رواية وفي النهايه الفصل الثاني 2 بقلم مريم سمير

 رواية وفي النهايه الفصل الثاني 2 بقلم مريم سمير

 رواية وفي النهايه البارت الثاني

 رواية وفي النهايه الجزء الثاني

رواية وفي النهايه الفصل الثاني 2 بقلم مريم سمير

 رواية وفي النهايه الحلقة الثانية

_ميييين ديييي؟
صحيت مخضوضه ولفيت الطرحه على راسي وفضلت بصالي بغضب وفجأه احمد خبط ودخل
_اي فين اي؟
=مين دي؟
ابتسم_صباح الخير يمريم
=بقولك مين ديي؟
_دي مريم
=عرفتها انا كده!! 
_وطي صوتك وانتي بتتكلمي يا أمل، احنا على الصبح مش ناقصين طرش
=هديت مين دي بقي؟
_طب اطلعي وهفهمك وصوتك ميعلاش تاني
بصتلي بتكبر وطلعت برا وهو قبل ميطلع كان ماسك الباب وبصلي
_صباح الخير
ضحكت=انت مش واخد بالك ان فيه مصيبه برا؟
_صباح الخير
رفعت حاجبي=صباح الخير
_ايوه كده، ابقى انزلي افطري بقى
قفل الباب وانا لسه مستغربه مهو يا اما مجنون يا اما مجنون مهو مفيش حل تاني والله
فتحت الدولاب لقيت فيها هدوم بناتي، لبست دريل منهم مهو مينفعش امشي بهدومي دي، نزلت ولقيت الست الكبيره واحمد والبنت وباباه بيفطروا
_مريم، راحه فين!! 
=ماشيه، مينفعش عدت اقعد هنا
_راحه فين بردو؟
=هدور على شغل، ان شاء الله تتعدل
_تشتغلي هنا
=افندم؟
_زي مسمعتي، واول حاجه في الشغل انك تعتبري نفسك مننا، يلا عشان واقفتنا قدام الباب دي هتصير الشكوك وانا عاوزهم يفهموا غلط اصلا
ضحك. وبصتله
_ايوه كده اضحكي بكره تبقى كل حاجه تمم
كان ماشي قدامي وانا وراه، لو طولت ابوس دماغ الي ربتك والله هعملها، قعدت والبنت مكنتش طيقاني وربنا مش كلام، جاوبوني بصراحه هتبلعني امتى!!
قمت بعد الأكل ولميت الأطباق وهو ساعدني في لمها
_اقعد وانا هلمهم
=قولتلك تعتبري نفسك واحده مننا
هي كلمه اه بس بتفرق كتير، ان حد شايفك مجرد خدامه وحد شايفك بني ادمه زيه زيك
غسلت الأطباق والبنت مشيت وفضلت واقفه في المطبخ
_افشتك
=حد يخض حد كده!!
_بتعملي اي؟
=بسبوسه، عشان اول يوم ليا معاكم
_وعلى كده بتعملي بسبوسه حلوه؟
=ابقى دوق واحكم، مين البنت دي صحيح الي كانت هنا؟
_امل بنت عميي
عملتلها وخدت الصنيه واطباق وطلعت الصاله ومامته وباباه وهو كلوا منها وكانوا فرحانين وبيقولوا تسلم ايدك
طلعت قعدت في الجنينه وهو جه قعد معايا
_عندي فضول اسمع حكايتك
=بس يجدع
_اه وربنا
=هتقلب دراما
_لو عيطي اعيط معاكي
=بص يسيدي، بابا وماما اتوفوا وانا عندي 17 سنه يعني اول مفهمت يعني اي حب عيله، عمي بقى طبعا خدني عشان اعيش مع عيالوا بس كان فيه تفريق جامد اوي، تعرف انا خرجت من التعليم، ومن كتر الي حصلي نسيت حتى الحروف، هربت واشتغلت خدامه انا شوفت كتير اوي يا احمد، كتير اوي على قلب بنت عندها 21 سنه!!
_تعرفي اول مشوفتك في الفستان الي انتي لبساه دا فرحت اويي انه جه في بالك تلبسيه، بتاع اختي اول مشوفتك افتكرتها، سافرت ومحدش عارف عنها حاجه، مش عارفين حتى نتواصل معاها!! هي أكبر مني ب5 سنين وجع الفراق انا مقدره وحاسس بيكي، ربنا يرحمهم ومن هنا ورايح انا اخوكي ولو احتاجتي اي حاجه قوليلي، مجرد انك تقوليلي بس وهعملك الي انتي عوزاه
ابتسمت ومسحت دموعي=تيجي نكمل البسبوسه؟
ضحك_يلا قومييي
يمكن هو جه يطيب الوجع دا كله، كان فعلا ونعم الأخ، ومامته كانت بتعاملني حلو اوي عشان مفتقده بنتها، ابوه راجل طيب اويي، مش عارفه هقول كده ازاي بس هما رجعوا دفا العيله الي كنت محتجاه وكنت بشوفه من بعيد، طول الشهرين وهما محسسني اني فعلا منهم، نسيت اصلا اني مجرد خدامه!! ، طول الشهرين واحمد بيعلمني الحروف واني اكتب وأقرأ تاني، إلى هو حد بالبرأه دي مفيش والله
_مريم؟
=ارغييي
_انتي بتعامليني كده لي، دا انا غلبان والله
=بعد اذنك ارغييي؟
_ايوه كده، فيه اجتماع مهم جدا في الشركه فيها ترقيه ان شاء الله
=هتترقي وهتبقى احسن واحد في الدنيا
_في الدنيا؟
ابتسمت=في الدنيا
_وانتي اجمل اخت في الدنيا، ربنا يخليكي ليا، تعرفي لو اترقيت هعمل حفله و..
=عاوزه آيس كريم
_و..
=انت اطرش بقى ولا ايي بقولك عاوزه آيس كريم!!
_منك لله
ضحكت وراح جبلنا كلنا، انا بشكر ربنا في كل سجده عليه وبدعيله مش بعمل حاجه غير اني ادعيله، اكيد ربنا هيوفق واحد بالحنيه دي والله
صحيت الصبح مخصوص عشان عارفه انه خواف في كل مره يبقى فيه حاجه مصيريه بالنسباله
_خواف بيه
=مش بخاف على فكره، بعرف اعيط، اعيطلك؟
_بقيت عيوط اوي يلا
=شوف مين بتكلم، وبعدين انتي صاحيه ننكش في بعض؟
=هتنجح وتترقي وربنا هيحققلك كل الي نفسك فيه والله، انا واثقه في ربنا ودعيلك طول الليل امبارح، ان شاء الله خير، وتبقى مدير الشركه في يوم
ابتسم وبصلي وابتسمت وهزيت راسي=انت قدها يعم، استنى اعملك فطار
عملتله فطار وكلنا سوا ومشي، فضلت ادعيله ومن كتر قلقي عيطت، اصل الترقيه دي مستنيها من زمان، انا تقريبا بقيت عارفه حاجات متعرفهاش امه عن الواد دا
رجع بعد الضهر واول مشوفته جريت وقفت قدامه
_ها؟
=..
_نجحت صح؟ اترقيت
=..
_بلاش نظره الحزن دي بالله عليك، اكيد ربنا هيعوضك و..
=اترقييييييت يمريم
_مكرهش في العالم قدك، خضييييتني
=دي مبروك؟
_امشي من قدامي السعادي يلا يشاطر
كنت مبسوطه اوي وانا شيفاه فرحان كده، هو يستاهل الخير، يستاهل كل الخير بقلبه دا والله
الجرس رن وفتحت الباب
_انت!!!!
يُتبع..
google-playkhamsatmostaqltradent