رواية متمرده على عجزي الفصل الثالث 3 بقلم دعاء ناصر

 رواية متمرده على عجزي الفصل الثالث 3 بقلم دعاء ناصر

 رواية متمرده على عجزي البارت الثالث

 رواية متمرده على عجزي الجزء الثالث

رواية متمرده على عجزي الفصل الثالث 3 بقلم دعاء ناصر

 رواية متمرده على عجزي الحلقة الثالثة

#متمرده_علي_عجزي
الجزء الثالث 
بقلم دعاء ناصر 💜💜
وصلت مكه قدام العماره طلعت قدام قدام الشقه و لسه هتخبط سمعت صوت محمد و كاظم 
محمد. ها هتجيب الفلوس أمتي 
كاظم. هتجيب مليون انهارده و قالت استني لاخر الشهر ع الباقي 
محمد. كويس انا محتاج فلوس دلوقتي 
كاظم. ع اخر الشهر هتاخدهم فوايدهم 
محمد. بعد ما ناخد الفلوس انا عايزه 
كاظم. حقك البت بطل وانا عايزها بعدك 
محمد. اشطا انا هقوم امشي قبل ما تيجي 
يفتح الباب يلاقي مكه واقفه 
مكه أه يا ولاد الكلب بتلعبه عليا انا دنا هقتلكم 
محمد. شد مكه لجوه و حط أيده ع بوقها
اخرسي بقا 
مكه. انتو متفقين عليا 
كاظم. ببرود و هو مسك كأس أه 
مكه. والله ما هطوله جنيه 
محمد. اهدي يا كوكي ولا الا انتي عارفه هيحصل ايه 
مكه.كدب محصلش كل ده 
محمد. بنظره وقحه لا حصل 
مكه. الصورة ديه تركيب اصلا و مش هدفع مليم 
كاظم خدي الصورة يا كوكو و هاتي اشطر مهندس برمجه و هو هيقولك انها حقيقه 
مكه. حدفت عليهم شنطه الفلوس و مشيت 
مكه. في العربيه عماله تعيط و خدة العربيه و طلعت ع بيتها اول ما دخلت 
عمر. قاعد بيتكلم في الفون 
مازن. عامل ايه يا عمر 
عمر. بخير يا حبيبي طمني عليك انت 
مازن. سيبك من السلامات انا عندي ليك خبرين احلا من بعض 
عمر. سمعني يا اخويا 
مازن. اول خبر أن انا نازل مصر 
عمر. بفرحه بجد امتي 
مازن. اسال ع الخبر التاني طيب 
عمر. هو في احلي من اني اشوفك بعد كل السنين ديه 
مازن. بضحك انا كده هتغر يا سي عمر هيهيهيهي 
عمر. بضحك هتفضل زي مانت 
ايه يا عم ايه الخبر 
مازن. انا كلمت دكتور ع حالتك و وريتو الإشعاعات و قالي في امل 
عمر. بامل بجد يا مازن 
مازن. جد الجد 
هظبط الدنيا هنا ع معاده العمليه و اجي اخدك و نسافر 
عمر. بفرحه ربنا يخليك يا مازن انا لو ليا اخ مش هيعمل زيك كده 
مازن. امال انا ايه ياض منا ابن خالتك و اخوك 
عمر. ماشي يا اخويا سلام بقا 
قفل عمر و هو طائر من الفرحه و في دماغه اول حد هعرفه مكه 
ولا اعملهالها مفاجاء ولا اعمل ايه 
دخلت. مكه 
عمر. بفرحه مكه مكه تعالي 
مكه. عمر ارجوك انا مش فايقه لواعظك دلوقتي 
عمر. تعالي هقولك خبر هيفرحك 
مكه. عمر ابعد عني قولتلك انا مش عايزه منك حاجه ولا فرح ولا حزن و سابته و دخلت اوضتها 
عمر. لنفسه انا كنت غلطان لما قولت انها هتفرحلي انا هعمل العمليه و اول حاجه بعدها هتطلقها 
مكه. دخلت ع اوصتها غيرت هدومه و عماله تفكر ازاي اتصورت كده 
⚡فلاش باك⚡
كاظم. انا عايز خمس مليون جنيه 
مكه. خمس مليون عفريبت يركبوك 
كاظم هتدفعي و الا 
مكه. اعلي ما في خيلك اركبه 
كاظم. طب بصي كده و طلع فونها و وراها صور و هي نايمه في حضن كاظم
مكه. ايه ده ازاي ده 
كاظم. من غير ازاي و ليه 
تخيلي كده معايا 
خبر عاجل صور ساخنه لمكه مهداوي بنت رجل الأعمال حسين مهداوي 
ده ممكن بابا يتحجز ع كل فلوسه مش خمس مليون جنيه بس
مكه. بعياط ماشي يا كاظم هدفع بس الصور ديه تتمسح خالص 
كاظم. موافق 
⚡بااك⚡
مكه تعبت من التفكير و افتكرت كلامه مع عمر وان انها سخيفه وأنه ميستهالش منها كده وأنها اضعف من عجرفتها عليه 
خرجت مكه من الاوضه راحت ع اوضته عمر خبطت
عمر. اذن لها بالدخول
دخلت. مكه 
مكه. عمر انا اسفه ع كلامي من اول ما يوم بس صدقني انا مش بكرهك انا كنت بقول كده عشان متوعدش اني اتغصب ع حاجه و اعصابي تعبانه اووي 
عمر. من غير يا يبصلها بس من جوا مبسوط 
ماشي يا مكه مفيش حاجه 
مكه. ها كان عندك خبر يفرحني قولي 
عمر. لنفسه حب يخليها مفاجاه 
عمر. لا خلاص ديه حاجه تبع الشغل 
مكه. ماشي و فضلت قاعده معاه بس ساكته و مساهمه 
عمر. مكه مالك 
مكه. ها مفيش 
عمر. في ايه يا مكه احكيلي و صدقيني اني هساعدك 
مكه. بنبره حاده قولت مفيش يا عمر 
مش معني اني اتاسفت ع حاجه انا غلط فيها انك تفتكر نفسك جوزي بقا متحاولش تدخل في حاجه تخصنيي 
و خرجت مكه 
عمر.بخيبت امل كل مره بقول هقسي عليكي و ترجعي تليني قلبي إنما كفايه اووي يا مكه انا عمر مهداوي 
و عدا اليوم من غير احداث 
تاني يوم عمر حضر فطار و قاعد بيفطر 
خرجت مكه و قعد ع السفره 
جت تفطر عمر حرك الكرسي و ساب الاكل 
مكه. لنفسها مالو ده 
وبعدين مكه افتكرت أن ليها صاحبه شغاله مهندسه و ممكن تعرف تهكر تليوفونتهم و تمسح الصور قامت مكه بسرعه غيرت هدومه و قالت ل عمر انا نازله اتمشي شويه 
عمر. من غير ما يبصلها شاور بايده جريت مكه ع عربيتها و رنت ع صاحبتها و اتفقت يتقابله في كافيه 
وصلت مكه الكافيه و هي بتنزل من باب العربيه وقعت اغمي عليها 
فاقت في المستشفى ع صوت الدكتور و هو بيقولها مبروك يا مدام حضرتك حامل في الشهر التاني 
مكه. ايه حامل ........... 


لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية متمرده على عجزي)
google-playkhamsatmostaqltradent