رواية عشق السيوفي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم شهد محمد

 رواية عشق السيوفي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم شهد محمد

رواية عشق السيوفي البارت السابع والعشرون 

رواية عشق السيوفي الجزء السابع والعشرون 

رواية عشق السيوفي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم شهد محمد


رواية عشق السيوفي الحلقة السابعة والعشرون

"الفصل السابع والعشرون"
داخل المكتب امسك مراد هاتفه وسند برأسه للخلف:
-الوو يا عشقي 
عشق:
-الو يا حبيبي عامل ايه 
مراد:
-انا تمام الحمدلله انتي فين نزلتي؟!
عشق:
-لا والله لسه هنزل اهو حالا معنديش شغل دلوقتي اصلا 
تنهد مراد بهدوء:
-طب انا رايح  خدمه علي حدود سينا
عشق:
-لا متروحش يا مراد خليك 
مراد بخبث:
-ليه ما كلو هناك ولازم احمي وطني 
عشق:
-وانا قولت مفيش مرواح يا مراد روح دلوقتي للواء قوله انا مش هروح الخدمه 
مراد:
-هروح يا عشق لازم اروح 
عشق بدموع:
-بس انا خايفه عليك مش عايزه يحصلك حاجه انا بحبك يا مراد لو بتحبني متروحش خليك معايا دايما علشان خاطري بقي 
مراد:
-بحبك بس ده انا بعشقك يا عشق طب عندي فكره حلوه 
عشق بحماس:
-اه قول بسرعه 
مراد:
-هاخدك معايا 
عشق:
-ميرو حبيبي انا بحبككككك اول ما ارجع البيت هجهز شنطتي
مراد:
-بس بشرط 
تنهدت عشق بزعل:
-خلاص مش بحبك اي هو الشرط ده بقي 
مراد:
-هتقعدي في فندق وانا وقت ما اخلص شغل اجيلك ايه رايك 
عشق:
-امممم موافقه بس امتي وكام يوم اعمل حسابك أن فرح ادهم بعد أيام مفيش سفر الا بعد الفرح 
مراد:
-اه صح فكرتيني اوك هحاول يكون بعد الفرح أن شاء الله لا تاني يوم 
عشق:
-تمام شوف وقولي يلا علشان ركبت اول ما اوصل هكلمك باااااي
مراد بعشق وابتسامه بسيطه:
-اوك مستنيكي باي يا قمري
**************
"في فيلا السيوفي"
فريده بخوف ممزوج بتوتر:
-ماما هو انهارده في ميتنج في الشركه مع شركه الصياد ؟!
نظرت لها جميله بحب:
-اه يا روحي فيه إن شاء الله خير ادعي انتي بس أنه يعدي 
جري زين نحو جدته:
-جي جي جي جي عايز اسافر مكان بعييييييد 
جميله باستغراب:
-زي ايه مثلا يا زينو 
زين بمرح طفولي وسعاده:
-اسافر اي مكان اتفسح شوفتي طيوب ازاي اي مكان موافق عليه مفيش اعتراض
ضحكت جميله ضحكه رقيقه:
-حاضر يا روح جي جي هشوف حد يخرجك
فتحت فريده يدها:
-زين تعال في حضن مامي يا روحي 
نظر لها زين بحزن شديد:
-لا مش هحضنك لاني مبحبكيش لانك بتزعلي مروان وانا زعلان منك 
كادت أن تبكي ولكن تمالكت نفسها:
-يعني عايز مامي تزعل منك بعدين انا مزعلتش بابا هو الي زعلني 
زين بصوت عالي:
-قبل ما انتي تيجي بابا كان برضه زعلان ولما جيتي عندنا اهو بابا زعلان اكتر منك ثم تركها وترجل لخارج الفيلا 
جلست جميله بجوارها:
- معلش يا فريده كل حاجه هتكون كويسه 
بدأت فريده في البكاء:
-يارب يا ماما يارب نفسي 
*************
"في احد الاماكن المهجوره"
مجهول ١:
-روح دخل الاكل ده جوه ليها 
مجهول ٢:
-ماانت قولت يا معلم انك هتمنع اكل وشرب عنها 
مجهول ١:
-نفذ بدون اساله بدل ما اقتلك دلوقتي انت شغال عندي من زمان اكيد عارفني يعني مفهوم
مجهول ٢:
-حااااضر يا معلم هدخله و توجه وفتح الباب لكن تفاجأ 
'بالفتاه مغشي عليها'
 الحق يا معلم البنت مغمي عليها 
مجهول ١:
-اتفضل بسرعه علي الدكتور يجي يشوفها حالا بسرعههههه 
وجلس بجوارها ووضع رأسها عليه 
الفتاه:
-******
مجهول ١:
-ليه كده ليه تعملي فيا كل ده انا بحبك والله فوق ما تتخيلي بس انتي متجوزتنيش بالذوق بس انا هتجوزك برضه حتي لو غصب عني عارف انك بتكرهيني بس هتحبيني مع الوقت لاني بموت فيكي يااا 
ثم قاطع حديثه دخول الطبيب
"بعد مرور عده دقائق"
الطبيب:
-شويه وهتفوف مفيش قلق أن شاء الله 
مجهول ١:
-طب ليه حصل كل ده طمني عليها والنبي 
الطبيب:
-السبب هو انهيار عصبي وجالها هبوط بسبب قله الاكل لازم تهتموا بصحتها والادويه دي تتجاب
مجهول ١:
-حاضر يا دكتور هجيبهم 
مجهول ٢:
-طب وبعدين يا معلم في البت دي عايز تعمل فيها ايه طيب 
مجهول ١:
-هي حاجه تخصك يعني علشان تتدخل فيها هتجوزها عندك مانع 
مجهول ٢:
-بس هي مبتحبكش ومينفعش تتجوزها غضب وملهاش وكيل كمان يبقي ازاي يا معلم
ارتفع صوت مجهول ١:
-كلمه كمان وهقتلك حالا انا هجيب شهود ومأذون بس كده في حاجه تانيه يعني ولما اتجوزها هنزل بيها البلد قدام الناس كلها تكون مراتي 
مجهول ٢:
-ماشي يا معلم لما نشوف
****************
"في المستشفى الخاصه بالقوات المسلحه"
ترجلت عشق بكل غرور:
-اهلا مازن والله وليك وحشه
ترك مازن ما بيده:
-هههه ليه يا بنتي ده هو بس ليا يومين مشفتكيش  
عشق بابتسامه ساحره:
-يلا والله خساره فيك روح روح كمل شغلك عيل بارد بجد 
رفع مازن حاجبيه :
-سامعك علفكرا خليكي عارفه يعني 
أخرجت عشق لسانها:
-امممم ايه يعني متسمع هخاف مثلا 
مازن:
-والله مافي ابرد منك يا تلاجه
جلست عشق علي الكرسي الذي أمام مكتب مازن:
-ندخل في الجد بقي اشطا
ارجع مازن ظهره للخلف:
-اشطا قولي سامعك
عشق:
-انا هروح مع مراد اسبوع لانه طالع مهمه وهياخدني معاه
مازن:
-انتي اتجننتي مينفعش يا عشق مش امان
عشق:
-ما هروح اقعد في فندق وهو هيجي وقت ما يخلص 
ابتسم مازن بكل هدوء:
-اشطا روحي لو كده ماشي 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشق السيوفي
google-playkhamsatmostaqltradent