه ركبت التاكس 
السواق. بضحك معجبتهوش 😏
مكه. بعياط ارجوك اسكت و وديني قدام كافيه......
السواق اخد حسابي الاول 
مكه. وصلني عربيتي هناك هديك فلوسك 
السواق. اتحرك ع الكافيه نزلت مكه. و أدتها فلوس كتير و ركبت عربيتها 
مكه. لنفسها هروح كده ازاي و عمر هيقول ايه و لو روحت عند بابا بالمنظر ده ممكن يروح فيها 
طلعت فونها 
مكه. ايوه يا فيفي 
فيفي. ايه يا كوكو فينك من ساعت ما اتجوزتي وانتي اتلميتي و ما بتجيبش لا النادي الصبح ولا ديسكو بليل 
مكه. مش وقته يا فيفي انا في مشكله و محتاجكي 
هجيلك البيت و قفلت مكه مع فيفي 
وصلت قدام الفله و دخلت 
لقت فيفي قاعده بتبصلها بصه مش مفهومه 
مكه. قاعدة و بتعيط فيفي انا في مصيبه 
فيفي. ايه اللي عمل فيكي كده 
مكه. كاظم 
فيفي. بضحكت شماته وقالت و لسه 
مكه. شالت ايدها من ع وشها قصدك ايه 
فيفي. قومي اطلعي برا يا رمامه الشوارع انا ما يشرفنيش واحده زيك تقعد في بيتي 
مكه. بحاله صدمه ايه 
فيفي. بكل فخر انا فتحيه بنت البواب زي ما كنتي بتقولي في الجامعة لزمايلنا و تخليهم يتريقه عليا و يبفضله يبصولي وحش شوفي فتحيه عملت فيكي ايه 
مكه. بعدم فهم عملتي ايه انا مش فاهمه 
فيفي. انا اللي خدرتك و وديتك لكاظم 
⚡فلاش باك⚡
قاعدين في النادي 
كاظم. انا معيش فلوس خالص اللعب خلص علي كل فلوسي و عايز اسافر لابويا برا اقنعه يفتحلي مشروع 
محمد. مين سمعك انا كمان فلوسي خلصت و المصلحه اللي كنت هعملها من جوازي من مكه ابوها رفض و أهو هتجوز و راحت المصلحه 
فيفي. طيب اللي يخليك معاك فلوس يا كاظم وانت تاخد فلوس مكه يا محمد 
محمد و كاظم ازاي يعني 
فيفي. انا هقولكم 
_______________بليل في الديسكو فيفي حطة حاجه جوا كاس 
فيفي. خدي يا كوكو اشربي 
مكه. انا مليش في الشرب 
فيفي. يا بت اشربي امال بتيجي الديسكو تشريي موز باللبن 
محمد. خدي منها يا كوكو و فكي كده 
خدت مكه الكاس و شربته 
بعدها بعشر دقائق بدأ تتهز وكانت  هتقع سندتها فيفي و محمد 
فيفي. خليك هنا يا محمد عشان لو حصل اي حاجه محدش يشك فينا ولا يبقى علينا حاجه 
محمد. الله امال مش هنول من الحب جانب 
فيفي. بتوعد نخلص المصلحه و اعمل اللي انت عايز كده كده هتكون تحت ايدينا 
محمد. اشطا 
شال مكه خرجها لعربية فيفي و دخل الديسكو تاني وصلت فيفي  عند شقة كاظم
كاظم شال مكه و طلعوا الشقه 
فيفي. اعمل اللي اتفقنا عليه وانا هصور 
⚡بااااك⚡
مكه. بنهيار ليه يا فيفي ليه 
تضيعي حياتي كلها عشان شويه كلام كنت بقولهم 
فيفي. بغضب مانتي ضيعتي حياتي لما بسبب كلامك خلتيني اتجوز واحد اكبر من ابويا عشان فلوسه و عشان ابقي من مستواكي و محسش اني قليله وسطيكم 
فيفي. ملقتش الاحترام غير بالفلوس و بقيت فيفي هانم 
انا فتحيه بنت البواب اللي قتلت جوزي عشان اورثه وانا اللي هخليكي برده تقتلي نفسك
مكه. من الصدمه و وجع الضرب اغمي عليها 
فاقت ع ايد بتصحهيا 
يا انسه يا انسه بصت لقت بنت جميله و محجبه بتفوقها  و هي في الشارع في حته مقطوعه 
البنت و اسمها منه . ايه اللي عامل فيكي كده 
مكه. بعدم استعيب 
انا فين 
منه. انتي شكلك كنتي مخطوفه صح 
مكه. ها أه أه 
منة. طب قومي معايا سندة مكه لغايت العربيه 
و خدتها و طلعت قدام عماره و طلعوا 
منه. و هي سنده مكه ماما يا ماما 
مامت منه. ايه يا منه ايه اللي اخرك ك.... 
شهقت ام منه مالك يا بنتي و سندة مكه مع منه و قعدتها 
منه. كانت مخطوفه يا ماما و المجرمين شكلهم رموها 
مامت منه. باشفاق عيني عليكي يا ضنايا 
قومي غيري و كلي و نامي و بكرا نبقي نعرف كل حاجه و تروحي تعملي محضر 
مكه. هزت راسها باه و سندتها منه لغايت اوضتها و طلعتلها هدوم و ساعدتها تغير و نامت نوم عميق بعد يوم من اشقي ايام حياتها 
_______________ 
عند عمر 
عمر. بيبص في الساعه 1 بعد نص الليل 
عمر. لنفسه. ماشي يا مكه حسابك معايا عمال يتقل 
و رن ع مازن (طبعا فرق التوقيت يا جماعه)
عمر. ايه يا مازن الدكتور حدد معاد للعمليه 
مازن. قول سلام عليكم طيب😒
عمر. مازن لو سمحت انا ع اعصابي 
مازن. بجديه مالك يا عمر في ايه قلقتني 
عمر. اتحددت ولا لا يا مازن 
مازن. اتحددت بعد اسبوعين و هاجي اخدك كمان اربع ايام عشان تلحق 
عمر. انا مش هستني انا هحجز بكرا و اجي 
مازن. انا هاجي اخدك يا عمر لا تحتاجني 
عمر. هو انا عاجز لدرجاتي حتي مش هتطعرف اجي لواحدي 
مازن. مقصدش كده يا عمر انا قصد........
عمر. بمقطعه قصدك ولا مش قصدك خلاص و قفل 
فضل صاحي لغايت 6 الصبح اتصل بشركة طيارا
عمر. الو انا عمر مهداوي عايز احجز ع أول طياره رايحه لندن 
الخدمه. أول طياره هتتحرك بكرا الساعه 10 
عمر. تمام و قفل 
عمر. كل ده يا مكه كان من جواه عنده امل 
دخل نام 
______________
عند مكه صحيت الساعه 9 خرجت 
لقت منه و مامتها قاعدين ع السفره بيفطره 
مامت منه صباح الخير. يا بنتي مرداناش نصحيكي و قولنا تصحي براحتك تعالي افطري قاعدة مكه. ع الفطار بصمت خلصت اكل 
منه. ما قولتليش اسمك ايه بقا 
مكه. بشرود مكه 
منة. عاشت الاسامي انا منه و ديه ماما 
منه. قادرة تتكلمي عشان نروح نعمل محضر 
مكه. هزت راسها بلأ 
منه. اللي يريحك و سكتت و مكه فضلت ساكته 
مكه. لنفسها هروح لعمر كده ازاي وانا جسمي كلو معلم في الضرب هقوله ايه و هعمل ايه في المصيبه ديه و فضلت تعيط 
منة. و امها اتخضوا مالك يا بنتي في ايه 
مكه......... 
مامت منه حضنتها و فضلت تطبطب عليها اهدي يا حبيبتي اهدي و كل حاجه هتتحل و احنا معاكي اعتبريني امك و منة زي اختك 
مكه. حست بالأمان في حضنها لاول مره تحس بطعم حضن الامومه 
صعبت عليها نفسها اكتر 
مامت منة فضلت معاها و تهديها 
______________ عند عمر صحي قام بسرعه ناحية اوضتها مش موجوده عمر تنهد بخيبة أمل
و اتحرك ناحية اوضته يحضر شنطه 
_____________
عند مكه قاعده و منه عماله تحكي معاها عن نفسها و حياتها عشان تخرجها من اللي هي في 
خرجت مامت منه يلا يا ولاد غدا جاهز ما عليا احط معاكي الاكل ليه 
امها يا حبيبتي خليكي مرتاح انا مش تعبانه منه ربنا يخليكي ليا يا ست الكل 
قعدو ع السفره 
منه. كلي يا ست مكه و قولي رايك في اكل ماما انا عندي احسن ام في الدنيا 
ام منه بضحك يا بكاشه 
منه قامت باست ايد مامتها انا ما كدبتش انا عندي احسن ام في الدنيا 
مكه. 
⚡فلاش باك⚡
مكه. مامي 
انا نفسي اكل من ايدك 
ماهيتاب. وات نوو شيت
 انا😌 اطبخ و الاكلرك يبوظ نوو لو الطباخ من عجبك نمشي و نجيب غيره 
مكه. انا نفسي اكل من ايدك انتي 
ماهيتاب. بزعيق في ايه يا مكه فوقي و سابتها و مشيت 
⚡باااك⚡
فاقت ع صوت ام منه 
كلي يا حبيبتي بتبصي للاكل و مش بتكلي ولا الاكل مش عاجبك اعملك غيره 
مكه.ببتسامه لا ابدا يا طنط انا سرحت شويه و الاكل جميل زي ما قالت منه 
مكه.قاعد عماله تقارن بين امها و ام منه و أن هي لو كانت لقت الحب ده كانت هتبقي احسن و نامت من كتر التفكير عدا اليوم 
______________
تاني يوم عند عمر طلعوا السواق اذيك يا عمر بيه وحشتني اووي الف مبروك ع الجواز كنت واحشني الفتره ديه هات الشنط هات
 زعق عمر في انا هنزل الشنط لنفسي هو انا كمان مش هقدر اشيل شنطي و خدة شنطه و حاجته و نقلهم ع الاسانسير و قفل الباب و نزل ركب العربيه من غير كلام و السواق اتحرك ناحيه المطار و هو زعلان من نفسه 
عمر. محمود متزعلش مني انا بس اعصابي تعبانه 
محمود. عادي يا بيه انا بس والله ما كان قصدي حاحه 
_______________
عند مكه صحيت فضلت تفكر هتعمل ايه و تعيط و تقول و اخرتها ايه حاولت تهدي نفسها و قالت تاخد شور دخلت الحمام و قفلت ع نفسها 
_____________
 عمر ع الطياره عمال يسأل نفسه هيعمل ايه بعد ما يرجع و ازاي هيطلق مكه و هو محبش حد ادها بس افتكر كل تصرفاتها معاه و كشر و عذم جوا أن مهما يحصل عمره ما هيحنلها 
______________
عند منه 
مامت منه مكه اتاخرة في الحمام كده ليه 
منه. سيبها يا ماما يمكن بتاخد شور 
مامت منه البت ديه شكلها اتظلمت كتير و شكل ملهاش حد يسال عليها 
منه ربنا يحلهاها أمورها 
مامت منه انا قلبي وكلني ع البت قومي خبطي ديه بقاله ساعه في الحمام 
منه يا ماما بلاش نزعجها 
مامت منه. انا بس هطمن عليها  
و راحت خبط ع الباب مفيش رد 
و تاني مفيش رد ندهة ع منه
و فضلوا يخبطه مفيش رد حاوله يفتحوا الباب بس مقفول من جوا 
منة جريت نادهت ع البواب و طلع كسر الباب و اتحرك بسرعه عشان حرمة البيت 
دخلت ام منه و صرخت 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية متمرده على عجزي
google-playkhamsatmostaqltradent