رواية عشقت فجر الصعيد الفصل الاول 1 بقلم سارة احمد عماد

 رواية عشقت فجر الصعيد الفصل الاول 1 بقلم سارة احمد عماد

 رواية عشقت فجر الصعيد البارت الاول

 رواية عشقت فجر الصعيد الجزء الاول

رواية عشقت فجر الصعيد الفصل الاول 1 بقلم سارة احمد عماد

 رواية عشقت فجر الصعيد الحلقة الاولى

في أحدا أرجاء الصعيد ..
في منزل ربيع ي عمل عامل في الأراضي الزراعية .
صفاء والده فجر/ي فجر اصحي ي بتي النهار طلع .
فجر بنعاس/صحيت اهو ي أما صباح الخير .
صفاء/صباح النور ي ضنايا قومي الشغل النهارده كتير ده غير عزومه العمده للناس الاكابر الي عزمهم.
فجر بكره/اه العمده الي هو عمي الي سارق حجنا وبنشتغل عنده مش كده .
صفاء بدموع/بزيداكي عاد ي فجر انا مش ناقصه لحديدك ديه واصل انتي عارفه أن ابوكي تعبان ومش حمل مناهده.
فجر /طيب ياما حاضر هسكت .
ايه اخت فجر/صباح الخير عليكم .
فجر وصفاء/صباح النور .
فجر/ايه ي ايه الي مصحيكي من بدري كده .
ايه/يووه ده انا صاحيه من بدري جوي روحت بعت صينيه البسبوسه وكسبت 30جنيه.
فجر بحده/برضك برضك ي ايه مشيتي الي فدماغك ورحتي تبيعي البسبوسه برضه.
ايه/هعمل ايه بس ي فجر اديني بساعد باي حاجه مصرفنا ومصاريف عمار اخوكي كتير.
فجر/اسمعي عاد ي ايه الفلوس هتيجي باي طريقه هتيجي لكن الذل بيوجع فاهمه ي ايه خالي بالك من مذاكرتك علشان تتطلعي دكتوره زي ماوعدتيني فاهمه ي خيتي .
ايه /فاهمه ي حبيبتي فاهمه .
صفيه باستعجال/يلا ي بنات الوقت اتاخر عاد .
في فيلا سلطان العامري ..
علي مائده الافطار ...
سليم /بابا الملفات هتلاقيها جاهزه علي مكتبك .
سلطان باستغراب/ازي ي ابني ده انت راجع من الشركه انبارح هلكان .
سليم /الحمد لله ي بابا انت عارف اني دايما بقوم اصلي الفجر قومت واشتغلتهم كلهم .
فارس /صباح الخير .
ناريمان والدتهم /صباح الفل ي حبيبي .
سلطان بحده/خلصت الملفات ي فارس .
فارس بقلق/لا ي بابا .
سلطان بغضب/طبعا وهتخلصهم ازي وانت ارجعلي وش الصبح من الكباريهات.
سليم/ده غير الي بعده ي بابا والبنات الي بيجبهم هنا باليل وفاكر أن احنا مش حاسين وميعرفش أن عقاب ربنا علي الي بيعمله ده كبير .
فارس بصراخ/خلاص خلصتوا المحاضره بتاعتكم بتاع كل يوم علي فكره بقا دي حياتي وانا حر فيها والبنات دول انا مش باجبهم غصبن عنهم ده بمزاجهم.
سليم بسخريه/علي أساس أن لو واحده قالتلك لا هتسيبها في حالها.
فارس /ي ريت نفسي واحده تقولي لا .
سلطان بحده/خلاص خلصنا المهم اننا رايحين البلد لازم اقابل العمده علشان نشتري الارض الي هنعمل عليها المشروع .
ناريمان بغرور /اوووه هترحوا عند الفلاحين دول مش ممكن ي سلطان.
فارس /انا مش هروح في حته.
سلطان بغضب/لا هنروح ده شغل ولازم نخلصه .
في الأراضي الزراعية ..
فجر بضيق/واه عاد ي ابوي مش جولتلك ارتاح انت .
ربيع بتعب/مانتي عارفه ي فجر ي بتي أننا مبرتحش غير وسط زارعي وارضي ولا الي كانت ارضي .
فجر بتوعد/هترجعلك ي ابوي وحياتك عندي لترجعلك وقريب اوي ي ابوي ..
في دوائر العمده عثمان ..
عثمان بصراخ /انتي ي بت انتي وهي الوكل خلص ولا لسه جبر يلمكم .
بدور بضيق/واحنا مالنا ي حاج مالعقربتين ولاد صفيه لسه ماجوش وانت مش عيازنا نجيب بداخلهم.
عثمان /لاع انا عايزهم هما ومش عايز غيرهم وخصوصا العقربه الي اسمها فجر دي بت قويه ولازما تبجا تحت عيني ي بدور .
ايه /العوافي.
بدور بغضب/اهلا ي اختي ماهي تكيه ابوكي فين المكسوره اختك .
ايه بضيق/ي فتاح ي عليم فيه ايه بس ي مراه عمي 
بدور بغضب/عما الدبب ي اختي .
عثمان/خلاص عاد انتي وهي روحوا شوفوا وراكم ايه الناس علي وصول .
فجر باستفزاز/انا جيت اهو ايه الي ورنا خلينا نخلصوا من الهم ده .
عثمان بغضب/اه مسيري اكسر شوكتك الي طالعه علينا ده ووعلمك الادب ي بت ربيع .
فجر بكره/بنت ربيع دي بمائه راجل من ولادك ولسه الحرب الي بينا منتهتش ي عمي وكل حقنا وحقي ابويا هرجعه وهتشوف .
الغفير /ي حضره العمده الجماعه وصلوا.
عثمان /افضا بس من الي فيه وافضالك ي بنت ربيع .
فجر/هنروح من بعض فين ي عمي .
بدور ببغضب/اخلصي ي بت ورانا شغل كتير .
في غرفه الضيوف ..
عثمان بترحيب/ي مراحب ي مراحب البلد كأنها منوره ي سلطان بيه انت وسليم بيه وفارس بيه.
سلطان/منوره بيك ي عمده كنا عايزين نتكلم في الي كلمتك فيه .
في المطبخ ..
قمر باستفزاز/ي عني سمعت ي فجر أن عتمان وأخو اتقدموا ليكي انت وايه وانتوا رفضتوا ي عني انتوا لايقين هو ده اخركم عاد .
فجر بغرور/احنا بنات ربيع ي قمر مناخدش غير الي يستاهل وانا واختي هناخد الي يستهلنا ي قمر الا جوليلي هو صابر إخباره ايه.
قمر بارتباك/صابر وانا اش عرفني .
بدور/يلا عاد ي فجر وادي الشاي ده ل ضيوف .
في غرفه الضيوف ..
عثمان/تمام ي سلطان بيه موجوده وفوقيهم كام قيراط بتاع اخويا ربيع .
فجر بغضب/مش هيحصل ي حضره العمده ارض ابوي مش هتتباع واصل .
فارس بحده/انتي مين وادي تتدخلي في الكلام كده .
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
يُتبع..
google-playkhamsatmostaqltradent