رواية سدره الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم حوريه الجنه

 رواية سدره الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم حوريه الجنه

رواية سدره البارت السادس والثلاثون 

رواية سدره الجزء السادس والثلاثون 

رواية سدره الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم حوريه الجنه


رواية سدره الحلقة السادس والثلاثون

حبايب قلبي الطعمين
خلاص وصلنا لآخر بارت من رواياتنا .
الا حابب نعمل جزء تاني لسدره يقولي رأيه في الكومنتات 
البارت الاخير.
اسر بذهول ، اي الضلمه ..دي   
مفيش حد هنا ولا اي
وبالفعل يضع يده علي إشعال الاضاءه ..
لينير النور المكان ...وفجاه ....
    🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
يجد. سفره مجهزه علي اعلي شي من الجمال ..
بها اشهي المأكولات  ....اطيب المحمرات 
تزينها الشموع المضيئه....
تزينها الورود الحمراء والبيضاء ..
🌹🌹🌹🌹🥀🥀🥀🥀💞💞💞💞
اسر ينظر إلي السفر بذهول وتوتر ...
وفجاه تأتي اقدام من اعلي الدرج ..
وهي اقدام ملهمته الجباره القاسيه 
سدره تنزل من اعلي الدرج بابتسامتها الرقيقه ..
كانت إسدال ابيض ماروعه ... به بعض الفصوص الزرقاء.  
كانت شعيراتها التحريريه تنساب علي كتفيها ببهاره ..
عيناها العسليه ...أنفها الصغير 
فمها الوردي ...بالك من رائعه ياحبيبتي 
ينظر اسر إليها بذهول لم يصدق ما يراه 
هل حقا سدره ...ام خيال بعقلي ...
ينظر إليها بحده حتي وقفت أمامه ابتسامتها الرقيقه قائلا ،، اي مالك 
اسر ،، انتي سدره فعلا 
سدره بخجل ،، اه انا سدره فعلا 
وانا الاعملتلك كل ده ...
اسر محاولا لمس خصله من شعيراتها قائلا ،، انا مش مصدق معني كده انك سامحتيني 
سدره ،، انت سامحني انا ظلمتك 
اسر بابتسامه ،،ياا اخيرا عرفتي الحقيقه 
يمسك يداها مقبلا إياهم بحب وتذوق واشتياق قائلا ،، وحشتيني اووي اووووووي
سدره بخجل ،، انت اكتر واكتر 
اسر محاولا الاقتراب حتي يقبلها ولكن سدره تضع يدها علي فمه قائلا ،، اسر مينفعش 
اسر بغضبى،،، ليه بقي انت وحشتيني 
انا كان حلمي ابوسك بوسه واحده 
سدره ،، وده حلمي كمان بس انت نسيت أن إحنا متطلقين 
اسر يجز علي أسنانه غضبا قائلا ،، اه صحيح 
طب يالا بينا علي المأذون 
ولكن سدره تجذب يده قائلا ،، اسر بلاش تهور ..انت عارف الساعه كم دلوقتي 
وبعدين انا نفسي في حاجه 
اسر مقبلا يدها بحب قائلا ,, اؤؤمري ياقلبي ياعيوني ياروحي 
سدره بابتسامه خجوله ،، انت نسيت انك اتجوزتني ..من غير حتي مافرح ..
اعملي فرح وهيصه نفسي احس بفرحه قلبي وقلبك 
اسر بابتسامه واسعه قائلا ،،بس كده 
انا هعمك احلي واشيك واحسن فرح 
بس بوسه واحده واحده بس 
سدره بابتسامه ،،تؤ تؤ 
حرام 
اسر ،، ماحنا هنصلح الغلطه وهنتجوز 
تضربه سدره علي صدره بابتسامه قائلا ،، تصلح الغلطه ياقليل الادب 
اسر ،انا قليل الادب 
اوك هوريكي 
ثم يحملها بين أحضانه ...باشتياق شديد 
ويدور بها كالفراشه كثيرا ...تتعالي صوت ضحكتها الطفوليه ....المثيره ...
نزلني نزلني ...كفايه نزلني يامجنون 
ههههههههههه يامجنون ....
          بعد مرور اسبوع 
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
     حفل زفاف اسر وسدره 
      القريب منك بعيد 
والبعيد عنك قريب ....
كل ده وقلبي الاحبك لسا بيسميك حبيبي 
🌹🌹
حبيب عنيا 🌹🌹🌹حبيب احلامي 
حبيب دموعي وهنا ايامي 
اهون عليك اسهر بالامي 🌹
وتوه نجوم الليل بضلامي 
يارايح للي فايت عيني سهرانه ولا داري 
امانه اوصفله دمع عيوني طول ليلي ونهاري 
😔😔😔اه مني اه منك 
كل ده وقلبي الاحبك لسا بيسميك حبيبي 
لسا بيسميك حبيبي 🌹🌹🌹
    في اكبر قاعه من قاعات القاهره 
المعازيم تملأ القاعه ....
من بينهم طاوله خاصه تجلس عليها صوفيا بسعاده شديد ه يجلس علي قدميها حفيدها فارس ...وهي تلاعبه وتقبله بحب شديد 
طاوله اخري خاصه ..بمدحت زوجته وابنته 
وهما يتشاغبون بحب ويضحكون 
كانت دينا ترتدي فستان سواريه باللون الوردي 
عاري الصدر والاكتاف عيناها الخضراء يجعلها متميزه حقا جميله رقيقه 
دينا بابتسامه ،، شوفت الحب 
شوفت عملها فرح محدش عمله 
مدحت بابتسامه ،، لوحابه نعمل فرح من اول وجديد معنديش مانع 
دينا ،، ياسلام طب انا بقي عايزه فرح انت نسيت انك اتجوزتني سكيتي 
مدحت ، ياقلبي مانتي كنتي شايفه الظروف 
عموما احنا فيها ..
دينا ،،اذاي بقي 
مدحت ، نعمل فرح ...
دينا وهي تنظر إلي أعين ابنتها الضاحكه قائلا ،، طب بس بقي علشان البنت 
مدحت مقتربا منها بحب مقبلا يدها الناعمه بشغف قائلا ،، حبيبتي انا ماليش غيرك 
انتي دنيتي وحياتي وقلبي 
دينا بخجل ،، وانت كمان نور عيوني 
ربنا يخليك ليا 
مدحت بابتسامه لعوبه ،، دانا واد مقنع بقي من خليتك تسلمي في ثانيه 
الساحه♥️♥️♥️♥️
تجلس سدره علي المقعد الابيض الجميل..
بسعاده شديده 
كانت ترتدي فستان ابيض واسع ماأروعه ..
وحجابا بنفس اللون يزينه فصوصا بيضاء لامعه ...
ونقاب بنفس اللون ...كانت جميله حقا ومحتشمه ...
يجلس اسر بجوارها ..وهو ينظر إلي عيناها بحده ..مقبلا يدها بشغف 
كان يرتدي بدله سوداء ناصع لونها ...
كرڤته بيضاء وبنطال بنفس اللون 
كان وسيم وجذاب حقا ..
ينهض اسر من مقعده يمسك المايك قائلا أمام كل المعازيم ،، انا مش عارف اقول اي 
ولا اوصف اللحظه دي اذاي بس انا فرحان لأن 
مع حبيبتي دلوقتي وهي جنبي 
وبقول قدام الكل ...
ثم ينظر إلي عيناها بحب قائلا ،، بحبك يااحلي حاجه حصلت لي  ..
وانا بهديكي اغنيه بصوتي ...
عارف اني صوتي مش حلو بس اتمني تعجبك ..
     حبيبتي يااغلي البشر
انا بحبك انا بحبك انا بحبك 
فديتك روحي ياروح الفؤاد 
هواكي ملاكي برغم البعاد 
فانتي ياشطري  في كل النداء 
شريكه عمري وقهري ..في خطوي وصبري 
        بدرب الجبال🌹🌹🌹
يابسمه روحي في وجه السجون 
يانسمه ليلي طويل السكون 
ياخير العطايا في وجه الثرايا 
خطاكي خطايا 🌹🌹يازوجي المصووون 
     🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
ثم يقترب بشده حتي يركع أمامها قائلا نبره حب ،،، يازوجتي المصون 
من شده الفرحه تدمع عيناي سدره 
حتي تلقي بنفسها بين أحضان اسر بشده 
بين كل تلك الحب ينالوا التصفقات من المعازيم بسعاده شديده 
يضمها اسر بقوه وهي مثله ...حتي دمعت عيناهم ...من قوه  حبهم وفرحتهم. ..المنتظره ...
     ثم تبتعد سدره تمسح عبراتها 
واسر أيضا يقبل يدها قائلا ،، بحبك ..
تبتسم سدره قائلا ،، وانا بموت فيك 
وعلي انغام الموسيقي الهادئه ...
يرقص اسر وسدره علي انغامها برومانسبه 
ورقه وحب 
.......💞💞💞💞💞💞💞
وبجوارهم مدحت وزوجته دينا يتبادلان أيضا الرقص سويا علي  انغام الموسيقي ..بحب 
يتهامسون الضحكات والهيهات والعشق ..
      فهذه أولي حياه جديده لسدره واسر
حياه مليئه بالعشق والرومانسيه والشغف 
   بعد مرور يوم كامل 
      ڤيلا اسر
غرفه نوم 
       كان اسر يسترخي بالفراش الابيض المزين بالحب والعشق والشغف 
يحتضن زوجته الجميله التي ترتدي قميص نوم اسود لامع ...
شعيراتها الحريريه تقع علي كتفها بجمال ..
يتسامرون سويا يتحااورون
اسر ،،، اذاي قدرتي تبعدي كل الفتره دي عني 
واذاي قدرتي تعيشي وحدك وتتغلبي علي كل حاحه ..
سدره بنبره الم ,, انا مقدرتش 
انا أضعف مما تتصور بس حاولت 
اشتغلت لحد مابقيت دكتوره ناجحه ...
بس انت كنت ساكن قلبي وخيالي 
بس فكره انك خونتني كانت زي سهم مسموم طعن قلبي 
قررت انساك واعيش لابننا ...
وكفايه أنه من ريحتك ...
ثم تنظر إلي عيناه الحزينه قائلا بابتسامه رقيقه ،، بس مقدرتش انساك 
كنت في قلبي وعقلي ...صدقني حبي ليك كان قوي قوي لدرجه ان اربع سنين غياب وكنت كل يوم بيعدي حبي ليك بيزيد ويزيد 
يقبلها اسر علي جبينها بحب قائلا ،، انتي اذاي تصورتي اني ممكن اخونك 
ضيعتي من عمري وعمرك اربع سنين هجر 
اربع سنين عذاب 
اربع عذاب الام 
اربع سنين فراق 
انا كنت بتعذب عملت المستحيل علشان الإقليكي 
دورت عليكي في كل مكان 
نشرت عنك في الجرائد والمجلات ..
سدره بنبره حزن ،، عمرك ما فقدت الامل 
اسر بنفي ،، مستحيل 
كل مالسنين بتمر بيكون جوايا شي قوي بيقولي اصبر هترجع 
وانا كنت بصبر وادور علي أمل اني الاقيكي 
ثم ينظر إلي عيناها اللامعه بالحب قائلا ،، تعبني يامجنونه 
سدره بابتسامه ،، انا اسفه 
اسر بحب ،، اسفه علي اي 
المهم انك رجعتيلي وفي حضني دلوقتي 
وعندنا احلي ابن فالدنيا قطعه منك 
انتي أمه ....
انا بحبك بحبك اوي ياسدره قلبي 
تعانقه سدره بقوه واشتياق شديد ...
وهذا الحضن يحكي الكثير والكثير والكثير
ماجملها قصه حب ملئ بالشوق والحب والقاء 
        تتغير حياه اسر الي الافضل بوجود زوجته بجواره وابنه الصغير ....
أصبح اسر افضل وانجح رجل أعمال بالشرق الأوسط 
وايضا سدره أصبحت أشهر طبيبه جراحيه ناجحه ....ومهما كان حجم انشغالها 
لم تنسي ابدا أنها زوجه وام ....
اسر وفارس هما نمره واحد لحياتها...
ثانيا عملها......
     بعد مرور شهر 
....🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
شرم الشيخ...
سدره تجلس علي البحر باسترخاء شديد 
كانت ترتدي إسدال واسع بالون الازرق 
والحجاب والنقاب أيضا بالون الابيض 
يخرج اسر من البحر وهو عاري الصدر يرتدي فقط المايوه حاملا فارس بين أحضانه 
قائلا ،، حبيبتي الميا جنان 
حتي فارس عجبته اووي 
سدره بابتسامه ,,, انبسطوا ياقلبي
اسر ،،مش ناويه تنزلي تجربي 
سدره بذهول ،، اكيد لا طبعا 
انت عايزني البس مايوه وأنزل البحر قدام الشباب والناس دي كلها 
اسر بنفي شديد ،، اكيد لا طبعا 
انا اساسا بغير عليكي ومسمحش ابدا حد يشوفك غيرك 
سدره ،، اومال بتقصد اي يادنجوان عصرك 
اسر ،، انا هفهمك خمسه وراجع 
سدره بدهشه ،، رايح فين اسر اسر
ولكنه يغادر بتجاهل شديد ..
سدره ،، المجنون ده ناوي علي. اي 
وفجاه تنظر لم تجد أحد عالاطلاق 
المكان خالي تماما ..الجميع غادر 
لم تظل غيرها ...
اسر ،، يالا 
تنهض سدره قائلا ,,, اي ده اسر الناس الإهنا راحوا فين 
اسر بابتسامه ،، مشتهم علشان تاخدي راحتك وعلشان محدش يقدر يشوفك غيري ..
سدره بابتسامه خجول ،، مجنون والله مجنون 
اسر ,, مجنون بيكي 
يالا خدي غيري 
سدره بخجل ،، انا البس مايوه مستحيل 
اسر ،، لا ليه مفيش حد غيرنا علشان خاطري 
سدره ،،، اوك بس سيبني البس الا انا هكون مرتاحه بيه 
اسر ،، وانا موافق 
تغيب سدره 10 ده فائق ..ثم تأتي وهي ترتدي 
تيشرت كات ابيض ...بنطال جينز مروفوع الأكمام ...
شعيراتها الناعمه تنساب علي كتفيها بجمال شديد 
اسر ينظر إليها بحده ،،، اي الجمال ده
قمر ياناس مراتي قمرر 
سدره ،، مش اوي كده 
اسر يجذبها من يدها قائلا ،، تعالي 
وبالفعل بنزلان في الماء .. ويبدأ اسر أن يلقي علي وجه سدره بالماء بضحك وشغف 
سدره وهي تحاول إخفاء وجهها قائلا ,0,يامجنون والله مجنون 
ثم تلقيه بالماء أيضا حتي تتعالي صوت ضحكاتهم الجميله ..
يجذبها اسر بقوه حتي تأتي بين أحضانه 
ثم يغلق عليها زراعيه بقوه قائلا ،،، اه منك 
بحبك بحبك بحبك 
تستسلم سدره لحضنه الحنون. ..♥️
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
تنعم حياتهم بالحب الشديد والعشق ..
مدحت ودينا ..تستقر حياتهم للأفضل 
يعيشان حياه جميله هادئه مليئه بالعشق والسحر والنغم ...حياتهم جنه حقا ..لان توجد بها جنه ...
  لحد هنا خلصت رواياتتتا اتمني تكون عجبتكم 
اللي اللقاء في روايه جديده ...
   بقلمي ،،حوريه الجنه ♥️♥️

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية سدره
google-playkhamsatmostaqltradent