Uncategorized

رواية أوقعتني في عشقها الفصل الثامن 8 بقلم دهب مبروك

  رواية أوقعتني في عشقها الفصل الثامن 8 بقلم دهب مبروك

 رواية أوقعتني في عشقها الفصل الثامن 8 بقلم دهب مبروك

 رواية أوقعتني في عشقها الفصل الثامن 8 بقلم دهب مبروك

مروان….  انتي بتخونيني يكنزي 
كنزي..  ايه اللي بتقول ده يمروان 
مروان…  نزل علي وشها بقلم وقال اتفضلي يهانم شوفي 
كنزي..  اتصدم من اللي شفتوه صوره مع شاب وحطط ايدوه عليها وهي  بتضحك 
ولحظت تحت الصور مكتوب “وشوف فونها يطل الواتس هتلاقي في شلت تحفه”  
كنزي..  جابت فونها وفتحت واتس ولقت شات فعلا 
هو…  واحشتيني 
كنزي..  انتا اكتر يروحي 
هو.. مالك مش بتكلمني زي الاول 
كنزي..  ما انتا عارف اللي فيها مروان موجود وخايفه يعرف وكلها شويه واطلق واكون ليكي 
هو..  طب ما تبعتيلي ريكورد بصوتك لان واحشني جداا كنزي في ريكورد..  واحشتني جداا يقلب كنزي 
هو..  حبيبتي يا كنوز يخليكي لياا 
كنزي..  طب هقفل مروان  جي 
هو..  تمام 
كنزي…  بتقرأ وهي مش مصدقه فعلا صوتها هو اللي في الريكورد بس وفي نفسها والله انا معملت كده بس ده صوتي فعلا فاقت من سرحانها مروان خد منها الفون 
مروان…  اهووو يهانم صوتك موجود افهم بقاا اي ده 
كنزي…  بدموع والله ما عملت كده يمروان مش عارفه اي ده 
مروان بزعيق…  كدابه يكنزي وفضل يضرب فيها بالاقلام 
كنزي..  والله معملت كده حرام عليك سبني 
مروان..  مكنش شايف قدامه وفضل يضرب فيها 
مروان..  الاوضه دي مش هتخرجي منها يكنزي وجامعه مفيش سامعه 
كنزي بدموع..  بكرهك يمروان والله بقيت بكرهك اوووي 
مروان..  بصلها والدموع اتجمعت في عينوه بس ضربوه فيها وفي نفسه اي الغباء ده مش كنزي الله تعمل كده حرام عليك اللي عملتوه فيها قلبك بيقولك انها معملتش، كده وعقلي بيقول تعملها مبقتش فاهم حاجه بجد وبصلها وخرج 
كنزي في نفسها…  والله يمروان لتشوف  بقاا انتا تشك فيا انا وفضلت تعيط لحد ما نامت من التعب 
مروان..  لبس ونزل 
____________________________
____________
في فيلا الاسيوطي….  
معتصم…  حازم انتا اي جابك هنا 
حازم..  جي افهم عمي الحقيقه 
معتصم..  ايه اللي بتقولوا ده اخرج من هنا 
مسعد..  معتصم ايه اللي بتعملوه ده 
معتصم..  مش شايف يعمي بيقول ايه 
ملاك..  كانت متابعه كل ده ووقفت وقالت معتصم مهددني بملك 
الكل..  سكت في الوقت ده وبص لملاك 
المأذون مشي بعد ما حازم قالوه يمشي 
ملاك..  اتكلمت يوم ما رفضت معتصم بعتلي مسدج واتس وهددني بملك قال انوا هيجيب ناس تغتصب وافقت علشان خفت عليها لانوه خطفها اها هو اللي خطفها متستغربوش رحت الشركه وقلتلوه يسيبها وانا موافقه ساعتها ملك رجعت ووعملنا الخطوبه ودلوقتي قال هنكتب الكتاب وهددني برضوا فا خفت ووافقت 
مسعد..  قرب من معتصم ونزل علي وشوه بالقلم وقال ملتك بنتي عمرها ما هتكون ليكي يا معتصم ونا عامل حاضر لابوك مش اكتر غور من وشي 
معتصم.. انا اسف
كل اللي موجودين محدش فيهم رد علي ولا عبروه 
جي يمشي 
ملاك..  اتفضل الدبله ورمتها في وشه وقالت انتا شيطان يمعتصم عمري ما كنت اتخيل انك تكون بالقزاره دي يلا اتفضل امشي من هنا 
ملك.. مكنتش اتمني انك طلعت ب”****دي يا معتصم 
وخرج معتصم..  ودموع نزلت غصب عنوه 
الكل… اعد 
ملك… احمم اكيد بتسألوه خو عارف ازاي، انا سمعتك يملاك يوم ما رجعتي وانتي بتتكلمي انتي وهو وملقتش حد هيحل الموضوع ده غير حازم 
حازم.. عمي انا طالب ايد ملاك 
ملك وملاك ومسعد..ضحكوا علي طريقه حازم 
حازم.. يا جماعه نكمل الضحك بعد شويه قولت اي يا عمي 
مسعد..ناخد راي ملاك الاول 
ملاك بكسوف.. موافقه 
حازم.. نقرأ الفاتحه 
مسعد. طب بابك ومامتك 
حازم.. هنيجي يا عمي في مره كلنا مع بعض نقرا الفاتحه بس الاول وهو بيبص لملاك اصلي مستعجل اووووي 
ملاك.. ضحكت بكسوف 
وقرأو الفاتحه… 
مسعد… مبروك يولاد 
حازم.. الله يبارك فيك ياعمي 
ملاك بفرحه.. الله يبارك فيك يبابا 
ملك.. مبروك يا قلبي هو ده الجواز ولا بلاش 
الكل… هههههههه 
وقعد حازم شويه ومشي 
__________________________
__________ 
عند مروان….
كان ماشي بالعربيه بسرعه كبيره جداا 
وراح نيت كلب 
وفضل يشرب كتيير لحد ما بقاش قادر يقف علي رجلوه بنت.. اي يبص مالك 
مروان.. ابعدي اشكال و**** وزقها بعيد عنوه ورجع يشرب تاني 
__________________________
___________ 
في بيت عليه الهواري… 
حازم.. اها يماما والله شفتي بس اي قرينا الفاتحه وقولتلوه اننا هنيجي مع بعض في يوم 
صافيه..ربنا يسعدك يبني انتا وهي 
جودي… لووووووولي وهلبس فستان لووووولي 
حازم.. هههه يبت اعقلي كده 
جودي.. انا مش عقله ماشي يحازم 
صافيه.. احمم عمليتي اتحددت بعد اسبوع لاني لازم اعملها وانا مستعديلها 
حازم كان خايف وقلبوه مش مطمن بس حب يهديها… هتخفي يصفصف بقااا وتحضري فرحي وهترقصي ها 
صافيه…. طبعاا طبعاا 
حازم فون رن 
حازم.. طب طالع اوضتي بقاا وطلع 
وركز علي الفون اللي بيرن كان مروان 
_حضرتك اخوو الشخص ده صح لانوه مسجلك اخويا 
حازم بقلق… اها انا خير في حاجه 
_هو موجود في *******وياريت تلحقوه بسرعه لان مش قدرين نسيطر عليا 
حازم.. وهو بيزل تمام جاي حالاا وقفل
صافيه..  رايح فين 
حازم..  شغل مهم يا ماما شويه وراجع 
وخرج اتحرك بالعربيه علي العنوان 
وبعد شويه وصل العنوان… 
دخل وفضل يدور علي مروان ولمحوه من بعيد وفضل يقرب منوه لحد ما وصل ليه.
حازم.. مروان انتا اي جابك المكان المقرف ده 
مروان.. انتا ايه جابك غور من وشي 
حازم.. قرب منوه وسندوه وخرجواا براا النيت  وركبوه العربيه 
مروان.. انتا عايز مني اي سبني ادخل انا عايز انساا عايز انساا كل حاجه 
حازم.. بصلوه باستتغراب واتحرك بي علي شقتوه 
____________________________
_______________ 
كنزي.. صحيت ملقتش مروان 
دموعها فضلت تنزل بصمت وهي بتروق الشقه وقلقانه علي مروان رغم اللي عملوه فيها ده 
الباب خبطت…فتحت وكان مروان وحازم 
حازم.. اسندي معايا 
ودخلوا مروان اوضته 
حازم… هو ماله يكنزي مروان وعايز ينسي ايه بالضبط انا عارف ان الاجابه عندك انتي 
كنزي بتوتر… انا مش فاهمه انتا بتكلم عن اي ومروان مالوه اصلا 
حازم.. انا ماشي ولما يفوق اسأليه هو، اها وقليلوه اني عمليه ماما بعد اسبوع يلا بااي 
كنزي.. بااي وجيا تدخل اوضتها 
مروان.. كنزي انا اسف 
كنزي.. بصتلوه بدموع ومردتش عليه ودخلت اوضتها 
مروان…رح دخل الحمام ووقف تحت الدوش بعتوموه علشان يفوق من الشرب  
وراح غير هدومه ونام  بعد تفكير طويل في كنزي وهل هي خنتوه فعلا ولا لا!!
____________________________
____________
يوم جديد…
مروان…. يصحي ودماغوه مصدعه ويفتكر اللي حصل 
ويروح علي اوضه كنزي ويبصلها ومبقاش عارف يصدقها ولا يكدبها 
مروان..بصلها وخرج 
كنزي… ماشي يمروان انا مش هكلمك تاني هعقبك بس بطريقتي انا 
____________________________
_______
“عداا اسبوع” 
_كنزي ما بقتش بتكلم مروان اللي وقت الظروره م اكتر 
_مروان مبقاش عارف يعمل ايه ومطلقش كنزي لحد دلوقتي علشان خاطر مامتوه او سبب تاني بس هو مش عايز يعترف لنفسه بي 
_اما ملاك وحازم اهل كل واحد فيهم اتعرفوا علي التاني وارتحوا لبعض جداا 
_اما ريهام حولت ترجع لروان تاني بس هي رفضت بس مش استسلمت وهتحاول تاني 
_واتعملت خطوبه ملاك وحازم وده كان شرط صافيه قبل ما تدخل العمليه واتعملت وكانت جميله جدااا 
______________________
______ 
_يوم جديد _ 
“يوم عمليه صافيه” 
الكل موجود في المستشفي  مستني كلمه واحده 
يا العمليه نجحت يا فقدنا المريضه 
ملاك، ملك، مسعد، حازم، محمد (جوز صافيه وابوا حازم ومروان وجودي )، جودي،  مروان، كنزي. 
مروان..  كان واقف وبيبص لكنزي وفي نفسه بعد ماما تقوم بالسلامه انا خايف تبعدي عني رغم اني في نفس الوقت مش عارف مش عارف 
كنزي وهي باصه لمروان….  علي قد ما حبيتك يمروان  وهتعذب في انك هتبعد عني وهصا مش هلاقيك حوليا ونهزر سواا علي قد ما انا عايزه اطلق منك لانك  شكيت فيه دي حاجه مش هسامحك فيها 
والكل منتظر الدكتور وكل واحد قاعد علي اعصابوه والصمت مابنهم كلهم 
الدكتور خرج والكل جري عليه… 
الدكتور…… 
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *