رواية خيانه مشوه الفصل الاول 1 بقلم بطوط

 رواية خاينه مشوه الفصل الاول 1 بقلم بطوط

 رواية خاينه مشوه البارت الاول

 رواية خاينه مشوه الجزء الاول

رواية خاينه مشوه الفصل الاول 1 بقلم بطوط

 رواية خاينه مشوه الحلقة الاولى

بصتلو بدموع وهي بتحرك راسه بنفي وحسه ان صوتها اتحبس في حنجرتها
بص ليها بشمئزاز وبص ل الي نايم جانبها وعينيه احمرت وخانته دمعه:انتي بتخونيني انا
جد تقوم مقدرتش الصدمه شلت حركتها وبدموع وهي بتحاول تتكلم:ا.. ايهم
شدها من خصلاتها وبغضب جحيم:اسمي ميجيش تاني علي لسانك انتي فاهمه قالها بصراخ
اتشبثت بي لياقت قميصه وهي بتشهق ودموعها غرقت وشها:ايهم وتشهق ايهم ونبي اسمعني انا انا
ايهم رماها علي الارض بعنف وهو بيبص ليها بقرف:اسمعك، اسمع اي بعد الي شوفتو وبيبص ل السرير
تبص ل مكان مبيبص  ورجعت بصتلو هي بنكسر:انت فاهم غلط
ايهم بزعيق وهو بيكسر كل حاجه:انا الي فاهم غلط امال ده اييييي
قامت مفزوعها:ايهم ايدك بتنزف وريني
ايهم شد ايدو بعنف ودموعه نزله وبغضب:نزيفي ده ولا حاجه سامعه ولا حاجه قصاد نزيف قلبي انتي خونتيني
وقعت في الارض ومسكت رجليه وبعيط:ايهم انا اسفه
ايهم قاطعها بضحك:اسفه وبصلها بقرف هخليكي تتمني الموت ومطلهوش وشدها قومها وهو بيبصلها بقرف وشك الي كلو براءه و عينيكي الي مليانه حب شكلك الطفولي انا غلطان انا جبت واحده من الشارع ودخلتها قصر الايهم
بصتلو بصدمه وقلبها اتكسر:ايهم
ايهم بغل وعينيه احمرت:رضيت بيكي كونك مبتخلفيش وقولت ربنا ارض كده مكنتش اعرف انها اشاره من ربنا عشان ابعد عن واحده نجسه زيك ورمها في الارض بقوه ولف ضهرو الشارع الي جبتك منو هسيبك فيه
بصتلو في الارض:ايهم انت ظلمني
ايهم وقف مكانو وغمض عينيه مستنيها تكمل
قامت من علي الارض وبصت ل السرير بحزن:انا اه غلط بس
لف ايهم ليها لقها بتبص ل السرير جن جنونه ورفع المسدس بتاعو وضرب رصاصه 
:بابا بابا
فاق ايهم من شروده علي صوت الطفل الي وقف قدامو وغصب نفسو يبتسم:اي يا قلب بابي
ياسين:انت مش وعدتني هنخرج نزور مامي
ايهم وشه اتغير وبغضب:انا مش قولت تنسي مامي دي خالص
نادين وهي نزله السلم:مش لما تنسها انت الاول ها
ايهم شال ياسين وبصلها بقرف وطلع
ياسين لف ايدو حاولين رقبتو:متتعصبش شكلك وحش وانت متعصب
ايهم غمض عينيه بالم لما افتكرها:خلاص يا حبيبي مفيش حاجه
ياسين ابتسم:ومامي
ايهم نزل ياسين علي العربيه وبصلو بحنان:انت عارف اني بحبك كانك ابني
ياسين ابتسم:وانا بحبك انت ومامي كانكم اهلي وماما الي جبتني من الملجائ وكنت بتعملني كويس
ايهم:وانت عارف انها ماتت
ياسين ابتسم بحنان:نروح تقراءه ليها الفاتحه وحطلها ورد كنت بتحب الورد
ايهم في سرو:خانتني وحطلها ورده اه يا ياسين لو تعرف
ياسين مسك ايدو:الحاجات الحلو مش لازم ناخد مقابل ليها ولا نندم عليها
ايهم بتعجب:انت سمعتني!!
ياسين استغرب:لا هو انت اكلمت
ايهم اتنهد:لا يلا يا سيدي
ياسين:يلا
نادين:داده اكلي مهاب وايهاب ومتنسيش تذكري ليهم
الداده:حاضر يا هانم
في حي شعبي
عم محمود:انت اتاخرت لي يا زين
زين:معلش امي كنت تعبانه اوي وكنت
قاطعو عم محمود:طب علي الشغل يا بطل
زين لف الشال الي علي كتفو علي شاعرو الي مغطي رقبتو وراح يشيل الشوال
زين:هو احنا هنطلع ل الدور الكام يا شباب
نادر بسخريه:السابع يا فرفور
زين بصلو بضيق وسابو وراح يشيل الرمل ويطلعو 
ايمن بتافف:فاكر نفسو بطل
مصطفي بضحك:انتو غيرنين منو عشان الواد جميل ورأجل
ايمن بضيق:اه مهو صاحبك هدافع لي
زين قرب منهم وهو حاطط ايدو وراه رقبتو:اي مش هنشتغلو
نادر بيبربش:انت لحقت تطلع
زين ضحك بصوت عالي:قول اعوذب برب الفلق يا جدع
ايمن بضيق:متنساش انو اكبر منا
زين:يلا ل الشغل 
راحو يكملو شغل وزين بداء يخلص الشغل
زين زفر:واخير
عم محمود:زين يلا طلعو الشواله الي هناك دي
مصطفي:اسمنت دلوقتي!!
زين بداء يشيل الشوال لقي تقيل وقع منو
ايمن بضحك:اي يا عم البطل
زين مسك صدرو وهو بيتنفس بقوه وبهمس:مش واقتو
مصطفي قرب منو بسرعه:انت كويس
زين قام وغصب نفسو يبتسم:انا زاي الفل
مصطفي بشك:انت متاكد
زين قام شال الشوال بالعفيه:اه سبني اكمل شغل بقا
زين وهو طالع السلم خبط في واحده
زين نزل الشوال:انا انا اسف
عم محمود بغضب:انت عبيط ياض مش تفتح خبط الهانم
الست بصت ل زين من فوق ل تحت:خلاص حصل خير استاذ محمود
زين ابتسم بخفه:متشكر يا عسل
عم محمود بغضب:يواد احترم نفسك
مريم بضحك:سيبو يا حج انت اسمك اي
زين ابتسم:زين اسمي زين
مريم بصت ل شكلو باعجاب:شكلك ابن ناس بتعمل اي هنا
زين:السؤال ده معنديش لي اجابه عن ازنك وكان سايبها وماشي 
مريم مسكت ايدو بسرعه:انت زعلت ولا اي مش قصدي
زين بصلها برفع حاجب
مريم:ممكن نكلم
زين شال الشال الي علي راسو وقاعد علي الشوال:يلا سمعك
مريم:انت شغال هنا اي
زين هز كتفو:شغال شيال
مريم بصدمه:انت شيال
زين قام بضيق:هو في حاجه غلط في شغلي
مريم بسرعه:لا بس انت ممكن تشتغل شغل احسن انت متعلم
زين بص في الارض:لا
مريم ابتسمت:خد ده الكرت بتاعي ومستنيه تكلمني
زين مسك الكرت:بخصوص اي
مريم بصتلو ببتسامه:لو احتاجت شغل احسن
زين حط الكرت في جيبو:عن اذنكم وشكرا يا
مريم ابتسمت:انسه مريم
زين ابتسم وسابهم ونزل
عم محمود:مالك مهتمه بي اوي كده لي
مريم بصه ل زين وهو بيطلع باعجاب:لا مفيش انا اتاخرت عن اذنك وابقا اكرم الواد ده شويه وابتسمت ولا اقولك شويتين
زين قاعد بتعب وهو بيمسح عرقو:خلاص فصلت
مصطفي بضحك:اي يا مان مالك
زين:مان اي بس انا بقيت هند
مصطفي بضحك:مكنوش شوالين
زين بصلو بنص عين
مطصفي بضحك:خلاص متبصش كده انا جعان
زين بضحك:همك علي بطنك تعالي ناكل مع زوزه عمله ورق عنب انما اي
مصطفي:انا راشق بس مقولتليش
زين وهو بيشرب:مقولتش اي
مصطفي:انت زين ومامتك زبيده ابوك فين اسمو اي
زين بخ الميه وبص ل مصطفي:ابويه!!
مصطفي:يعني انا صحبك ومعرفش حاجه عنك حته انت مبتجبش سيرتو
زين:بلاش كلام في الموضوع ده احنا اتاخرنا علي امي
مصطفي قام بزعل:اقوم اروح انا
زين لف لي:مش هتيجي تاكل معايه
مصطفي بزعل:لا انا هلحق اروح عشان
زين ربع ايدو:عشان اي مراتك مستنيك
مطصفي بضحك:لا
زين حط ايدو علي كتفو:مقدرش اجوبك علي حاجه انا معرفهش
مصطفي بتافف:نفسي اعرف وراك اي
زين اتنهد:وراي كل الزين
مصطفي ضحك بصخب:انت مغرور ياض
زين بصلو وضحك:انا يابني
مصطفي حط ايدو علي كتفو:هو الورق عنب ارضحي ولا بلحمه
زين بضحك:طفس تعالي نقبض وانا اجبلك لحمه
عم محمود:خد يا زين دي فلوسك
زين عقد حاجبو وخد الفلوس وعدها:دول زياده
مصطفي بهمس:وانت مالك حد يرفس النعمه
زين ضربو بكوعه في بطنو وبهمس:اخرس يا معفن وبصوت عالي يا حج
حج محمود التفت لي:اي يا زين
زين عد الفلوس وطلع الزياده:ال500 دول زياده
عم محمود ببتسامه:انا عارف
زين:وعارف اني مبخدش غير حق تعبي يا حج
حج محمود:ده مش مني
زين عقد حاجبو:امال
الحج محمود شاور وراه 
بص زين لقي مريم وقفه ومبتسمه
زين بغضب:خد يا حج انا ولا محتاج شفقه ولا محتاج فلوس من حد انا بخد حق تعبي بس قةل ل الهانم كده وسابو ومشي
مصطفي قرب منو بغضب:انت رجعت الفلوس
زين بضيق:مصطفي انا مش نقصك
مصطفي بوز:يعني مش هاكل لحمه
زين بصلو بصدمه وبعدين ضحك:هاكلك لحمه
مصطفي بصلو ببراءه:وبيبسي عشان اهضم
زين بضحك:كلمه كمان همشي وسيبك
مصطفي بضحك:خلاص خلاص يلا
زين ماشي يهزو وهو ومصطفي:بقولك بفكر اروح عند الحلاق
مصطفي:تجي نحلق الاول طيب
زين بص ل الفلوس الي في ايدو:اجيب الدواء الاول ل زوزه
مصطفي:طيب
دخل زين الصيدليه خاب الدواء وطلع:يلا نروح الحلاق
مصطفي:يلا هنحلق عند عم حمدي
عم حمدي:مين فيكم الي هيحلق
زين:انا وهو
مصطفي:احنا الاتنين
عم حمدي بضحك:مين الاول
زين بصلو ببراءه:مصطفي اصل دي فكرتو
مصطفي بصدمه:انا يا كداب
عم حمدي قاعد مصطفس وبداء يحلق ليه:انت شعرك كلو رمل لي انت مبتستحمش
زين بص ل ملامح مصطفي المصدومه وقاعد يضحك
مصطفي بغيظ:يلا دورك هتطلع انت كمان معفن
زين بصلو بغرور وقاعد
عم حمدي بص ل شاعرو الاشقر وملس عليه:شعرك ناعم
زين ابتسم:متقصهش اوي عشان زوزه بتحبوه طويل
حمدي ابتسم وهو بيحلقلو:حببتك
زين ببتسام:اكتر امي
مصطفي:شعرو كلو رمل صح
حمدي:بالعكس شعرو نضيف
مصطفي:نععععععم
زين ضحك بصوت عالي وبعدين قام بفزع:ايييييي ده
عم حمدي:اي
زين بصراخ:شعري فين يا راجل
حمدي بضحك:انت شعرك خفيف وناعم فا اتقص بسرعها
زين قاعد علي الكرسي باحبط وهو شايف شاعرو قصير اوي:لي كده يا راجل يا طيب
مصطفي بضحك:يا عم هو قتل حد من عيالك
زين بزعل:حاجه زاي كده
مصطفي حاسب وطلعو وهو بيضحك
زين بغيظ:بتضحك علي خبتك
مصطفي:انت علطول حلو
زين بصلو وهو مبوز:بجد
مصطفي نعكش شعرو:بجد يا اجنبي
زين بضحك:طيب صدقتك يلا عشان انا جوعت
مصطفي بيخبط جامد:يا زوزه يا حجه يا ام زين
زبيده:في اي يولاد مبراحه
زين مستخبي وراه مصطفي:الاكل يا زوزه ونبي
زبيده:مستخبي لي اوعي يكون ضربوك تاني تحت وجي متشلفط
زين طلع بغيظ:بتفضحيني انا زاي الحصان
زبيده صوتت:ياريتك اتشلفط ياريتك اضربك فين شعرك ياض
زين بيبص ل مصطفي بعينيه يعني الحقني
مصطفي بتفكير:الاسمنت لزق في شعرو فا كان لازم يروح لي الحلاق
زين:ايو هو كده
زبيده بحسره:خساره شعرك كان حلو زاي
زين قاطعها بضيق:هخش اخد دش عقبال متحضري
مصطفي:خدني معاك
زين برق:معايه فين ياض متتضبط
مصطفي:اي يا عم هنستحمي
زبيده:لا خش انت انا عايزه زين في كلمه وهو يخش وراك
مصطفي:طيب خدي اللحمه دي اعمليها مع الورق عنب
زبيده:مانا عامله لحمه يابني تعبت نفسك لي
مصطفي بص ل زين بغيظ:امال انا جايب لحمه لي
زين بضحك:لا دي لبكره
مصطفي:يبقا هاكل معاكم بكره اين الحمام وسبهم ومشي
زبيده بضحك:طيب اوي الواد ده طلعلك ابن حلال
زين باس ايديها:خدي الدواء
زبيدع وهي بتملس علي شعرو وخانتها دمعه:تعرف انك عوض ربنا ليا بعد الي شوفتو من
زين حط ايدو علي بؤقها وبحنان:وحياتك هجيب حقك وحقي بس مش دلوقتي لما اسند نفسي وقف علي ارض متملش وقطع لسان اي حد خونك او قال انك خاينه
زبيده بعيط:انا مش
زين مسح دموعها:انا مش ناقص اسمع انتي عارفه انا عنيت اي وتجوزت اي وخانتو دمعه وضاع مني اي وحياتك عندي لعوضك وعوض نفسي
مصطفي خرج بشورت:هو احنا مش هناكل
زين بضحك:وعوض الحيوان ده
زبيده ضحكت عليهم
زين:انت لحقت تستحمها
مصطفي بيلبس تيشيرت من عند زين:استحميت علي الناشف الاكل فين
زبيده بصتلو بضحك:قايمه اهو يلا يا زين خش خد دش عقبال مسخن
زين باس ايديها:طيب ابقي خدي الدواء ومشي خد هدؤم ودهل الحمام
مصطفي وهو بياكل خياره:اسعدك
زبيده بضحك:قصدك اكلك المطبخ
مصطفي بضحك وهو بيلبس المريله:انتي شوفتي طبخي
زبيده:الحقيقه شوفتك بتاكل بس
مصطفي:الاه انتي وزين عليا ولا اي
زبيده بضحك:لا يا حبيبي كل براحتك
مصطفي وهو بيقطع السلطه:تعرفي ان زين شبهك اوي غريبه الواد بيبقا شبه ابو
زبيده بسرحان:هو واخد شخصية ابوه
مصطفي:هو ابوه حلو
زبيده بسرحان:اوي احله من زين
مصطفي:غريبه يعني مسمعتش اسمو
زبيده وهي بتفضي الاكل:اسمو اي
زين بحده:امييييي
زبيده لفت لي بخوف: حبيبي خلصت
زين:خدي الدواء
مصطفي:اسمو اي
زين:ركز في الاكل وسكت ياض
مصطفي بضيق:طيب هو فين الكل
زين خرج من المطبخ وقاعد علي الكنبه بي اهمال
مصطفي جي قاعد جانبو:مالك
زين:مفيش مصدع شويه
مصطفي بهمس:تاخد سجاره
زين بصوت عالي:يا زوزه
مصطفي:بهزر بهزر يخربيتك
قاعدو ياكلو وزين ومصطفي بيضربو بعض علي ال لحمه
ايهم راجع وهو بيطوح وماسك في ايدو ازازه خمره من افخر نوع وقف قدام صورة بنت في اول العشرين متوسطه عرض الحائط وبصلها
ايهم بضحك:اهلن بمراتي الخاينه وبعدين اتلاشت ابتسامتو ومشي نحيت الصوره بخطوط مهزوزه وصوته مايل ل البكاء اهلن بي حبيبت قلبي طفلتي الي ربتها و شريكة عمري وبص ل الصوره بتفحص
كانت بنت بشعر دهبي وبشرائه خمريه وعيون فيروزي ولبسه سلسله بحرف(z) وبتضحك وهي بتبص ل حد
ايهم بمراره:عارفه انا حطك هنا لي مش حبا فيكي عشان وفجاه تف علي الصوره بقرف وبغضب عشان افتكر انك النقطه السوده في حياتي واني بكرهك انتي عملي الاسود ومتفتكريش الي عملتي معايه هنساه
نادين بغضب:ايهم العيال هيسمعو وطئ صوتك
ايهم حطف الازازه علي الارض بغضب واتناثر الازاز بتاعها:ميسمعو خالي الكل يسمع حبيبتي انا طلعت خاينه
نادين قربت منو بغضب:انت الغلطان انك دخلت بنت الشوارع دي لو كنت اتجوزتني من الاول
ايهم بغضب:بس بقا بس
نادين مسكت وشه بهدؤء:خلاص اهداء انا جنبك
ايهم بدموع:يعني مش هتخونيني
نادين ابتسمت وهي بتمسح دموعه:حد يخون روحه يا ايهم انت روحي
ايهم حضنها بضعف:عدي سنين بس انا موجوع موجوع اوي يا نادين حته بعد موتها ناري مبردتش
نادين حضنتو وهي مبتسمه:انا جنبك يا حبيبي هنسيك
ايهم حضنها جامد وهو مش شايف ابتسامتها الي وراه سر 
زين كان نايم علي رجل زبيده ومسك مجلة:ايهم واطفاله انتفض وبص ل زبيده اطفالو ازاي 
زبيده:اهداء مصطفي هيصحي
زين بص في المجله وهو شايفو وقف وحاضن نادين وبيضحك وقف جانبو ياسين و مهاب وايهاب
زبيده بصت في المجله بحزن:اجوز
زين بغضب:خلف
زبيده حطت ايديها علي كتفو:امر الله
زين دموعه خانتو مساحها بعنف:امر ربنا صح خد الجاكت بتاعو وفتح الباب وجري علي تحت
زبيد بخوف وعيط:انا السبب انا السبب يا رب هون
زين بيجري في الشارع وهو بيعدي قدامو شريط حياتو وفجاه وقف في نص الشارع وقاعد يصراخ بصوت عالي
زين وهو بينهج:ايهم الي فات كوم والي جي كوم تاني وبصراخ بكراهكككك
زين ماشي وهو مش واخد بالو من العربيه الي جيه بسرعه نحيتو
الشب عمال يضرب كلاكس عشان زين يبعد
زين لف لي لقي العربيه جيه نحيتو والشب بيزعق في بس مش سامع الكلام ابتسم لي وكانو مستني العربيه تدوسه ويستريح
الشب قدر يوقف العربيه قبل متخبط زين ونزل بغضب:انت مش تفتح عايز تجبلي مصيبه
زين بصص حوليه زاي ميكون تايهه:انا انا اسف عن اذنك
الشب نزل من العربيه:هو انت فيك حاجه محتاج مساعد
زين بغضب:مقولتلك اسف في اي
الشب بصلو بغضب:انت بتزعق لي الحق عليا عايز اسعدك
زين بغضب اكبر:ساعد نفسك كتك ضربه 
جاسر بعصبيه:انا غلطان اصلن
زين سابو ومشي
جاسر جي يركب بس طلعو عليه شوية شباب
شب وهو بيطلع مطوه:قالب نفسك كده
جاسر بخوف:انتو عايزين اي
شب تاني:شكلو واد فرفور يا عم
جاسر بغضب:انا مش فرفور انا محترم انتو عايزين اي
الشب بغضب:هات الي معاك ومفاتيح العربيه
جاسر بغضب وهو بيقفل الباب:ولو مطلعتش
ضربو واحد بالعصايه علي ضهرو وقع علي الارض ونضارتو وقعت معاه
جي يضربو تاني علي راسو لقي الي بيمسك العصايه
زين:امك معلمتكش تضرب الي من سنك
الشب بغضب:امشي من هنا احسن لك
زين:ولو قولتلك مش همشي
الشب الي ماسك المطوه:يبقا نمشيك من الدنيا 
زين مسك ايدو قبل ميضربو وضربو برجل وحد تاني كان عايز يضربو شد من العصايه وضربو بالبوكس وقعهم علي الارض اخد النضاره وقوم جاسر
جاسر خد النضاره:شكرا ولبسه وبصراخ حاسب
زين التفت في الوقت الي العصايه جت علي دماغو وقع في الارض ودم مغرق وشه والشباب جريو
جاسر قرب منو وحاول يفوقه مش بيفوق ساندو وركبه العربيه وخدو عندو البيت
زبيده فوقت مصطفي:مصطفي قوم الحقني
مصطفي بنعاس:اي حرقتي اللحمه
زبيده بزعيق:قومي بتفكر في الاكل علطول همك علي كرشك شوف زين فين
مصطفي قام اتنفض:زين مالو
زبيده بعيط:نزل مضايق ولسه مرجعش الصبح قرب يطلع
مصطفي قام بخضه:ومصحتنيش لي هنزل اشوفه
نزل مصطفي وجي بعد فطره
زبيده بلهفه:اي لقيتو
مصطفي:لا قلبت الدنيا مش لقي
زبيده بعيط:اكيد جراه ليه حاجه يارب انا محلتيش غيرو
مصطفي طبطب عليها:متخفيش هنلقي انا روحت اعمل محضر قالو استني 24ساعه
صباح يوم جديد
بداء زين يفتح عينيه وهو ماسك راسو بالم:اااه وعقد حاجبه لما لقي حد حاضنو وبص ل الي نايم جانبو
في الوقت الي جاسر فتح عينيه وصراخو هما الاتنين
زين بغضب وصراخ:انت مين
جاسر بغضب:متزعقش ياض انت
زين مسك راسو وقاعد علي السرير:انا فين
قاطعو الباب الي اتفتح
بص زين ل الي دخل وقام من علي السرير
ايهم مسك جاسر بخوف:انت كويس بصراخ لي في حاجه حصلت اي الي في وشك ده
جاسر بيعدل نضارتو بارتباك:طلعو عليا ناس امبارح وكانو عايزين يسرقوني
ايهم بغضب:ميعرفوش انت اخو مين والله لوريهم وبص ل زين مين ده
جاسر:ده الي سعدني امبارح
ايهم ابتسم:اهلن انا ايهم سيف النشار
زين بصص لي ومش بيرد عليه
ايهم عقد حاجبو وقرب منو وقف قدامو:انت كويس
زين بيبص ل فرق الطول الي بنهم كان واصل ل ايهم عند صدرو رفع عينيه الي بتلمع بالدموع وتقبلت العيون 
ايهم قلبو دق من لون عينيه الفيروزي الي حفظها عن ظهر قلب والي لو عيون زبيده
ايهم قلبو بيدق وبصص ل زين بحنين:انت مين
زين حاسس انو قلبو بينبض من الاول:انا......

يُتبع..

google-playkhamsatmostaqltradent