رواية املي الفصل الرابع 4 بقلم سلمى ابراهيم

 رواية املي الفصل الرابع 4 بقلم سلمى ابراهيم

رواية املي البارت الرابع

رواية املي الجزء الرابع

رواية املي الفصل الرابع 4 بقلم سلمى ابراهيم

رواية املي الحلقة الرابعة


_امل وهى تغلق الباب : يلا يابابا هنرش مياه ثم اكملت بتسقيف لصديقتها : لولولولولولولولى هز السلعوة يالكوح هز السلعاااوة
سمر بمرح ورقص : انا رايح فين 
امل بأندماج وهى ترجع لوراء وتمشى: انارااااجع تااانى
سمر بعدما اغلقت الاغنية : بقولك ايه انا تعبت وجوعت بصراحة ثم اكملت وهى تشاور على الطعام : ورينى كدة الاكل دة بيقول ايه
امل وهى تفتح السندوتشات وتأكل : خدى شاورما اهى
سمر : هاتى  لاحسن انا هفتانة 
امل وهى تنظر لكرشها تارة واليها تارة اخرى :اااه ماهو باين كلى يااختى كلى بالهنا 
(مفجوعة بتتكلم اول مرة اشوف مفجوعة بتتكلم😂😂)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
عند مجهول 
مجهول وهو يتحدث مع صديقه فى التيليفون: ياابنى انا عاوز اقولك انى من كتر ماانا قلبى تعبان حاسس انى مش قادر اخوض فأى تجربة معنديش طاقة اعافر واحارب ثم اكمل : انا بقالى سنتين يااسامة سنتين
سنتين فى وجع قلب سنتين بشوفها على طول قدامى ومبقدرش ابصلها حتى سنتين بشوف ضحكتها قلبى بيرقص سنتين خايف حد ييجى ياخدها منى سنتين خايف اصارحها وترد عليا بأجاية توجعنى اكتر ماانا موجوع 
اسامة صديقة بمواساه : معلش ياصاحبى متعرفش الخير فين ثم اكمل : طب ماتقولها واتقبل الرد لانه هبقى امر واقع خلاص ولا انت هتفضل قاعد كدة لحد ماييجى واد وياخدها منك وتتعب اكتر 
صديقه بحزن وحيرة : قدر الله ماشاء فعل ان شاء الله اول مااشوفها هصارحها وهحاول اتقبل رأيها لعله خير
صديقه : ايوة كدة ياعم اتلحلح شوية وقولها على طول كدة لازق
صديقه بأمل : بأذن الله ثم قال : عاوز حاجة ياصاحبى 
صديقه : عاوز سلامتك مع السلامة
_سلام ثم اكمل بعد ما اغلق الخط : لعله خير ان شاء الله
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
عند محمد فى المطعم 
محمد لمديره : انا شيفتى خلص اقدر اروح ولا ايه
مديرة بأيماء : تقدر تروح دلوقتى 
محمد بهدوء وهو يغادر : تمام 
محمد وهو يغادر بغناء : حبيت واخيرا جااانى يااللى سنين اتمنيته 
بعد وقت ليس بكبير محمد وصل المنزل
محمد وهو يرن الجرس : افتحوا ياناس يااللى جوة 
فتح له الباب وكان عمار هو اللى فتحله : برووو حمد الله ع السلامة 
محمد وهو يسلم على اخوه : حبيبى الله يسلمك
ثم اكمل وهو ينظر لاركان الشقة : اومال امك واختك فين سبحان الله ملقتش شبشب فى وشى ولا عصاية فى عينى ولا اي حاجة هو ايه اللى حصل 
عمار بضحك : ابدا يااخويا امك صدعت من زن اختك ودخلت تنام واختك تعبت من الزن على امك ودخلت تنام برضو
محمد بشفقة : تصدق بالله اختك دى بتصعب عليا والله شغالة الخدامة الفلبينية بتاعتنا وفى الاخر بتزن برضو ياعينى 
عمار بضحك : ميصعبش عليك غالى ياعم دى واحدة نسوان ارملة مطلقة اربع مرات 
محمد بضحك على كلام شقيقه :فى دى عندك حق 
ثم اكمل وهو يذهب الى غرفته : انا هدخل اريح شوية وانت قوم ذاكر شوية 
عمار بايماء: حاضر
محمد يبدل ملابسه ويتذكر تلك المشاغبة ويضحك 
محمد بتذكر وابتسامة : هبلة بس خدت قلبى بنت اللذين
ثم غطى فى نوم عميييق 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
عند امل وسمر 
أمل وهو تحضر لصديقتها الشاى : كوباية شاى بس نينجا 
سمر : ياسلام بقى لو حططيلى نعناع هكون شاكرة ليكى
أمل بغباء مصطنع : شاكرة ايه انتى مش اسمك سمر
سمر وهى تضربها بخفة على قفاها : اسمى عباس ليكى شوق فحاجة 
أمل وهى تتحسس قفاها : تسلم ايديك ياروحى
سمر بدندنة وهى تشرب الشاى : اتيتك فأسمع عتابى عليك 
أمل بأندماج معها : وأنصت لقلبى وماذا يقول 
سمر بغناء : فوالله ضاق بصدرى الكلام وصار اسيرا فى قلبى يجول 
أمل : وصار اسيرا فى قلبى يچوووول
سمر بحب : بحب الانشودة دى اوى 
أمل بأبتسامة: وانا كمان اوى ثم اكملت بعبوس : بس بتجبلى جفاف عاطشفى
سمر بضحك : عاطشفك 
بعد وقت قليل ودعت سمر صديقتها بعد الحاح طويل منها على ان تأتى امل حتى تبات معها ولكن أما رفضت
سمر وهى تضم صديقتها : سلام ياكلب البحر
أمل وهى تشدد على ضمها : سلام يافرس النهر ابقى تعالى 
سمر وهى تغادر : حاضر سلام
امل وهى تغلق الباب : مع السلامة 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
مع اشراقة الشمس تدل على بداية يوم جديد وحكايات ومغامرات كثير
_صوت المنبه بيرن 
_سمر وهى بتتاوب : اصبحنا واصبح الملك لله ثم غادرت الغرفة وذهبت الى والدتها ووالدها فى الصالة
سمر بسلام بايديها : رجالتنا 
والدها بضحك وهو ينظر الى والدتها : حبيبتى صباح الفل
_والدتها بعبوس : عوض عليا يارب فى الخلفة الوا****دى
سمر بضحك :ميسيو چاك انا بهزر معاكى
والدها بضحك وهو ينظر الى فنجانه : قصدك معاك
والدتها بغضب وهى تنظر اليه : كدة طب تمام شوف مين بقى اللى هيأكلك ويشربك
سمر بضحك وهى تدلف الى المرحاض : طب اسيبكم انا بقى 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
عند أمل 
_أمل صحيت على صوت المنبه 
_أمل بنعاس : اصبحنا واصبح الملك لله
امل : هو انا لازم اروح الدرس دة يعنى وفى نفسها بتقول : لأ خلى عند اهلك دم وروحى هتسقطى هتسقطى)
ثم قامت من على فراشها واتجهت الى المرحاض
بعد بضع دقائق أمل خرجت من المرحاض وسمعت صوت رنة تيليفونها فتحت المكالمة 
أمل على التيليفون : صبحنا عسل ملزق فى السندوشااات 
سمر على الناحية الاخرى : صباحك شبه وشك ثم اكملت بتساؤل: لبستى
أمل : بلبس اهو 
سمر على الناحية الاخرى :طب يلا انا جايالك انجزى
أمل وهى تغلق المكالمة: حاضر سلام (اغلقت الخط)
بسيبها تلبس بقى
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
عند محمد 
_محمد صحى على صوت المنبه 
_محمد بنعاس بعد ما قام من على فراشه : اصبحنا واصبح الملك لله 
ثم خرج من الغرفة متجه الى المرحاض
محمد بألقاء السلام على والدته : ست الكل صباح الفل
والدته بأبتسامة : صباح الخير ياحبيبى هحضرلك الفطار
محمد وهو متجه الى المرحاض : ماشى بس بسرعة الله يخليكى 
والدته وهى متجها الى المطبخ : حاضر
بعد بضع دقائق كان محمد خرج وفطر 
محمد وهو يلقى السلام على اسرته حتى يذهب : يلا سلام عليكم ثم اكمل بتذكر : اه صحيح محتاجين حاجة وانا جاى 
شقيقته بأبتسامة : اه هاتلى شيكولاته وبيبسى 
محمد بحب : حاضر ياستى وانت ياعمار
عمار : تسلم يابرو 
محمد لوالدته : وانتى ياماما 
والدته : تسلم ياحبيبى 
محمد وهو يغلق الباب بعد ما غادر : سلام عليكم 
الكل:عليكم السلام ورحمة الله وبركاته
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
عند سمر 
_سمر ارتدت لبسها 
سمر وهى تغادر من المنزل : ماما انا رايحة السنتر عاوزة حاجة 
والدتها : لأ ركزى وبلاش رغى كتير 
سمر : انتى تعرفى عنى كدة
والدتها : انا معرفش غير كدة
سمر وهى تغادر: طب س سلا سلام
بعد وقت ليس بكبير وصلت سمر منطقة أمل
سمر لأمل على التيليفون : انا تحت انزلى
امل على الناحية الثانية : نازلة اهو 
بعد بضع دقائق امل نزلت لسمر
أمل بسلام على سمر : يلا ياكلب البحر 
سمر : يلا يافرس النهر 
بعد وقت قليل امل وسمر وصلوا السنتر
سمر وهى تجهز لتصعد السلم مع امل : يلا نطلع 
أمل : يلا 
سمر وضعت رجليها على الدرج لتصعد 
مجهول : انسة سمر 
سمر وقلبها يكاد يفر من مكانه : ايوة 
مجهول : انا.......
.يُتبع..

google-playkhamsatmostaqltradent