رواية احببتها الفصل الأربعون 40 بقلم شهد محمود

 رواية احببتها الفصل الأربعون 40 بقلم شهد محمود

رواية احببتها البارت الأربعون

رواية احببتها الجزء الأربعون

رواية احببتها الفصل الأربعون 40 بقلم شهد محمود


رواية احببتها الحلقة الأربعون

زين:حور....حور....راحت فين دي..ياجدي متعرفش حور فين
الجد:قالت هتخرج مع احمد وسليم يشتروا حاجات لاخطوبه
زين بغضب:تمام.....واتصل بسليم
زين:الو انتوا فين
سليم::احنا....في ********
زين:انا جاي...
سليم:ليه...ولكنه وجده اغلق الهاتف....بعد مده وصل زين.....
حور:مين كان بيكلمك...
سليم:ده زين
حور بضيق:وعايز ايه هو كمان
احمد:مالك ياحور....
حور:مفيش يلا نمشي...
زين:علي فين يااستاذه حور...
حور:زين....اانا
زين:انتي تسكتي خالص.....جبتوا الحاجات ولا لسه
احمد:خلصنا 
زين:يلا.....
حور:سليم ركبني معاك
سليم:حور مينفعش 
حور:ارجوك ده هيدبحني
زين بغضب:اركبي ولا عايزه عزومه
حور بتوتر:احم...انا هركب مع سليم واحمد
زين:اركبي عشان معملش حاجه تزعلك...اركبي
حور:حاااضر.....في العربيه
زين بعصبيه:بتخرجي ليه من غير اذني...
حور:ااانا
زين بعصبيه:حذرتك كتير بس انتي مبتسمعيش الكلام...ممكن افهم ليه
حور:.......
زين بصوت عالي:انطقي...
حور:معنديش حاجه اقولها....ونظرت لنافذه بجانبها
زين:حلو اوي....لاحظت حور ان زين لا يذهب للقصر
حور:ممكن اعرف احنا رايحين فين
زين:البيت...
حور:بس...
زين:انتي تسكتي خالص...فضلت حور السكوت...بعد وصولهم
زين:انزلي
حور:وانت هتروح فين
زين:هرجع القصر
حور بصدمه:قصر ايه انت هتسبني هنا لوحدي
زبن:ده الي عندي وجهزي نفسك بليل عشان الخطوبه
حور:بس يازين انت هتسبني لوحدي...واكملت بدومع روحلها
زين بعدم فهم:اروح لمين
حور:لدينا انا عارفه انك بتحبها روحلها 
زين:انا نفسي اعرف مين قالك اني بحبها...انا مبحبهاش..ولو بحبها هتجوزك ليه
حور:علي اساس انك مش ناسي ان جوازنا كان مجرد انتقام ولا افكرك
زين:بس دلوقتي الوضع اختلف...انتي دلوقي مراتي وام ابني ازاي مش هحبك
حور:لا يازين انت بتحبها...
زين:يادي زين وخره اقتل نفسي عشان ترتاحي
حور بسرعه وخوف:بعد الشر عليك
زين بابتسامه:انا بحبك والله وعمري ماهفكر بغيرك وامسك يدها وقبلها بحنان
حور:خلاص خودني معاك
زين:يعني صافيه لبن
حور:حليب ياقشطه....
.........عند ادم وجميله  ........
ادم:جميله....
جميله:نعم
ادم:البسي يلا انا مستنيكي تحت البيت
جميله:ليه
ادم:البسي بسي....بعد مده...
ادم:اركبي
جميله: احنا رايحين فين
ادم:مفاجأه.....بعد مده..وصلت جميله لمكان جمب النيل ومتزين بطريقه جميله....
جميله:الله ايه الجمال ده
ادم:عجبك
جميله:جدا بس بتاع مين ده
ادم وهو يمسك يدها:بتاعنا
جميله:الله ياادم ده جميل اوي 
ادم:لسه ماشفتيهوش من جوه وامسك يدها وادخلها لداخل
جميله:المنظر حلو اوي...شكرا يااادم
ادم:احلي ادم سمعتها
جميله بكسوف:قبلت وجنتيه...ونظرت له بتمعن شكرا ليك...
.........في قصر الانصاري  .......
خديجه:اانا خايفه اوي
حور:في قمر بيخاف...
جميله من ورائهم:يادبلت الخطوبه عقبالنا كلنا
خديجه:خلي ادم يسمعك بس وهيعمل منك شاورما
حور:هههههههه بذمتك ياجميله الفستان عامل ايه
جميله:قمر الفستان وصاحبه الفستان  قمرين
خديجه:ربنا بخليكوا ليا...(تحت بقي)
الجد:اتفضل يابني
 ام فارس:من غير لوف ودوران انا جاي اخطب الانسه خديجه لابني فارس.... 
زين: عرفنا عن نفسك يافارس
فارس: انا.... وعرفهم عن نفسه... دخلت خديجه وهي تحمل القهوه... فارس وهو يشرب القهوه كاد ان يرجع ولكنه تماسك نفسه عندما لاحظ نظرات خديجه له
الجد: احنا يشرفنا يابني.. يس الاهم رأي العروسه... 
خديجه بكسوف: الي تشوفه ياجدي
الجد: يبقي علي خيرت الله وتعال الزغاريط في كل مكان... 
فارس: جدي ممكن الفرح يكون الاسبوع الجاي 
ادم:مستعجل ليه ياعريس
زين:كله هيقع علي دماغك في الاخر
ادم:انا من رأي تهرب
جميله:بتقول حاجه ياحبيبي
حور:انا كمان سمعت حاجه غريبه كده
زين وادم:احنا نهرب احنا....بعد اسبوع....في فرح فارس وخديجه
حور:قمر ياخواتي قمر...
جميله:تعرفي لو انا كنت ولد كنت اتجوزتك هالحين
خديجه:ههههههه
عند الشباب
ادم:زين خود يابني شوف الجكت انهي احسن
زين:ياعم ابعد انا الاول
فارس:ابعد انت وهو انا العريس
ادم وزين:عريس علي نفسك...
في القاعه...يدخل القاعه فارس وخديجه...
آدي الزين وآدي الزينه ♡
قالو الجنه هيه جنينه
وعاليسمينا نشوف اسامينا♡
لو زفينا الزين ع الزينه
حلوه عروستي واخدها نقاوه♡
عين حسادها تزيدها حلاوه
سموا وصلوا وقولو بهادوه♡
رشو العتبه بالفرجاوه
مع اني ما املكش بعير♡
وقطيفه ولاتسوى حرير
ولكني في العشق امير♡
والرزق على الله ويدينا
آدي الزين وآدي الزينه♡
قالو الجنه هيه جنينه
وعاليسمينا نشوف اسامينا♡
لو زفينا الزين ع الزينه
انا راس مالي عروستي حلالي♡
هيه عافيتي وراحه بالي
لولي في عيونها ضيه يلالي♡
قوموا غنولها وزفوا الغالي
وانا يابا اخدت الغندوره♡
ياحبابه احلى من الصوره
فوانسها بتضوي على الاوضه♡
احرسها من العين يانبينا
آدي الزين وآدي الزينه♡
قالو الجنه هيه جنينه
وعاليسمينا نشوف اسامينا♡
لو زفينا الزين ع الزينه
وفي نص الفرح والاجواء الحلوه....يدخل شخص لم يكن متوقع....
ادم وزين وفارس:انتي مين
♡انا الكاتبه.....♡ضحك الجميع........
            ♡النهايه♡

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية احببتها)
google-playkhamsatmostaqltradent