رواية عشقت فجر الصعيد الفصل الثالث 3 بقلم سارة احمد عماد

 رواية عشقت فجر الصعيد الفصل الثالث 3 بقلم سارة احمد عماد

 رواية عشقت فجر الصعيد البارت الثالث

 رواية عشقت فجر الصعيد الجزء الثالث

رواية عشقت فجر الصعيد الفصل الثالث 3 بقلم سارة احمد عماد

 رواية عشقت فجر الصعيد الحلقة الثالثة


في الصباح الباكر في منزل ربيع ..
كانت تستعد فجر الرحيل الي القاهره لجلب حقنه أخيها عمار .
ربيع بتعب/انا جاي معاكي مش هسبيك تندلي مصر لحالك .
فجر/متخافش عليا ي ابوي بنتك بمائه راجل. 
ربيع /انا عارف ي ضنايا بس برضك لازم اجلج عليكي .
فجر بابتسامه/متخافش عليا واصل ي ابوي ربنا انشاء الله هيسترها معايا خالي بالك انت بس من نفسك وامي واخواتي لحد مارجع هرجع عالعصريه انشاء الله فوتك بعافيه ي ابوي .
ربيع /يعافيكي ي ضنايا ربنا يسترها عليكي يا بنتي .
فجر بابتسامه/ربنا يخليك ليا ي ابوي وميحرمنيش منك واصل .
في فيلا عامر ...
فاتن بصدمه/انت بتقول ايه ي عامر.
عامر بتعب/هو ده الحل الوحيد ي فاتن الي يخليني اطمن علي بناتي ولاد اخويا هما الي هيعرفوا يحموهم ويحافظوا عليهم .
فاتن بقلق/انا مش مطمئنه ي عامر خايفه علي ولادي من سلطان.
عامر بحده /سلطان يبقا اخويا ي فاتن وانا مش هطمئن علي بناتي غير معاه ساعتها هموت وانا مرتاح .
رنا برعب/بعد الشر عليك ي بابا ليه بتقول كده .
عامر /متقلقيش ي حبيبتي انا زي الفل .
ساره بمرح/سيبك منها ي بابا ده انت مز المززز دي نكديه .
عامر /طب سلام بقا انا لاني عندي شغل كتير.
فاتن /مع السلامه ي عامر .
رنا بهمس/اسلام عمال يرن مش عارفه اعمل ايه .
ساره بنفس الهمس/اقفلي التلفون خالص مامي هتاخد بالها ولما نخرج كده كده هنقابلهم .
في منزل احمد واسلام ..
اسلام بزفر/اوووف ي ساتر البت مبتردش ي احمد .
احمد /ي ابني انت بترن عليها كتير كده ليه سيبها تستوي علي نار هاديه.
اسلام بغيظ/مش انت الي قولتلي حساسها باهتمام وكده لحد منقلبهم في قرشين .
احمد/حصل وبرضه قولتلك اتقل عليها علشان تجنن عليك ونسبك عليهم الدور .
اسلام بضيق/حاضر ي اسلام حاضر ..
في الكوخ ...
كان يجلس صابر بجانب قمر وهو يدخن بشراهة وهي بجانبه تغطي جسدها العاري .
صابر /مالك ي قمر عاد النهارده مش زينه.
قمر برعب/مرعوبه ي صابر العقربه الي اسمها فجر حاسه انها عارفه عنينا حاجه .
صابر/ودي هتعرف الي بينا كيف عاد ي قمر .
قمر بخوف/معرفش ي صابر معرفش بس اخر مره لمحتلي كده بس بصراحه رعبتني ي صابر .
صابر /سيبك منها ي قمر انتي مراتي متخافيش من حد واصل .
قمر بصراخ/عرفي عرفي ي صابر انت عارف ابوي لو عرف هيجتلني ي صابر انت لازم نتصرف .
صابر بغضب/اشوف حل اعمل ايه ي عني ي قمر عاد انتي الي مكبره الموضوع جولتلك فجر مستحيل تكون عرفه حاجه واصل سيبك بجا من ده كله وتعالي في حضني ده انتي وحشاني جوي ..
في شركه سلطان ...
سلطان باستغراب/مالك ي عامر شكلك مش عاجبني انت جيبه نتيجه التحاليل .
عامر بالم /جبتها ي سلطان وزي ما توقعت سرطان دم وفي مرحله اخيره.
سلطان بخبث/الف سلامه عليك ي اخويا انشاء الله هتبقا زي الفل .
عامر بتعب/في حاله واحده بس ي سلطان وانت الي في ايدك تنفذها وتريحنني.
سلطان باستغراب/حاجه ايه دي .
عامر/ولادك يبقوا ل بناتي دي الحاجه الوحيده الي هتخليني مطمئن عليهم ومش قلقان .
سلطان بشر /اطمن ي اخويا الي انت عايزه هيحصل دول بناتي برضه ومفيش حد يحافظ عليهم قدي انا وولادي .
عامر /ده العشم برضه ي سلطان.
سلطان وهو يحدث ذاته/اخيرا جاتلي الفرصه علي طبق من دهب وفلوسك وفاتن حبيبتي هتبقا ملكي .
من أمام الصيدليه .
كانوا يقفون رشاد وحمدي وهم يراقبون فجر .
رشاد بحزن/والله حرام الي هيحصل فيها شكلها بنت غلبانه .
حمدي بغضب/بقولك ايه يلا انعدل في كلامك احنا لو معملناش الي مطلوب مننا هنروح مش بعيد فارس بيه يقطع من لحمنا ويرمينا للكلاب فاهم يلا اهي خرجت ليسرعوا إليها ويقوموا بتخدريها سريعا وأخذها المخزن الخاص ب فارس ..
في شقه عنيات الراقصه .
عنيات بمكر/وفيها ايه ي عثمان لما تكتبلي فدان خساره فيا عاد ولا ايه .
عثمان /خساره فيكي ايه بس ي جلبي بس انا لسه كاتبلك فدان من قريب كده كتير عاد ي عنيات .
عنيات بغضب/خلاص ي عثمان براحتك عاد بس متجبش هنه تاني ونخلصوا عاد .
عثمان بمكر /ليه بس كده ده انتي الي في الجلب ي عنيات وانا معزش عنك حاجه واصل وبعدين مش ده كفايه علي الي باخده ولا ايه .
عنيات /ي سلام مانت قولتلك اتجوزني رسمي وأبقا ملكك لكن عرفي لا ميحصلش واصل .
عثمان /منا جولتلك ده موقت ي جلبي وبعدين هعلن لناس كلها.
عنيات بغيظ/اه بعدما متاخد مني الي انت عايزه مش كده لا ي عثمان كفايه الرقص الي برجصهولك وشويه اللانبساط مفيش اكتر من كده انا رقاصه اه بس مش رخيصه ي عثمان .
عثمان/واه عليكي عاد جلبتي ليه كده طول عمرنا حبايب بعضينا .
عنيات بخبث/هتكتبلي فدان الأرض .
عثمان /هكتبهولك ي جلبي هو انا اقدر علي بعدك ارجصيلي بقا علشان انبسط .
عنيات /ههههه عنيا .
في منزل ربيع ..
ربيع بقلق/رني عليها تأني ي ايه ي بنتي .
ايه بقلق/مبتردش ي ابوي مبتردش .
صفيه بدموع /ي ترا انتي رحتي فين ي ضنايا رحتي فين ي فجر .
ربيع بالم /جلبي وجعني جوي حاسس انها مش زينه .
ايه برعب/تف من بوجك ي ابوي انشاء الله فجر هتبقا زينه وهترجعلنا بالسلامه .
في شركه سلطان ..
سلطان بأمر/بقولك ي حمدي عايزك ترقبلي ساره ورنا بنات عامر اخويا زي ضلهم وتيجي تقولي بيعملوه ايه بالظبط .
حمدي /تحت امرك ي سلطان بيه .
سليم باستغراب/ليه كل ده ي بابا.
سلطان/مش من حقي اطمن علي مرتات ولادي الاتنين ولا ايه .
سليم بصدمه/حضرتك بتقول ايه ي بابا .
سلطان /الي سمعته ي سليم عمك تعبان اوي ودي أمنيته الوحيده انكم تتجوزوا ساره ورنا علشان يطمن عليهم  وانا وعدتوا بكده وانا ي ابني عارف انك انت بالذات طول عمرك بار بابوك وامك وعارف انك مش هتخذلني قدام عمك وساره بنت حلال ورنا كمان بس عالله اخوك ميتعبنيش معاه .
سليم /اطمن ي بابا انا هقنعه حتي لو رفض امنيه عمي لازم تحقق وفي الاخر دول عرضنا وشرفنا واحنا اولا بيهم .
سلطان/ربنا يخليك ليا ي سليم ..
سليم /ويخليك ليا ي بابا انا همشي بقا لأن ورايا شغل .
في الخارج ...
رشاد بقلق/سليم بيه كنت عايز حضرتك في حاجه مهمه .
سليم باستغراب/فيه ايه ي رشاد .
رشاد /بس يارب تلحقها قبل م فارس بيه ياذيها .
سليم بغضب/هي مين دي وفارس ماله انطق .
في المخزن الخاص ب فارس ..
كانت تتضع يدها علي رأسها بالم وكانت تشعر بألم شديد في جسدها لتفتح عيناها تتدريجيا لتصعق من ذلك المنظر وهي ترا ذاتها عاريه بجانبه لتشهق بوجوع ودموع غزيره .
فارس بشماته/صباحيه مباركه ي عروسه ..
❤️❤️❤️❤️❤️❤️
يُتبع..
google-playkhamsatmostaqltradent