رواية زهر القلب الفصل الاول 1 بقلم ملاك عاطف

 رواية زهر القلب الفصل الاول 1 بقلم ملاك عاطف

 رواية زهر القلب البارت الاول

 رواية زهر القلب الجزء الاول

رواية زهر القلب الفصل الاول 1 بقلم ملاك عاطف

 رواية زهر القلب الحلقة الاولى

زهر بفرحة: أنا بحبككك يا مازن تقبل تتجوزني؟!
 مازن بإستغراب وبدموع: طبعااا يا زهر قوومي بس من علي رجلك
 زهر: بتحبني يا مازن !
مازن: بحبك يا زهر
__________________
سارة: قووووومي يا زهر يحببتي مازن بره وعايزك بيقول عايز ياخدك معاه في رحلة
زهر بفرح ونعاس: ماااازن! ورحلة! بتتكلمي بجد يا ماما
سارة: هو انا هضحك عليكي قوومي بسرعة
زهر: فرارة وهكون عندك ولسه خارجة عند الصالة
" أنا زهر عبدالقوي 23 سنة متخرجة من كلية تجارة وبشتغل في شركة تكنولوجيا دا ده الحظ اللي كان حليفي فيها وبابا متوفي وعايشة انا وماما وحاتم الغلس اخويا وده بقي مازن احلي حاجة في حياتي جارنا من ايااااام الطفولة وصديقي اوووي اووي يعني ماما معتبراها ابنها التاني متخرج من كلية طب جراحة القلب"
حاتم: اااه يا ست زهر يسهلوا جايلك رحلة ببلاش
زهر: نق نق بقي يخويا اغلس اخ في العالم يباااااي وبعدين مش كفاية شغلك اللي بيجبلك فلوس كتير وكل يوم في بلد شكل 
حاتم: دا شغلتي مش مرشد سياحي بقي وكدا وبعدين احترميني شوية
زهر: حاااااضر يا برووو وسع كدا اشوف مازن
حاتم: اااه حبيب القلب روحي يختي شوفيه هاااا شوفيه
زهر: بس يا بتاع شهد
حاتم: انتي عرفتي دي كمان دي مجرد انا المشرف السياحي بتاعها
زهر بزهق: طيب وسعععععع بقي كدا
مازن: ازيك يا زهر عاملة ايه حبيت يستي اعملهالك مفاجأة واخدك ونروح لندن
زهر: هااااااا الحمد لله لندن دا اللي هو ازاي قولي كدا ازااااي
مازن: زي الناس انا خت اجازة من الشغل وهعملك جولة في لندن
حاتم بتدخل: اروووووح معاكوا دا انا مشرف سياحي بردوا يا مازونة وهنفعكوا 
زهر: ابعد من هناااا يا حاتم مش وقتك
مازن: هاااا قولتي ايي
سارة: يلااا وافقي يا بنتي  
زهر: موافقة طبعا هي فيها كلام
مازن: طيب يلا حضري الشنطة بسرعة السفر انهاردة
زهر: انهاردة!! اي المفاجأت دي كلها ثوااااني وهبقي عندك
" دخلت زهر الغرفة "
سارة: شكرا يا بني انك سمعت كلامي ووافقت عليه
مازن: متقوليش كدا انتي بمثابة امي يا خالتي وانتي اللي مربياني
سارة: لولا وفاة باباها وهي حزينة لا بتاكل زي الاول حتي من الشغل لهنا لا بتخرج ولا حاجة غير لما بتشوفك بتفرح اتمني يا ابني تغير حالتها دي ومتستغربش لما تلاقيها بتعيط لوحدها
مازن: متقلقيش زهر في عنيا
زهر: اانا جاهزة يلا باي باي يا حاتم باي باي يا مامتي يسكرة
" ثم ودعوا بعضهما وذهبا مازن وزهر الي المطار "
زهر: مازززن مازن انا دايخة مش قادرة اقف
مازن: طيب اقعدي هنا في الاستراحة وانا هجبلك حاجة تشربيها اتفقنا
زهر: ماااشي اتفقنا
"بينما هي جالسة مرت فتاة من جانبها"
.......: انا عارفاكي استني مش انتي زهر اخبارك يا زهر وحشاني تعالي في حضني
زهر بمفاجأة: زمن!!!! وحشاني يبت كنتي فين ده كله من ايام الثانوية ومشوفتكيش عااش من شافك
زمن: عاااش من شافك انتي انت عايشة يا روحي ومية فل وعشرة بس انتي هنا لوحدك
زهر: تؤ تؤ بصي هناك معايا مازن
زمن: اووووو ياااه ده مازن بقي قمررر اوووي يا زهر اتخطبتوا ولا اي
زهر بحزن: لا متخطبناش بس واخدني في رحلة للندن
زمن: واااو بجد انا كمان رايحة لندن
زهر: بجددد ورايحة تعملي اي
زمن: يا ستي انا شغالة مرشدة سياحية 
زهر: زي اخويا يعني
زمن: هو اخوكي كمان مرشد سياحي
زهر بغمزة: يبتتت يعني متعرفيش دا انتي هتلاقيكي جايبة قراره
زمن: طيب بسس بس عشان مازن جاي
مازن: بقيتي كويسة يا زهر
زهر: اااه يا مازن الحمد لله اعرفك دي صاحبتي زمن
مازن: زمن انا عارفك كنتي بتروحي عند زهر البيت صح
زمن: صحح دا انت ذاكرتك مية مية
مازن بضحك: هه يعني مش اوي
زهر بغيرة: طيب ايي الطيارة هنركبها امتي
مازن: يلاا دلوقتي واكيد هشوفك يا زمن تاني
زمن: طبعااا طبعاا طول ما انتوا في لندن فهتشفوني
" ركبوا الطيارة واثناء ركوبهم"
زهر: مااازن مازن مش قادرة لا قلبي واجعني
مازن: طيب ازاااي دي اول مرة تحصلك !
زهر: لااا محدش يعرف
مازن: محدش يعرف ايه ؟!
زهر بدموع: محدش يعرف اني عندي القلب
مازن بصدمة:.........
يُتبع...

google-playkhamsatmostaqltradent