رواية عشقت فجر الصعيد الفصل الثاني 2 بقلم سارة احمد عماد

 رواية عشقت فجر الصعيد الفصل الثاني 2 بقلم سارة احمد عماد

 رواية عشقت فجر الصعيد البارت الثاني

 رواية عشقت فجر الصعيد الجزء الثاني

رواية عشقت فجر الصعيد الفصل الثاني 2 بقلم سارة احمد عماد

 رواية عشقت فجر الصعيد الحلقة الثانية


في دوار العمده..
فجر بغضب/لازم ادخل ي سعه البيه لأن الأرض الي عم تتحددوا عليها دي ارضنا وأرض ابوي ومش هنبيعها واصل دي عرضنا ي سعه البيه .
سلطان باستغراب/كلام ايه ده ي حضره العمده البنت دي بتقول ايه .
عثمان بغضب/متاخدش علي كلامها ي سلطان بيه الحيه دي تبقا بنت اخويا وهي دايما كده علي العموم كل الي اتفاقنا عليه سعادتك هيحصل .
فجر بصراخ/مش هيحصل ي عمي ومش هسيبك تكمل علي ابوي وتحرق قلبه علي الي فاضيله.
عثمان بغضب/اتحشمي ي بت واجفلي خشمك لادفنك هنه وحسابك معايا بعدين .
فجر /ولا بعدين ولا قبلين ي حضره العمده وانت ي سعه الباشا متعشمش نفسك علي الفاضي وتعطل حالك واعمل حسابك انك مش هتاخد الأرض دي واصل .
فارس بحده/ده علي اساس أننا هناخدها ببلاش مهندفعلكم ولا انتوا كده شحاته وبحلقه علي الفاضي.
سليم/فارس من فضلك .
فجر بحده/اسمع ي فارس بيه احنا بنشتغل وينصرف علي نفسنا زي الرجاله الي شيافهم بره دول مش زي سعادتك سلسله وبنطلون ملزق .
فارس بغضب/قصدك ايه اني انا مش راجل.
فجر باستفزاز/والله بص ل حالك مش احنا شاحتين شوفت الاهانه بتوجع كيف .
ايه ببكاء/فجر ي خيتي ايه الي حصل عاد مالك .
فارس بغضب/ماشي قسما بالله لخليكي تتدوقي المر وهوريكي الي مش راجل ده هيعمل فيكي ايه .
عثمان بغيظ/انا اسف ي فارس بيه وديني لقطع خبارهم العقربتين دول ي سيد انت ي زفت .
سيد/تحت امرك ي جناب العمده .
عثمان بأمر/خود الحيتين دول علي بره لما أفضلهم.
فارس بغيظ/جهزي نفسك للجحيم الي هتشوفيه علي ايدي.
فجر بثقه/انا فجر الصعيد لسه متخلقش عاد الي يلوي دراعي واصل .
فارس بتوعد /ماشي ي حلوه وديني لوريكي ..
في منزل ربيع .....
سيد بتعب/خوشوا ي ساتر انتي ي ست صفيه .
صفيه بقلق/واه فيه ايه عاد ايه الي حوصل.
فجر /متقلقيش ي أما مفيش حاجه تشكر انت ي عم سيد علي كده .
ايه ببكاء/عجبك كده ي فجر اهي راحت علينا القرشين الي كنا بناخدهم منهم.
فجر بغيظ/بس ي هبله انتي عاد قرشين ايه بجولك عمك عايز يبيع أرضنا فاهمه ي هبله.
ربيع بتعب/ايه الي حوصل ده ي فجر ي بتي .
فجر/ابوي محصلش حاجه واصل .
ربيع بتعب/عتمان غفير عثمان حكالي علي كل حاجه انت ايه الي دخلك في مشاكل معاه ي ضنايا .
فجر بغيظ/ي عني كنتي عايزني اسيبه ي ابوي يكمل كسر فينا ويبيع الأرض الي حلتنا.
صفيه بخوف/ي بنتي ده مفتري احنا مش قده انا خايفه عليكم .
فجر/متقلقيش علينا ي أما محدش يقدر يمسنا ابدا كفايه ظلم وتعب ي أما كفايه اوي كده .
صفيه بخوف/ربنا يستر اروح ارضع عمار .
فجر/خودي بالك ي أما الحقنه بتاعته بكره لازما اندلا القاهره اجيبها ضروري .
ربيع /فلوسها معاكي ي ضنايا .
فجر/متقلقش ي ابوي معايا ربك بيرزق من وسع .
في فيلا سلطان ....
سلطان/المهم أن عثمان وعدنا بالأرض انا كنت خايف للمشروع يقف .
سليم بقلق/بس انا قلقان ي بابا انا خايف يكون كلام فجر صحيح ويكون عمهم سارق منهم الأرض احنا كده نبقا بنساعده أنه يسرقهم .
فارس بغضب/دول شويه فلاحين ملهمش اي لازمه وفجر دي بالذات هنتدفع تمن الي عملته غالي اوي .
سليم بغضب/فارس أبعد عن البنت دي شكلها غلبانه سيبها ومتحطهاش في دماغك. 
فارس بتوعد /اسيبها ده انا هكسرها مليون حته بقا تقول عليا انا مش راجل وديني لكسرها .
سلطان بغضب/فارس انا بحزرك انك تعمل اي حاجه فاهم الموضوع انتها خلاص وخلينا في الشغل .
فارس وهو يحدث ذاته/الا انسا ازي دي البت دي هي شغلنتي الجايه ..
في فيلا عامر اخو سلطان ...
رنا /ساره كلمتي اسلام .
ساره /ايوه كلمتوا بس كان في الورشه فقفلت علطول .
رنا بقلق/وانا كمان كلمت احمد كان في المصنع تفتكري ي ساره بابا ممكن يوافق عليهم ولا هيقول دول فقراء ومش قد المقام .
ساره بتمسك/انا كده كده متمسكه ب احمد مستحيل اتخلا عنه ابدا .
رنا /وانا كمان بحب اسلام اوي ومتمسكه بايه بس برضه خايفه .
ساره /سيبك من الكلام ده ويلا لأننا اتاخرنا علي المحاضره .
في الاسفل ...
فاتن بحزن/وبعدين ي عامر هتفضل مخبين عليهم لحد امتا حكايه مرضك وانك لازم تتعالج بره .
عامر بتعب/هعرفهم ي فاتن لازم يعرفوا لأن في موضوع مهم لازم انفذه قبل ماسافر للعلاج .
فاتن باستغراب/موضوع ايه ده ي عامر .
عامر /هقولك .
في دوار العمده ...
عثمان بغضب/اه ي بنت الكلب قلت قيمتي وسط الناس .
بدور بكره/مانت الي سببتها ي حاج كنت قطمت رقبتها قدامهم.
عثمان/هو انا كنت فيه ايه ولا في ايه انا كنت عايز الم الي عملته العقربه دي اه بس حمدان ولدي يرجع من بره هو ده الي هيكسرعا ويعلمها الادب .
قمر بارتباك/عاوزه حاجه مني ي أما .
عثمان بغضب/رايحه فين ي بن دلوقتي .
قمر بقلق/رايحه ل فرحه صحبتي اجعد معاها شويه.
عثمان بحده/طب متتاخريش عاد .
قمر بخوف /حاضر حاضر ي أبا ..
في فيلا سلطان ...
في غرفه فارس.
فارس/ايوه ي حمدي عملت ايه .
حمدي مساعد فارس/اطمن ي فارس بيه كل حاجه ماشيه زي مسعادتك أمرت انا عرفت من تحريتنا عنها انها هي الي شايله بيتهم كله وبكره هتروح تجيب حقنه لاخوها مريض بالسكر وهتنزل القاهره قبل ماتخرج بره البلد سعادتك هتكون بين ايديك.
فارس بانتصار/تمام ي حمدي سلام اه ي فجر هتكوني بين ايديا وهخليكي تتمني الموت ومتعرفيش تتطوليه هههههههه.
يُتبع..
google-playkhamsatmostaqltradent