رواية جعلتني متيما الفصل الاول 1 بقلم مريم ابو شامة

 رواية جعلتني متيما الفصل الاول 1 بقلم مريم ابو شامة

 رواية جعلتني متيما البارت الاول

 رواية جعلتني متيما الجزء الاول

رواية جعلتني متيما الفصل الاول 1 بقلم مريم ابو شامة

 رواية جعلتني متيما الحلقة الاولى


_ كنتي فين ي لا لما لما قولت ااااه  ...  كنت فين يعقلي لما لما مشيت وراااه 

= بقاا بذمتك دي اغاني تغنيها  ...  لا وكمان انتي بنت يشيخه تباً لكِ

بصتله بنص عين وناا اصلا قرفانه منه  ..  مردتش عليه 

" دا يبقا اسلام ابن عمي دا متطفل وغلس اصلا مش بحبه بيتحكم فيا بطريقه كخه اوي لا متلبسيش  ..  لا متعمليش  ..  لا متخرجيش م البيت متأخر " 

انت مالك هااا انت مالك انسان غلس اوي يابوي. 

كنا قاعدين كلنا ف بيت العيله عشان فرح بنت عمي الل هي تبقي اخت اسلام. تحضيرات  الفرح بقاا وكدا 

قومت ومشيت ومردتش عليه  .. دخلت اشوف احمد حبيبااااي 

_ بتعمل اي 

بعد شويه رد وقالي 

= مش بعمل  ..  قاعد

_ انت واحشني اوي ع فكره 

= وانتي كمان 

اي الردود البارده الل شبه اسلام دي 

_ ما تنطق ي احمد 

= ااقول اي يعني 

_ احمد اما انت مش بتعمل بتتأخر عليا ف الرد لي 

= الشبكه ي اسراء  ..  اي مخك ميروحش لبعيد 

_ طيب ي احمد سلام 

فضلت مستنيه انو يبعت يقولي اي اتقمصتي او يبعت اي ماسيدج بس مبعتش قومت وانا ف خذلان كبير دلوقتي هو اكيد عارف اني زعلت م معاملته بس بردو  محاولش انو يصلح غلطته 

خرجت ع صوت ماما وهي بتنادي 

_ ايوا يماما ف حاجه 

= يلا عشان تلبسي يبنتي  ... انتي مش هتجهزي ولا اي 

_ حاضر يماما نص ساعه وجايه 

لفيت عشان ارجع اوضتي والبس م اكيد العروسه قربت تيجي م الكوافير يعني 

لقيت اسلام ف وشي... اعوذ بالله  حد يخض حد كدا 

لقيته ميل عليا وهمسلي....

_ قسما بالله ي اسراء لو لمحت اي مكياج ع وشك لتكون ليلتك سودا 

تلقائي قولتله 

= طب زيبدة كاكاو حمرا 

ضحك وقالي وهو ماشي 

_ ولا شوية مايه حتي 

اي الانسان المستفز دا 

دخلت اخدت دوش سريع ولبست الفستان الل بردو اسلام مختارهولي مهو حلف اني مش هحضر غير بدا 

بس صراحه ذوقه راقي مش ماشي معاه اصلا... 

خرجت لما كلهم عمالين يستعجلوني عشان العروسه جت  

صراحه انا كنت جميله جدا انا اكرشيت ع نفسي والله

سلمت ع نور الل هي العروسه وقعدت ع تربيزه بعيده عن الكل عشان اعرف اكلم احمد 

_ ابو احمد 

كل مره يهزقني وناا الل ارجعله  انا مني لله والله... نو كرامه 

= امممم

_ انت لسه مجتش الفرح لي 

= وناا اجي لي 

_ اي ي احمد ف اي احنا مش متفقين انك هتيجي ولا اي  ..  احمد ناا بقالي اسبوعين مشوفتكش 

= مش قادر 

عيوني اتملت دموع والله وبالله انا معدومة كرامه 

لقيت الل بيقعد ع الكرسي جمبي ويقولي

_ مالك

لقيته اسلام فجأة انتبهت انو متشيك ولابس لبس قمررر زيه اي يولاا الحلاوه دي  ... الله فوقي لنفسك ياسراء دا اسلام المتطفل الغلس  ... متطفل وغلس اي بقاا بقاا بالذمه القمر دا غلس... غضي بصرك يبنتي 

= احم مفيش 

_ اومال مش واقفه مع البنات لي 

= عايزه اقعد لوحدي 

_ لي اي الل دايقك 

هضربه والله دا رخم اوي اي كمية الاسئله دي. انت مالك يجدع الله 

= م قولت مفيش  .. انت مالك مهتم اوي كدا لي 

ميل عليا وقالي 

_ عشان تخصيني يرووحي 

بتوتر وانا بفرك ف ايدي رديت وقولته 

= ابعد لو سمحت 

رد بإبتسامه وقالي 

_ بس اي القمرر دا ... الفستان حلو اوي عليكي 

= ميرسي... ممكن تبعد بقاا 

بصوت ااقرب للهمس رد وقالي 

_ حاضر هبعد دلوقتيي  ... بس انا مش هستحمل

 البعد كتيير.

مشي وناا قلبت فرولايه 

اي دا لا فوقي كدا دا اسلام الغلس   ... اسكتي انتي غلس اي انا مال قلبي بيدق كدا لي 

كانو بدأو يرقصو سلو وناا بحب الحته.دي اوي 

قومت وقفت وقربت م الناس عشان اقدر اتفرج 

كان بيرقصو ع اغنية اوعديني.

كنت مندمجه جدا مع الاغنيه ونا بتخيل نفسي مكان نور بس احمد معايا   فجأة غصب عني جه ف بالي اسلام ف ابتسمت تلقائي 

لقيت حد بيتكلم ف ودني وهو بيقول 

_ عقبالنا 

لفيت بسرعه وناا مخضوضه لقيت اسلام واقف بس دا مركز مع العرسان اي دا ف اي 

بصلي وقالي 

_ ف حاجه ي اسراء 

= هاا لا مفيش 

بصلي بصه جابتني الارض م الكسوف والله. 

خلص الفرحه وخلصت فرحتي ب الفستان 😂

وصلنا العرسان بيتهم.

وكل واحد روح ع بيته غير بيت العيله....

روحت وغيرت ورقدت ع سريري مسكت فوني فتحته ع امل اني اشوف احمد بعت بس للاسف بردو خذلني 

دموعي نزلت ع خدي ف صمت وناا مقهوره منه 

لقيت صوت ماسيدج جت مسكت الفون بسرعه وقولت اني مهونتش عليه وبعت

 لقيت  .....

اكمل ولا.....

يُتبع..

google-playkhamsatmostaqltradent