رواية بداية جديدة الفصل الاول 1 بقلم دعاء الاودن

 رواية بداية جديدة الفصل الاول 1 بقلم دعاء الاودن

 رواية بداية جديدة البارت الاول

 رواية بداية جديدة الجزء الاول

رواية بداية جديدة الفصل الاول 1 بقلم دعاء الاودن

 رواية بداية جديدة الحلقة الاولى


انا عايزه أطلق يا بابا 
الأم : يا لهوي يالهوي تتطلقي مين هو انتي كملتي اسبوع جواز هتفضحينا  
الأب : استني كده انتي لي يا ساره عايزه تطلقي لي ...انتي ازاي تيجي لوحدك وانتي مكملتيش اسبوع جواز أومال فين عصام 
ساره بدموع : يابا اسمعني صدقني مش هقدر أكمل حياتي معاه انتوا عارفين ان أنا بسمع كلامكم دايما بس ان استحمل اني أعيش مع واحد مش راجل دي حاجة فوق طاقتي 
الأم : مش راجل ازاي يعني 
ساره بقهر ودموع : ديوث يا ماما ديوث ديوث ديوث
الأب : اهدي يا ساره واحكي أي اللي حصل بالظبط 
ساره بدموع : يا بابا تاني يوم بعد الفرح بعد ما جيتوا باركتوا وكده صحابوا جم عشان يباركوا ألقيه بيقول ادخلي إقعدي معانا 
Flash back
عصام : ساره يلا عشان تدخلي معايا
ساره : ادخل فين بس دول صحابك وكلهم رجاله أدخل أقعد وسطكم ازاي 
عصام : بقولك أي اللي أقولوا يتسمع ما كنا بنروح عند صحابنا وكان مراتتهم بيقدموا الضيافه ويقعدوا عادي 
ساره : ماشي روح انت وانا هلبس واجيب الضيافه واجي 
عصام : ايوه كده عايزك تلبسي وتتشيكي 
ساره لبست اسدال واسع ودخلت قعدت شويه وخرجت تاني وبع ما صحابوا مشيوا 
عصام بعصبيه : اي اللي انتي متزفته لابساه ده 
ساره : اي يا عصام ده اسدال فيها أي بعني 
عصام :اسدال أي وزفت أي مافي عبيات حلوه جوه وبتكون حلوه عليكي لازم تلبسي الزفت اللي مش مبين منك حاجة ده 
ساره : يا عصام العبيات دي محدده جسمي قوي ومينفعش ألبسها قدام حد غريب 
عصام : وفيها اي يعني جتك القرف مره معفنه متعرفيش حاجة في الشياكة وسابها ودخل الأوضه 
ساره حست بقهر وحزن علي حلها 
تاني يوم 
عصام : يلا يا ساره عشان هنخرج النهارده 
ساره بفرحة : الله بجد 
عصام : ايوه بجد يا حببتي يلا بقا قومي البسي يلا 
ساره : متعرفش بحب الخروجات قد اي شكرا قويييي 
عصام : حببتي يلا بقا قومي واجهزي
ساره : حاضر هصلي وألبس علطول 
عصام : ماشي 
ساره صلت ولبست ميني دريس وبنطلون وطرحة وكانت هدومها واسعه وجميله 
عصام : اي اللي انتي لبساه ده يا ساره 
ساره : اي لابسه ميني دريس عادي. 
عصام  : يا ماما المفروض ده يكون علية استرتش بارموده او البنطلون اللي انتي لبساه ده يكون علي بلوزه مش ميني درس بعدين اي لفه الطرحة دي لا رجعيها لورا شويه عشان يبان حته من شعرك 
ساره بصدمه : عصام انا مش فاهمه انت بتبقول اي بالظبط الدريس لو عليه استرتش بارموده زي ما بتقول رجلي هتبان ولو البنطلون عليه بلوزه هيكون محدد جسمي قوي والطرحة. لو رجعتها ورا شعري هيبان انت مستوعب بتقول أي 
عصام : وفيها أي عادي ما كل الناس بتلبس كده وبعدين لازم الكل يعرف اني متجوز مزه جسمها متقسم وكمان شعرها حلو كده 
ساره بصدمة : طب وهتستفاد اي اما تخليني فرجه للناس كده 
عصام بعصبيه : اي فرجه دي أي هو انا مش راجل ولا أي ...بس الناس تعرف اني متجوز واحده حلوة 
ساره باستخفاف : لا فعلا رجوله... بقولك يا عصام انا تعبانه وعايزه أنام  ومش هقدر أخرج 
عصام : انتي بتهظري جايه دلوقت تقولي كده طب أقول اي لصحابي الي متفق معاهم دول 
ساره : قولهم معلش اللي هتحي الليله تعبانه شويه ودخلت أوضتها وقفلت علي نفسها وقعدت تعيط 
Back
ساره : ها يا بابا ده واحد اكمل معاه بقيت حياتي وأمن علي نفسي معاه عادي يابابا انت ربتنا علي الستر واننا نحافظ علي نفسنا وكمان علمتنا ان الجواز ستر بس أي رائيك ده ستر واحد عايز يعرض مراتوا للناس يتفرجوا عليها ده ستر ها يا ماما الفضيحة اني أطلق وانا مكملتش أسبوع جواز ولا اسيبوا يتاجر فيا والله أعلم بعد كده هيعمل أي
الأب :  حقك يا بنتي انك تتطلقي انا مش هسيبك تقعدي معاه يوم واحد تاني 
الأم : هو مينفعش تعيش معاه بس كلام الناس و... 
الأب : بلا كلام الناس بلازفت انا مش هرمي بنتي عشان كلام الناس 
وكان في حد بيسمع ومبتسم بشماته
     ساره العربي بنت بسيطه وهاديه جدا عندها 23 وبترضي بأقل حاجة وبتفرح قوي لو حد قالها كلمه حلوه وملهاش صحاب ويعتبر صحبتها الوحيده هي اختها يارا هي خريجة تجاره بس معاها لغات  
وعيلتها غنيه بس مش من بتوع العربيات والشريكات لا متيسره الحال يعني وأكيد الغني غني النفس مش غني المال 💙✨
              #Doaa_Elawdan 
منار بشماته : قوم يا أسر شوف ساره اختك 
اسر بفرحة : بجد هي تحت واحشتني قوي اول مره تيجي من يوم الفرح 
منار بشماته : متخفش هي هتقعد معانا علطول أصلها هتطلق 
أسر الكلمه نزلت علي كالصاعقه : تطلق ازاي يعني 
منار ببرود : معرفش هي عندك تحت اهي انزل اسألها عايزه تطلقي لي وانتي مكملتيش أسبوع جواز 
أسر بصوت عالي : منااااااااااااااااااااار انتي تلزمي حدودك انا عارف أختي كويس وبلاش شغل التعابين بتاعك ده وسابها ونزل يشوف أي حصل 
منار : امممممم شغل تعابين ماشي يا أسر ان ما وريتك شغل التعابين اللي علي أصولوا واتصلت برقم. 
منار : اهلا بالغالي.... 
              صلوا علي محمد  💙✨
يارا : أوووووووف المحاضره النهارده كانت زفت قوييييييي
مارينا : اه فعلا يابنتي قولنا 100 مره الرياضه دي مش لينا دي للرجاله. 
يارا : بت اسكتي خالص كان نفسنا ندخل هندسه وأهو القدر ودانا تربيه عام رياضه هنبقا ميسات رياضه قد الدنيا 
مارينا بضحكة : علي رائيك احلا ميسات دول ولا أي. هههههه
في مكان أخر في الكليه 
نرمين : كانت سنه مطينه يوم ما فكرت أدخل تربيه واي مش اي تربيه دي عام رياضه يعني جنان رسمي 
مروه بضحك : يابت اسكتي هتموتيني ضحك كفايه بتفصليني 
نرمين : أفصل اي بس وأشحن اي بالله عليكي يا مروه واحده زيي ينفع تتبهدل في الكليه بالشكل ده انا عايزه اتستت في بيت كده وأهتم بضوافري واحط ماسكات لبشرتي واتجوز واحد قمر كده انما تعليم اي وزفت اي خدنا اي يعني من التعليم 
مروه : يابت اتهدي بقا هههههههههههههههه انتي اي مش عايزه تتعبي خالص كده. 
نرمين : طب قولي انتي يا مروه بقا القمر ده يتبهدل كده 
مروه : لا طبعا بقولك اي انتي اتجوزي واقعدي في بيتك 
نرمين :واجيب العريس ده منين بس 
مروه : صحاب اخوكي كتير اشقطي واحد منهم 
نرمين بحزن : اسكتي يا مروه متقلبيش المواجع ده اخويا عندوا شويه صحاب قمرررررررات والله قمررررررررات ومححدش منهم يعبرني كده لي هما انتصوا في نظرهم ده انا حتي طويله وحلوه 
مروه : نرمين يا حببتي انتي هرموناتك طفحت قويييييي اتنيلي امشي من وشي عشان زهقت 
       نتعرف علي الشخصيات دي 
كلهم نفس الكليه ونفس القسم يارا العربي  اخت ساره وأسر العربي بنت جميلة جدا طويله عيونها خضره وساعات بتقلب عسلي وبشرتها بيضا وشعرها اسود في بنتي وطويل وتقيل وهي محاجبه وشخصيتها تبان هاديه ومبتتكلمش بس تبقوا صحاب بس وهتتصدموا 😂 ومبتسكتش لحد كلمها نص كلمه 
مارينا البيست بتاعت يارا وعكسها جدا هاديه ولو حد قتلها حتي مبتنطقش بس كده كده يارا بتقوم بالواجب 
نرمين طاحون  اطول بنت في الكليه وكمان من أجمل بنات الكليه كل ملمحها صغيره ومسمسمه جدا وبشرتها بيضا وصافيه شعرها أسود وتقيل بس هي دايما بتحب تقصوا وتخليه قصير وكمان  لاعبه كراتيه
مروه  البيست بتاعه نرمين وهي قمر قوي ودمها خفيف واجتماعيه جدا واي حد يتكلم معاها يحبها قوي وهي طولها مناسب وقمحاويه وملامحها جميله وطريقه كلامها قمرررررر
                 #دعاء_الأودن 
في بيت ساره 
أسر :في اي يابابا طلاق اي اللي بتقولوا عليه ده 
الأب حكي لأسر. 
اسر : ابن ال........  انا مستحيل أسيب أختي ترجع لواحد..... زي ده 
الأب بحزن : انا قولت كده برضوا يابني بس... 
اسر : فاهمك يا بابا انت زعلان عشانها وخايف عليها من كلام الناس... يا بابا الناس كده كده بتتكلم واحنا مبنعملش حاجة غلط وأكيد ربنا مش هيسبنا 
الأم : يا أسر حاول تكلموا يابني بدل ما اختك تطلق وهي لسه مكملتش اسبوع وحياتها هتبوظ 
اسر :  يا ماما اكلم مين بالظبط ده بيقولها تدخل تقعد معاه هو وصحابوا وعايزها تلبس ضيق وشعرها يبان ده انا لو شعره طلعت من شعر منار بالغلط بيكون هاين عليا أقتلها... 
الأم : بس يابني أكيد يعني اما تكلموا هي... 
اسر مقاطعا : ياماما دي حاجة بتكون في الدم مبتتغيرش بالكلام واكيد مش هسيب اختي مع واحد دايوث ده سبحان من زين الرجال بالغيره ياماما. 
الأم بحزن : اعمل اللي تشوفوا يا أسر 
اسر : ان شاء الله خير 
وخرج ورن علي عصام 
اسر : عصام تطلق أختي 
عصام ببرود : وأطلقها لي ان شاء الله 
أسر : عشان انا مش هسيب اختي مع مره أختي تستاهل راجل مش واحد...... 
عصام ببرود : اشتم كمان وكمان انا عايز سبب يخليها تتطلق يا بابا ده انا لو طلقتها اختك هتتفضح شوف يا حرام الناس هيقولوا اي علي واحده بقالها أسبوع متجوزه واتطلقت 
أسر : والله كلام الناس ميهمنيش  وانت هتطلقها غصب عنك 
عصام : ده انت قلبك قوييي بقاااا 
أسر : لا انت اكتر واحد عارف ان هو قوي من زمان  واختي هتطلقها وغصب عنك وقفل في وشوا الخط
     اسر العربي مهندس عندوا 26 سنه طويل وعينوا عسلي وقمحاوي وشعروا بني وطويل وعندوا عضلات وسكس باكس يعني حاجة قمر كده وكل صحابوا بيحبوه عشان جدع ودايما معاهم وقت ما يحتجوه متجوز القرشانه منار وللأسف بيحبها 🙂
                استغفروا لعل الله يرحمنا برحمته  ♥️✨
يارا رجعت من الكليه واتصدمت لما عرفت اللي حصل بس حبت تهون علي اختها 
يارا : فكك يابت يا ساره يروح كلب يجي بداله سبع 
ساره دموعها بتنزل ومش بتتكلم 
يارا :ياساره مينفعش كده لازم تكوني قويه وبعدين ده مش شخص يتبكي عليه انا أصلا معرفش انتي ازاي اتجوزتيه زي برضوا معرفش أسر اخويا اتجوز الحيه اللي اسمها منار دي ازاي ويقولولك حب بلا حب بلا زفت بقا 
ساره بدموع : الحب صعب قوي يا يارا متحكميش غير لما تجربي 
يارا : لا لا لا متشكرين يا باشا واحده زيي بتاعه رياضه مش فاضيه لا لحب ولا لكره انا اخري احبلي شويه تكامل علي شويتين تفاضل علي معادلتين استاتيكا علي قانونين ديناميكا علي مسألتين جبر علي رسمتين هندسه علي.... 
ساره : خلاااااااص اسكتي اي مبتفصليش 
يارا :  بس اي رائيك دمي خفيف صح 
ساره بابتسامه ضعيفه : والله يا يارا معرفش من غيرك كنت هعدي الأيام الصعبه دي ازاي 
يارا بمرح : ياختشي قطيعه الرجاله خدنا منهم اي غير وجع اللقلب يلا يابت ياساره علي المطبخ نعملنا صينيتين بشاميل وبيتزا ونخربها 
ساره بضحك : يابت بقولك زعلانه 
يارا : ياختشي زعل اي بس يلا نرطب علي قلبنا بالأكل كده الله ونبدأ بداية جديدة 
ويارا شدت ساره علي المطبخ وشغلت أغاني وقعدوا يعملوا اكل وكان الأب والأم واسر مستغربين بس اتبسطوا ان يارا عرفت تخفف عنها شويه 
     سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم 🖤✨
منار بتتكلم في الفون 
منار : حبيبي عامل اي دلوقت يا قلبي 
عصام : تمام ياروحي طول ما انتي بتكلميني 
منار بمياسة : انت كذاب قوي ده انتي نستني الأسبوع اللي كنت فيه مع ساره اي هي احلا مني ولا اي 
عصام : احلا أي بس حرام عليكي ده انتي ست ستها كفايه اني اتجوزتها بس عشان أكون قريب منك ونشوف بعض ونعرف نتقابل براحتنا 
منار : بس انت هتطلقها ولا اي دي عايزه تطلق 
عصام : اطلق مين بس انتي بتهزري 
منار : اي ده انت حبتها ولا أي 
عصام : انتي عارفه اني مبحبش بسهوله بس البت قايمتها كبيره وانا مفلس هجيب الفلوس دي منين 
منار : متخليها تعمل تنازل عن حقها 
عصام : ومين المجنونه اللي هتتنازل عن حقها بس 
منار بخبث : مهي تتنازل من غير ما تعرف 
عصام : ازاي بس 
منار : حبيبي هخليها تمضي علي بياض من غير ما تعرف 
عصام : ازاي ده 
منار بضحكة سفله : دي طريقتي بقا 
عصام : أموووت انا... وحشتيني قوي 
منار : وانت كمان واحشتني 
عصام : اي عايز نتقابل بقا 
منار : خلاص اسر ينزل الشغل وهجيلك 
عصام : في مكانا بقا اللي واحشنا متتاخريش عليا 
منار بضحكة : هههههههههه متخفش مش هتاخر عليك يا حبيبي وقفلت وهي بتضحك بشر 
منار : ياعيني يا ساره خدت منك جوزك من اول يوم اتقدملك فيه وكمان هاخد حقك يلا بقاااا تروح عليكي هههههههههههههه
وبتدير اتصدمت 
منار بصدمة : أاسررررررررررررر..... 
يُتبع...
google-playkhamsatmostaqltradent